Gå till innehåll

TV: WPT på Kanal 5


stenarn

Recommended Posts

  • Svars 364
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

japp va riktigt kul att titta på, en riktigt skön hand var när phil helmut "trappade" doyle men doyle klonka sin tre outare allin. riktigt skönt att se helmut sitta steam och försöka dölja sin ilska

 

Den handen var grym. Phil fick trycka handen för munnen för att inte säga något olämpligt. :lol: Dock slank det ut något f*** när han gick ifrån bordet. :lol:

 

Galenpannan Caro var underhållande också. Man fick Gökboet vibbar av den mannen. :lol:

 

Sklanskys upphämtning mot Doyle HU var också grym att skåda. Ca 150.000 mot 2.000.000 var det väl när HU började.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagens avsnitt var bra, till skillnad från de som varit de senaste tre veckorna. Förra veckan var det ju ett gäng motorcykelknuttar som aldrig spelat innan. Riktigt tråkigt.

 

HU matchen var ju iaf minnesvärd.

 

Håller med. Förra veckans specialare var ingen höjdare. Blir dålig poker när tv-kändisar ska spela.

 

Dock var det kul att se familjen Teutul från Discovery's "American Choppers". Ett av mina favoritprogram utanför pokern iaf. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OT: jag tänkte spela in en del WPT, hur många timmar får plats på ett VHS band? har vaga minnen av att det skulle vara 2.5 eller 3.5h men jag har ingen aning! 8-)

 

Som alla andra inspelningsbara medier beror det helt och hållet på vad du köper förstår du väl.

 

finns bl.a

- 240 minuter

- 180 minuter

- 360 minuters

- 60 minuters

- 120 minuters

 

och ett wpt avsnitt ligger väl på cirka 45 minuter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sklanskys upphämtning mot Doyle HU var också grym att skåda. Ca 150.000 mot 2.000.000 var det väl när HU började.

 

Det var ju dock ingen jätte sevärdighet i det eller? :) Sklansky hade en hel massa flyt, och det bjöds ju inte på något fascinerande post-flop spel.

 

Kul avsnitt ändå! Har dock sett bättre poker självklart, men alltid underhållande att titta på dem spela. Aldrig sett Sklansky eller Caro spela förut, så det var underhållande tycker jag!

 

Ha det gott! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ju dock ingen jätte sevärdighet i det eller? :) Sklansky hade en hel massa flyt, och det bjöds ju inte på något fascinerande post-flop spel.

 

Särskilt sevärt var det väl inte. Mer att det var en stark upphämtning, dock med lite tur skall tilläggas. ;) Verkade som Doyle blev lite tiltad. Tyckte han spelade konstigt med vissa händer i slutet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OT: jag tänkte spela in en del WPT, hur många timmar får plats på ett VHS band? har vaga minnen av att det skulle vara 2.5 eller 3.5h men jag har ingen aning! 8-)

 

Som alla andra inspelningsbara medier beror det helt och hållet på vad du köper förstår du väl.

 

finns bl.a

- 240 minuter

- 180 minuter

- 360 minuters

- 60 minuters

- 120 minuters

 

och ett wpt avsnitt ligger väl på cirka 45 minuter

 

Snarare 1.45 normalt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ju dock ingen jätte sevärdighet i det eller? :) Sklansky hade en hel massa flyt, och det bjöds ju inte på något fascinerande post-flop spel.

 

Särskilt sevärt var det väl inte. Mer att det var en stark upphämtning, dock med lite tur skall tilläggas. ;) Verkade som Doyle blev lite tiltad. Tyckte han spelade konstigt med vissa händer i slutet.

 

Jag tror nog han antog att Sklansky inte skulle klara av att vinna 4 stycken all-ins varav tre stycken var PF ;) Det är rätt osannolikt eftersom Sklansky inte var enorm favorit vid nåt PF all-in tillfälle.

 

Sen där där handen där när Doyle träffa mittenparet så kunde inte Sklansky ha synat utan en hygglig dam där. Oflax att han satt på AQ dock ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag satt mest och hoppades på att Hellmuth skulle börja härja med alla spelare som han brukar när han blir utdragen osv. Fan så skoj det är i WSOP :) - han är inte rädd för stryk iaf när han kallar folk idioter som sitter 20cm från honom och som är dubbelt så bred än vad han är tjock. Jijkes (även om han oftast har rätt så är han riktigt otrevlig ibland alltså!!).

 

Bättre avsnitt än choppers-grejjen iaf. Suck asså. Var inte ens värt o glo på, ändå sitter man där och förlorar 2 timmars sömn inför jobbet. Sjuk man är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

David Williams, John D'Agostino, Joe Cassidy, Scott Fischman och Pete Lawson är väl inte sådär jätte okända? Den där Keller har jag inte sett eller hört något om dock..

 

Tycker inte heller om specialavsnitten... Men när det är duktiga spelare så går det an ändå tycker jag!

 

Tyckte det var för mycket utdragningar i det här avsnittet dock.. Rätt så bra ändå såklart!

 

Ha det gott! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt sopigt spel emellanåt, eller? Jag menar, open-limpa med KJ på knappen och sedan syna en rejäl höjning från BB för typ 25% av stacken. Eller syna en 10xBB all-in med T9o, för att handen efter massivt överbeta bort den ihopklonkade stacken på river med bottenpar/skräpkicker. I övrigt synades det höjningar hela tiden med SC och one-gappers trots de grunda stackarna. Kändes ibland som det var typ en freeroll för dem, var det en-dollarssedlar i väskorna, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt sopigt spel emellanåt, eller? Jag menar, open-limpa med KJ på knappen och sedan syna en rejäl höjning från BB för typ 25% av stacken. Eller syna en 10xBB all-in med T9o, för att handen efter massivt överbeta bort den ihopklonkade stacken på river med bottenpar/skräpkicker. I övrigt synades det höjningar hela tiden med SC och one-gappers trots de grunda stackarna. Kändes ibland som det var typ en freeroll för dem, var det en-dollarssedlar i väskorna, eller?

 

Ja, nåt liknande iaf.. 25k buyin till WPT-finalen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...