Gå till innehåll

morberg tar en time-out från forumet


morberg

Recommended Posts

Ibland är jag förresten precis lika otäckt utdragande som alla andra tomtar. Det är inte något jag är stolt över.

 

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 5 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: morberg is SB with K, 2.

UTG calls, 1 fold, Button calls, morberg completes, BB checks.

 

Flop: (4 SB) 2, J, 7 (4 players)

morberg checks, BB checks, UTG checks, Button bets, morberg raises, BB folds, UTG folds, Button calls.

 

Turn: (4 BB) 9 (2 players)

morberg bets, Button calls.

 

River: (6 BB) K (2 players)

morberg bets, Button calls.

 

Final Pot: 8 BB

 

Button doesn't show Ad Jd.

morberg has Ks 2s (two pair, kings and twos).

 

Det är väl inget med den? När han spelar så jäkla fjantigt får han väl skylla sig själv? Han betar på flop, du höjer sen callar han bara ner och du råkar träffa ditt 2par. Eller du kanske var ironisk :oops: ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nu ska vi se, den här handen kändes inte bra:

 

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 6 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: morberg is MP with 9:heart:, 9:spade:.

1 fold, morberg raises, CO calls, Button 3-bets, 1 fold, BB calls, morberg calls, CO calls.

 

Flop: (12.33 SB) 7:heart:, 9:club:, 8:club: (4 players)

BB bets, morberg calls, CO calls, Button folds.

 

Kul flop! Här vill jag vänta med att höja till turn eftersom jag inte lär få bort färgdragen ändå.

 

Turn: (7.66 BB) 3:club: (3 players)

BB bets, morberg calls, CO raises, BB 3-bets, morberg calls, CO calls.

 

Nu knepar det till sig. Mitt tänk: Någon kan ha satt färgen och då är mitt topptriss helt plötsligt en draghand med 10 outs. I så fall vill jag se river först innan jag börjar kriga på. Sen har jag en spelare efter mig som jag gärna vill ska följa med till river om jag träffar. Alltså syn.

 

Den andra synen känns jobbigare och jag har inte hunnit räkna på den. Vi gör det nu. 7,66BB i potten först + BB + min + 2 från CO + 2 från BB = 13,66BB. Med tio outs behöver potten vara på 3,7*2 för att det ska vara lönt att syna 2BB och det är den ju. Ok, då var det nog inte så dumt ändå. Att någon (eller båda) har färgen känns ganska gjutet.

 

River: (16.66 BB) 2:club: (3 players)

BB bets, morberg folds, CO calls.

 

Och här känner jag inte direkt för att syna ner när det inte blev vare sig kåk eller fyrtal.

 

Final Pot: 18.66 BB

 

Du får inte bort några färgdrag varken på floppen eller turn i denna potten, de kommer se river no mather what du gör så det är lika bra att ta värde så fort som möjligt, det är ju hur många kort som helst som kan landa på turn som gör att du får svärt att höja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får inte bort några färgdrag varken på floppen eller turn i denna potten, de kommer se river no mather what du gör så det är lika bra att ta värde så fort som möjligt, det är ju hur många kort som helst som kan landa på turn som gör att du får svärt att höja.

 

Nej, det har du rätt i. Jag borde höja för värde och inte för att få loss andra händer.

 

Om det är någon som använder MyWeb 2.0 från Yahoo kan ni nu följa (och även själva lägga upp) sidor som är taggade med pfnu. Tänkte att vi gemensamt kunde använda den taggen för att lägga upp intressanta pokerlänkar.

 

Jag började använda del.icio.us, men gick över till Yahoo för ett tag sedan. Och nu när del.icio.us blev uppköpta av Yahoo känns det som om tjänsten kanske snart går upp i MyWeb.

 

Kvar till rapport: 1.887

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens "ibland tycker man nästan synd om fisken":

 

Fi har 89/1,6/0,14 efter 124 händer och är en av mina bästa kompisar.

 

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 6 handed) converter

 

Preflop: morberg is SB with Ac, As.

3 folds, Button calls, morberg raises, BB calls, Button calls.

 

Flop: (6 SB) 3d, 7d, Jd (3 players)

morberg bets, BB calls, Button raises, morberg 3-bets, BB folds, Button caps, morberg calls.

