Gå till innehåll

PRG: Allt om Poker Tracker! #2


Animaniac

Recommended Posts

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Detta har säkert tagits upp redan men jag frågar ändå, det är inte så skoj att "söka" igenom tråden och jag vet inte vad jag ska använda för termer till en "riktig" sökning...

 

Iaf, jag funderar på att börja spela SnG's seriöst, och vill då förstås ha lite koll på det, varför inte med PT när jag ändå äger det?

 

Jag kommer lira på party och kanske i framtiden Ongame-nätet, men för tillfället så är jag främst intresserad ang. party.

 

Till frågan: Hur gör man för att hålla koll på statistiken på SnG's, så enkelt som möjligt? Jag vill alltså slippa mata in uppgifter/HH manuellt.

Nån som har en snabb guide? Ring game-delen kan jag rätt bra men turneringsdelen har jag knappt testat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Har lite problem med min PT,

 

1. Min dator har blivit hur "seg" som helst! Vad jag än gör tar det mkt längre tid än bara för ngn vecka sedan. Har ca 100000 händer i min databas och jag har Compactat poker and hand historys, kan "segheten" bero på min tracker?

 

2. När jag föröker uppgrader till den senaste versionen så gör jag helt enligt instruktionerna och det står att det är klart men versionen ändras inte på trackern i alla fall?

 

Tacksam för svar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till frågan: Hur gör man för att hålla koll på statistiken på SnG's, så enkelt som möjligt? Jag vill alltså slippa mata in uppgifter/HH manuellt.

Nån som har en snabb guide? Ring game-delen kan jag rätt bra men turneringsdelen har jag knappt testat.

 

Om du vill ha hela turneringen med så måste du nog imortera det som kommer i mailet.

Autoimport funger bra så länge du är med. Har för mig att den missar "raken" om du bara kör autoimport.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det så lite information i de hh som skrivs på Hdn att de inte går att använda, så om det inte blir en fix av hhna så kommer det inte att funka till PT. dock går det att använda Billnets applikation som hämtar händer från cashiern... IE det kommer inte komma en patch från PT förrän B2B har förändrat sina hhs...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får det inte att funka med pokerstars, måste man jö nått speciellt? jag importerar från HH mappen men det visas inga HH:s efter importen :?

 

Är sng:s jag imorterar..

 

Jag har lirat 4 st, det står att jag lirat 4 st, men den hittar ej buy in, rake, table type eller placering lr nått. Är 16$ turbo sng jag lirat..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur får jag billigast tag på Pokertracker? Kanske det står någonstans på forumet redan, men jag hittar inte det i så fall. Finns det någon sign-up-bonus variant där man kan spela till sig det, eller få rabatt eller så? Eller kan man bara köpa det genom deras hemsida?

 

/tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur får jag billigast tag på Pokertracker? Kanske det står någonstans på forumet redan, men jag hittar inte det i så fall. Finns det någon sign-up-bonus variant där man kan spela till sig det, eller få rabatt eller så? Eller kan man bara köpa det genom deras hemsida?

 

Det finns affar som ger dig en licens om du skapar ett konto på en sajt. Bara att söka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett problem med pokertracker, som vore riktigt fint att få bukt med. Det är så att när jag använder "auto-import" funktionen (som man hittar under "file - auto-import hand-his...") och importerar händer så får jag relativt ofta error meddelande. I dessa står det så här exempelvis: "C:\Program\PokerStars\HandHistory\HERO\HH20060326 Telephus IV no all-in - $0.10-$0.25 - No Limit Hold'em.txt : Error getting final hand for player onnoquist in game #126618838". Detta gör så att pokertracker inte får in alla händer i databasen så att man kan kolla på dem och analysera dem.

 

Det verkar som att jag oftare får problem med att importera händer när jag lirar flera bord samtidigt. Jag brukar lira 4 bord samtidigt och då blir det error mer än varannan import (har det inställt så att den importerar med 2 minuters intervall). Men de gånger jag bara lirat 1 eller 2 bord så har det inte kommit många errors alls. I vilket fall så skulle jag bli glad om någon vet hur jag ska få det att fungera? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag har också ett problem.

När jag ska importera händer från betsson så funkar det inte, mitt nick finns inte att välja. Det går fin fint med händer från eurobet och betonbet och jag tycker mig se att det står att händer har importerats likadant som från dem. Men jag hittar inte mitt nick? Nån som har nått förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis skaffat pokertracker och försöker ladda in lite händer, men fanskapet bara hänger sig hela tiden. Jag har valt "auto-import" enligt konstens alla regler som det står i hjälpavsnittet, men när jag sedan trycker på Force Import så låser sig programmet?! jag kan visserligen ladda in händerna en eller ett par i taget, men det lär ta väldigt lång tid då jag har c:a 30k händer...

 

(Har spelat inom Cryptologic)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis skaffat pokertracker och försöker ladda in lite händer, men fanskapet bara hänger sig hela tiden. Jag har valt "auto-import" enligt konstens alla regler som det står i hjälpavsnittet, men när jag sedan trycker på Force Import så låser sig programmet?! jag kan visserligen ladda in händerna en eller ett par i taget, men det lär ta väldigt lång tid då jag har c:a 30k händer...

 

(Har spelat inom Cryptologic)

 

ska du ladda 30k händer i ett svep så får du nog låta datorn stå ett tag... det låser sig tills det är färdigt typ, ibland kan det ta nån minut för mig å ladda ~600-700 händer.. så du kan ju tänka dig för 30k. Förslagsvis så slår du igång force import och sätter dig sedan ner framför tv:n å drar ett sagan om ringen maraton....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelar på eurobet och efter att jag spelat ett tag så slutar pt att hitta händerna som jag spelat. jag får ett meddelande att no hands was found, detta fastän jag fortfarande spelar vid bordet. kan det ha något med att man har varit sitting out eller något?

 

Tror felet är i eurobets klient.

Jag importerar mina händer manuellt till pokertracker men brukar hålla koll på att antal spelade händer räknas upp i statistiken.

 

Ibland har jag märkt att klienten slutar att uppdatera statistiken med nya händer och det enda som hjälper är att starta om pokerklienten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...