Djens Postad 21 September , 2005 Rapport Share Postad 21 September , 2005 Read på FI: Kompetent, aggressiv, ingen tomte. Dock inte spelat någon hand emot honom. ***** Hand History for Game 2748766299 ***** $200 NL Texas Hold'em - Wednesday, September 21, 02:00:13 EDT 2005 Table Table 55872 (6 max) (No DP) (Real Money) Seat 6 is the button Total number of players : 6 Seat 1: I_am_butiful ( $234.30 ) <-- över inköps tomte spelare Seat 5: NoDoze ( $190.90 ) Seat 3: marangone ( $236.55 ) <-- över inköps fi Seat 6: binkiedink ( $204.15 ) Seat 4: Pivdaddy ( $220.10 ) Seat 2: jwntar ( $71.05 ) I_am_butiful posts small blind [$1]. jwntar posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to I_am_butiful [ Ac Kh ] marangone raises [$4]. Pivdaddy folds. NoDoze folds. binkiedink folds. I_am_butiful calls [$3]. jwntar calls [$2]. ** Dealing Flop ** [ Ks, 5d, 7d ] I_am_butiful bets [$9]. jwntar calls [$9]. marangone calls [$9]. ** Dealing Turn ** [ Jh ] I_am_butiful bets [$30]. jwntar folds. marangone calls [$30]. ** Dealing River ** [ 4s ] I_am_butiful checks. marangone is all-In [$193.55] Synar du eller foldar du? Och varför, Motivera. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pokertomte Postad 21 September , 2005 Rapport Share Postad 21 September , 2005 Jag tvivlar att fi dubblat med 6\8 utg i alla fall. Men jag lägger handen i tron om att han har spelat ett litet PP\JJ i det där läget. *Edit* finns ju en rätt stor chans att han har missat ett färgdrag också.. svårt läge*Edit* Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Backemann Postad 21 September , 2005 Rapport Share Postad 21 September , 2005 Han kan ju fortfarande sitta på 6 8 och klonkat stegen. Det finns en hel del tajta spelare som tycker om att chansa på tex. 6 8 suited ibland just pga att man brukar få bra betalt om man träffar. Plus möjligheterna för trips samt tvåpar.. Du siter ju trots allt "bara" på ett par. Jag hade foldat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Trolldeg Postad 21 September , 2005 Rapport Share Postad 21 September , 2005 Jag har svårt att se att han gör det här överbettet med en bluff. Känns snarare som ett set som han vill ha betalt för mot din förmodade kung. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AleXXX Postad 21 September , 2005 Rapport Share Postad 21 September , 2005 Ser ut som han har KK/AA.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cOP Postad 21 September , 2005 Rapport Share Postad 21 September , 2005 Skulle sätta honom på triss, AA eller t.ex. AKd. I vilket fall känns det som det i bästa fall (för din del) blir en splitt, och då känns fold ganska nära till hands. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 21 September , 2005 Rapport Share Postad 21 September , 2005 reraise preflop Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 21 September , 2005 Rapport Share Postad 21 September , 2005 Missat flushdrag som försöker köpa efter att du visar på svaghet. Triss i J. Triss i 4. KJ, KQ. Äsch, jag synar. Han bluffar, jag menar... VAD SKA HAN HA? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iller Postad 21 September , 2005 Rapport Share Postad 21 September , 2005 Fold, På NL200 är överbetarna nästan aldrig bluffar då pottbetar har ungefär samma fold-equity. Om beten var runt pott hade det mycket väl kunna varit bluff... På högre nivåer tror jag det är vanligare att folk överbetar rivern på bluff av rent image-mässiga skäl för att sedan kunna göra exakt samma spel med nötterna vid ett senare tillfälle. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 21 September , 2005 Författare Rapport Share Postad 21 September , 2005 Jag tänekr inte ens bry mig om jacobmals kommentar för jag anser den idiotisk, dessutom handlade inte handen ens om det. Verkar som att den allmänna åsikten är fold. Inte min. Jag synade, han visade upp J6 Vilket förklarar synen på alla gator. Verkar som att alla ignorerade det faktum jag skrev att han var en kompetent aggro spelare. precis den typen som kan göra sånt här. Att inducera en bluff ifrån missat färgdrag var precis vad jag ville med min check. Parres analys stämde finfint: Vad ska killen ha egentligen? Jag fortsätter upprätthålla min ståndpunkt att Forumet förespråkar en mkt för tight spelstil Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Trolldeg Postad 21 September , 2005 Rapport Share Postad 21 September , 2005 Du får gärna förklara varför Jacobmals kommentar är idiotisk. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 21 September , 2005 Författare Rapport Share Postad 21 September , 2005 Jag citerar mig själv Att inducera en bluff ifrån missat färgdrag var precis vad jag ville med min check. eftersom han är aggro så borde han betta och försöka ta den. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hnat Postad 21 September , 2005 Rapport Share Postad 21 September , 2005 Ditt riverspel gillar jag och försöker använda det själv om tillfälle ges. Dock vete fan om jag inte fittat ur när han smaskar all-in där, men det är väl sånt man har rulle till Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nisse Postad 21 September , 2005 Rapport Share Postad 21 September , 2005 Han hade förmodligen spelat en 68 exakt likadant. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stoneburg Postad 21 September , 2005 Rapport Share Postad 21 September , 2005 Perfekt spelat. En all-in där känns mer som en bluff. Är han kompetent kan han inte sitta och slowplaya set/överpar när det ligger färgdrag så det mest logiska är att han själv har ett drag, checken på river lär inducera bluff rätt ofta. Tycker också att det är bättre att syna än re-raise ur position preflop med en draghand. Svårt att säga att "forumet" förespråkar för tight spelstil. En del postare är loose en del är aggro, en del är dåliga en del är bra. Jag förespråkar en tight spelstil men absolut inte weak/tight eller nut-peddling (enligt mig själv i alla fall). Vill minnas att vi hade en tråd här där i stort sett alla förespråkade all-in preflop med QQ i en viss situation t.ex. vilket jag uppfattade som alldeles för loose/aggro. länk till POKERFORUM.nu * LP - QoS * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 21 September , 2005 Författare Rapport Share Postad 21 September , 2005 Du får gärna förklara varför Jacobmals kommentar är idiotisk. Varför ska jag reraisa en duktig aggressiv spelare ur position utan en färdig hand och samtidigt skrämma bort den tredje spelare som inte skulle syna utan en riktigt bra hand? Och ja Stoneburg, att säga för tight är nog fel. Däremot för weakt. Jag tror jag är bland de på forumet som synar allra mest, o jag är inte gul än. Jag vet att din TAG spelstil funkar finfint och för en spelare som inte spelar på reads är den idealisk. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 21 September , 2005 Rapport Share Postad 21 September , 2005 Om han betar är det få händer som han slår som betalar av. Om han checkar så är det många händer som han slår som försöker bluffa till sig potten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 21 September , 2005 Författare Rapport Share Postad 21 September , 2005 Precis som parre säger Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 21 September , 2005 Rapport Share Postad 21 September , 2005 Jag tänekr inte ens bry mig om jacobmals kommentar för jag anser den idiotisk, dessutom handlade inte handen ens om det. Verkar som att den allmänna åsikten är fold. Inte min. Jag synade, han visade upp J6 Vilket förklarar synen på alla gator. Verkar som att alla ignorerade det faktum jag skrev att han var en kompetent aggro spelare. precis den typen som kan göra sånt här. Att inducera en bluff ifrån missat färgdrag var precis vad jag ville med min check. Parres analys stämde finfint: Vad ska killen ha egentligen? Jag fortsätter upprätthålla min ståndpunkt att Forumet förespråkar en mkt för tight spelstil alltså....anledningen till att du reraisar honom pre är 1. Du vill ABSOLUT INTE att BB översynar. Detta händer väldigt ofta på NL1000, vilket får mig att tro att det sker ännu oftare på NL200. 