 

Här borde jag ana oråd och inse att jag är slagen. Fi är det mest passiva jag någonsin har sett på ett 3/6-bord (och många andra nivåer med för den delen), men ändå höjer han mig. Korkat att syna utan Ad på hand, här borde jag nog lägga ner efter första höjningen.

 

Turn: (7.50 BB) 7s (2 players)

morberg checks, Button bets, morberg calls.

 

Men nu börjar potten vara för stor att lägga sig. Fyra rena outs till kåk och jag har hans färg slagen. Det finns 8,5BB i potten och jag behöver 11 för att syna. Får jag in en tre-bet till på river vid träff är det ok. Trots hans normala passivitet tror jag att han är ganska förtjust i sin färg och kan höja ett bet från mig på river.

 

River: (9.50 BB) 7h (2 players)

morberg bets, Button raises, morberg 3-bets, Button caps, morberg calls.

 

Och se så glatt han tryckte på raise-knappen, inte bara en utan två gånger.

 

Final Pot: 17.50 BB

 

Stackars fisk.

 

Dagens spel från mörkarna:

 

Fi har 23/11 efter 53 händer.

 

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 4 handed) converter

 

Preflop: morberg is BB with 8h, Kh.

1 fold, Button raises, 1 fold, morberg calls.

 

Flop: (4.33 SB) Ac, 6d, Qs (2 players)

morberg checks, Button bets, morberg raises, Button 3-bets, morberg calls.

 

Tänkte prova den patenterade CR-på-flop-beta-ut-på-turn-och-sno-potten men blir trebettad. Jobbigt.

 

Turn: (5.16 BB) As (2 players)

morberg ?

 

Kvar till rapport: 1.700 händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags att täta en läcka känns det som. För spel utanför mörkarna har jag följande BB/Hand på mina låga par:

 

66: +0,07

55: -0,22

44: -0,17

33: -0,26

22: +0,06

 

Jag har spelat mellan 41 och 63 händer per par och det känns som om det är tillräckligt för att se en trend. Den stora frågan är: vad göra åt det? Är det så att små par inte får tillräckligt många motspelare i SH för att vara lönsamma när de väl floppar sin triss och att de lätt får stryk av överkort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sista handen: check-fold. Eller vågar du check-raisa igen och köra check-raise beta ut på river och sno pott?

Varför inte bet-fold? Sannolikheten att han har ett A minskar när det andra landar och det borde vara ett riktigt skrämselkort för honom om han inte har något på hand.

 

Första handen var riktigt otäck :)

Jo, jag vet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags att täta en läcka känns det som. För spel utanför mörkarna har jag följande BB/Hand på mina låga par:

 

66: +0,07

 

55: -0,22

44: -0,17

33: -0,26

22: +0,06

 

Jag har spelat mellan 41 och 63 händer per par och det känns som om det är tillräckligt för att se en trend. Den stora frågan är: vad göra åt det? Är det så att små par inte får tillräckligt många motspelare i SH för att vara lönsamma när de väl floppar sin triss och att de lätt får stryk av överkort?

 

Hur spelar du dom? Jag spelar inte småpar i tidig position eller mot någon limper. Mot limpers får man ändå inte betalt om man träffar. Går back i 22, resten plus (förutom 88 konstigt nog). Cirka 30 händer spelade på varje par, tycker inte det räcker eller är signifikant. Hittade en hand med 33 där potten blev 150 dollar (25BB), hade fyrtal mot kåk. (cap pf, turn, river) En sån hand måste ju paja statistiken totalt, likaså om man torskar mot en sån hand. Spela paren mer som alla händer - aggressivt tills du stöter på motstånd, eller i sen position som steal med continuation bets till turn varje fall...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar inte småpar i tidig position eller mot någon limper.

 

Med andra ord spelar du dem bara först in från CO/knapp och då med en höjning (utgår jag från). Intressant.

