Gå till innehåll

morberg tar en time-out från forumet


morberg

Recommended Posts

Ett par händer. Vi kallar den första, fyndigt nog, för QQ-handen. Fi har 12/10/0,5 efter 60 händer. Har inte sett honom spela något.

 

Stack sizes:

morberg: $113.35

Button: $143.65

SB: $93.45

BB: $101.60

 

Pre-flop: (4 players) morberg is UTG with Q :diamond: Q :spade:

morberg raises to $3.5, Button calls, SB folds, BB calls.

 

Flop: 4 :diamond: 7 :club: 8 :spade: ($11, 3 players)

BB checks, morberg bets $8, Button raises to $24, BB folds, morberg calls $16 (pot was $43).

 

Inget uppenbart drag ute, men det luktar lite PP som missat set. Varför skulle han höja om han träffat? Jag synar...

 

Turn: 7 :spade: ($59, 2 players)

morberg bets $30

 

...och betar ut turn.

 

Bra eller dåligt?

 

Nästa hand kan vi, lika fyndigt som tidigare, kalla TT-handen.

 

Fi är 17/11 efter 90 händer. Oändlig aggression (dvs. han har ännu inte synat post-flop). Tyvärr ingen read.

 

Stack sizes:

morberg: $107.45

CO: $102

Button: $37.20

SB: $105.30

BB: $108.30

 

Pre-flop: (5 players) morberg is UTG with T :spade: T :club:

morberg raises to $3.5, CO raises to $12, 3 folds, morberg calls $8.5 (pot was $17).

 

Beslut 1. Ska jag folda mot omslag med mina fina tior? Är jag inte för vek då? Borde jag tryckt tillbaks?

 

Flop: 8 :club: 9 :spade: K :club: ($25.5, 2 players)

morberg bets $15, CO calls.

 

Jag betar i alla fall ut. Och får en syn. Känns lite jobbigt.

 

Turn: 7 :club: ($55.5, 2 players)

morberg checks, CO bets $25, morberg raises all-in $80.45

 

När jag checkar turn smeker CO in en halvpott. Känns rätt mysko tycker jag, borde han inte checkat bakom med AK för att locka fram en bluff på river? Eller tänker jag fel? Nu har jag i alla fall öppet stegdrag och kanske även några outs till färgen om min tia står sig. Jag ställer.

 

Kändes som en rätt lurig hand med många beslut. Vad skulle jag gjort annorlunda? Om något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Beror på hur fi spelar. Är han hyffsat lös och återkommande snor din blinds så är det ev- att bara syna för setvärde och då ska du antingen folda eller slå om. Dock kan du syna om du vågar bluffa till dig potten men då snackar vi inte längre om setvärde.

 

Samma sak i position. Det beror på motspelaren. Är det en tight spelare så är en syn att föredra och är det en lös spelare så är det nog bättre att slå om såvida inte några fler har synat då du får bättre odds att bara syna.

QFT. Tänkte skriva samma sak.

 

----

 

Ang händerna som du postade tycker jag mig se ett tema i många utav händerna du lägger upp. Jag tycker det verkar som att du donkar rätt ofta, vad är tänket bakom det i dessa händer? Det finns givetvis en plats för dessa spel men varken i TT- eller QQ-handen tycker jag det är bra.

Vi börjar med QQ-handen och mina tankar om den. Vad gäller motståndaren drar så drar jag inte många slutsatser av så få händer. Vad vi kan vara rätt säkra på är att han inte är ett jättemongo som limparsynar alla händer med 65 VPIP - han är alltså ingen jättefisk. Han siffror säger rock men det kan lätt vara en kall kortlek, så det lägger vi ingen större vikt på.

 

Pre är ju standard, floppen också i mina ögon. Sen donkar du ½-pott på turn när mittenkortet parar, vad vill du med ditt bett? Jag ser faktiskt inget bra med det alls i princip, sure, han får ju inget frikort, men vad gör det för oss utöver det? Mot de flesta motståndare som inte är fiskar kommer han lägga nästan allt vi slår och fortsätta med händer vi har 2-outs, eller drar dött mot.

Så vi stänger in oss mot en HD som har oss slagen och "tvingas" betala av ett bett till på river rätt ofta. Skulle föredra en check/syn på turn och check/folda på riven utan bättre read. Checkar han igenom turn så värdebettar vi.

 

I TT-handen får du ungefär samma effekt med din donk på floppen. Hans missade överkort antingen lägger eller slå om på bluff, alla händer som slår dig och hans drag, som i princip är 50/50 mot dig + att du har kassa riverse implied i det läget, fortsätter. Även där möjligt med en höjning som du måste lägga mot. Som spelat gillar jag där emot ditt turnspel, din handen ser verkligen ut som ett monster och ligger du efter har du oftast hyffsat med outs och ibland typ hur många som helst.

