Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Suttit ett tag vid bordet och har hyffsad koll på spelarna. "Lefty" är väldigt loose agressive så är svårt att sätta honom på specifika händer, han brukar dock slå av på tempot på turn om han inte träffat. De andra är halvtighta.

***** Hand History for Game 2743698463 *****

$3/$6 Texas Hold'em - Tuesday, September 20, 07:53:12 EDT 2005

Table Table 15634 (Real Money)

Seat 7 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: hertford82 ( $247.50 )

Seat 2: U176169 ( $146 )

Seat 5: Hellenic ( $140.75 )

Seat 6: Tigereye3 ( $270 )

Seat 8: spadedeuce ( $152.50 )

Seat 3: omduvore ( $272.50 )

Seat 9: MeepCapone ( $137 )

Seat 10: ReRaiseRosa ( $538.07 )

Seat 7: Dukeystick ( $168 )

Seat 4: leftyand1 ( $44 )

spadedeuce posts small blind [$1].

MeepCapone posts big blind [$3].

** Dealing down cards **

Dealt to omduvore [ T:spade: T:diamond: ] <----- Får TT i tidig-mittpos..

ReRaiseRosa calls [$3].

hertford82 folds.

U176169 folds.

omduvore raises [$6]. <------ ...och väljer att raisa med endast UTG som limper före mig in.

leftyand1 raises [$9].

Hellenic folds.

Tigereye3 calls [$9].

Dukeystick folds.

spadedeuce folds.

MeepCapone folds.

ReRaiseRosa calls [$6].

omduvore calls [$3].

** Dealing Flop ** [ 9:club:, T:heart:, Q:heart: ] <----- träffar set, men på väldigt dragvänligt bräde

ReRaiseRosa checks.

omduvore bets [$3]. <----- betar ut med avsikt att cappa flop för att skydda min hand lite iaf, möter dock enormt motstånd.

leftyand1 raises [$6].

Tigereye3 raises [$9].

ReRaiseRosa calls [$9].

omduvore calls [$6].

leftyand1 raises [$6].

Tigereye3 calls [$3].

ReRaiseRosa calls [$3].

omduvore calls [$3].

** Dealing Turn ** [ 7:heart: ]

ReRaiseRosa checks.

omduvore bets [$6]. <---- väljer att beta ut turn trots hårt motstånd på flop, helt fel? möter på motstånd igen och tror här att jag är slagen, men så stor pott och har hyffsade möjligheter att träffa båten

leftyand1 raises [$12].

Tigereye3 calls [$12].

ReRaiseRosa calls [$12].

omduvore calls [$6].

** Dealing River ** [ 5:spade: ] <-------- ingen träff, och väljer att småbittert check-calla då potten som sagt är stor och det finns en liten möjlighet att jag kan vinna, fel beslut?

ReRaiseRosa checks.

omduvore checks.

leftyand1 bets [$6].

Tigereye3 calls [$6].

ReRaiseRosa folds.

omduvore calls [$6].

Ja, hur spelar jag denna handen enligt er?

* RP - QoS *

Postad

Stege och färgdrag på floppen, med mycket action. Spontant hade jag känt att åtminstonde en satt med färgdraget. När det landar ett hjärter till där hade jag checkat med förhoppning om att kunna calla ner lite billigare och eventuellt kåka på rivern.

Postad

Preflop är väl ok

På floppen kanske det hade vart bättre att stoppa in ett fjärde bet, har du inte bästa handen drar du antagligen mot bästa handen (även om nån kan ha QQ så kan du inte riktigt oroa dig över det).

På turn med så många spelare som gav mycket action flop tycker jag du ska check calla om färjen träffar(även möjlig stege där ute). Med nuvarande potsize kan du inte lägga en hand som är så stark som den du sitter på nu.

På river återigen checkcalla om du inte förbättrar, förutsatt att det inte blev runtcheckat på turn. Då bör du betta ut river.

Leftyand1 satt KJ?

Postad
Stege och färgdrag på floppen, med mycket action. Spontant hade jag känt att åtminstonde en satt med färgdraget. När det landar ett hjärter till där hade jag checkat med förhoppning om att kunna calla ner lite billigare och eventuellt kåka på rivern.

Men du hade callat ner oavsett?

Postad

Men du hade callat ner oavsett?

Det hade jag på turnen om det bara varit två bets. Hade max synat ett bet på rivern om jag missat kåken, och det hade varit samtidigt som jag gav mig själv örfilar.

Postad

Tja det är väl inte så mycket att säga om det, du är förmodligen slagen men måste ju syna turnen som du själv säger pga "båtchansen". Du är ju bara "close to drawing dead" emot QQ, jag har sett folk ha AA i sådana här lägen varpå någon annan kan ha 99 och den tredje ha ett stegdrag med A i hjärter typ.

Du måste helt enkelt syna på turnen och på rivern så är checksyn ett korrekt spel beroende på pottstorlek och jag är övertygad att du vinner den här potten tillräckligt många gånger för att det skall vara lönsamt att syna. Visst mycket indikerar på att du är slagen av en stege eller färg eller möjligtvis set i QQ men tycker inte du spelade handen speciellt fel. Om du inte hade betat ut så hade kanske någon efter lefty raisat ändå och när du sen hade synat 2 beten så hade lefty reraisat, så att beta ut på turnen är inget dåligt spel där, ofta de inte 3 betar där i alla fall med en fulflurre.

Helt okej spelat enligt min mening i varje fall. Blev visst en del att säga om det i alla fall. :)

Postad

Tack för synpunkterna iaf, alltid intressant med olika analyser, upplösningen blev som följer

leftyand1 shows [A:club:, Q:spade: ] a pair of queens .

Tigereye3 shows [9:heart:, 9:diamond: ] three of a kind nines .

omduvore shows [T:spade:, T:diamond: ] three of a kind tens .

omduvore wins $151 from the main pot with three of a kind tens .

Postad
Tack för synpunkterna iaf, alltid intressant med olika analyser, upplösningen blev som följer

eftyand1 shows [A:club:, Q:spade: ] a pair of queens .

hah nice!

Postad

leftyand1 shows [A:club:, Q:spade: ] a pair of queens .

Härligt att sätta sådana händer ibland, händer dock alldeles för sällan. Men bra spelat.

Postad

Tycker det är superobligatoriskt att cappa på floppen, allt annat är att skänka bort pengar. Du får betalt 3-1 och kommer sätta en kåk ungefär 2-1 så även om vi förutsätter att ditt set aldrig står oförbättrat är en cap rejält för värde.

Enda orosmolnet är om du är översettad av QQ men det lär ju inte hända ofta...

/Bjorn

Postad

Bet på turn kan inte vara ett stort fel. Man leder ibland och sätter stor press på någon med tex JT eller KQ. Inte ofta, men ibland kan en bet rädda hem denna enorma pott. Som action blev förlorade ju vår hjälte knappt någonting på turn-action.

Cappa floppen. Om någon av aggrona satt före dig skulle du kanske kunna använda honom till att höja turn istället men så är inte fallet.

--- Callahan

Postad
Bet på turn kan inte vara ett stort fel. Man leder ibland och sätter stor press på någon med tex JT eller KQ. Inte ofta, men ibland kan en bet rädda hem denna enorma pott. Som action blev förlorade ju vår hjälte knappt någonting på turn-action.

Cappa floppen. Om någon av aggrona satt före dig skulle du kanske kunna använda honom till att höja turn istället men så är inte fallet.

--- Callahan

Floppen var cappad :roll:

Postad

--- Callahan

Floppen var cappad :roll:

Antar att du menar du inte behövde cappa för att de andra gjorde det åt dig. Är du klärvoajant? I och för sig tror jag inte det spelar så jättestor roll just därför att det ofta blir cappat i alla fall, men utan att analysera alltför noga tycker jag det verkar onödigt att ta risken. Vad tjänar du på att inte göra det?

--- Callahan

Postad

Japp, småsynsk emellanåt faktiskt ;) Nä, sant, ska väl cappa där själv, bra tänkt!

Sen undrar jag om jag verkligen kallade tråden för "FLT - TT blir mellan set, spelar jag denna jättefel?" Jag hävdar å det bestämdaste att jag inte gjort det då jag aldrig skulle skriva "mellan set" utan mellan-set. aja, är förmodligen förvirrad eller nåt, eller så är sidan Riggad!!! (vilket verkar mest rimligt)

Postad

Om det inte är fyra kort på brädet med samma färg, eller endast ett högt kort som krävs för stege är det antagligen bra att höja/syna ner med mellanset. Finns väl en del händer som du slår som skulle spelas sådär fast jag vet, när en möjlig färg dyker upp på turn och man blir reraisad känns det ofta mycket besvärligt. Tycker lite synd om Tigereye3.