Damp Postad 25 Augusti , 2005 Rapport Postad 25 Augusti , 2005 Players: DkLL_swe (EUR 48,66 in seat 1) tskjervold (EUR 14,95 in seat 2) Negerjoe (EUR 69,13 in seat 3) HERO (EUR 93,66 in seat 4) Petterh (EUR 25,00 in seat 5) Pinehead (EUR 31,14 in seat 6) Dealer: Pinehead Small Blind: DkLL_swe (0,25) Big Blind: tskjervold (0,50) Blind out of turn: Petterh (0,50) HERO was dealt: Q - A Negerjoe Call (0,50) HERO Raise (2,20) 4x bb är väl normalt Petterh Call (1,70) Pinehead Fold DkLL_swe Call (1,95) tskjervold Fold Negerjoe Call (1,70) Flop A - 8 - 9 Rädd för färgdraget så bettar ut DkLL_swe Check Negerjoe Check HERO Bet (6,00) Petterh Fold DkLL_swe Fold Negerjoe All-In (66,93) HERO Call (60,93) Ska man vara rädd för set? Fel att calla? Mer kommer snart.... Citera
iller Postad 25 Augusti , 2005 Rapport Postad 25 Augusti , 2005 Synen känns helfel. Förutom mot en lagom bra motspelare som måste sitta på drag. En bättre spelare kan göra sådär med AK / 2 par / set för att det ska se ut som att han går på drag och du därför synar helt felaktigt. Potten är fortfarande relativt liten så en fold känns spontant som det bättre spelet. Citera
Big Less Postad 25 Augusti , 2005 Rapport Postad 25 Augusti , 2005 Ja, det där är en riktig fisksyn. Vad ska han ha som du slår? AJ? Knappast, va? Enda möjligheten är att han har något drag som du antingen är eller inte är favorit mot. I alla andra fall är du antagligen krossad. Citera
Damp Postad 25 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 25 Augusti , 2005 Jag vet att jag typ tillt syna. Kille har buggat mig flera ggr under många spel båda idag och tidigare. Så helt spontant så trodde jag han bluffa! Citera
hannes_m Postad 25 Augusti , 2005 Rapport Postad 25 Augusti , 2005 AQ är ju absolut en problemhand, han kan redan ha dig slagen med en högre kicker/2par/set, då är du redan i ett enormt underläge. visserligen limpade han ju bara vilket kan tyda på ett flushdrag, då du i såfall är favorit. en fold hade nog varit mitt förslag, om du inte har någon bra read på hur han spelar Citera
Damp Postad 25 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 25 Augusti , 2005 Turn A - 8 - 9 - 4 River A - 8 - 9 - 4 - 9 Negerjoe shows: K - A (two pairs, aces and nines) HERO shows: Q - A (two pairs, aces and nines) Negerjoe wins: EUR 140,66 (with two pairs, aces and nines) Rake: EUR 2,50 Dumt men sant Citera
Hobster Postad 25 Augusti , 2005 Rapport Postad 25 Augusti , 2005 Under 20 i potten innan hans monsterraise, 60 mer i syn. Vinst behövs alltså cirkus 2 av 5 ggr och du är slagen för ofta för att ta de oddsen. Min gissning på hans hand är A8 el. A9, men det är klart att det kan vara set/drag/bluff också. edit - klart jag gissar på AK! Citera
parre Postad 25 Augusti , 2005 Rapport Postad 25 Augusti , 2005 Att du har klöveresset gör IMHO synen ännu sämre. Det tar bort en mycket trolig semibluffhand ur hans hand-range, nämligen Ax i klöver. Kvar blir då händer såsom JT i klöver, T8 i klöver som han kan tänka semibluffa och som du ligger OK till mot (detta då jämfört med färdiga händer såsom AK, A9, set). Har du däremot AQ i klöver, alltså färgdrag, gör det situationen svårare. Jämför till exempel med den här handen: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=11897&highlight= Ser du skillnaden? Det är A) mot en spelare jag spelat mycket mot och har hyfsad koll på B) jag har flushdrag också, vilket ger mig outs ifall jag ligger, och mycket outs mot Ax-tvåpar och liknande. Men som du ser så fanns även där ett rätt stort motstånd mot att hitta en syn - och då hade jag ändå färgtillägget till min dam! Citera
Big Less Postad 25 Augusti , 2005 Rapport Postad 25 Augusti , 2005 Jag vet att jag typ tillt syna. Kille har buggat mig flera ggr under många spel båda idag och tidigare. Så helt spontant så trodde jag han bluffa! Tror du att han bluffar är det givetvis en syn. En bluff slår du, men det är också det enda du slår. Han bör dock vara riktigt usel för att spela en bluff på det sättet. Citera
Damp Postad 25 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 25 Augusti , 2005 Sant sant men allt hade gått så jävla piss hela förmiddagen, Hade torska sjuka händer på sjuka händer. Så vinst nu i efterhand känndes synen väldigt fel. Men har stött på folk med tex kk eller qq i såna lägen. Så man vet aldrig Men nästa gång så ska jag lägga mig..... Citera
Falcy Postad 25 Augusti , 2005 Rapport Postad 25 Augusti , 2005 Hur slutade handen? Försök att läsa alla inläggen... det är inte 10 sidor här. Turn A - 8 - 9 - 4 River A - 8 - 9 - 4 - 9 Negerjoe shows: K - A (two pairs, aces and nines) HERO shows: Q - A (two pairs, aces and nines) Negerjoe wins: EUR 140,66 (with two pairs, aces and nines) Rake: EUR 2,50 Dumt men sant Citera
iller Postad 25 Augusti , 2005 Rapport Postad 25 Augusti , 2005 Hur slutade handen? Försök att läsa alla inläggen... det är inte 10 sidor här. Ok, will do that next time... Citera
Recommended Posts