Gå till innehåll

FL7CS - (98)7 blir trixigt kombidrag

Bjorn_

Recommended Posts

Pokerstars $0.50/1 FL7CS, 7 manna (0.05 ante, 0.25 bring in)

Bordet är löst och passivt men inga individuella reads.

Hero is BI+4

3rd street (½ SB)

BI: ( XX XX ) 2 :diamond: Brings in low

BI+1: ( XX XX ) 5 :diamond:folds

BI+2: ( XX XX ) 3 :club:folds

BI+3: ( XX XX ) Q :spade: calls

Hero: (9 :diamond: 8 :heart: ) 7 :heart: calls

BI+5: ( XX XX ) 4 :diamond: calls

BI+6: ( XX XX ) 9 :club: calls

Med en levande trestege plus en levande tvåfärg känns det givet att syna bring-in på ett passivt bord.

4th street (3 SB)

Hero: (9 :diamond: 8 :heart: ) 7 :heart: Q :heart:bets

BI+5: ( XX XX ) 4 :diamond: 8 :spade:folds

BI+6: ( XX XX ) 9 :club: 6 :heart: calls

BI: ( XX XX ) 2 :diamond: J :spade:folds

BI+3: ( XX XX ) Q :spade: 5 :spade: calls

Så här i efterhand förstår jag inte varför jag betade här. Försöker ju representera fyrfärgen men det är väl egentligen knappast meningsfullt? Å andra sidan kan det kanske finnas viss poäng i att rensa bord de som träffat totalt dött på fjärde.

Hur hade du spelat här?

5th street (3 BB)

BI+6: ( XX XX ) 9 :club: 6 :heart: 9 :spade: bets

BI+3: ( XX XX ) Q :spade: 5 :spade: J :diamond:folds

Hero: (9 :diamond: 8 :heart: ) 7 :heart: Q :heart: T :diamond: calls

Här har jag fem live outs till mitt öppna stegdrag plus en live runner runner färg. Är detta tillräckligt för att syna på 4-1 mot ett troligt medium tvåpar?

6th street (5 BB)

BI+6: ( XX XX ) 9 :club: 6 :heart: 9 :spade: K :club:checks

Hero: (9 :diamond: 8 :heart: ) 7 :heart: Q :heart: T :diamond: 9 :heart:bets

BI+6 calls

Vet inte om det är dumdristigt att semibluffa här. Med par plus öppet stegdrag plus färgdrag så har jag rimligtvis mängder med outs mot hans förmodade mellantvåpar. Dessutom representerade jag ju fyrfärg på fjärde så han borde ju inte vara så himla sugen på att betala 2BB för att gå till showdown med ett tvåpar.

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6th street (5 BB)

BI+6: ( XX XX ) 9 :club: 6 :heart: 9 :spade: K :club:checks

Hero: (9 :diamond: 8 :heart: ) 7 :heart: Q :heart: T :diamond: 9 :heart:bets

BI+6 calls

Vet inte om det är dumdristigt att semibluffa här. Med par plus öppet stegdrag plus färgdrag så har jag rimligtvis mängder med outs mot hans förmodade mellantvåpar. Dessutom representerade jag ju fyrfärg på fjärde så han borde ju inte vara så himla sugen på att betala 2BB för att gå till showdown med ett tvåpar.

/Bjorn

Är det fel i det här läget bedömt av HHn att tro att en dam eller tia kommer räcka för dig att vinna potten? Isåfall har du väl rikeligt med outs nog att betta. (nu kan ju inte jag spelet, men det var den spontana reaktionen.)

Länk till kommentar

Är det fel i det här läget bedömt av HHn att tro att en dam eller tia kommer räcka för dig att vinna potten? Isåfall har du väl rikeligt med outs nog att betta. (nu kan ju inte jag spelet, men det var den spontana reaktionen.)

Har han bara tvåpar med nior på toppen (är detta den vettigaste översättningen av "nines up"?) utan ett kraftfullt drag så spelar han handen väldigt dåligt. Han skulle möjligtvis kunna ha 6 :club: x :club: i hållet för tvåpar plus ett färgdrag eller något sådant men har han enbart ett tvåpar bör han ha ett hyffsat högt par i hålet.

Fast samtidigt limpade han bara från sista position på tredje så han skulle kunna ha en sunkhand som (55)9 eller något sådant, i så fall en äkta "trap hand" som han borde kastat på fjärde. Men folk spelar ju olika.

/Bjorn

Länk till kommentar

3:e: OK.

4:e: Löst men tycker din bet är lite cool eftersom du förutom färgdragsfinten har en massa fina och halvfina kort att träffa och de flesta andra blev tegelstenade, och om du checkar så kommer du att syna en bet i alla fall.

5:e: Efter en kort analys tycker jag nog att du har odds att gå vidare med handen. Verkar som du har lite sämre än 2:1 mot en mix av par i 9, tvåpar och bättre händer. Eftersom de effektiva oddsen för att gå till 7:e är 5:2 så borde det vara syn.

6:e: Du är ju favorit mot låga tvåparet och kan till och med vara uppe mot ett mer eller mindre naket par i nior som har varit ute på vift. Det senare kommer ofta att lägga och ibland ska du till och med kunna bli av med ett visset tvåpar. Även om det blir syn 100% av gångerna så förlorar du inget eller nästan ingenting. Bet.

--- Callahan

Länk till kommentar