2. Du har inte en jävla aning om vad han sitter på när floppen kommer. Du vill definiera hans hans. Ifall floppen kommer med tre underkort till dina damer kommer du nån gång under resans gång bli tvungen att höja honom - gör det pre så blir det billigare för dig. 3. Du är ur position och tar gärna hem potten på floppen uncontested. Och till "read på FI: Kompetent, aggressiv, ingen tomte. Dock inte spelat någon hand emot honom." ja... en kompetent spelare bluffar definitivt inte sitt bustade färgdrag utan reads mot en spelare som visat styrka på både floppen och turn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 21 September , 2005 Författare Rapport Share Postad 21 September , 2005 BB är en STORTOMTE. Varför vill jag inte att en sådan spelare översynar? (okej, det kunde du inte veta) Och ja, att reraisa och ta potten direkt är ett sätt att spela den på (Mina damer förresten?) Att säga att det var idiotiskt var att överdriva 100%. Jag ber om ursäkt. Var trött och sur på det mesta. no hard feelings? Joker: Ja, jag var förberedd att syna ett stort bet där. men hade räknat med ett pottbet o inte en allin... Rolig? lite kanske, men pulsen gick upp en sväng Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 21 September , 2005 Rapport Share Postad 21 September , 2005 Stora par och höga kort går ner i värde i familjepotter. QQ är alltid QQ men preflop är reraisen obligatorisk ur pos för att definiera motståndarens hand. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stoneburg Postad 21 September , 2005 Rapport Share Postad 21 September , 2005 Stora par och höga kort går ner i värde i familjepotter. QQ är alltid QQ men preflop är reraisen obligatorisk ur pos för att definiera motståndarens hand. Det du uppnår genom att re-raisa är att telegrafera DIN hand till Fi som dessutom har position på dig. Tycker det är dumt. AK är den mest överspelade handen i Texas. Re-raisar han preflop är det en bluff där han representerar AA/KK och hoppas kunna ta potten på flop såvida Fi inte setar. Tycker att AK, framförallt ur position, bör spelas mycket mer försiktigt precis som Djens gör här. Och ja Stoneburg, att säga för tight är nog fel. Däremot för weakt. Skillnad på fold och fold. Om floppen varit rainbow i den här handen hade jag varit benägen att folda river, hade det varit "weak"? Dessutom spelar du mest SH, där det bluffas mycket mer än FT och där read är mycket viktigare. Jag själv har ca 20 i vpip på FT men typ 30 på SH och raisar ungefär dubbelt så ofta preflop. Med andra ord spelar jag 50% mer händer och raisar 100% mer, det är ju en rätt stor skillnad eller hur? I SH vinner "ett par" över 50% av gångerna vid showdown för mig, medan vid FT är det under 40%. Helt enkelt olika spel. Sen är det också skillnad på vilken nivå, ju lägre nivå desto fler loose/passive som man enklast slår genom att valuebetta hårt, högre nivåer har fler TAG och LAG spelare som man måste bluffa mot för att få en bra win rate. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 21 September , 2005 Rapport Share Postad 21 September , 2005 jag förstår inte en syn här pre med QQ, av skäl jag redan skrivit Med AK är synen pre ännu värre. Har FI AK/AQ här så är chansen minimal att du tar hem potten. Dessutom får du massiva implicita odds mot dig. Reraisea pre istället och maximera din fold equity. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 21 September , 2005 Författare Rapport Share Postad 21 September , 2005 Nej, på en RB flopp hade jag nog troligen foldat river där. Och FT är ett helt annat spel ja. Spela NL200 FT ett tag. Hela spelet gick ut på att en spelare höjde och ett antal personer försökte setta honom typ vad jag märkte. Och vadå ännu sämre? Jag har en draghand ur position som stoneburg säger. Känns rätt dumt att reraisa med den.,.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 21 September , 2005 Rapport Share Postad 21 September , 2005 jag har aldrig sagt att du har AK! det var rent hypotetiskt. haha fan vad fel jag såg... Nej, alltså, AK är en hand du vill maximera din fold equity med. Att spela den ur pos mot 2 motspelare är absolut sämsta möjliga scenario. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts