hajen Postad 21 April , 2007 Rapport Postad 21 April , 2007 Prenumera! http://pokerforum.nu/forum/showthread.php?p=641897#post641897 Citera
morberg Postad 21 April , 2007 Författare Rapport Postad 21 April , 2007 Vad har du för utrustning? Kamera då menar jag lol Har en Nikon D70 med lite blandade objektiv. Dels Nikons 18-70 som följde med, ett Nikon 50/1,8, ett Nikon 70-300 och ett Tamron 105mm makro. Har inte brytt mig om att köpa digital blixt utan har kvar den gamla från analogtiden. Funkar ok, men inte mycket mer. Det gjorde jag också, gillade HDR(?) bilden över sjön och på den röda stugan. Jo, det är HDR-bilder (High Dynamic Range) som jag experimenterade lite med. Känns nästan som handkolorerade bilder tycker jag. Citera
morberg Postad 23 April , 2007 Författare Rapport Postad 23 April , 2007 Jag har funderat lite grann på CB mot två-tre motståndare och tycker mig ha märkt att det funkar bättre att vänta till turn i de flesta fall. Jag ser en del fördelar med detta: - Jag framstår inte som tokaggromuppen som alltid uppföljningsbetar, vilket gör att mina automatiska CB när det är heads-up blir mer effektiva - Jag kan se fyra kort istället för tre och bättre utvärdera var jag står. Detta betyder också att jag kan välja att hålla inne ett CB även på turn - Jag undviker att bli CR på floppen - Jag tvingar gjorda händer att bekänna färg på turn - träffade de floppen och missade chansen till en CR vill de ogärna tappa värde med en genomcheckad turn. - Jag har bättre chans att vinna potten på turn. Folk kan ofta syna ett floppbet tunt, men ger enklare upp mot ett turnbet. Vad säger ni? Några tankar, idéer? Citera
Klyka Postad 23 April , 2007 Rapport Postad 23 April , 2007 Den här bilden gillar jag skarpt: http://picasaweb.google.com/niklas.morberg/SiggamLa2007/photo#5022548325988527714 Var är den tagen? Får känslan av en blandning mellan värmland och amerikansk sydstat.. Jag gillar hur grenarna i överkant ramar in den i övrigt tomma överdelen av bilden (en dramatisk himmel, men den hade ändå sett rätt tom ut utan grenarna) och hur stenarna i nedre högerkanten och träden till vänster bidrar till en bra inramning. Tror dock jag skulle beskära den yttersta högerkanten av bilden för att få bort trädstammen eller vad det är som skymtar där, för den hindrar illusionen av öppenhet åt höger. Vore snyggt om bilden var inramad upptill, nedtill och till vänster, men man tänker sig en fortsättning på bilden till höger. Trädstammen hindrar detta. Jag har funderat lite grann på CB mot två-tre motståndare och tycker mig ha märkt att det funkar bättre att vänta till turn i de flesta fall. Jag ser en del fördelar med detta: - Jag framstår inte som tokaggromuppen som alltid uppföljningsbetar, vilket gör att mina automatiska CB när det är heads-up blir mer effektiva - Jag kan se fyra kort istället för tre och bättre utvärdera var jag står. Detta betyder också att jag kan välja att hålla inne ett CB även på turn - Jag undviker att bli CR på floppen - Jag tvingar gjorda händer att bekänna färg på turn - träffade de floppen och missade chansen till en CR vill de ogärna tappa värde med en genomcheckad turn. - Jag har bättre chans att vinna potten på turn. Folk kan ofta syna ett floppbet tunt, men ger enklare upp mot ett turnbet. Vad säger ni? Några tankar, idéer? Antar att du menar i position? Gillar det över lag, men isf bara som ett sätt att mixa upp dina CB:s. Tror att om du gör det för ofta så tappar du mkt värde i form av att du förlorar många lägen då det passar att CB:a. Citera
