Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hejsan! Eftersom jag totalt saknar disciplin tänkte jag försöka göra mig till en bättre pokerspelare, genom att slaviskt följa en dagbok. Tyvär är jag väldigt, väldigt fattig och har enbart råd att sätta in 100$ på mitt pokerkonto hos partypoker.

Jag kommer, tro det eller ej, spela 0.25/0.50$ NL borden, jag vet, jag knappt 1/10 av stacken jag behöver för det. Men jag behöver lite adrenalinkickar.

Min plan är:

NL 50 - 0.25/0.50$ tills bankrullen är 250$

NL 100 - 0.50/1.00$ tills bankrullen är 2000$

NL 200 - 1.0/2.0$ tills bankrullen är 10000$

Känns det som konstiga mål? Lite liten bankrulle för att lämna NL50 borden kanske, men dom känns så tråkiga.

Jag har haft ett par riktigt stora tiltar och tänkte försöka undvika detta genom att föra och slaviskt följa dagboken. får se hur det går.

Hoppas bara jag inte går "broke" direkt nu! // David

Postad

På partypoker där nissarna följer med på allt så lär det bli mycket mycket svårt att inte gula. Enorma svängningar där på grund av att alla är så lösa.

Postad

2 inköp på NL50 är nästan värre.

Börja på 25-borden istället, då har du i alla fall 4 inköp. Eller så väntar du tills du har 500 istället, då har du 20 inköp och då är risken att du gular inte så stor om du spelar bra poker...

Postad

Satte in 50$ istället, har verkligen så lite pengar. Började spela på 25 NL.

Spelade inte mer än 10 händer innan jag losade 25$ på ett bord. Drog in hus på turn, pocket 6or och på turn en till 6a + att bordet parar 5or. Jag checkar, killen höjjer 10$ jag går all-in med mina 19$ han plus en till callar. Rivern dödade mig, killen satt med pocket KK och rivern är K. Hatar poker.

Bankrulle: 25$

Surt surt, nu orkar jag ej spela mer, man ska ej spela när man är arg!

Postad

Jag vet inte om det här är rätt sätt att uppnå disciplin. Om du är väldigt fattig och din rulle är just allt du har att spela med och du inte kan sätta in mer, då ska du nog hålla dig till rätt bord för den rullen du har. Det risktagande du gör när du spelar på bord där du har råd med två inköp är inte speciellt disciplinerat. Sätt dig ner och gör upp en (ny) plan för hur du ska flytta upp. En som verkar rimlig efter de riktlinjer som finns (här på forumet). Att sedan börja väldigt lågt kanske känns fjuttigt, men om du kör över motståndet där tar det förhoppningsvis inte så lång tid. Tänk på att det var just disciplinen som du ville förbättra.

Lycka till!

Postad

Jag spelar ju på minsta tänkbara ;/ och inte ens då har jag bankrulle :D Har nyss betalat resa till Dublin marathon samt hyran, men vill endå spela lite poker.

Antar jag kommer bli sönder rivrad och förlora mina futtiga 50$.

Postad
Jag spelar ju på minsta tänkbara ;/ och inte ens då har jag bankrulle :D Har nyss betalat resa till Dublin marathon samt hyran, men vill endå spela lite poker.

Antar jag kommer bli sönder rivrad och förlora mina futtiga 50$.

Spela på en annan sida då.

Med två inköp kommer din framgång att till >99 % bero på slumpen och med nästan lika hög sannolikhet resultera i en gul EldorKB.

Postad
vilken orcspelare som helst håller med mig! (jag är ingen krambjörn)

NE borde väl inte varit nått problem för dig med ditt lilla extra program? ;)

TR funkade alltid annars och var alltid lika poppis! :)

Postad

Blir att sätta in mer pengar annan gång helt enkelt! Då kommer jag föra dagbok, får nog lägga ner detta usla fösök :D Slut på pengar redan.

spelade upp till 30$, AK, 25NL bord. Höjjer 4*bb, floppen kommer A x x, två spader, bland annat Ess:et. Jag bettar 9$, pot va 8, en call:ar. Turn är spader, jag checkar efter han, river är yttligare en spader och jag är all-in. med högsta flushen, självklart har killen straight flush. Han hade suited connectors 8 9. Spelet är ju äckligt.

• Skapa nytt...