Folke Rosvall Postad Fredag kl 18:35 Rapport Postad Fredag kl 18:35 (redigerade) 6 minuter sedan, säger Lobo : Du är alltid så uppmärksam Folke. Jag hämtar HH direkt från elementet '<div class="hand-history-container">' på sidan. Sedan klistrar jag in den tillsammans med min färdigskrivna mall i ChatGPT, som formaterar HH enligt mina önskemål. Det är alltså ChatGPT som skriver fel - det händer ibland. Jag försöker alltid hitta misstagen innan jag postar inlägget, men denna gång missade jag detta fel. Jag har dock ingen aning om hur den lyckades få det till en kåk. Ok, bra! Jag tyckte det var så konstigt. Men bra att det fanns en förklaring. Brädan var alltså riktig? Redigerad Fredag kl 18:36 av Folke Rosvall Citera
Lobo Postad Fredag kl 18:55 Författare Rapport Postad Fredag kl 18:55 12 minuter sedan, säger Folke Rosvall : Ok, bra! Jag tyckte det var så konstigt. Men bra att det fanns en förklaring. Brädan var alltså riktig? Min metod är inte helt säker, men brädan var riktig. Citera
Lobo Postad Lördag kl 19:01 Författare Rapport Postad Lördag kl 19:01 Svenska Spel – NL 0.25/0.50 kr (6 max) – Holdem Spelare: SB: (82.88 kr) BB: (80.62 kr) UTG: (100.65 kr) MP: (195.31 kr) CO: (78.63 kr) BTN (Hero): (101.60 kr) Posts: SB posts 0.25 kr BB posts 0.50 kr Hålkort: Hero: Preflop: UTG : raise 2 kr MP : call 2 kr CO : call 2 kr BTN (Hero) : call 2 kr SB : fold BB : fold Flop (4 players) – Pot: 8.75 kr: UTG : bet 4.37 kr MP : fold CO : call 4.37 kr BTN (Hero) : call 4.37 kr Turn (3 players) – Pot: 21.86 kr: UTG : bet 16.39 kr CO : fold BTN (Hero) : ? Vad gör vi här mot en reg? Citera
Zanka Postad Söndag kl 07:12 Rapport Postad Söndag kl 07:12 12 timmar sedan, säger Lobo : Svenska Spel – NL 0.25/0.50 kr (6 max) – Holdem Spelare: SB: (82.88 kr) BB: (80.62 kr) UTG: (100.65 kr) MP: (195.31 kr) CO: (78.63 kr) BTN (Hero): (101.60 kr) Posts: SB posts 0.25 kr BB posts 0.50 kr Hålkort: Hero: Preflop: UTG : raise 2 kr MP : call 2 kr CO : call 2 kr BTN (Hero) : call 2 kr SB : fold BB : fold Flop (4 players) – Pot: 8.75 kr: UTG : bet 4.37 kr MP : fold CO : call 4.37 kr BTN (Hero) : call 4.37 kr Turn (3 players) – Pot: 21.86 kr: UTG : bet 16.39 kr CO : fold BTN (Hero) : ? Vad gör vi här mot en reg? syn Citera
Folke Rosvall Postad Söndag kl 08:08 Rapport Postad Söndag kl 08:08 Jag hade foldat men jag gissar att Hero callade och vann potten. Citera
Lobo Postad Söndag kl 17:53 Författare Rapport Postad Söndag kl 17:53 9 timmar sedan, säger Folke Rosvall : Jag hade foldat men jag gissar att Hero callade och vann potten. Foldar du här kan du nog ha en läcka. Du kan ha uppemot 34 % equity redan på turn, och vi behöver bara 30 % för att syna. 10 timmar sedan, säger Zanka : syn Är det marginellt mot en raise, eller är det en stor övervikt? Min uppfattning om Villain var att han kunde sätta mig på en range. Jag skulle ju även spela set likadant. Här är slutet på handen. Turn (3 players) – Pot: 21.86 kr: UTG : bet 16.39 kr CO : fold BTN (Hero) : raise 40.28 kr UTG : fold Result: BTN (Hero) wins 52.46 kr Rake: 2.18 kr Citera
soldado9 Postad Söndag kl 21:30 Rapport Postad Söndag kl 21:30 3 timmar sedan, säger Lobo : Foldar du här kan du nog ha en läcka. Du kan ha uppemot 34 % equity redan på turn, och vi behöver bara 30 % för att syna. Är det marginellt mot en raise, eller är det en stor övervikt? Min uppfattning om Villain var att han kunde sätta mig på en range. Jag skulle ju även spela set likadant. Här är slutet på handen. Turn (3 players) – Pot: 21.86 kr: UTG : bet 16.39 kr CO : fold BTN (Hero) : raise 40.28 kr UTG : fold Result: BTN (Hero) wins 52.46 kr Rake: 2.18 kr Ok med raise men suger ju om han jammar. Måste vi ju syna av 1 Citera