 

Hoppas jag inte har svamlat och är helt fel ute här nu bara :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det verkar som att du donkar rätt ofta, vad är tänket bakom det i dessa händer?

Tyvärr finns det nog inte mer tänk än det jag beskrev i handen. Kan väl tillägga att händerna är långt ifrån typiska utan att det var situationer där jag kände mig obekväm och funderade på handen i efterhand. Då blir det nog lite märkligare situationer.

 

Kanske skulle börja med att göra som psatiw i starten av sin dagbok och köra lite linjekollar? Hm. Får nog bli så.

 

Så vi stänger in oss mot en HD som har oss slagen och "tvingas" betala av ett bett till på river rätt ofta. Skulle föredra en check/syn på turn och check/folda på riven utan bättre read. Checkar han igenom turn så värdebettar vi.

Taget.

 

I TT-handen får du ungefär samma effekt med din donk på floppen. Hans missade överkort antingen lägger eller slå om på bluff, alla händer som slår dig och hans drag, som i princip är 50/50 mot dig + att du har kassa riverse implied i det läget, fortsätter. Även där möjligt med en höjning som du måste lägga mot. Som spelat gillar jag där emot ditt turnspel, din handen ser verkligen ut som ett monster och ligger du efter har du oftast hyffsat med outs och ibland typ hur många som helst.

Jag utgick från att fi skulle slänga ur sig ett CB på ~20-25 och tänkte att det var kallt att check-syna med mitt mellanpar - och ännu kallare att check-folda. Genom att beta ut något mindre kunde jag själv bestämma betstorleken och dessutom kanske få honom att vika JJ-QQ. Jag säger inte att det är rätt, men det var så jag resonerade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag utgick från att fi skulle slänga ur sig ett CB på ~20-25 och tänkte att det var kallt att check-syna med mitt mellanpar - och ännu kallare att check-folda. Genom att beta ut något mindre kunde jag själv bestämma betstorleken och dessutom kanske få honom att vika JJ-QQ. Jag säger inte att det är rätt, men det var så jag resonerade.

Visst får du (bortsett från de gånger han höjer) bestämma bestorleken, och det händer väl att han viker QQ/JJ ibland (sällan, antagligen) men det gör dig inte mycket nytta när händerna som synar ditt bett antingen har dig dragandes till 2-outs eller har en "coinflopp" och dessutom sitter i position. Vad gör du på en blank turn om han synar på floppen? Blir sjukt svårt.

 

Antingen check-synar vi floppen och hoppas han ger upp turn med AQ eller whatever, eller så bestämmer vi att vi är efter och lägger på en gång.

 

Det är en hyffsat läskig bräda, vi sitter OOP med ett svårspelat mellanpar mot en kille som 3-bettade oss pre, vi behöver inte fortsätta här även om man inte alltid vill slänga sitt fina pp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vete tusan om jag inte börjat tänka lite NL nu (långt om länge). Backade visserligen något under dagens session, men det var ett inköp på en dåligt spelad hand och ytterligare $65 när jag fick in allt pre med AA mot JJ. Och det får man ju vara nöjd med även om fi floppar en knekt. Jag blev knappt upprörd. Bra tecken att jag är på gång.

 

Nåväl, jag smattrar iväg en hel dröse händer, förväntar mig inte några djupa analyser men gärna någon kort kommentar om något är tokigt. Sammanfattning att citera kommer sist. Häng med.

 

Fi verkar vara mupp. Floppade T-hög färg från SB förrförra handen och check-callade hela vägen.

Stack sizes:

UTG: $172.65

UTG+1: $97

CO: $67.60

Button: $41

SB: $108.05

morberg: $108.30

 

Pre-flop: (6 players) morberg is BB with K :diamond: K :heart:

2 folds, CO calls, Button calls, SB folds, SB folds, morberg raises to $5, CO calls, Button folds.

 

Flop: T :club: 5 :heart: 3 :spade: ($11.5, 2 players)

morberg bets $7, CO raises to $21, morberg raises all-in $103.3, CO calls all-in $41.6.

Uncalled bets: $40.7 returned to morberg.

 

Här skulle jag tidigare tänkt: "hjälp, han höjer floppen han har säkert mig slagen med ett floppat set". Men nu. Varför höjer han med ett set? Vill han inte mjölka det? Känns mer som att han har halvträff och inte vill att jag ska få en chans att dra ut honom med missade överkort. Eftersom han höjer så pass mycket tror jag att han synar en AI med sitt (förmodade) par samtidigt som jag kan få svårt att få mer betalt på turn om ett överkort till floppen kommer. Tror jag.

 

Följande två händer ska ses i ett sammanhang då de utspelas mot samma fi. Har ingen read, men har sett att hans standardhöjning är $3. Verkar inte bry sig om position, men vad vet jag efter 30 händer. Han har 25/25 i stats, dvs. höjning varje gång än så länge.

 

Stack sizes:

UTG: $51.80

UTG+1: $125.20

morberg: $171.40

Button: $156.65

SB: $94.50

BB: $70

 

Pre-flop: (6 players) morberg is CO with K :heart: A :heart:

UTG folds, UTG+1 raises to $3, morberg raises to $10.5, 3 folds, UTG+1 calls.

 

Flop: Q :club: 4 :club: 5 :diamond: ($22.5, 2 players)

UTG+1 checks, morberg bets $15, UTG+1 raises to $40, morberg folds.

Uncalled bets: $25 returned to UTG+1.

 

Han verkar alltså spela ganska aggressivt. Drar därmed också (kanske något förhastat) slutsatsen att han själv är kapabel att folda händer mot motstånd.

 

Någon hand senare passar jag därför på att floata honom:

 

Stack sizes:

UTG: $67.85

UTG+1: $53.10

CO: $150.60

morberg: $143.90

SB: $155.65

BB: $101.50

 

Pre-flop: (6 players) morberg is Button with 2 :heart: 2 :diamond:

UTG calls, UTG+1 folds, CO raises to $4, morberg calls $4 (pot was $6.5), SB calls, BB folds, UTG calls.

 

Flop: 7 :heart: A :heart: A :club: ($17, 4 players)

SB checks, UTG checks, CO bets $12, morberg calls $12 (pot was $29), 2 folds.

 

Turn: J :spade: ($41, 2 players)

CO checks, morberg bets $30, CO folds.

Uncalled bets: $30 returned to morberg.

 

Results:

Final pot: $41

 

Och till slut en fundering om storlek mot riverbet mot en fi som har 30/4 efter 70 händer, har inte någon vidare koll på hans post-floppspel.

 

Stack sizes:

morberg: $106.50

UTG+1: $78.20

CO: $102.60

Button: $130.70

SB: $15.65

BB: $54.05

 

Pre-flop: (6 players) morberg is UTG with 7 :heart: 7 :club:

morberg raises to $3.5, UTG+1 calls, 4 folds.

 

Flop: 3 :diamond: 7 :spade: 8 :diamond: ($8.5, 2 players)

morberg checks, UTG+1 bets $4, morberg calls $4 (pot was $12.5).

 

Turn: 3 :heart: ($16.5, 2 players)

morberg checks, UTG+1 bets $10, morberg raises to $22, UTG+1 calls.

 

River: T :spade: ($60.5, 2 players)

morberg bets $20, UTG+1 calls.

 

Results:

Final pot: $100.5

 

Slutligen frågorna att besvara i sammandrag:

1. KK-handen: rätt tänkt? Något annat att göra?

2. AK-handen: bekräfta gärna att det är standard

3. 22-handen: bra spel eller övermodigt?

4. 77-handen: hur stort är ett lämpligt riverbet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte ordentligt, nej. Men här kommer ett försök:

 

Startvärde: 20k händer, -$221

 

1&2: PFR och position har jag redan fått hjälp med, tror att de siffrorna är ok.

 

3. Stölder

Att to steal: 42%, 1.838 händer, +$497

 

4. Mörkförsvar

Either blind: 1.912 händer, +$1.315

Big blind: 642 händer: -$134

Small blind: 1270 händer: +$1.449

 

4b. Totalt i BB: 3.744 händer, -$1.854 eller -0.25 BB/hand. Känns bra.

 

5a. HU

7.762 händer, -$565 (meh)

5b. HU, PF utan att jag höjt

6.101 händer, -$1.370 (wtf?)

5c. HU, PF utan höjning, utanför mörkarna:

3.728 händer, +$48

5d. HU, PF utan höjning från BB

1.317 händer, -$974

5e. HU, PF utan höjning från SB

1.056 händer, -$444

 

OK, jag backar en del från mörkarna när jag inte höjer pre men ser en flopp - är det att vänta eller kan jag gräva lite mer i dessa siffrorna?

 

6a. Flervägspotter

4.942 händer, -$143

 

6b. Flervägspotter utan att jag höjt pre

4.465 händer, +$345

 

6c. Flervägspotter där jag höjt pre (som sanitycheck av 6a och 6b):

477 händer, -$488

 

7. Pocketpar

VPIP 97%, PFR 75%, 1.208 händer, +$2.115

Ligger back på TT, 99 och 66, plus på övriga. Ganska liten vinst på 55,33 och 22, storleksordningen 0,10 BB/hand.

 

8a. SC

VPIP 77%, 746 händer, +$662

8b. Suited Aces

721 händer, +$316

 

9. Off-suited connectors

VPIP 40%, 2.272 händer, -$539

9b. OSC utanför mörkarna

1.404 händer, -$74

 

Ligger -$208 på AKo utanför mörkarna, -$150 på JTo, -$80 på QJo. Plussar på 43-T9 (förutom 87). Här finns nog också något att detaljstudera.

