Gå till innehåll

Fråga om VIP poängen


MaLiik

Recommended Posts

Ni hittar nu rake-tablen i en uppdaterad form samt all regler här.

 

Mvh Johan

Ja, nu står där ju hur mkt rake ni tar men det står inget om hur mkt raken måste upp i för att man ska få en rakad hand (eller VIP eller vad det nu kallas ;) ). Vi här på forumet vet ju att potten måste upp i 6euro men den infon kanske skulle finnas där ändå... Nu har jag ju inte letat på hela siten så infon kanske finns någon annanstans? Men det skulle ändå inte skada att ha denna info i anslutning till hur raken räknas ut....

 

/TF - lika förvirrat skrivit som HeyJohan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 54
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

TotalFarker: Det går att räkna ut om man även läser FAQ:en där det står att VIP delas ut om raken är euro 0.3 eller mer.

Men OK, jag ska se till att vi formulerar en tydlig mening och lägger i FAQ:en snarast så att vi undanröjer alla tvivel och frågor.

 

Mvh Johan

Rent servicetänkande... Självklart ska inte samma info finnas på hundra olika ställen men i detta fallet finns det ju trots allt en poäng med det. Som du säger är det ju bara en liten mening som ska med ;)

 

/TF - går och gör nåt vettigare än att surfa på heypoker... lagar mat kanske...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv har jag inga som helst problem att få ihop VIP ;D

Däremot vet jag inte vad jag ska göra av dem (spelar inte på HeyP just nu) :S

 

Jag har också en massa poäng på olika sajter efter bonushorande. Nu har jag börjat beta av dem genom att köra SnG:s som man köper in sig i för VIP:s och de har börjat konverteras till euros... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Räknade lite i excel, och under mina drygt 15000 senaste händer på B2B så var ganska exakt 50% av potterna €6 eller över. Dvs rake €0.3 i dagens läge.

 

Detta gäller endast på SH NL €100. Så att ni som tänker börja spela för någon produkt vet ungefär hur många händer som behövs för antalet VIPs.

 

Dubbla alltså :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill inte gå händelserna i förväg, men om det visar sig att vi viktat priserna i shopen fel så kommer vi självklart att åtgärda det.

De priser vi har i shopen ska motsvara en viss procent och gör den inte det så får vi helt enkelt dra ner priserna.

Men jag behöver en vecka till för att kunna få tillförlitlig statistik att luta mig mot.

 

Mvh Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som kan säga hur mycke PENGAR man rake´at, ifall man spelat ihop 20 000 VIP poäng? På ett ungefär iaf?

 

Beror ju på vilken limit man kör på.

 

Okay, på dessa nivåer då.

 

20 000 VIP på 1/2 ~ X € rake

 

20 000 VIP på 3/6 ~ X € rake

 

20 000 VIP på 5/10 ~ X € rake?

 

Jag har ingen aning om hur man räknar. Inte ens på ett ungefär.

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som kan säga hur mycke PENGAR man rake´at, ifall man spelat ihop 20 000 VIP poäng? På ett ungefär iaf?

 

Beror ju på vilken limit man kör på.

 

Okay, på dessa nivåer då.

 

20 000 VIP på 1/2 ~ X € rake

 

20 000 VIP på 3/6 ~ X € rake

 

20 000 VIP på 5/10 ~ X € rake?

 

Jag har ingen aning om hur man räknar. Inte ens på ett ungefär.

 

Tack på förhand.

 

På 1/2 6-max är en inte allt för överdriven gissning runt eller lite över €4500 i betald rake.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om lfx:s siffror stämmer kommer vi att dra ner priserna i shopen radikalt. Det är inte meningen att vi ska ha så pass höga marginaler på sakerna vi säljer.

 

Om spelarna i genomsnitt renderar €4.500 i rake för att kunna köpa en iPod kommer vi att sänka priserna med mellan 60 och 70%.

 

De priser som är satta nu är baserade på den statistik vi fått från tidigare verksamhet inom B2B och visar den sig fel kommer vi självklart att agera.

 

Vi har satt en riktlinje för hur många procent av våra intäkter som ska gå tillbaka till spelarna och varken vi eller ni tjänar på att den riktlinjen inte följs.

 

Men som sagt, ge oss lite tid att utvärdera statistiken och sen lovar vi att anpassa oss efter verkligheten - hur den nu må ty sig.

 

Mvh Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...