Miami Postad 23 April , 2007 Rapport Postad 23 April , 2007 Inte det du postar om här men hänger ändå ihop, jag tycker man kan variera sitt spel HU IP oxå när man är tom. Ett bra exempel kan ju vara mot en synfisk/kortstack, man ger sig själv en extra chans att träffa något av sina 2 höga kort som AT/AJ+. Tycker oxå man kan blanda med att checka flop med avsikt att calla ett turnbet. Kanske främst med AK som är typhanden som vill se 5 kort på brädan och spela en liten/medelstor pott. Annars är min tanke att om det är 3-hänt och jag träffar vill jag beta för värde och för att skydda min hand. Jag väljer som sagt hellre att variera mig HU än 3 way för att undvika atuomataggrostämpeln. Citera
morberg Postad 23 April , 2007 Författare Rapport Postad 23 April , 2007 http://picasaweb.google.com/niklas.morberg/SiggamLa2007/photo#5022548325988527714 Var är den tagen? Får känslan av en blandning mellan värmland och amerikansk sydstat.. Gränsen mellan Blekinge/Småland. Jag gillar hur grenarna i överkant ramar in den i övrigt tomma överdelen av bilden (en dramatisk himmel, men den hade ändå sett rätt tom ut utan grenarna) och hur stenarna i nedre högerkanten och träden till vänster bidrar till en bra inramning. Det är f.ö. också en HDR-bild, annars hade himlen blivit i princip utfrätt. Antar att du menar i position? Gillar det över lag, men isf bara som ett sätt att mixa upp dina CB:s. Tror att om du gör det för ofta så tappar du mkt värde i form av att du förlorar många lägen då det passar att CB:a. Japp, menar i position. Inte det du postar om här men hänger ändå ihop, jag tycker man kan variera sitt spel HU IP oxå när man är tom. Ett bra exempel kan ju vara mot en synfisk/kortstack, man ger sig själv en extra chans att träffa något av sina 2 höga kort som AT/AJ+. Jo, att checka bakom med outs gör jag faktiskt ibland även HU. Annars är min tanke att om det är 3-hänt och jag träffar vill jag beta för värde och för att skydda min hand. Jag väljer som sagt hellre att variera mig HU än 3 way för att undvika atuomataggrostämpeln. Om jag träffar betar jag nästan alltid, även mot flera motståndare. Mitt resonemang utgick från att jag missat floppen. Citera
morberg Postad 27 April , 2007 Författare Rapport Postad 27 April , 2007 Hellmuth förlorar $500k till Ivey och Negreanu driver med hans inlägg. Humor. Citera
Verdi Postad 27 April , 2007 Rapport Postad 27 April , 2007 Jag har funderat lite grann på CB mot två-tre motståndare och tycker mig ha märkt att det funkar bättre att vänta till turn i de flesta fall. Jag ser en del fördelar med detta: - Jag framstår inte som tokaggromuppen som alltid uppföljningsbetar, vilket gör att mina automatiska CB när det är heads-up blir mer effektiva - Jag kan se fyra kort istället för tre och bättre utvärdera var jag står. Detta betyder också att jag kan välja att hålla inne ett CB även på turn - Jag undviker att bli CR på floppen - Jag tvingar gjorda händer att bekänna färg på turn - träffade de floppen och missade chansen till en CR vill de ogärna tappa värde med en genomcheckad turn. - Jag har bättre chans att vinna potten på turn. Folk kan ofta syna ett floppbet tunt, men ger enklare upp mot ett turnbet. Vad säger ni? Några tankar, idéer? Jag gillar det faktiskt inte. Man ger upp alldeles för mycket värde. En CB funkar alltsom oftast. Och börjar du checka missade floppar måste du checka träffade floppar och då ger du en massa gratiskort. Att folk ger upp lättare på turn brukar väl vara för att en turnbet är mycket större än en floppbet. Har de mellanpar så kan de syna ett CB men om du sen betar turn OCKSÅ så blir de rädda och lägger eftersom de ser att de förmodligen får spela om hela stacken om de synar. Den skrämseleffekten får du verkligen inte om du checkar bakom floppen och sen betar turn. Folk kan få för sig att syna ner med lite allt möjligt då. Citera