Lobo Postad igår kl 12:06 Författare Rapport Postad igår kl 12:06 Två nya händer där vi spelar aggressivt på turn med starka händer Hand 1 Svenska Spel – NL :0.25/0.50: kr (6 max) – Holdem Spelare: SB (Hero): (97.25 kr) BB: (50.27 kr) UTG: (143.42 kr) MP: (101.45 kr) CO: (16.96 kr) BTN: (135.57 kr) Posts: SB posts 0.25 kr BB posts 0.50 kr Hålkort: Hero: Preflop: UTG : fold MP : raise 2 kr CO : fold BTN : raise 6 kr SB (Hero) : call 5.75 kr BB : fold MP : call 4 kr Flop (3 players) – Pot: 18.50 kr: SB (Hero) : check MP : bet 13.87 kr BTN : fold SB (Hero) : call 13.87 kr Turn (2 players) – Pot: 46.24 kr: SB (Hero) : check MP : bet 34.68 kr SB (Hero) : all-in 77.38 kr MP : call 42.70 kr River (2 players) – Pot: 201 kr: Showdown: SB (Hero) shows: MP mucks: Result: SB (Hero) wins 196 kr with ett par (kungar) Rake: 5 kr Board: Mp har 36/15 och BTN 25/15/5 Vi behöver inte oroa oss för AA på floppen när MP bara 3betsynar pre. Vi har 5 i SPR och tycker väl linjen är ganska bra postflop. Hand 2 Spelare: UTG: (99.33 kr) MP: (36.37 kr) CO: (102.28 kr) BTN (Hero): (108.50 kr) SB: (127.83 kr) BB: (18.95 kr) Posts: SB posts 0.25 kr BB posts 0.50 kr Hålkort: Hero: Preflop: UTG : call 0.50 kr MP : fold CO : raise 2 kr BTN (Hero) : call 2 kr SB : fold BB : fold UTG : call 1.50 kr Flop (3 players) – Pot: 6.75 kr: UTG : check CO : bet 3.37 kr BTN (Hero) : call 3.37 kr UTG : fold Turn (2 players) – Pot: 13.49 kr: CO : bet 6.74 kr BTN (Hero) : raise 22.48 kr CO : raise 96.91 kr BTN (Hero) : call 74.43 kr River (2 players) – Pot: 207.31 kr: Showdown: CO shows: BTN (Hero) shows: Result: BTN (Hero) wins 202.31 kr with triss (knektar) Rake: 5 kr Board: Passivt spel pre och på floppen. Ofarligt kort på turn, så det vara bara att köra på. Citera
Lobo Postad igår kl 13:45 Författare Rapport Postad igår kl 13:45 16 minuter sedan, säger Lasery : väl trollat Nu får du fan utveckla. 1 Citera
Lobo Postad 21 timmar sedan Författare Rapport Postad 21 timmar sedan Jag tycker att det är störigt som fan att folk spammar min HH-tråd och sen inte står för det. Nu när jag ändå är tillräckligt tiltad kan jag lika bra lägga in en ny hand.🥴 CO: 61/34/3 BTN: 26/19/6 Svenska Spel – NL 0.25/0.50 kr (6 max) – Holdem Spelare: SB: (39.71 kr) BB: (104.09 kr) UTG (Hero): (140.03 kr) MP: (50 kr) CO: (109.64 kr) BTN: (264.06 kr) Posts: SB posts 0.25 kr BB posts 0.50 kr Hålkort: Hero: Preflop: UTG (Hero) : raise 1.50 kr MP : fold CO : call 1.50 kr BTN : call 1.50 kr SB : fold BB : fold Flop (3 players) – Pot: 5.25 kr: UTG (Hero) : bet 3 kr CO : call 3 kr BTN : call 3 kr Turn (3 players) – Pot: 14.25 kr: UTG (Hero) : ? Vad gör vi här? Citera
Folke Rosvall Postad 13 timmar sedan Rapport Postad 13 timmar sedan 8 timmar sedan, säger Lobo : Jag tycker att det är störigt som fan att folk spammar min HH-tråd och sen inte står för det. Jag förstår din frustration. Du gör dej en massa besvär och lägger ut spelade händer för att få en seriös diskussion och så får du oseriösa kommentarer. Men han kanske inte har läst det du skrev senast. Citera
Lobo Postad 7 timmar sedan Författare Rapport Postad 7 timmar sedan 5 timmar sedan, säger Folke Rosvall : Jag förstår din frustration. Du gör dej en massa besvär och lägger ut spelade händer för att få en seriös diskussion och så får du oseriösa kommentarer. Men han kanske inte har läst det du skrev senast. Egentligen bryr jag mig inte, men det kunde vara kul att veta vad Lasery syftade på. Om han har varit inblandad i någon hand så kan jag lätta upp min range, om det skulle kännas bättre för honom. Sen vet jag inte heller vad AmyWhinehouse 'gillar'. Om han så gärna vill läsa att Lasery ska skriva mer nonsens, då får han göra det. Har jag fel, då ber jag om ursäkt. Citera
Folke Rosvall Postad 6 timmar sedan Rapport Postad 6 timmar sedan 53 minuter sedan, säger Lobo : Sen vet jag inte heller vad AmyWhinehouse 'gillar'. Om han så gärna vill läsa att Lasery ska skriva mer nonsens, då får han göra det. Har jag fel, då ber jag om ursäkt. Jag skulle tro att han gillar din kommentar. Citera