 

10. Postflop aggression

“First Action on Flop After A Pre-flop Raise.” This shows your likelihood of continuation betting. If you add Bet and Raise, the total should be at least 40%.

Jag har nästan 80%. För högt?

 

11. CR

1.04% vilket känns ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. KK-handen: rätt tänkt? Något annat att göra?

2. AK-handen: bekräfta gärna att det är standard

3. 22-handen: bra spel eller övermodigt?

4. 77-handen: hur stort är ett lämpligt riverbet?

 

1.Bara att dega in där, speciellt mot en "liten" stack.

 

2.Standard, går även att checka floppen om man vill.

 

3.Du har två personer efter dig som både kan ha ess eller färgdrag, gillar det inte. HU hade varit en annan sak.

 

4.Betta floppen!!! För det första finns det massor av drag ute och du måste betta här för att kunna få cred när du har luft. Som spelat hade du nog kunnat betta lite mer, minsta ½pott på turn. Men framför allt måste du spela floppen "som vanligt". Gillar inte alls din linje, luktar monster hela vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4.Betta floppen!!! För det första finns det massor av drag ute och du måste betta här för att kunna få cred när du har luft.

Hm, nej det var inte bra. Hade lite historik med fi och har fått intrycket att han vill sno "mina" potter. Först kom denna handen:

 

Stack sizes:

UTG: $114.75

UTG+1: $49

morberg: $114.30

Button: $28.20

SB: $100.50

BB: $126.50

 

Pre-flop: (6 players) morberg is CO with 6 :heart: T :heart:

2 folds, morberg raises to $3.5, Button calls, 2 folds.

 

Flop: 9 :spade: 8 :heart: 9 :heart: ($8.5, 2 players)

morberg bets $6, Button calls.

 

Turn: J :diamond: ($20.5, 2 players)

morberg checks, Button is all-in $18.7, morberg folds.

Uncalled bets: $18.7 returned to Button.

 

Results:

Final pot: $20.5

 

Sedan:

 

Stack sizes:

UTG: $45.85

morberg: $114

CO: $59.55

Button: $100

SB: $125.70

BB: $108.75

 

Pre-flop: (6 players) morberg is UTG+1 with K :spade: Q :spade:

UTG folds, morberg raises to $3.5, CO calls, 3 folds.

 

Flop: 6 :club: 5 :club: 5 :spade: ($8.5, 2 players)

morberg checks, CO checks.

 

Turn: J :diamond: ($8.5, 2 players)

morberg checks, CO bets $6, morberg folds.

Uncalled bets: $6 returned to CO.

 

Results:

Final pot: $8.5

 

Och till slut då 77-handen. Men visst har du rätt i att jag borde följt upp min höjning med ett CB. Ovanstående är bara ett sätt att försöka ursäkta mig.

 

Är dock i allmänhet mer försiktig med CB när jag är ur position (enligt Sklansky/Miller-boken) så det behöver inte skrika monster att jag checkar. CR på turn gör däremot det såklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Har börjat kolla på lite filmer från stoxpoker för att försöka hitta NL-spelet. Letar fortfarande.

 

Fi sitter vid ett annat av mina bord och verkar åtminstone på ytan vara standard-TAG. Jag har ~200 händer på honom och då ligger han på ca. 20/15.

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $0.5/$1

5 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $35.40

CO: $109.45

Button: $101

morberg: $83.95

BB: $38.40

 

Pre-flop: (5 players) morberg is SB with A :club: J :club:

2 folds, Button raises to $3, morberg raises to $12, BB folds, Button calls.

 

Konvertern har kladdat till positionerna; jag sitter på knappen och återhöjer CO (som ser ut som knappen i HH). Hoppas att han är ute på stöldturné och att jag kan ta hem potten direkt. Så blir det inte.

 

Flop: J :spade: A :diamond: 5 :heart: ($25, 2 players)

Button checks, morberg bets $12, Button calls.

 

Men jag får en bra flopp i alla fall. Betar halvpott enligt stoxpokers skola när ett A kommer på floppen. Fi synar och kan tänkas ha ATo+, kanske så lågt som A2s+, JJ+ och 55. Möjligen finns även KQs eller nåt sånt med i mixen, men det känns inte så sannolikt. Mot ATo+, A2s+, 55, JJ+ har jag:

equity 	win 	tie 	      pots won 	pots tied	
Hand 0: 80.939%  77.25% 03.69% 	         45886 	     2191.50   { AcJc }
Hand 1: 19.061%  15.37% 03.69% 	          9131 	     2191.50   { JJ+, 55, A2s+, ATo+ }

 

och en snävare HD som JJ, 55, AQs+, AQo+, A5 har jag:

equity 	win 	tie 	      pots won 	pots tied	
Hand 0: 74.880%  74.56% 00.32% 	         19192 	       82.00   { AcJc }
Hand 1: 25.120%  24.80% 00.32% 	          6384 	       82.00   { JJ, 55, AQs+, A5s, AQo+, A5o }

Turn: 9 :heart: ($49, 2 players)

Button bets $27, morberg raises all-in $59.95, Button calls.

