Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Missade att skriva inlägg för första gången igår sedan jag började dagboken. Spelade inte en hand igår, umgicks med familjen och ligger dessutom utslagen med en riktig man-cold! Hade legat i sängen hela helgen om jag inte hade en ettåring som behöver tas hand om.

Postad
18 timmar sedan, säger RuoXuan :

IcePenguin, HustleRain, Owlich, Cephalanthera, CabinCrew7, Hanna94

Stor disclaimer att jag endast har typ 25k händer hittils sen jag började detta projekt och att jag kan ha helt andra upplevelser från vad andra har av spelare på siten. Det jag skriver är endast det jag har upplevt hittils på vad är det, knappa 3 veckor.

IcePenguin har nog tyckt är en av de bättre på /0,5. Satt mig i ett par situationer där man måste ta jobbiga beslut.

HustleRain vill jag minnas är ganska svag reg. Inga större konstigheter att spela mot, verkar som han spelar likadant mot regs som han gör mot fisk.

Owlich har jag inte sett vid borden så vitt jag kan minnas?

Cephalanthera tror jag inte jag spelat så mycket HU-potter mot så kan inte göra någon större analys där. Verkar solid från statsen.

CabinCrew7 känns likt HustleRain som en ganska svag reg som inte är så svår att spela mot (spelar ganska faceup likt hen gör mot fisk). Känns dock snäppet vassare än Hustle.

Hanna94 tror jag inte jag har sett på /0,5 något, men spelat lite mot på /1. Hen verkar vara solid, varit ganska jobbig att spela mot hittils med det lilla samplet jag har där.

Postad
2 minuter sedan, säger AvdankadGamer :

Måste också meddela att MTG-febern är här, vilket direkt går ut över pokern. Får se hur mycket lir det blir framöver!

Tips från coachen, lira inte! 

Hur många gånger har man inte gjort det misstaget, man har vart för trött/sjuk/hungrig/sexuellt frustrerad/younameit lirat, sprungit skit, och pga ens status spelat uselt. 

Man ska bara spela när man är fit för det, när ens games är bra. 

Strategier hit och dit, tror allt runtomkring pokern(som när man spelar tex, hur långa sessioner, antal bord osv osv) gör 50% av ens wr. Och är enkel quick fix, dessutom. 

• Like 1
Postad

Håller med! Minns tillbaka till tiden jag spelade poker på heltid. När jag tvingade mig själv till att spela trots att det fanns andra saker som jag mycket hällre ville lägga min tid på, så blev det bara halvhjärtat och dåligt. Spelade mycket bättre när jag faktiskt var sugen på att spela! 

Så speciellt nu när jag inte spelar för mitt levebröd så kommer jag nog inte tvinga mig själv till att spela om jag inte verkligen är sugen. Håller mig till MTG tills det intresset svalnar lite. Jag kan skriva lite om det istället så länge om folk är intresserade? Jag fick i födelsedagspresent av frugan att få inhandla nya kort och den lokala spelbutiken har ett kval om en månad där vinnaren får åka ner till Italien för att spela vad man kan kalla för ett sorts EM typ. Så jag ska nog försöka lägga tiden framöver på att få ihop korten jag behöver på Arena, så jag kan speltesta leken jag vill spela på spelbutiken irl om en månad och då inhandla de kort jag behöver för det!

Postad

Trots att jag inte spelat under helgen så gör jag ändå en uppdatering om status efter 3 veckor in i projektet:

image.png.d40f7b150f2ed564547772537ae1aae0.png

Grafen hittils. Riktigt trött!

image.thumb.png.3e8f819d11fd12ba8234e51c3679616f.png

Stakes hittils, också riktigt trötta!

Rullen ligger på 1805 sek. Började runt 650 eller vad det nu var, och bankdosan gled fram när födelsedagsdegen rullade in för att jag inte ska behöva tortera mig själv med mer gnetande på /0,5. 

Jag tror spelsuget är på väg tillbaka, har lusläst alla dagböcker här som skrivits i senaste dagarna och man blir ju sugen på att spela igen! Blir förmodligen grind imorgon igen! :D 

• Like 5
Postad

Ny dag, ny grind.

Har slöspelat lite idag. Inte många 3b potter gick som jag ville. Korten var inte på min sida för det mesta, och det syns på redlinen. Inte ens spots att bluffa :/

image.png.6513f01db1fbe5ce1a9dc9db967381be.png

Men har iaf spelat idag, så det är något!

