Gå till innehåll

FL7CS - (39)A värt att stjäla?

Bjorn_

Recommended Posts

Pokerstars $0.50/1 FL7CS, 7 manna (0.05 ante, 0.25 bring in)

Bordet är löst och passivt men inga individuella reads.

Hero is BI

3rd street (½ SB)

BI: ( XX XX ) 2 :heart: Brings in low

BI+1: ( XX XX ) 6 :heart:folds

BI+2: ( XX XX ) 8 :heart:folds

Hero: (3 :spade: 9 :heart: ) A :spade: ???

Frågan är mycket enkel, är det värt att stjäla med denna minst sagt taskiga hand sist in mot någon som gör Bring in med en tvåa? Får ju 9 mot 10 i omedelbara odds, dessutom finns det ju ett antal marginella händer för honom som jag inte är speciellt stor underdog mot om han synar. (Ett lågt par eller en låg trefärg t.ex.)

Och ja, jag ska sluta "bomba" med studhänder nu på ett tag...

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker jag verkligen INTE du ska göra. Jag tycker 7CS är intressant, och då du är i stort sett den enda som postar, och Hjort är den enda som svarar, så blir det väldigt faktamässigt bra och ensidiga svar.

Sen om man väljer att tro på Hjorts subjektiva åsikter är självklart en annan femma ;)

Länk till kommentar

Tycker jag verkligen INTE du ska göra. Jag tycker 7CS är intressant, och då du är i stort sett den enda som postar, och Hjort är den enda som svarar, så blir det väldigt faktamässigt bra och ensidiga svar.

Just för att det inte finns så många som kan/behagar uttrycka sig så kan det ju vara bra (det är det väl kanske alltid) att inte posta så många händer i taget att de svälter ut varandra.

/Bjorn

Länk till kommentar

Har du ett ess uppe så är det väl närmast kriminellt att inte slå om, om inte imagemässigt sett.

Den logiska slutsatsen borde då vara att sist in mot ett lågt bring in borde jag höja alla (??)A händer? För så mycket sämre än den jag hade här blir ju inte en starthand med ess som dörrkort.

/Bjorn

Länk till kommentar

Den logiska slutsatsen borde då vara att sist in mot ett lågt bring in borde jag höja alla (??)A händer? För så mycket sämre än den jag hade här blir ju inte en starthand med ess som dörrkort.

Jag skulle nog höja alla händer som innehåller ett ess över huvud taget faktiskt.

Förresten så verkar random A vs random 2 vara i snitt ~57% till esset, känns ju svårt att inte höja då eftersom tvåan kommer få svårt att syna en mycket stor del av tiden.

Länk till kommentar

Har du ett ess uppe så är det väl närmast kriminellt att inte slå om, om inte imagemässigt sett.

/Bjorn

Tog en koll på siffrorna och ser att (xy)A som sämst har ca 50-50 mot (??)2. Lägg borde således inte vara aktuellt och som redan har sagts är höjning det logiska.

Eventuellt kan man överväga syn mot en spelare som nästan alltid tar av 4:e och sen lirar löst handen igenom, dvs han spelar av en händelse bra mot de sämre varianterna av (xy)A.

--- Callahan

Länk till kommentar

Får ut mycket av dina postningar och av andras svar, även om jag inte har mycket att tillföra själv.

Svara ändå, om inte annat utvecklar det ditt eget spel.

Håller med till 110%.

Rent allmämt verkar många väldigt rädda för att uttrycka sin åsikt ifall den skulle vara fel...

Går jag tillbaks idag till mina tidiga inlägg så skäms man ju ibland lite för hur naiv man var, samtidigt är det en otroligt skön känsla att inse hur mycket man lärt sig sedan dess.

Kontentan är altså att det är bättre att ta risken att göra bort sig (genom att skriva korkade inlägg) och därmed utvecklas än att inte göra det.

/Bjorn

Länk till kommentar