 

Nu donkar han in i mig när ett till synes ofarligt kort kommer. Jag har $60 kvar och potten är på $76. Finns det något annat val än att ställa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu börjar jag lära mig hur man ska göra. Nuvarande kalsonger sitter på för överskådlig framtid. All rakning inställd. Något annat att tänka på förutom sådana självklara saker som att inte ta ut pengar från siten?

 

Stack sizes:

UTG: $114.15

UTG+1: $186.05

CO: $215.70

Button: $18.25

morberg: $100.50

BB: $37

 

Pre-flop: (6 players) morberg is SB with K :club: K :diamond:

UTG folds, UTG+1 raises to $3.5, CO folds, Button calls, morberg raises to $15, BB folds, UTG+1 raises to $53, Button calls all-in $14.75, morberg raises all-in $100.5, UTG+1 calls.

 

Flop: T :diamond: Q :diamond: 8 :diamond: ($203, 1 player + 2 all-in - Main pot: $55.75, Sidepot 1: $147.25)

 

 

Turn: 4 :heart: ($203, 1 player + 2 all-in - Main pot: $55.75, Sidepot 1: $147.25)

 

 

River: 3 :diamond: ($203, 1 player + 2 all-in - Main pot: $55.75, Sidepot 1: $147.25)

 

 

Results:

Final pot: $203

morberg showed Kc Kd

UTG+1 showed Kh Ks

Button showed As 2s

 

Stack sizes:

UTG: $94

UTG+1: $55.60

CO: $107.10

morberg: $113.80

SB: $45.15

BB: $101.20

 

Pre-flop: (6 players) morberg is Button with 3 :club: A :club:

UTG calls, UTG+1 calls, CO folds, morberg raises to $6, 2 folds, UTG calls, UTG+1 folds.

 

Flop: 2 :spade: 4 :spade: 5 :club: ($14.5, 2 players)

UTG checks, morberg bets $8, UTG raises to $25, morberg raises all-in $107.8, UTG calls all-in $63.

Uncalled bets: $19.8 returned to morberg.

 

Turn: K :heart: ($190.5, 0 player + 2 all-in - Main pot: $190.5)

 

 

River: 9 :spade: ($190.5, 0 player + 2 all-in - Main pot: $190.5)

 

 

Results:

Final pot: $190.5

UTG showed Ah As

morberg showed 3c Ac

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu donkar han in i mig när ett till synes ofarligt kort kommer. Jag har $60 kvar och potten är på $76. Finns det något annat val än att ställa?

 

Tänk såhär: om han öppnar en jävla massa händer i CO, slår du om en rätt vid range på knappen. Av de händer som sen går k/b/c på floppen måste du ju spela en del av de till slutet och här har du topptvå. Var tror du den ligger i den HD som spelats enligt mönstret ovan? Enda man ev. skulle kunna fundera på, men bara om stackarna såg annorlunda ut, är om det var bättre att bara syna för att få in resten på river.

 

Kort sagt: jättepush.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(Finns det inte någon konverterare som funkar till Party längre? Provade neildewhurst och FTR och de fick båda mer eller mindre spel.)

 

Hur känns den här mot okänd fi?

 

***** Hand History for Game 5829896077 *****

$ 100 USD NL Texas Hold'em - Sunday, April 01, 15:34:19 ET 2007

Table Table 126632 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: Meehrr ( $ 159.15 USD )

Seat 4: curtenay ( $ 47.94 USD )

Seat 5: duplamiki ( $ 158.10 USD )

Seat 3: AndrewBeal ( $ 137.35 USD )

Seat 2: CallMeMrSharko ( $ 96.50 USD )

Seat 6: I_have_hunch ( $ 100 USD )

Meehrr posts small blind [$ 0.50 USD].

CallMeMrSharko posts big blind [$ 1 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to AndrewBeal [ Kh Ah ]

AndrewBeal raises [$ 4 USD]

curtenay calls [$ 4 USD]

duplamiki folds

Meehrr folds

CallMeMrSharko folds

** Dealing Flop ** [ Ad, Js, Jc ]

AndrewBeal bets [$ 5 USD] Standardduttbet med A-hög flopp HU

curtenay calls [$ 5 USD] Hm. Syn... Dags att lugna ner. Men vill se SD.

** Dealing Turn ** [ Th ]

AndrewBeal checks

curtenay checks WTF? Att svagare A?

** Dealing River ** [ 8d ]

AndrewBeal bets [$ 11 USD] Jag värdebettar

curtenay raises [$ 22 USD] Och han minhöjer?

AndrewBeal calls [$ 11 USD] Måste syna.

 

Själv känner jag mig nöjd med handen. Någon däremot?