Postad

Ny dag, ny grind!

Hann få in ett par timmar innan läggdags idag, och idag flöt allt på väl. Tidigt i sessionen var jag inne för 350bb balja trevägs med öppet stegdrag mot ägg och set, lyckades binka och det var exakt en sån pott jag behövde få åt rätt håll för att få tillbaka lite självförtroende som tappats de senaste dagarna jag spelat (även om det låter dumt då det är en sak jag egentligen kan påverka så gav det ändå självförtroende på något dumt vis). Sen rullade det bara på. Bluffade hem många potter, gjorde några bra hero calls, sprang generellt väldigt bra och fick många starka händer som jag fick bra betalt på.

Tror jag ska försöka att gå ifrån att använda mina betting buttons och börja skriva in bet sizes mer för att mer exakt göra de saker jag vill med mina bets. Känns som att mina standard 33% eller 75% ofta inte gör exakt det jag vill att de ska göra. Men det får testas lite fram och tillbaka!

image.png.3754d2727a839584a62bc67f1b67ad76.png

• Like 2
Postad
2 timmar sedan, säger Doctor_Strangelove :

Komiskt nog, hade han varit lite djupare så hade det varit GTO för honom att ställa rivern och för dig att folda (på grund av raken).

Hade aldrig foldat oavsett. Ska grabben förstöra för oss båda så ska vi båda gå förlorande ur striden 👍

• Like 3
  • Haha 1
Postad
2 timmar sedan, säger Dinousarien :

Hade aldrig foldat oavsett. Ska grabben förstöra för oss båda så ska vi båda gå förlorande ur striden 👍

Vi har mer gemensamt än vad jag trodde🥲

• Like 1
Postad

Vann en $1k pott en gång på att lasta en split river i position mot reg. Rake-cappen var så klart redan nådd men FI kunde inte stoppa impulsen att skriva fucking idiot trots att han hade hotkeys med F för fold aktiverat. 

Man ska aldrig säga aldrig!

• Like 3
  • Haha 2
Postad
Den 2025-02-22 kl 21:33, säger soldado9 :

Kungligt lägga in sig själv i en powerranking Grinder. För visst är ditt nya nick Cephalanthera? Hur gör man för att få byta nick varannan månad? Frågar åt en vän 

Hur visste du det?

Kan man filtrera i PT och jämföra alias stats på ett bra vis?

Postad
39 minuter sedan, säger Babushka1 :

Hur visste du det?

Kan man filtrera i PT och jämföra alias stats på ett bra vis?

Jadu. Inte så svårt lista ut när man hoppar mellan 7 stakes och spelar 40bb. Det går att räkna ut mellan tummen och pekfingret så att säga 

• Haha 1
Postad

Sammanställning för februari! Min första färdigspelade månad sedan jag började denna dagbok och min återkomst till svs cashgames. Spelade inget igår fredag pga vi hade gäster över, men är ändå väldigt nöjd med min volym denna månad med tanke på min bristande fritid pga bebis :D 

Graf 
image.png.7e45c2db2e25b07ae9eff9708b9dc02c.png

Stakes
image.thumb.png.b90bc0ee50228a917540ba5c91e20cc2.png

• Like 2
Postad
54 minuter sedan, säger AvdankadGamer :

MayNewmisBon måste skaffa glasögon tror jag. Han måste trott han hade 22 eller???

image.png.3f914266e605b96b72c7adbd1804e821.png

Eller gör han bara så här ibland??

Bond är nog topp 3 gällande volym på både 0.5 och 1 senaste 3 månaderna. minst.

I mina ögon är det här väldigt avvikande för att vara honom.

Kan kanske vara att du är "ny" och att han spelar annorlunda mot fisk/random än mot regsen.

Men jag spekulerar.

Postad

Rivstarar mars månad med en bra kväll där vi vinner mer än vad vi gjorde hela februari.

Sprang helt ok när det kom till att träffa bra händer, men kändes som att mitt spel var spot on under större delen av sessionen. Jag hittade väldigt många spots där jag hittade fina bluffar, och en hel del fina hero calls. Hoppas det fortsätter så här hela mars!

image.png.5593f91e6010cd34a2cef7f88aaa3817.png

• Like 2