Gå till innehåll

morberg tar en time-out från forumet


morberg

Recommended Posts

Fina odds, syna ner. Har han färg så låt han betala av dig hårdare senare i spelet. JQ/Set = Wp, Gg.

Jag synar, han har TPNK och MHIG. För att prata akronymska.

 

I övrigt har följande hänt på Party mot två okända fiskar:

 

***** Hand History for Game 5867682933 *****

$ 100 USD NL Texas Hold'em - Thursday, April 12, 13:14:51 ET 2007

Table Table 125541 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: redmunkey ( $ 147.85 USD )

Seat 2: daljan ( $ 179.52 USD )

Seat 3: Bremi222 ( $ 191.34 USD )

Seat 4: Metalus111 ( $ 116.25 USD )

Seat 6: AndrewBeal ( $ 93 USD )

Seat 5: HUS_GANSON777 ( $ 97 USD )

>You have options at Table 126475 (No DP) Table!.

HUS_GANSON777 posts small blind [$ 0.50 USD].

AndrewBeal posts big blind [$ 1 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to AndrewBeal [ Th 8h ]

redmunkey folds

daljan calls [$ 1 USD]

Bremi222 folds

Metalus111 folds

HUS_GANSON777 calls [$ 0.50 USD]

AndrewBeal checks

** Dealing Flop ** [ 3h, 4h, 2h ]

HUS_GANSON777 bets [$ 2 USD]

AndrewBeal calls [$ 2 USD]

daljan calls [$ 2 USD]

** Dealing Turn ** [ Qs ]

HUS_GANSON777 bets [$ 3 USD]

AndrewBeal raises [$ 9 USD] Tänker mig att någon av dem har ett ensamt Ah och vill låta dem betala för att se river.

daljan calls [$ 9 USD]

HUS_GANSON777 raises [$ 12 USD] Min-CR? Jag synar och omvärderar river.

AndrewBeal calls [$ 6 USD]

daljan calls [$ 6 USD]

** Dealing River ** [ Ad ]

HUS_GANSON777 bets [$ 17 USD]

AndrewBeal calls [$ 17 USD]

daljan raises [$ 60 USD]

HUS_GANSON777 is all-In [$ 62 USD]

AndrewBeal har $58 kvar och gör vad?

 

Två frågor: Är det ok spelat fram till river och är folden solklar nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är det inte typ sin 58 för att vinna 220?

Varför poppar du inte flopp - Disguise, vill se en hjärterfri turn or what?

 

En idiot har iaf säkert en femma eller allmänt sugig. Jag hade svårt att hitta folden här för jag är en synstation men ser samtidigt inte riktigt vad du ska slå. Jag tar synen p.g.a. för mycket i potten.

 

MHIG? :shock:

 

EDIT: Syn i detta fall betyder Gråtsyn/Tveksyn, ej Insta-syn! =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Genom att spela så passivt på floppen krångla du till det. Folk kommer ju syna ner dina raises med stegar och säkert Ah samt något annat fint kort. Jag raisar för värde på floppen. Jag flummar. Varför raisade du inte flopp FFS? Ville du se en Turn or what? Ge inte gratiskort FTW!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är yr. Har inte moderatorer tillgång till Edit-knappen?

 

Vi tar en sak i taget: MHIG=My Hand Is Good.

 

Väljer att ta det lugnt på floppen i T8s-handen av två anledningar. Dels att maskera handen och dels att slippa se ett hjärter på turn. Potten är liten och nästan fulla stackar mot två motståndare. Det måste vara bättre att vänta till turn för att kunna få till en större höjning. Eller vill jag ta hem en 6BB-pott på floppen och känna mig nöjd med det?

 

När inget hjärter kommer på turn är jag glad. Samtidigt vill jag inte beta bort enstaka höga hjärter utan "bara" göra det EV- för dem att syna. Kanske skulle jag höjt mer. Min-CR från ursprungshöjaren säger monster eller fisk. Jag tar det lugnt och synar. Tänk också på att det är en person till i handen.