 

Nu till en annan hand som jag tror jag spelade sämre. Specifik fi är okänd, men bordet är lös-passivt pre.

 

***** Hand History for Game 5829857910 *****

$ 100 USD NL Texas Hold'em - Sunday, April 01, 15:24:42 ET 2007

Table Table 126299 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 6

Seat 2: liveontwoleg ( $ 56.95 USD )

Seat 3: Beatezu ( $ 151.70 USD )

Seat 4: sobadithurts ( $ 191.05 USD )

Seat 5: zehlendorfer ( $ 114.55 USD )

Seat 6: ca2en ( $ 96.70 USD )

Seat 1: AndrewBeal ( $ 100 USD )

Beatezu posts small blind [$ 0.50 USD].

sobadithurts posts big blind [$ 1 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to AndrewBeal [ 6s 5s ]

zehlendorfer folds

ca2en calls [$ 1 USD]

AndrewBeal calls [$ 1 USD] Limpar in i CO efter en limpare. Borde jag väl få lov, eller?

liveontwoleg calls [$ 1 USD]

Beatezu calls [$ 0.50 USD]

sobadithurts checks

** Dealing Flop ** [ Ts, Qs, 9s ]

Beatezu checks

sobadithurts checks

ca2en checks

AndrewBeal bets [$ 5 USD] Det är väl floppar som den här som gör att man spelar SC? Betar pott.

liveontwoleg folds

Beatezu folds

sobadithurts folds

ca2en calls [$ 5 USD] och får en syn...

** Dealing Turn ** [ Ac ]

ca2en checks

AndrewBeal bets [$ 9 USD] Jag fortsätter. Jag vill inte spela om stackar, men har han ett ensamt högre spader ska han inte komma ikapp gratis.

ca2en calls [$ 9 USD]

** Dealing River ** [ 2h ]

ca2en bets [$ 21 USD] Hm. Rädd för att missa värde med sin floppade nötflush? Eller missat drag med ensamt :As:?

AndrewBeal calls [$ 21 USD] Jag måste syna. Väl?

 

Ok, det var kanske inte så dåligt heller vid närmre eftertanke. Det kändes sämre när jag spelade handen.

 

F.ö. har jag inte spelat sådär supermycket och misstänker att det inte blir tonvis framöver. Fick $100-bonus på Party och hoppas kunna klippa den under veckan. 949 rakade händer kvar. Efter första sessionen känns det som om spelarna på NL100 är sämre än på FullTilt, men vad vet jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker handlar om att få in pengarna som favorit. Jag är duktig på poker. Varför är jag då inte nöjd?

 

***** Hand History for Game 5833205480 *****

$ 100 USD NL Texas Hold'em - Monday, April 02, 15:07:37 ET 2007

Table Table 128397 (Real Money)

Seat 6 is the button

Total number of players : 6

Seat 2: MOO__COW ( $ 134.20 USD )

Seat 4: Lapskaus83 ( $ 179.40 USD )

Seat 5: Metalus111 ( $ 126.35 USD )

Seat 6: Alcony ( $ 101.64 USD )

Seat 3: AndrewBeal ( $ 100 USD )

Seat 1: xXBluejoeXx ( $ 36.40 USD )

xXBluejoeXx posts small blind [$ 0.50 USD].

MOO__COW posts big blind [$ 1 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to AndrewBeal [ :As::Ac: ]

AndrewBeal raises [$ 4 USD]

Lapskaus83 calls [$ 4 USD]

Metalus111 folds

Alcony calls [$ 4 USD]

xXBluejoeXx folds

MOO__COW folds

** Dealing Flop ** [ :Ah:, :Js:, :Qd: ]

AndrewBeal bets [$ 10 USD]

Lapskaus83 raises [$ 30 USD]

Alcony folds

AndrewBeal is all-In [$ 86 USD] Floppade han stegen får jag dra ut.

Lapskaus83 calls [$ 66 USD]

** Dealing Turn ** [ :Kd: ] Bleh. Men han kunde väl ändå inte syna floppen med en tia på hand?

** Dealing River ** [ :Jd: ] Ha! Det kvittar för jag drog ändå ut. Jagdrogändåuuut!

 

Hm. Nu får vi se vad han hade. Dumfan som synar mina monsteress på floppen med sin lilla nötstege. Eller?

 

Lapskaus83 shows [ :Jh:, :Jc: ]four of a kind, Jacks. Fast nej.

AndrewBeal doesn't show [ :As:, :Ac: ]a full house, Aces full of Jacks.

Lapskaus83 wins $ 202.50 USD from the main pot with four of a kind, Jacks.

 

558 händer kvar att rakea innan $100-bonusen trillar ut på Party.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket märklig hand. Kul att få vinna.