morberg Postad 27 April , 2007 Författare Rapport Postad 27 April , 2007 Att folk ger upp lättare på turn brukar väl vara för att en turnbet är mycket större än en floppbet. Om floppen checkas runt blir ett turnbet lika stort som ett (visserligen uteblivet, men ändå) floppbet. Citera
crillux Postad 27 April , 2007 Rapport Postad 27 April , 2007 Kul att se att du är kvar på banan. Ingen FL alls nu för tiden? Citera
morberg Postad 27 April , 2007 Författare Rapport Postad 27 April , 2007 Ingen FL alls nu för tiden? Har kört lite 1/2 och 2/4 6-max på fulltilt men inte mer än några hundra händer de senaste månaderna. Citera
morberg Postad 28 April , 2007 Författare Rapport Postad 28 April , 2007 Ferguson bygger rulle, 0 till $10k. Han nämner även förra gången han gjorde något liknande och gick från $1 till $20k. Regler för hans MM: * I'll never buy into a cash game or a Sit & Go with more than 5 percent of my total bankroll (there is an exception for the lowest limits: I'm allowed to buy into any game with a buy-in of $2.50 or less). * I won't buy into a multi-table tournament for more than 2 percent of my total bankroll and I'm allowed to buy into any multi-table tournament that costs $1. * If at any time during a No-Limit or Pot-Limit cash-game session the money on the table represents more than 10 percent of my total bankroll, I must leave the game when the blinds reach me. Citera
Opteron Postad 28 April , 2007 Rapport Postad 28 April , 2007 varför de där konstiga reglerna? Varför ska han quitta om han har en stack som är 10% av rullen? Citera
Baloos Postad 28 April , 2007 Rapport Postad 28 April , 2007 Varför ska han quitta om han har en stack som är 10% av rullen? Det där är jänkarnas motsvarighet till pokerforums 30 inköps regel. Spela med 20 inköp och aldrig riskera mer än 10% av bankrullen. Citera
Baloos Postad 28 April , 2007 Rapport Postad 28 April , 2007 Checka flopp beta turn är väldigt standard och du bör variera dig med skrangliga floppar (TPNK, mellanpar, hålis) där du inte kan ta en höjning och starka händer, där fi drar till 2-3 outs. Gör du det kan du börja checka tom och beta turn om du plockar upp drag eller träffar kort som de ej kan syna utan träff själva etc. Att aldrig checka floppen är svag poker som jag ser det. Men det hänger mycket på raiseHD såklart, mycket litet fel om man höjer 7-8% men pumpar man upp 20-30% pre ska det mycket till för att komma undan med 100% CB. Citera
morberg Postad 28 April , 2007 Författare Rapport Postad 28 April , 2007 Men det hänger mycket på raiseHD såklart, mycket litet fel om man höjer 7-8% men pumpar man upp 20-30% pre ska det mycket till för att komma undan med 100% CB. Så högt som 20-30 ligger jag definitivt inte, men inte heller på 8. Så 100% CB försöker jag låta bli. Fick mail från min Party-rep: exclusive bonus of 25% of your deposit (up to a maximum bonus amount of $500) 7x på 10 dagar. Hur många rakeade händer per timme och bord blir det på Partys NL100? Citera
morberg Postad 28 April , 2007 Författare Rapport Postad 28 April , 2007 Nu när Studio 60 ligger nere är 30 Rock min nya favorit. Citera