Zanka Postad 5 timmar sedan Rapport Postad 5 timmar sedan Det generella temat man kan se är att du spelar för passivt. Det är det klassiska när man tittar igenom smallstakes spelares game att de foldar för mkt och är för passiva. I tråden finns flera exempel på det. Om CO öppnar och du sitter på BU vill du nog ha en högre 3bet% än GTO föreslår, inte lägre. Du kommer säkert komma undan med att ha klart över 15%. Anledningen till detta är att folk spelar allens för passivt preflop och du kommer få spela många (större) potter IP. Du blir tex inte straffad av att SB/BB kall4betar tillräckligt (du flattar tex KK tom). Mitt tips till dig är att försöka ta dig in i ett mkt aggressivare mindset där det är mkt bättre att du är För aggressiv än för passiv (det räknas inte att raisa turn med set). 3 Citera
Lobo Postad 2 timmar sedan Författare Rapport Postad 2 timmar sedan 3 timmar sedan, säger Zanka : Det generella temat man kan se är att du spelar för passivt. Det är det klassiska när man tittar igenom smallstakes spelares game att de foldar för mkt och är för passiva. I tråden finns flera exempel på det. Om CO öppnar och du sitter på BU vill du nog ha en högre 3bet% än GTO föreslår, inte lägre. Du kommer säkert komma undan med att ha klart över 15%. Anledningen till detta är att folk spelar allens för passivt preflop och du kommer få spela många (större) potter IP. Du blir tex inte straffad av att SB/BB kall4betar tillräckligt (du flattar tex KK tom). Mitt tips till dig är att försöka ta dig in i ett mkt aggressivare mindset där det är mkt bättre att du är För aggressiv än för passiv (det räknas inte att raisa turn med set). Tack Zanka för konstruktiv kritik, det uppskattas. Jag är egentligen inte så passiv som mina händer kan ge intryck av, och dessutom är jag inte rädd för att posta HH där spelet kan se dåligt ut. Jag var medveten om mitt spel med både KK och JJ pre, så den biten har jag nog koll på. Den enda förklaringen jag kan ge är att jag gillar att hitta på lite hyss. Intressant det där med att man kan komma undan med klart över 15 % CO vs BTN. Jag har väl också viss vetskap om att aggression är mycket bättre än passivitet, men tack för att du markerar skillnaden så tydligt. Eftersom jag just nu har 11 bb/100 på 11,5k händer, och även om det inte säger så mycket, finns det ändå en tendens som tyder på att mitt spel fungerar på den här nivån och det är även känslan. Därför vill jag inte justera mina linjer för mycket just nu, men nu har jag i alla fall en backupplan om jag har fel. Citera
Lobo Postad 9 minuter sedan Författare Rapport Postad 9 minuter sedan 20 timmar sedan, säger Lobo : Jag tycker att det är störigt som fan att folk spammar min HH-tråd och sen inte står för det. Nu när jag ändå är tillräckligt tiltad kan jag lika bra lägga in en ny hand.🥴 CO: 61/34/3 BTN: 26/19/6 Svenska Spel – NL 0.25/0.50 kr (6 max) – Holdem Spelare: SB: (39.71 kr) BB: (104.09 kr) UTG (Hero): (140.03 kr) MP: (50 kr) CO: (109.64 kr) BTN: (264.06 kr) Posts: SB posts 0.25 kr BB posts 0.50 kr Hålkort: Hero: Preflop: UTG (Hero) : raise 1.50 kr MP : fold CO : call 1.50 kr BTN : call 1.50 kr SB : fold BB : fold Flop (3 players) – Pot: 5.25 kr: UTG (Hero) : bet 3 kr CO : call 3 kr BTN : call 3 kr Turn (3 players) – Pot: 14.25 kr: UTG (Hero) : ? Vad gör vi här? Detta är slutet på handen. Turn (3 players) – Pot: 14.25 kr: UTG (Hero) : check CO : bet 5.50 kr BTN : raise 21.52 kr UTG (Hero) : fold CO : call 16.02 kr River (2 players) – Pot: 57.29 kr: CO : bet 28.64 kr BTN : call 28.64 kr Showdown: CO shows: : BTN shows: Result: BTN wins 109.99 kr with pair. Rake: 4.58 kr Board: Hatten av för BTN som fick bort mig på turn, annars hade jag vunnit denna överlägset. Om någon undrar så var det ingen given check från min sida, men jag kan ju bara visa vad jag gör. Citera
Recommended Posts