Gå till innehåll

Allmylove startar egen! (kan jag bli bra på poker igen?)


aml

Recommended Posts

1 timme sedan, säger HampusGabriel :

Vad är din tanke på river?`Är FI en foldare på river så är jag väldigt fine här med att tripple barrela men ger du upp river är det nog stor -EV att betta turn

Har nog ingen tanke där förens jag kommer till river... lite dumt. Därför jag gör mina idiotiska Punts ibland.

Iaf så körde jag handen i AI solvern på GTOw. Men jag kan ju bara anta ranges på flop.

Så här såg det ut med prefered bet 20% pot bara Vilket jag tror varit en mycket bättre raise size. Hoppas på att kunna få lite folds från AT och neråt med min specifika hand. Men bara 35% frekvens bet med just AQhh också.

Frågan är ju också om FI(Trippel) floatar lösare än solvern på flop eller inte. Solvern foldar 55-88 med mina inputs. Vet inte hur det ser ut i praktiken här ?

Iaf, en mindre bet på turn med min range jag bettar eller en check.

image.png.7c377af9bb07863937c9aafdb357166e.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger KINGVON :

Man börjar ju fundera om nån gammal livegubbe startat något stall eller något och rekryterat friskt.

Att det förekommer en eller ett par stall etc på Svs är lika givet som att bli knappad av regs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Riktigt roligt att spela just nu , känns som jag levlar upp lite för varje dag. Hade en jobbig pot denna session. Kollade dock solvern i efterhand och den var nöjd med folden på river.

Man kan dock siza upp lite på flop 75% istället för 50%.

Knasboll är dock sjukt jobbig. Förmodligen den spelare jag har haft det svårast med.

Edit: Eftersom man förmodligen är indifference här i teorin med en syn eller fold så kan man väl calla om man inte har Ac. Sen är ju också frågan om Knas överbluffar eller underbluffar här. Får jag chansa så tror jag han överbluffar mot mig iaf då jag spelat så VEKT mot honom hittils.

image.png.944b0dd235dc46b1d1a394c909d5bf9e.png

Redigerad av aml
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, säger aml :

Riktigt roligt att spela just nu , känns som jag levlar upp lite för varje dag. Hade en jobbig pot denna session. Kollade dock solvern i efterhand och den var nöjd med folden på river.

Man kan dock siza upp lite på flop 75% istället för 50%.

Knasboll är dock sjukt jobbig. Förmodligen den spelare jag har haft det svårast med.

Edit: Eftersom man förmodligen är indifference här i teorin med en syn eller fold så kan man väl calla om man inte har Ac. Sen är ju också frågan om Knas överbluffar eller underbluffar här. Får jag chansa så tror jag han överbluffar mot mig iaf då jag spelat så VEKT mot honom hittils.

image.png.944b0dd235dc46b1d1a394c909d5bf9e.png

Suck!!! du tappar värde där..... QJ i klöver hade han..... Helt tom o du hittar inte ens call knappen.... 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, säger Flamberadraket :

Suck!!! du tappar värde där..... QJ i klöver hade han..... Helt tom o du hittar inte ens call knappen.... 

Om du ska trolla kan du iallafall försöka trolla på ett roligt sätt. Tror inte någon garvat åt ditt trollande hittills.        

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, säger Flamberadraket :

Suck!!! du tappar värde där..... QJ i klöver hade han..... Helt tom o du hittar inte ens call knappen...

Hmm det fick mig att tänka.
Kollar hans stats från BB mot Button Open. Och han har 19% 3b där vilket i "teorin" är alldeles för mycket. Jag tror han raisar i princip alla Suited connectors i den här spotten pre. Vilket borde göra att vi leanar lite mer åt fold hållet.

Han överfoldar dessutom lite också så händer som 78o 89o är väl inte ens säkert det är en call för honom då. Vilket kunde varit en potentiell bluff annars.

Eller så övertänker jag här bara. Han vet jag är VEK han bluffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, säger aml :

Hmm det fick mig att tänka.
Kollar hans stats från BB mot Button Open. Och han har 19% 3b där vilket i "teorin" är alldeles för mycket. Jag tror han raisar i princip alla Suited connectors i den här spotten pre. Vilket borde göra att vi leanar lite mer åt fold hållet.

Han överfoldar dessutom lite också så händer som 78o 89o är väl inte ens säkert det är en call för honom då. Vilket kunde varit en potentiell bluff annars.

Eller så övertänker jag här bara. Han vet jag är VEK han bluffar.

3b/5bet degar 66 och 77 mot mig 150ish BB djup, sen verkar han bara bomba av när han är aggresor lite som han känner för, fått stirra in i helt tomt 400bb potter.

iPoker - kr2 NL (6 max) - Holdem - 6 players
Hand converted by Holdem Manager 3

MP: SEK713.05 (356.5 bb)
CO: SEK178.72 (89.4 bb)
Hero (BTN): SEK403.48 (201.7 bb)
SB: SEK442.57 (221.3 bb)
BB: SEK400.00 (200 bb)
UTG: SEK61.74 (30.9 bb)

SB posts SEK1.00, BB posts SEK2.00

Pre Flop: (pot: SEK3.00) Hero has Kspade4.gif Qspade4.gif
fold, MP raises to SEK5.00, fold, Hero raises to SEK8.00, SB raises to SEK31.00, 2 folds, Hero calls SEK23.00

Flop: (SEK69.00, 2 players) 8heart4.gif 4diamond4.gif Kdiamond4.gif
SB bets SEK51.75, Hero calls SEK51.75

Turn: (SEK172.50, 2 players) 7spade4.gif
SB bets SEK116.00, Hero calls SEK116.00

River: (SEK404.50, 2 players) 9heart4.gif
SB bets SEK243.82, Hero calls SEK204.73

Results: SEK813.96 pot (SEK20.00 rake)
Final Board: 8heart4.gif 4diamond4.gif Kdiamond4.gif 7spade4.gif 9heart4.gif

Hero shows Kspade4.gif Qspade4.gif: (One Pair, Kings)
(Pre 29%, Flop 86%, Turn 93%)

SB shows Aclub4.gif Qclub4.gif: (High Card, Ace)
(Pre 71%, Flop 14%, Turn 7%)

Hero wins SEK793.96
 

 

 

Men var samma för mig som för dig, foldade nog alldeles för mkt i början så nu lär han väl lugna ner sig när man börjar syna ner honom

Redigerad av KINGVON
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, säger KINGVON :

Men var samma för mig som för dig, foldade nog alldeles för mkt i början så nu lär han väl lugna ner sig när man börjar syna ner honom

Bra tack för tipset!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, säger aml :

Riktigt roligt att spela just nu , känns som jag levlar upp lite för varje dag. Hade en jobbig pot denna session. Kollade dock solvern i efterhand och den var nöjd med folden på river.

Man kan dock siza upp lite på flop 75% istället för 50%.

Knasboll är dock sjukt jobbig. Förmodligen den spelare jag har haft det svårast med.

Edit: Eftersom man förmodligen är indifference här i teorin med en syn eller fold så kan man väl calla om man inte har Ac. Sen är ju också frågan om Knas överbluffar eller underbluffar här. Får jag chansa så tror jag han överbluffar mot mig iaf då jag spelat så VEKT mot honom hittils.

image.png.944b0dd235dc46b1d1a394c909d5bf9e.png

Hej! Kul dagbok! 

Syn! Ännu mera syn utan Ac som du själv påtalar. 

Du får fint odds för syn. Några gånger är du slagen men ofta är vi bra! Många kombos som missar river där han behöver skeppa. 


 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32 minuter sedan, säger Babushka1 :

Syn! Ännu mera syn utan Ac som du själv påtalar. 

Ahh dock om jag kollar hans 3b stats i dessa positioner så 3bettar han nog AXs Pure. Så om jag blockar Ac eller inte gör nog varken från eller till.

Efter handen Kingvon postade så hade jag nog synat denna river alla dagar i veckan. Allt handlar nog om hur brett han checkraisar flop. Ska göra lite research

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Happ sessionen avklarad. Blev vildare än jag trodde, Tänkte ju lira lite myspoker på 0.5-1 men borden dog ut. Sprang tyvärr brutalt under EV vann knappt en all in...
image.png.666d3035a100e9625b1e5e4b11e3d7f1.png

Donerade en pot till @RuoXuan tyvärr... Levlar mig själv som vanligt. Tur det gick till någon på PF iaf. I övrigt spelade jag rätt bra inatt. Men jag har lite svårt mot dom spelarna jag själv respekterar vid borden och krånglar nog till det i onödan bara...
image.png.5fb022aba02e83354ff2839eb8cda826.png

Latexallergiker spelade sjukt tight idag och hade även lite otur i en del all ins. BIGDAURA vevade friskt på borden tror han var tiltad ett tag. Tyvärr tog han tillbaka en hel del från mig efter att jag vunnit en stor pot innan mot honom ( som nog inte var korrekt spelad av mig)

Gjorde en tight läggning mot honom som jag inte vet om den var korrekt. Overbet river och blev shoved på. Mot alla andra lägger jag den handen iaf. och ville inte levla mig mot honom trots jag vet han är kapabel att ställa i den spotten.

@kukbajs Har nog tagit Sms-lån eller sålt sin LP samling :( Spelar alldeles för högt och med alldeles för bra motstånd... Du kan ju lätt göra en okay slant i månaden på 0.25-50 där du är en av dom bättre. Sen ta skott högre om det e bra games. Detta blev nog en dyr kväll för dig tyvärr :(

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, säger RuoXuan :

GG! Glöm inte bort euro-borden vid den här tiden, finns gott om värde där också. Lätt att man glömmer bort den sidan.

Ahh tack för tipset hade inte ens tänkt på det :D

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger aml :

 

@kukbajs Har nog tagit Sms-lån eller sålt sin LP samling :( Spelar alldeles för högt och med alldeles för bra motstånd... Du kan ju lätt göra en okay slant i månaden på 0.25-50 där du är en av dom bättre. Sen ta skott högre om det e bra games. Detta blev nog en dyr kväll för dig tyvärr :(

 

Är han äntligen busto? 🙂 Berätta allt du vet, nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Flamberadraket :

Är han äntligen busto?

Jag ställer mig alltid frågande kring hur det står till, och hur en person mår, som skriver och beter sig som du gör.

Det blir en sorgsenhet för man förstår ju såklart att detta handlar inte om någon annan, utan det handlar om nått som inte står rätt till med dig.

Vad är poängen? Vem vinner på det? Och vad? Vem mår bättre? Vad får du ut av att ränna runt här i varenda post, där syftet 9 gånger av 10 är att få människor att må sämre än dom gjorde innan du postade ditt dravvel.

.

Nästa fråga blir HUR dåligt man måste må rent mentalt för att känna ett behov av att bete sig på det här sättet.

 

Hur mkt mörker, oförätter, riktiga och inbillade, hur mkt stryk har du tagit i ditt liv som gör att detta verkar vara din enda ventil för ett ögonblicks lättnad över den tunga ryggsäcken du uppenbarligen bär på?

Behöver du nån att prata med? Inte för att jag tror att du kommer ta emot erbjudandet, men skicka ett PM med ett telefonnummer så ringer jag upp.

Kanske inte idag eller imorgon eller nästa vecka eller månaden eller året efter det. Men kommer du tillslut till en plats där mörkret är större än ljuset, och ingen annan jävel finns där. Då vet du att det finns ett alternativ.

Oavsett hur mkt mer skit och oförskämdheter du väljer att skriva här.

 

 

 

 

  • Like 7
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite fler händer från gårdagen mot BIGDAURA, kom gärna med lite Inputs! Det är roligt att möta lite bättre motstånd

Hand1: För att visa att han är kapabel att bluffa. Rena turen jag träffa färgen inför river. Tycker mitt spel var standard inte mycket annat att göra men mot en såpass aggresiv spelare kanske jag måste ställa Turn här istället? Har ej kört denna hand i solvern.
image.thumb.png.634fd825567f326c863746f1f477bf9b.png

Hand2: Ångrar att jag bettade river redan direkt efter mot honom. Mot dåliga regs eller fiskar hade jag iofs bettat här al la dagar i veckan sen lätt kunnat lägga mot en reraise. Nu la jag iofs handen men kände mig inte säker alls på att det var rätt beslut. Detta är väl dock en Spot där det är OTROLIGT svårt att hitta en hand att bluffa med som handen blev spelad, om han inte typ förvändlar Triss eller färg till en bluff vilket jag har svårt att tro ?.

Solvern vill checka river bakom 100% och det kanske är korrekt spel mot lite bättre motstånd ?

image.png.21ea3340eabc1e41baf394cbef19fad6.png

 

Hand3: Denna var jag sjukt osäker på , måste vinna handen 29% av gångerna eller mer för syn. Kanske med just denna combo att detta är en slamdunk syn bara ? Hoppas på att han har AcXc. Sen även om han har nånting som QQ,JJ,TJs eller liknande så har man endå okay odds. Jag använde randomizer här och rollade för fold 😕

image.png.440ef4243feffa0c5a7efcec7e256021.png

 

Hand4: Återigen att jobbigt läge på river. Det jag känner att jag främst gjorde fel här var att overbetta med Set här. Borde hållt mig till 50-66% eller nånting med Set och lite bluffar. Sen kör overbet med Stege och lite bluffar som blockar stegen. Körde denna i solvern och där är den indifferent på river med just denna handen men det var inte exakt samma situation utan 200bb deep så i teorin borde denna vara en Fold som spelad. Men jag tror ju i praktiken om något så överbluffar BIGD och jag overfoldar overall ( ingen bra combo lol ).

OM jag får summera allt så känner jag väl att jag lyckats tagit Passiv/Tight beslut i exakt alla händer och det är väl det stora problemet kanske. En av dessa borde nog varit en syn

 

image.png.a3309a51b35b7b950aafd3f88f6dd3a4.png

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar idén att göra en turn-shove i hand 1. Det handlar väl bara om att beräkna din equity tillsammans med din fold equity och sedan jämföra det med att enbart syna.

Jag tycker också att en check bakom verkar vettigt i hand 2. Är förresten inte hand 2 närmare en syn än hand 4? Först tyckte jag tvärtom, men blev sen osäker, men jag spelar i och för sig aldrig 200bb djupt och det var ett tag sedan man spelade också.

5-betsynar de verkligen så brett som i hand 3?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säger som jag skrivit i en annan dagbok. Varför ens ha en 5b range pre IP 200bb deep? Känns som man bara kan förenkla  och lira flat istället mot 4b IP. Oavsett så är det ju rätt kombo att ha som 5b bluff, men gtowizard spelar i stort sätt bara 5b jam även 200bb om man orkar med det (tror det suger på svs dock i längden mot spelarpoolen).

Redigerad av Dinousarien
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger Lobo :

Är förresten inte hand 2 närmare en syn än hand 4?

Hmm jag vet inte. Tycker det känns som att det inte finns några naturliga händer att bluffa alls här. Känns som FI enbart kommer hit till river med Färg ,kåk eller Triss,Eventuellt JJc då som spelad.

Solvern håller med där också den kör Ax som bluffar med väldigt låg frekvens och QcXc med låg frekvens men tror ju en vanlig spelare synar med dessa bara specielt när dom får ett bra pris.

Hand4 tycker jag det finns många naturliga bluffar, 56,66,A5,J6s för att nämna några.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger Dinousarien :

Säger som jag skrivit i en annan dagbok. Varför ens ha en 5b range pre IP 200bb deep? Känns som man bara kan förenkla  och lira flat istället mot 4b IP. Oavsett så är det ju rätt kombo att ha som 5b bluff, men gtowizard spelar i stort sätt bara 5b jam även 200bb om man orkar med det (tror det suger på svs dock i längden mot spelarpoolen).

Ahh ångrar jag inte jammade mot honom dock, hade ju precis drillat 4b ranges dagen innan också och du har ju rätt den kör typ 70% all in med AK i snitt i den där situationen om jag minns rätt och 20% raise och 10% call typ.

Men som dynamiken var borde jag ha jammat bara. Men du har väl rätt i att med att köra flats. Tycker dock det känns lite tråkigt dock om någon spelar alldeles för galet pre , lr är småtiltad och vevar ( nu vet jag inte om så var fallet eller om han bara hade en kortstreak )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...