 

Jag ska kolla igenom mina händer och se hur det ser ut, men det verkar som om jag ibland höjer mina små PP mot en limpare när jag är i sen position för att försöka få potten HU. 6-max starthandscharten på 2+2 rekommenderar att limpa efter 1-2 limpare; både det eller att skicka dem i mucken är nog bättre än att höja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags att täta en läcka känns det som. För spel utanför mörkarna har jag följande BB/Hand på mina låga par:

Börja spela alla låga PP som 22 eller skaffa ett större statistiskt underlag innan du börjar oroa dig alltför mycket ;)

Ok, varians kan ha med saken att göra, men jag tror att jag dessutom har en annan attityd till t.ex. 22 än till 55 och spelar dem på olika sätt. Jag ska gräva igenom lite handhistorik och återkomma.

 

Tills dess, graf för 66-22 som visar på att det kanske är normal varians trots allt. Men jag känner mig inte nöjd.

 

low-pp-3-6.png.xs.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sista handen: check-fold. Eller vågar du check-raisa igen och köra check-raise beta ut på river och sno pott?

Varför inte bet-fold? Sannolikheten att han har ett A minskar när det andra landar och det borde vara ett riktigt skrämselkort för honom om han inte har något på hand.

 

Visst minskar sannorlikheten att han har ett ess. Och i hans ögon minskar sannorlikheten att DU har ett ess lika mycket, och med tanke på hans stats så är han nog medveten om det och lär syna ner med i princip alla händer han 3-bettar på den dragfria brädan. Check-fold känns som bästa valet.

 

Sen tycker jag nog inte det är den bästa brädan att köra "den patenterade CR-på-flop-beta-ut-på-turn-och-sno-potten" på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen tycker jag nog inte det är den bästa brädan att köra "den patenterade CR-på-flop-beta-ut-på-turn-och-sno-potten" på.

 

Brukar vara mer motståndarberoende än brädberoende, men en liten poäng har du. Jag bettade f.ö. ut och fi foldade.

 

Det är ju det jag säger, folk som betar in i en på turn har inte en solid hand. Hade han läst min dagbok hade han raisat. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en viss oro över mina PP nu, även de högre som jag plussar med. Syns här.

 

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 6 handed) converter

 

UTG är okänd och SB har 36/10/1,25 efter 115 händer.

 

Preflop: morberg is MP with 8d, 8s.

UTG calls, morberg raises, 2 folds, SB calls, 1 fold, UTG calls.

 

Kan inte med att slänga 88 och vill gärna komma HU.

 

Flop: (7 SB) Th, Qs, 5c (3 players)

SB checks, UTG checks, morberg bets, SB calls, UTG calls.

 

Alla checkar fram till mig, känns ok att följa upp med ett bet. Känns mindra bra att båda synar.

 

Turn: (5 BB) 9c (3 players)

SB checks, UTG checks, morberg checks.

 

Ser en mängd händer som kan tänkas slå mig hos fi och vill inte kräkas ur mig en massa marker i onödan. För försiktigt?

 

River: (5 BB) 2c (3 players)

SB checks, UTG checks, morberg checks.

 

Och även här tar jag det lilla lugna då jag inte tror att händer sämre än mitt par i åttor skulle syna tillräckligt ofta.

 

Final Pot: 5 BB

 

Kvar till rapport: 1.564 händer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker nog det ok spel. Finns inte så många drag ute så chansen att de sitter på en hand du ligger efter emot är nog ganska stor.

 

Jag hade dock bettat turn ändå. När de bara synar floppen säger det inte mycket. Sen plockade du upp ett gutshot (visserligen sunkänden) så du har ju iaf lite outs om du ligger efter. Och så kan du ta showdownen på river och slippa bli utbluffade av deras missade stegdrag om det nu skulle vara så.

 

Tror det är ganska jämnt mellan check och bet. Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sådan hand är bara att cappa på med, även om du bara har en motspelare.

 

När man flopper ett monsterdrag som detta så har man bara ett mål med sitt floppspel och det är att få in så mycket pengar som möjligt av så många som möjligt. Hur man lyckas med det är väldigt situationsberoende.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GiLLo: Som Gyre vill du få in så mycket pengar som möjligt i potten, men du vill också behålla så många motståndare som möjligt kvar i potten. Om du sitter i BB och SB betar kan det vara bäst att syna (givet att det finns spelare efter).

 

Det beror också på vad du har för read på dina motståndare, en del synar ner med vad som helst och en del kan man knuffa omkull med en fjäder.

 

(Nu när jag läser om Gyres inlägg ser jag att han redan har svarat ungefär samma sak. Så nu har du det från två håll.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...