 

Sen kommer river och då är två personer all-in när det är dags för mitt sista beslut att syna bort halva stacken eller inte för chansen att vinna en riktigt smaskig pott.

 

Jag är inte helt säker på att jag gör bort mig på floppen, men jag kan ha fel. Det har hänt förr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är yr. Har inte moderatorer tillgång till Edit-knappen?

 

Vi tar en sak i taget: MHIG=My Hand Is Good.

 

Väljer att ta det lugnt på floppen i T8s-handen av två anledningar. Dels att maskera handen och dels att slippa se ett hjärter på turn. Potten är liten och nästan fulla stackar mot två motståndare. Det måste vara bättre att vänta till turn för att kunna få till en större höjning. Eller vill jag ta hem en 6BB-pott på floppen och känna mig nöjd med det?

 

När inget hjärter kommer på turn är jag glad. Samtidigt vill jag inte beta bort enstaka höga hjärter utan "bara" göra det EV- för dem att syna. Kanske skulle jag höjt mer. Min-CR från ursprungshöjaren säger monster eller fisk. Jag tar det lugnt och synar. Tänk också på att det är en person till i handen.

 

Sen kommer river och då är två personer all-in när det är dags för mitt sista beslut att syna bort halva stacken eller inte för chansen att vinna en riktigt smaskig pott.

 

Jag är inte helt säker på att jag gör bort mig på floppen, men jag kan ha fel. Det har hänt förr.

 

med en floppad mellanflush på stegbräda mot 2 fi är det bara att spela jättehårt enligt mig. Finns jättemånga scarecards, parar sig bordet eller det kommer en till i färgen klarar din hand nästan ingen action alls.

 

Ingen NL100spelare vill släppa ett set, försök få in degen på en gång mot set och mot esset. Har nån annan ochså floppat färg så är det ochså lika bra att få in degen på en gång, en lägre färg kanske kan komma undan om scarecard faller på turn och har nån högre färg är det bara att batala av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en lägre färg kanske kan komma undan om scarecard faller på turn och har nån högre färg är det bara att batala av.

Fisk som jag är synade jag river och batalade (sorry) av till en A-hög färg. Detsamma gjorde den K-höga färgen.

 

Annars är Everest ett trevligt ställe att spela på. Kör på där ett tag till tror jag, även om jag spelat in min bonus. Tror att det är bättre värde på NL100 där utan bonus än det är på FT+RB.

 

Jag spelar fyra bord och fi är tyvärr okänd. Han är från Japan. Har inte observerat något speciellt, men han har i alla fall klarat av att dubbla sin stack.

 

Starting game 1408093053.

 

OkeP is at seat 0 with $192.17.

Sinope is at seat 1 with $120.44.

Lakeside is at seat 2 with $100.

conte63 is at seat 3 with $100.

AndyBeal is at seat 5 with $97.22.

 

The dealer is seat 3.

 

AndyBeal posts a blind of $.50.

OkeP posts a blind of $1.

Lakeside doesn't post a blind.

 

(AndyBeal is dealt 10s 9c.)

 

Pre-flop:

Sinope folds.

conte63 folds.

AndyBeal raises $2.

OkeP calls for $2.

 

The flop comes

5c 10d 6d.

 

AndyBeal bets $4.

OkeP calls for $4.

 

The turn comes 2c.

 

AndyBeal checks.

OkeP bets $14.

AndyBeal calls for $14.

 

Här blir jag lite misstänksam, och det hade även med hans timing att göra. Han tvekade inte alls utan betade pott direkt. Med ett set borde han funderat på hur han bäst kunde få ut värde. Men vad vet jag om japaner.

 

The river comes 9h.

 

AndyBeal checks.

OkeP goes all-in for $171.17.

 

Det där är ju bara sjukt. Varför skulle han överbetta så obscent om han vill att jag ska syna? Jag tror att han inte vill att jag ska syna...

 

AndyBeal goes all-in for $76.22.

 

...och gör därför just det.

 

$94.95 is pushed back to OkeP.