 

***** Hand History for Game 5836849985 *****

$ 100 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, April 03, 15:17:13 ET 2007

Table Table 128046 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 6

Seat 2: menni411 ( $ 74.85 USD )

Seat 3: TTTcare ( $ 67.15 USD )

Seat 5: northbayman ( $ 127.88 USD )

Seat 1: AndrewBeal ( $ 119.50 USD )

Seat 6: Aeryx ( $ 104.45 USD )

Seat 4: DeadPath ( $ 99 USD )

DeadPath posts small blind [$ 0.50 USD].

northbayman posts big blind [$ 1 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to AndrewBeal [ 2h 2c ]

Aeryx calls [$ 1 USD]

AndrewBeal raises [$ 5 USD]

menni411 folds

TTTcare folds

DeadPath folds

northbayman calls [$ 4 USD]

Aeryx folds

** Dealing Flop ** [ Jd, 4d, Qd ]

northbayman checks

AndrewBeal checks Fi är en mupp som ibland försöker sno potter. Känns inte som om jag vill få en CR mot mig eller stoppa in pengar i onödan med mitt CB.

** Dealing Turn ** [ Jh ]

northbayman bets [$ 4 USD]

AndrewBeal calls [$ 4 USD] Myskolitet bet. Jag tror inte att han har träffat något. Jag synar, vilket inte tillhör vanligheterna på en sådan här bräda.

** Dealing River ** [ Qh ]Jaha. Mitt tvåpar blev nu förstört och ingen kicker har jag som slår brädans 4:a.

northbayman folds Men jag vinner ändå!

AndrewBeal does not show cards.

AndrewBeal wins $ 18.55 USD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Note to self: Bluffa aldrig på Everest utan read. Jag tror tom att det gäller CB.

 

Sen är det kul att riggen lutar åt mitt håll nu:

Starting game 1363767280.

melv_p is at seat 0 with $117.
Sacre is at seat 1 with $110.40.
AndyBeal is at seat 2 with $128.
kams013 is at seat 3 with $29.50.
WOOLCAN70 is at seat 4 with $66.25.
east1999 is at seat 5 with $17.30.

The dealer is seat 0.

Sacre posts a blind of $.50.
AndyBeal posts a blind of $1.
east1999 posts a blind of $1 and a penalty of $.50.

(AndyBeal is dealt Kh 3c.)

Pre-flop:
kams013 folds.
WOOLCAN70 calls for $1.
east1999 checks.
melv_p folds.
Sacre calls for $.50.
AndyBeal checks.

The flop comes
2s 2h Kc.

Sacre checks.
AndyBeal checks.
WOOLCAN70 checks.
east1999 checks.

The turn comes 3s.

Sacre checks.
AndyBeal bets $4.
WOOLCAN70 calls for $4.
east1999 folds.
Sacre folds.

The river comes 3d.

AndyBeal bets $9.
WOOLCAN70 raises $9.
AndyBeal goes all-in for $114.
WOOLCAN70 goes all-in for $43.25.
$61.75 is pushed back to AndyBeal.

Showdown:

AndyBeal shows
3s 3d 3c Kc Kh
Full House, Threes over Kings

WOOLCAN70 shows
2s 2h 2c Kc Ks
Full House, Twos over Kings

AndyBeal wins pot ($132).

 

För övrigt är nya numret av 2+2 magazine ute.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjusigt.

 

Fi är random-mupp på Everest. Började med att köpa in för $50.

 

Starting game 1377120082.

 

pleinsud is at seat 0 with $59.83.

MSmith.1984 is at seat 1 with $105.10.

AndyBeal is at seat 2 with $100.50.

crgman is at seat 3 with $61.65.

Catdogsf is at seat 4 with $49.

10minutedu57 is at seat 5 with $34.90.

 

The dealer is seat 3.

 

Catdogsf posts a blind of $.50.

10minutedu57 posts a blind of $1.

 

(AndyBeal is dealt :Kd::Td:.)

 

Pre-flop:

pleinsud folds.

MSmith.1984 folds.

AndyBeal raises $2.50.

crgman folds.

Catdogsf calls for $3.

10minutedu57 folds.

 

The flop comes

:9h::Kc::Th:.

 

Catdogsf checks.

AndyBeal bets $5. Topptvå, men rätt dragig bräda. Beta mer här?

Catdogsf calls for $5.

 

The turn comes :7d:.

 

Catdogsf bets $1. Men hallå. Vad tror du?

AndyBeal raises $13.

Catdogsf calls for $13.

 

The river comes :4h:. Skräp. Fyller färgen om han nu satt på draget.

 

Catdogsf goes all-in for $26.50. Potten på 43 innan fi ställer.

AndyBeal ? och nu är den på 69,5. Här ska jag väl ändå syna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket märklig hand. Kul att få vinna.