morberg Postad 29 April , 2007 Författare Rapport Postad 29 April , 2007 Det här tyckte jag var lite svårt. Fi har inte imponerat, verkar lite lös, men jag har också sett honom lägga händer (och visa vad han hade) så han är inte en total synstation. I övrigt ingen read. Seat 1: AndyBeal ($163.60) Seat 2: Snb ($119.45) Seat 3: Kapt_Chino ($78.15) Seat 4: vaagsel ($148.20) Seat 6: bjaskrove ($90.40) AndyBeal posts the small blind of $0.50 Snb posts the big blind of $1.00 The button is in seat #6 *** HOLE CARDS *** Dealt to AndyBealAce of Clubs Kapt_Chino calls $1.00 vaagsel folds bjaskrove folds AndyBeal raises to $4.00 Snb folds Kapt_Chino calls $3.00 *** FLOP *** (Pott: $9) AndyBeal bets $9.00 Kapt_Chino calls $9.00 *** TURN *** (Pott: $27) AndyBeal bets $17.00 Kapt_Chino calls $17.00 *** RIVER *** (Pott: $61) AndyBeal checks Kapt_Chino bets $48.15 and is all-in AndyBeal ? Om 1.200 händer kommer en ny statistikpostning av mina senaste 10k händer för att kolla hur jag ligger till. Citera
Opteron Postad 29 April , 2007 Rapport Postad 29 April , 2007 Det här tyckte jag var lite svårt. Fi har inte imponerat, verkar lite lös, men jag har också sett honom lägga händer (och visa vad han hade) så han är inte en total synstation. I övrigt ingen read. Seat 1: AndyBeal ($163.60) Seat 2: Snb ($119.45) Seat 3: Kapt_Chino ($78.15) Seat 4: vaagsel ($148.20) Seat 6: bjaskrove ($90.40) AndyBeal posts the small blind of $0.50 Snb posts the big blind of $1.00 The button is in seat #6 *** HOLE CARDS *** Dealt to AndyBealAce of Clubs Kapt_Chino calls $1.00 vaagsel folds bjaskrove folds AndyBeal raises to $4.00 Snb folds Kapt_Chino calls $3.00 *** FLOP *** (Pott: $9) AndyBeal bets $9.00 Kapt_Chino calls $9.00 *** TURN *** (Pott: $27) AndyBeal bets $17.00 Kapt_Chino calls $17.00 *** RIVER *** (Pott: $61) AndyBeal checks Kapt_Chino bets $48.15 and is all-in AndyBeal ? Om 1.200 händer kommer en ny statistikpostning av mina senaste 10k händer för att kolla hur jag ligger till. Call!!! Är det rätt att checka river? Inte bättre att betta typ 15-20 för att kanske inducera en fisk-bluff eller få betalt av väldigt kassa träffar? (eller bara sätta honom all in själv?) Citera
tamtaram Postad 29 April , 2007 Rapport Postad 29 April , 2007 Call!!! Är det rätt att checka river? Inte bättre att betta typ 15-20 för att kanske inducera en fisk-bluff eller få betalt av väldigt kassa träffar? (eller bara sätta honom all in själv?) Hur kan det här vara en syn med tre utropstecken? Han limpsynar preflop vilket ofta innebär låga par eller SC. Känns som att alla dessa händer slår oss, med undantag av 22. Citera
Klyka Postad 29 April , 2007 Rapport Postad 29 April , 2007 Call!!! Är det rätt att checka river? Inte bättre att betta typ 15-20 för att kanske inducera en fisk-bluff eller få betalt av väldigt kassa träffar? (eller bara sätta honom all in själv?) Är inte checken ett bättre sätt att inducera en fiskbluff? Tycker man får massor av sån där fina all ins efter att ha checkat en farlig river. Isf betyder det också att jag sluter upp bakom call. Om man nu väl har inducerat så kan man inte vika. Citera
Opteron Postad 29 April , 2007 Rapport Postad 29 April , 2007 Hur kan det här vara en syn med tre utropstecken? Han limpsynar preflop vilket ofta innebär låga par eller SC. Känns som att alla dessa händer slår oss, med undantag av 22. Jag tänker inte tala om varför! Citera
morberg Postad 29 April , 2007 Författare Rapport Postad 29 April , 2007 Är det rätt att checka river? Inte nödvändigtvis Inte bättre att betta typ 15-20 för att kanske inducera en fisk-bluff eller få betalt av väldigt kassa träffar? (eller bara sätta honom all in själv?) Att sätta honom AI känns däremot direkt fel då du tappar möjligheten att få honom att bluffa. Bluffsyn i all ära, men så vanliga är de inte. Citera
JoeFalk Postad 29 April , 2007 Rapport Postad 29 April , 2007 Opteron skrev: Jag tänker inte tala om varför! Om du ger din anledning så lovar jag att mosa den. Citera
Emilio Postad 29 April , 2007 Rapport Postad 29 April , 2007 hade haft svårt att hitta syn i AA handen. Ska ha en rätt stark impuls av att det är rätt isåfall. Citera
Recommended Posts