Gå till innehåll

RSS-feed för 10 senaste postningarna?


Recommended Posts

Varför inte ha en RSS-feed med dom 10 senaste postningarna, så man skulle t.ex kunna använda Konfibulator att hämta hem RSS feeden med som då uppdaterar sig automatiskt. Som dom t.ex gjort på nV News.

 

Man skulle kunna använda den widget som dom använder (som dom har lånat från nåt annat forum) till grund och göra en likadan widget för Pokerforum.nu. Här är en länk till nV News RSS-feed så man kan se hur den ser ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fredrik99, finns sen en tid tillbaks på den oändligt långa listan att köra en RSS/Atom feed. Hoppas att det kommer igång inom närmaste 6 åren. :)

 

Och ja, Konfibulator är bland det ballaste (ja, man är ju nörd) som finns, får bara hoppas att dom kör på nu när Yahoo! köpt dom! :)

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hatar att förstå att det här är en nintressant fråga, men inte vad det hanlar om...

 

Jo, det handlar inte om att få de senaste inläggen på Pokerforums första sida (där finns de ju redan), utan att man skulle kunna få upp dem på externa sidor och i diverse program som kan hämta hem RSS-feeden och visa den. T.ex så har ju Dagens Nyheter ett sådan funktion där du kan på din egen hemsida hämta hem den RSS-feeden och visa de senaste rubrikerna med länkar till artiklarna från den tidningen.

 

För den oinvigde: What is RSS?

RSS is a format for syndicating news and the content of news-like sites, including major news sites like Wired, news-oriented community sites like Slashdot, and personal weblogs. But it's not just for news. Pretty much anything that can be broken down into discrete items can be syndicated via RSS: the "recent changes" page of a wiki, a changelog of CVS checkins, even the revision history of a book. Once information about each item is in RSS format, an RSS-aware program can check the feed for changes and react to the changes in an appropriate way.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fredrik99, finns sen en tid tillbaks på den oändligt långa listan att köra en RSS/Atom feed. Hoppas att det kommer igång inom närmaste 6 åren. :)

 

det finns ett underbart MOD på phpBB.com som man installerar på 2 min, fungerar helt perfekt.

 

Topics Anywhere tror jag den heter... kan generera RSS eller javascript, fullt konfigurerbar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

 

Supernice!

 

Nu när det här meganördiga är up and running, är det då någon som kan förklara för mig vad jag har för nytta av det och hur jag använder det?

 

//Hickmott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[Nu när det här meganördiga är up and running, är det då någon som kan förklara för mig vad jag har för nytta av det och hur jag använder det?

Ta av dig dina kläder och lägg dig naken på golvet och njuuut! :)

 

Eller så kör di t ex Google Reader http://reader.google.com/ så får du lite mer info om hur det funkar. :)

 

Jag rekommenderar dock det första alternativet. :mrgreen:

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det inte att få en rad med alla inlägg sedan senaste besök?

En rad? Hur menar du då? You lost me! :)

 

- QoS

Första raden i RSS:en bör vara en länk till "Visa nya inlägg sedan ditt senaste besök"

 

Sånna där widgets hittade jag på internet :)

 

EDIT: Tilt!! Nu måste jag ju skriva om Widgeten. Någon som vill sätta pf.nu-grafik på den när jag är klar? Kanske måste ha Qos tillstånd med iofs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Widget, någon?

 

Sedan kommer jag med ett litet tillägg... Det vore riktigt coolt om man förutom de senaste posterna kunde få upp de senasta artiklarna som det tipsas om i PF. Kanske något att pilla på till trista vinterkvällar för någon som inte har något bättre för sig, och som vill visa sig som en hjälte i mina ögon? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Widget, någon?

 

Sedan kommer jag med ett litet tillägg... Det vore riktigt coolt om man förutom de senaste posterna kunde få upp de senasta artiklarna som det tipsas om i PF. Kanske något att pilla på till trista vinterkvällar för någon som inte har något bättre för sig, och som vill visa sig som en hjälte i mina ögon? :D

 

Den finns klar, har jag för mig. Tjata på QoS...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...