 

***** Hand History for Game 5836849985 *****

$ 100 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, April 03, 15:17:13 ET 2007

Table Table 128046 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 6

Seat 2: menni411 ( $ 74.85 USD )

Seat 3: TTTcare ( $ 67.15 USD )

Seat 5: northbayman ( $ 127.88 USD )

Seat 1: AndrewBeal ( $ 119.50 USD )

Seat 6: Aeryx ( $ 104.45 USD )

Seat 4: DeadPath ( $ 99 USD )

DeadPath posts small blind [$ 0.50 USD].

northbayman posts big blind [$ 1 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to AndrewBeal [ 2h 2c ]

Aeryx calls [$ 1 USD]

AndrewBeal raises [$ 5 USD]

menni411 folds

TTTcare folds

DeadPath folds

northbayman calls [$ 4 USD]

Aeryx folds

** Dealing Flop ** [ Jd, 4d, Qd ]

northbayman checks

AndrewBeal checks Fi är en mupp som ibland försöker sno potter. Känns inte som om jag vill få en CR mot mig eller stoppa in pengar i onödan med mitt CB.

** Dealing Turn ** [ Jh ]

northbayman bets [$ 4 USD]

AndrewBeal calls [$ 4 USD] Myskolitet bet. Jag tror inte att han har träffat något. Jag synar, vilket inte tillhör vanligheterna på en sådan här bräda.

** Dealing River ** [ Qh ]Jaha. Mitt tvåpar blev nu förstört och ingen kicker har jag som slår brädans 4:a.

northbayman folds Men jag vinner ändå!

AndrewBeal does not show cards.

AndrewBeal wins $ 18.55 USD

 

LOL :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är svårt med poker. Just nu befinner jag mig i ett läge då jag tror att jag har "kommit på NL". Men där var jag även efter 2k händer och efter 15k händer. Då hade jag fel. Statistiken nedan är enbart från NL100 på flera olika siter.

 

27-k-nl100.png.xs.jpg

 

Förändringar jag gjort gentemot FL? Jag tittar mer på stackar än på potten. Jag drar mindre (men fortfarande för mycket tror jag). Jag har inga problem att ibland lägga ner TPTK på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjusigt.

 

Fi är random-mupp på Everest. Började med att köpa in för $50.

 

Starting game 1377120082.

 

pleinsud is at seat 0 with $59.83.

MSmith.1984 is at seat 1 with $105.10.

AndyBeal is at seat 2 with $100.50.

crgman is at seat 3 with $61.65.

Catdogsf is at seat 4 with $49.

10minutedu57 is at seat 5 with $34.90.

 

The dealer is seat 3.

 

Catdogsf posts a blind of $.50.

10minutedu57 posts a blind of $1.

 

(AndyBeal is dealt :Kd::Td:.)

 

Pre-flop:

pleinsud folds.

MSmith.1984 folds.

AndyBeal raises $2.50.

crgman folds.

Catdogsf calls for $3.

10minutedu57 folds.

 

The flop comes

:9h::Kc::Th:.

 

Catdogsf checks.

AndyBeal bets $5. Topptvå, men rätt dragig bräda. Beta mer här?

Catdogsf calls for $5.

 

The turn comes :7d:.

 

Catdogsf bets $1. Men hallå. Vad tror du?

AndyBeal raises $13.

Catdogsf calls for $13.

 

The river comes :4h:. Skräp. Fyller färgen om han nu satt på draget.

 

Catdogsf goes all-in for $26.50. Potten på 43 innan fi ställer.

AndyBeal ? och nu är den på 69,5. Här ska jag väl ändå syna?

 

 

Betta hårdare Flopp och Turn ifall han är en fisk och ändå kommer syna ner dina bet till färgen (även om dina bet nu är väldigt fina). Skulle nog ändå ha synat ner här. Ser verkligen ut som färgen men han kan lika gärna bluffa med sina sista dollar och sitta på "slowplayad" K9, T9.

 

Fina odds, syna ner. Har han färg så låt han betala av dig hårdare senare i spelet. JQ/Set = Wp, Gg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är svårt med poker. Just nu befinner jag mig i ett läge då jag tror att jag har "kommit på NL". Men där var jag även efter 2k händer och efter 15k händer. Då hade jag fel. Statistiken nedan är enbart från NL100 på flera olika siter.

 

27-k-nl100.png.xs.jpg

 

Förändringar jag gjort gentemot FL? Jag tittar mer på stackar än på potten. Jag drar mindre (men fortfarande för mycket tror jag). Jag har inga problem att ibland lägga ner TPTK på floppen.

 

Du kan ju posta dina PT-stats igen, så kan vi se om du gjort några förändringar sen sist? Myssion mfl gav ju väldigt bra feedback då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju posta dina PT-stats igen, så kan vi se om du gjort några förändringar sen sist? Myssion mfl gav ju väldigt bra feedback då.

Jag tror det är lite för tidigt även om jag spelat en del sen dess. Vid 35k händer kör jag ut stats på mina senaste 10k så får vi se hur landet ligger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...