 

Titta inte förrän du har kommenterat. Lova. (Lönt att be pokerspelare lova något...)

 

 

Showdown:

 

OkeP shows

Qc Jc 10d 9h 6d

Queen high

 

AndyBeal shows

10d 10s 9h 9c 6d

Two Pair, Tens and Nines

 

AndyBeal wins pot ($192.44).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en lägre färg kanske kan komma undan om scarecard faller på turn och har nån högre färg är det bara att batala av.

Fisk som jag är synade jag river och batalade (sorry) av till en A-hög färg. Detsamma gjorde den K-höga färgen.

 

Annars är Everest ett trevligt ställe att spela på. Kör på där ett tag till tror jag, även om jag spelat in min bonus. Tror att det är bättre värde på NL100 där utan bonus än det är på FT+RB.

 

Jag spelar fyra bord och fi är tyvärr okänd. Han är från Japan. Har inte observerat något speciellt, men han har i alla fall klarat av att dubbla sin stack.

 

Starting game 1408093053.

 

OkeP is at seat 0 with $192.17.

Sinope is at seat 1 with $120.44.

Lakeside is at seat 2 with $100.

conte63 is at seat 3 with $100.

AndyBeal is at seat 5 with $97.22.

 

The dealer is seat 3.

 

AndyBeal posts a blind of $.50.

OkeP posts a blind of $1.

Lakeside doesn't post a blind.

 

(AndyBeal is dealt 10s 9c.)

 

Pre-flop:

Sinope folds.

conte63 folds.

AndyBeal raises $2.

OkeP calls for $2.

 

The flop comes

5c 10d 6d.

 

AndyBeal bets $4.

OkeP calls for $4.

 

The turn comes 2c.

 

AndyBeal checks.

OkeP bets $14.

AndyBeal calls for $14.

 

Här blir jag lite misstänksam, och det hade även med hans timing att göra. Han tvekade inte alls utan betade pott direkt. Med ett set borde han funderat på hur han bäst kunde få ut värde. Men vad vet jag om japaner.

 

The river comes 9h.

 

AndyBeal checks.

OkeP goes all-in for $171.17.

 

Det där är ju bara sjukt. Varför skulle han överbetta så obscent om han vill att jag ska syna? Jag tror att han inte vill att jag ska syna...

 

AndyBeal goes all-in for $76.22.

 

...och gör därför just det.

 

$94.95 is pushed back to OkeP.

 

Titta inte förrän du har kommenterat. Lova. (Lönt att be pokerspelare lova något...)

 

 

Showdown:

 

OkeP shows

Qc Jc 10d 9h 6d

Queen high

 

AndyBeal shows

10d 10s 9h 9c 6d

Two Pair, Tens and Nines

 

AndyBeal wins pot ($192.44).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där betyder 87 ganska ofta. Fast med topp 2 så kanske det är lönt att syna för de ggr fi har sämre tvåpar, slowspelat överpar eller bustat drag.

Jag träffade på samma kille idag och har sett mer av hur han spelar. Han älskar att ställa in, båda med tveksamma händer och rena bluffar, när fi visat svaghet. Däremot gör han det sällan med bra händer (grattis...). Dock hade jag inte den kollen när förra handen utspelade sig. Men nu är han min bästis.

 

Starting game 1412965189.

 

AndyBeal is at seat 0 with $112.65.

cmaarten is at seat 1 with $92.

alex-45 is at seat 2 with $57.90.

Sponda67 is at seat 3 with $125.28.

OkeP is at seat 4 with $71.60.

 

The dealer is seat 3.

 

OkeP posts a blind of $.50.

AndyBeal posts a blind of $1.

 

(AndyBeal is dealt Ad Ac.)

 

Pre-flop:

cmaarten folds.

alex-45 folds.

Sponda67 folds.

OkeP raises $2.

AndyBeal raises $6.

OkeP calls for $6.

 

The flop comes

9c 8c Kh.

 

OkeP checks.

AndyBeal bets $9.

OkeP calls for $9.

 

The turn comes Qc.

 

OkeP checks.

