Bjorn_ Postad 24 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 24 Augusti , 2005 Pokerstars $0.50/1 FL7CS/8, 8 manna (0.05 ante, 0.25 bring in) Kämpar vidare med att försöka bemästra detta spel utan någon större framgång. BI+3 är en hygglig spelare, övriga har jag inga särskilda reads på. Bordet normalt sett ganska passivt. (Få potter blir så stora som denna på tredje gatan.) Hero is BI 3rd street (½ SB) Hero: (A 5 ) 2 Brings in low BI+1: ( X X ) 8 folds BI+2: ( X X ) K folds BI+3: ( X X ) J raises to full bet BI+4: ( X X ) 4 folds BI+5: ( X X ) 4 calls BI+6: ( X X ) 6 calls BI+7: ( X X ) 8 folds Hero reraises, BI+3 calls, BI+5 calls, BI+6 calls Det är ju sådana här händer jag borde försöka hålla mig till att spela så skulle det kanske gå bättre. Har svårt att se att BI+5 eller BI+6 skulle ha en bättre låghand än mig så jag reraisar för värde. BI+3 borde ju med all rimlighet ha split Jacks alternativt QQ-AA i hålet. 4th street (8 SB) BI+3: ( X X ) J J bets BI+5: ( X X ) 4 K folds BI+6: ( X X ) 6 5 calls Hero: (A 5 ) 2 4 raises BI+3 reraises, BI+6 caps, Hero calls, BI+3 calls Med hålstegdrag, trefärg och fyra till en 5-låg så känns det självklart att höja här även om jag är nästan säker på att BI+3 har minst ett högt tvåpar alternativt tre knektar. När BI+6 cappar så får man väl nästan förmoda att han sitter på fyra till färgstege men med dom odds som är så måste jag rimligtvis syna? 5th street (10 BB) BI+3: ( X X ) J J J bets BI+6: ( X X ) 6 5 8 folds Hero: (A 5 ) 2 4 A calls Högen känns ju rätt så kört här när han plockar upp sin tredje knekt. Sannolikheten att han skulle ha en hand sämre än Jacks full är ju rätt liten trotts allt. Men när BI+6 lägger sig så blir ju mitt beslut lättare, i princip så betalar jag ju 2 bets (ett nu och ett på sjätte) för två chanser att dra in en låg och vinna 5 bets och även om jag inte har exakt koll på hur många döda lågkort det finns så borde det väl finnas tillräckligt med 3, 6, 7, 8 kvar i leken för att det ska vara bättre odds än 2 mot 5 eller? 6th street (12 BB) BI+3: ( X X ) J J J 9 bets Hero: (A 5 ) 2 4 A 9 calls Samma logik som på femte, har rimligtvis odds att dra mot halva potten. (Egentligen blir det väl inget nytt beslut här, drar jag på femte så är det ju ganska givet att dra igen på sjätte.) River (14 BB) BI+3: ( X X ) J J J 9 ( X ) bets Hero: (A 5 ) 2 4 A 9 (6 ) calls Självklar syn, gillar man att betala rake kan man ju höja... /Bjorn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lfx Postad 24 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 24 Augusti , 2005 Jag hade spelat handen precis som du gjorde. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts