Gå till innehåll

Dinousarie försöker vinna guld i paralympics (Svenska spel)


Recommended Posts

Är en gammal dinousarie som har haft paus från pokern i 2-3år och har tagit upp högskolestudier istället när pokerintresset dog, förr lirade jag främst på Svenska Spel /20-/400 (de högre om gamesen var riktigt bra). Har nu i sommar fått upp intresset lite smått igen efter att min plan om att spela golf hela sommaren gick i kras när jag skadade axeln på gymmet.

Tänkte uppdatera här lite då och då efter sessioner om jag finner ork/lust. Finns risk att jag inte alltid är så ödmjuk då jag upplever att nivån på svenska spels regs just nu är under all kritik.

Bjuder på de jag hunnit spela nu senaste två veckorna sen jag gjorde comeback. Har vunnit rätt bra trots jag är 1650bb under EV. (PLUSWHINE)😁

svenskaspelgraf.png

Svenskaspelniva.png

  • Like 6
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Dinousarien :

Är en gammal dinousarie som har haft paus från pokern i 2-3år och har tagit upp högskolestudier istället när pokerintresset dog, förr lirade jag främst på Svenska Spel /20-/400 (de högre om gamesen var riktigt bra). Har nu i sommar fått upp intresset lite smått igen efter att min plan om att spela golf hela sommaren gick i kras när jag skadade axeln på gymmet.

Tänkte uppdatera här lite då och då efter sessioner om jag finner ork/lust. Finns risk att jag inte alltid är så ödmjuk då jag upplever att nivån på svenska spels regs just nu är under all kritik.

Bjuder på de jag hunnit spela nu senaste två veckorna sen jag gjorde comeback. Har vunnit rätt bra trots jag är 1650bb under EV. (PLUSWHINE)😁

svenskaspelgraf.png

Svenskaspelniva.png

Omg, en sån giraff skulle man ha!

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ingen grind igår då jag hade lite folk över och idag har jag varit bakis så fick bli en snabb session nu på kvällen. Vann 550bb och sprang äntligen lite över EV.

Största potten för dagen nedan, ganska säker min linje är fine, har dock inte gjort något jobb i PIO på  flera år, men sett sims på att AQ vill raisa smått på dessa bord i 4b potter. VÄLDIGT osäker på hans 3b klick flop. FI är reg, men jag är för lat för att runna en sim numera oavsett.

Grafsession2607.png

Hand3.png

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger aml :

Är det Sek lr Dollar du spelar om , tänkte på att du nämde Svenska Spel! Hur som helst imponerande! Gillar din A3s hand.

Svenskaspel, står i första inlägget ✌️

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 timmar sedan, säger aml :

Är det Sek lr Dollar du spelar om , tänkte på att du nämde Svenska Spel! Hur som helst imponerande! Gillar din A3s hand.

Det är sek, har bara aldrig orkat ändra i pokertracker. 😃

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har två frågor till er regs på /5

1. Varför öppnar ni 6max framför 5max när EV:t är högre på 5max?

2. Varför har vissa av er skalle och vill lira HU när raken är enorm och även om ni skulle ha en liten edge kommer båda förlora pengar pga rake?

Follow-up till fråga 2, om ni ska ha er skalle och lira HU, varför sitter ni ut och 3bettar 7%, när korrekt är typ 21% 3b 100bb deep hu?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad hamnar bb/100 i rake på hu borden på SvS btw ? är det liknande som ringgames ? Och varför finns det ej hu bord på lägre nivåerna, vore kul å prova lite :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger degenstein :

Kan man HU ranges så är det nog mer +EV att spela HU mot en avg /5 reg än ett 4regs+1 avg fisk bord 😄 T.om. mellan high stakes spelare verkar 10+bb/100 winrates vara rimliga

Nu gör du rätt stora antaganden, vad jag sett så kan inte /5 regs HU-ranger och om de  mot förmodan kan, så appliceras det inte korrekt. Givetvis om någon highstakes headsup boss skulle lira svs /5 hu skulle dem vunnit, men tror det är en stor raketrap för gemene reg. (annorlunda gäller högre upp på svs där det effektivt är lägre rake och det kan finnas ett semihögt EV i att hålla lobbyn)

Sen är en annan aspekt att spela headsup  tar extremt stort fokus från sin andra action. Tror lätt att 6 bord fokuserat 5max med 1 fisk på varje bord är högre hourly än 2 bord mot en  /5 reg headsup.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger aml :

Vad hamnar bb/100 i rake på hu borden på SvS btw ? är det liknande som ringgames ? Och varför finns det ej hu bord på lägre nivåerna, vore kul å prova lite :)

Jadu, det får någon som inte är lika lat som mig kolla upp. Vet bara att när jag lirade headsup mot fisk för någon vecka sen så printade svenskaspel typ 1500kr på /10 när vi lirade typ 2-3h headsup :D

Nu kan jag vara helt ute och cyklar, men förr på svs så var det lägre cap på raken om man lirade  headsup, TROR inte den är kvar numera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var tvungen o lira någon hand hu då jag höll bord och de kom in reg, och ändå passande när vi pratar HU i tråden. Och ja QQ är bluff på river :D Btw, vilken typ av händer föredrar ni att se? Bluffar? Stora potter? För personligen tycker jag inte de är så kul o visa när man värdebettar mot en firre.

haaand3.png

haand2.png

haand1.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Dinousarien :

Nu gör du rätt stora antaganden, vad jag sett så kan inte /5 regs HU-ranger och om de  mot förmodan kan, så appliceras det inte korrekt. Givetvis om någon highstakes headsup boss skulle lira svs /5 hu skulle dem vunnit, men tror det är en stor raketrap för gemene reg. (annorlunda gäller högre upp på svs där det effektivt är lägre rake och det kan finnas ett semihögt EV i att hålla lobbyn)

Sen är en annan aspekt att spela headsup  tar extremt stort fokus från sin andra action. Tror lätt att 6 bord fokuserat 5max med 1 fisk på varje bord är högre hourly än 2 bord mot en  /5 reg headsup.

Ah, om det är två /5 regs som battlar så är det givetvis korkat. Tänkte mest på dig själv, nu vet jag inte hur bra du är, men jag vore mycket förvånad om du ej slår rake + lite till vs gemene /5 reg. Bara preflop exploitsen som kommer gratis är värt sjukt mkt

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 timmar sedan, säger Dinousarien :

Har två frågor till er regs på /5

1. Varför öppnar ni 6max framför 5max när EV:t är högre på 5max?

2. Varför har vissa av er skalle och vill lira HU när raken är enorm och även om ni skulle ha en liten edge kommer båda förlora pengar pga rake?

Follow-up till fråga 2, om ni ska ha er skalle och lira HU, varför sitter ni ut och 3bettar 7%, när korrekt är typ 21% 3b 100bb deep hu?

 

Denna fråga borde ställas till ”PILSNERBOLL” på /10 också. Jagade bort honom konstant hela helgen men direkt när bordet blir tomt ska han återigen försöka få igång skiten. Hjälp mig gärna att jaga bort honom. 
 

samma sak gäller ”Saltbaronen”. Du måste öka och stänga ner dina bord direkt när bordet dött istället för att sitta kvar och förstöra hela lobbyn för oss andra. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
2 timmar sedan, säger stefanovic :

Denna fråga borde ställas till ”PILSNERBOLL” på /10 också. Jagade bort honom konstant hela helgen men direkt när bordet blir tomt ska han återigen försöka få igång skiten. Hjälp mig gärna att jaga bort honom. 
 

samma sak gäller ”Saltbaronen”. Du måste öka och stänga ner dina bord direkt när bordet dött istället för att sitta kvar och förstöra hela lobbyn för oss andra. 

Yee hade egentligen inget hopp om att få svar här, de  har länge varit djungelns lag som gäller på svs, men man undrar ju genuint hur dem tänker, de är ju deras egna EV dem fuckar upp också. Orkar inte hålla på o jaga bort folk i lobbyn  även om de är dumma.

Nu när vi droppar nicks så är "Saltbaronen" top 3 sämsta reggen på svs enligt vad jag sett, totalt ofarlig och meganit, och back över det sample jag har på honom.🤠 Rätt förvånande att en sån grabb kan ha skalle.

Redigerad av Dinousarien
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

44 minuter sedan, säger lamern :

Top 3 regs och botten 3?

Får återkomma på den när jag spelat lite mer. Men måste delas upp i två kategorier isåfall /20+ och /5-/10. I den senare kategorin är det svårt att få  ihop 3 "bra" regs överhuvudtaget :D mvh ödmjuk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plussade drygt  1500 sek idag på 1,1k händer, ingen graf för den hade sammanfogats med gårdagens halvt. Var rätt chill session, massa småpotter, var nog bara all-in 1-2gånger.

Bjuder på några händer, hand 1 kan vara megaslakt eller så är den fine, har ingen aning (tight fisk i sb därav open). Är mot 0,5bb/100 reg på mitt sample, hade slaktat honom i varje pot hela kvällen så kan bara tänka mig hur glad grabben blev när han kunde syna ner. Aldrig sett någon syna snabbare. Grattis! 🤠         

haaaand1idag.png

haaand2idag.png

haaand3idag.png

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rolig dagboksstart. Hoppas du orkar hålla i ett tag. En fråga från mig som spelar sällan men oftast då på dina nivåer: hur ska man göra med borden där i lobbyn för att få till spel? Jag brukar spela lite hu trots att det oftast slutar med förlust, men tänker det är bästa chansen att någon fler hoppar in. Vad är kutym?

 

Undrar också över senaste handen där. Vill du förklara varför check på flopp är bättre än bet?

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2024-07-29 kl 10:21, säger Markus8000 :

Rolig dagboksstart. Hoppas du orkar hålla i ett tag. En fråga från mig som spelar sällan men oftast då på dina nivåer: hur ska man göra med borden där i lobbyn för att få till spel? Jag brukar spela lite hu trots att det oftast slutar med förlust, men tänker det är bästa chansen att någon fler hoppar in. Vad är kutym?

 

Undrar också över senaste handen där. Vill du förklara varför check på flopp är bättre än bet?

Tackar, välkommen! Vi har battlat förr en del för några år sen.

Numera krävs det ju en fisk som regsen ska vilja spela, annars rullar inte gamesen.

Om du syftar på QJs handen så var det för jag var oop och 3bettad preflop. Visst, specifikt denna kombon är nog solverapproved att donka ibland,  men känns jobbigt och onödigt, lirar nog hellre 100% check här.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Saltbaronen" riktigt kioskmongo as we speak kör sitout hålla bord tillsammans med en annan vilket givetvis är totalt olagligt. Men nästan ännu värre, när jag hoppar in för att seatblocka Saltbaronen så bumhuntar en nitreg  "Tiltcognito" mig. xD vad fan sker på /5 egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, säger Dinousarien :

Tackar, välkommen! Vi har battlat förr en del för några år sen.

Numera krävs det ju en fisk som regsen ska vilja spela, annars rullar inte gamesen.

Om du syftar på QJs handen så var det för jag var oop och 3bettad preflop. Visst, specifikt denna kombon är nog solverapproved att donka ibland,  men känns jobbigt och onödigt, lirar nog hellre 100% check här.

Lite drygt att läsa fel i första hh:n jag kommenterar på nåt år. Trodde du var 3betare. Donkbet hade varit en oortodox lösning ser jag nu, men kanske som Trillske skrev för 10-15 år sen så är donkbet mest fiskigt pga att ingen vet hur man gör det bra.

 

Antog vi spelat redan när du skrev att du lirat 200/400 vid extra bra värde för några år sen. 😂

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...