AndyBeal checks.

 

The river comes 9s.

 

OkeP goes all-in for $53.60.

AndyBeal calls for $53.60.

 

Showdown:

 

OkeP shows

Qc Qs 9c 9s Kh

Two Pair, Queens and Nines

 

AndyBeal shows

Ad Ac 9c 9s Kh

Two Pair, Aces and Nines

 

AndyBeal wins pot ($141.20).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provade f.ö. joost häromdagen. Rätt knackig video, men det kanske tar sig. Har du postat i dagboken före detta inlägg och är sugen på en invite är det bara att skicka ett PM. Jag har tre. (Tror att alla kan signa upp sig direkt via siten numera, så det är inte säkert att det har någon betydelse.)

 

Miller har en följetong om sju enkla pokertips på notedpokerauthority.com, hade hunnit med tre stycken sista jag kollade. Det är säkert självklarheter för er alla, men repetition är kunskapens moder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant dagbok skall följas. Tror förresten jag mött dig ifall du nickar Morberg på Bodog, känns troligt.

Nej, det är säkert någon annan. Har ett gammalt bodog-konto som jag aldrig spelat på under annat namn. Tror jag. Nu måste jag kolla så inget hänt med det kontot...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är säkert någon annan. Har ett gammalt bodog-konto som jag aldrig spelat på under annat namn. Tror jag. Nu måste jag kolla så inget hänt med det kontot...

 

Nej, det var fortfarande helt oanvänt. Hur är det att spela på bodog annars? Bra ställe?

 

I övrigt funderar jag på vilken av ChromaTabs och ColorfulTabs som är bäst. I-landsproblem? Jovars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väl mött om du känner för det.

Tack för tipset, men jag passar.

 

Har klappat lite på mina maskiner. Hade ju lite strul med DNS:en och min Netgear 614 router kan tydligen få hicka om den inte har frisk första DNS (vilket verkar helt kajko, men så är det). Nåja, jag hittade i alla fall till OpenDNS och bytte ut mina DNS-servrar mot OpenDNS. Alltid nåt. Passade på att uppgradera firmware på routern när jag ändå höll på.

 

Sen har jag roat mig med att installera den nyss släppta Ubuntu 7.04 på en laptop. Är i princip klar, ska bara få till att lockstängning betyder suspend (just nu stänger den bara av skärmen), sen är det nog klart. Tja, en linuxinstallation blir ju aldrig "klar", men vi kan ju kalla den klar att använda. Två småstrul på vägen: en del trolleri behövdes för att få igång trådlöst nätverkskort (Att min router passade på att få tuppjuck samtidigt hjälpte inte till.) och fel upplösning på skärmen.

 

Och nu återgår vi till de ordinarie sändningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är i princip klar, ska bara få till att lockstängning betyder suspend (just nu stänger den bara av skärmen), sen är det nog klart.

Doh. Fanns under System->Preferences->Power Management

 

Jag som höll på och kladdade i /etc/acpi/events och inte fick rätt på någonting...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är svårt med poker. Just nu befinner jag mig i ett läge då jag tror att jag har "kommit på NL". Men där var jag även efter 2k händer och efter 15k händer. Då hade jag fel. Statistiken nedan är enbart från NL100 på flera olika siter.

 

27-k-nl100.png.xs.jpg

 

Förändringar jag gjort gentemot FL? Jag tittar mer på stackar än på potten. Jag drar mindre (men fortfarande för mycket tror jag). Jag har inga problem att ibland lägga ner TPTK på floppen.

Jag tror fortfarande att jag har kläm på NL. Total graf för jämförelse såhär 4k händer senare:

 

31k-NL.png.xs.jpg

 

Backade ett par inköp nyss: det ena när jag tryckte med mina kungar på en flopp med två ruter - färgdraget synade och träffade och det andra lyckades jag slarva bort med AK vs. A2 på en A2x bräda. Men i övrigt känns det som om det rullar på bra och jag hamnat på rätt sida om variansen en stund nu. Hoppas att få stanna kvar där en taga till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...