Gå till innehåll

Fråga om VIP poängen


MaLiik

Recommended Posts

  • Svars 54
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det går inte att få en hand rakad €0.30, tror dock att det kommer gå när/om b2b inför lägre nivåer.

 

På alla potter där raken överstiger euro 0.3 delas det ut VIP-poäng.

Dock tas rake i steg om euro 0.25 varför den för att överstiga euro 0.3 blir euro 0.5.

Krågligt och dåligt förklarat av mig. Som vanligt Smile

 

Och jo, vi ser till att ändra vår FAQ. Vi trodde vi var smarta när vi skrev den och det...det var vi ju bevisligen inte.

 

Mvh Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte att få en hand rakad €0.30, tror dock att det kommer gå när/om b2b inför lägre nivåer.

Då är det alltså falsk marknadsföring som jag antar att HeyPoker kommer att rätta till detta. Ser inte bra ut för ett nystartat pokerrum att börja med att vilseleda sina kunder :!:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det så att alla sidor inom B2B nätverket skriver så på sina sidor så börja klaga på B2B istället.

Det tar inte bort ansvaret som producenten har för sin produkt. Det här är ett lagbrott som jag anser att de skall rätta till eller komam med en förklaring till. Man ser snabbt att det är en omöjlighet att få en hand rakad på €.30 och då skall de väl inet sätta upp denna gräns? När lägsta rake är €.25 så luras många att tro att det handlar om små potter när faktum är att det är nästintill omöjligt att klara av den här bonusen på de lägre nivåerna inom en rimlig tid!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo. Jag håller med dig. på dom lägre FL nivåerna går det inte att få VIP poäng nästan. Men om nu B2B ska införa lägre NL nivåer så kanske det kan bli 0.30 i rake. Man får hoppas på det.

Jag har igår spelat på NL-€.25/€.50 och €.50/€1.0 för att mötas av att jag samlat på mig hela 93 VIP poäng på ett par timmar spel. Det är alltså väldigt svårt att få dessa VIP poäng med det system som de har idag och troligen är det gjort för att locka till sig små spelare där bonusen är en vikltig del för att övervinna raken, tror det är få storspelare som sitter på B2B nätverket eftersom det verkar vara så lågt antal spelare som kör där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kort svar nu, utförligare svar lite senare:

 

Det är inte falsk marknadsföring att säga att raken måste överstiga €0.3 eftersom det är där gränsen är lagd. Som det är nu tas rake ut i steg om €0.25 vilket gör att nästa steg blir €0.5 för att den ska överstiga €0.3.

 

Dock håller jag till fullo med att det tar längre tid att cleara en bonus om man spelar på en lägre nivå.

 

MaLiik: Hur många bord spelar du samtidigt? För om du spelar 1 bord i 2 timmar (av döma av det du skrev i ditt inlägg) och får 93 VIP anser jag det vara bra. Det betyder cirka 46 rakeade händer / timme.

 

Vi håller på att se över en förändring av rake. Min förhoppning är att den gör livet lättare för spelare på lägre nivåer.

 

Mvh Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MaLiik: Hur många bord spelar du samtidigt? För om du spelar 1 bord i 2 timmar (av döma av det du skrev i ditt inlägg) och får 93 VIP anser jag det vara bra. Det betyder cirka 46 rakeade händer / timme.

Jag skulle tro att man kan säga att det är runt 3½ timmars spel, CSI + apprentice och lite mer.

 

Men det är inte det som är frågan utan varför ni säger att man får en VIP när det rakas €.30 när det inte går att raka just den nivån. Varför skriver ni inte ut att det krävs €.50 för att få en VIP?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MaLiik: Ok, drygt 30 VIP / timme.

 

Ge mig måndagen att få komma med ett bra svar (lättare under kontorstid att ge svar på vissa frågor).

Om jag inte kan ge ett tillräckligt tillfredsställande svar så ska jag se till att det blir ändrat på siten.

Vi vill inte att ni uppfattar det som att vi försöker lura er.

 

Mvh Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KriStuS skrev:

hmm, om man spelar 2 potter som rakas på 0.25 vardera får man inte ens ett vip-point då?

 

 

Nepp, det får du inte

 

 

okej... känns knappt lönt att registrera sig då, gillade iden med VIP-poängen i kombination med heyshop skarpt, men för oss som spelar fl 0.25/0.50 eller ibland 0.5/1 känns det rätt svårt att komma över 10$ i potterna, vi kommer ju inte hinna cleara bonusen.

 

 

 

 

ps: Hur funkar citat funktionen egentligen, tror jag gjorde fel, men det duger iaf :P

 

* Citat fix :) - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ps: Hur funkar citat funktionen egentligen, tror jag gjorde fel, men det duger iaf :P

 

klicka bara på citera knappen och skriv längst ner så blir det bra automatiskt. Men vill du redigera så är syntaxen:

 

[.quote=användaren som skrev citatet] Här skriver du citattexten [/.quote]

 

utan punkterna framför quote då förståss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själva poängen är inte huruvida någon enstaka spelare lyckas raka händer på ett bord utan att det verkar som om flertalet som spelar NL 0,25/0,50 inte rakar händer i den takt de skulle önska. Att det är lite magstarkt att potten måste upp i 10 euro på dessa bord är ju något som har påpekats för HeyJohan och han har ju lovat att titta närmre på detta och se om han kan finna någon trevlig lösning så att man kan raka händer även på denna nivå (en nivå som jag tror att väldigt många av oss på PF spelar på)... IMHO ska man inte behöva gå upp i nvå eller bbyta favoritspel för att kunna raka händer. En bonus bör ju dessutom vara lika lätt att cleara för de som spelar på lägre nivåer som för de som spelar på högre (för vilka bonusen inte är lika betydelsefull - bakvänt någon?)...

 

Men som sagt, vi får väl se vad som händer under dagen...

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från och med nu är rake-strukturen ändrad inom hela nätverket.

Den nya strukturen kommer att finnas uppe på siten inom ett par timmar under "Poker Rules & Rake Table".

 

Kortfattat står det så här (och nu kommer det att se rörigt ut):

No Limit, Pot Limit and 1/2 Pot Limit

€ 0.05 per € 1.00 and capped at € 0.75 for 2-3 players, € 2.00 for 4-5 players and € 3,00 for 6-10 players.

Fixed Limit and Spread Limit (€0.05/€0.10 to €0.50/€1)

€ 0.05 per € 1.00 and capped at € 0.75 for 2-3 players and € 1.00 for 4-10 players.

Fixed Limit and Spread Limit (€1.00/€2.00)

€ 0.25 per € 5.00 and capped at € 0.75 for 2-3 players and € 2.00 for 4-10 players.

Fixed Limit and Spread Limit (€2.00/€4.00 and up)

€ 0.50 per € 10.00 and capped at € 0.75 for 2-3 players and € 2.00 for 4-10 players.

 

Det här innebär rent konkret att den gräns som vi satt på euro 0.3 i rake för att VIP-poäng ska kunna ges ut går att uppnå precis.

Potten måste numera alltså uppnå euro 6 fö att VIP-poäng ska delas ut

 

Jag kommer att följa utvecklingen under den närmsta veckan för att se hur det går för de som spelar på en lägre nivå i deras insamlande av poäng.

Om vi märker att utdelningen av poäng inte ligger i rätt nivå med den rake de genererar så får vi försöka att justera ner våra gränser lite till.

 

Mvh Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...