kukbajs Postad 27 Juni Författare Rapport Share Postad 27 Juni (redigerade) Föga förvånande var tuff tuff-tåget en timme för sent. Var exakt samma sak förra gången jag skulle åka till denna stad. För att inte bara gnälla och ha ett annat element än pokerus i denna db, kommer jag börja recensera sommarprat. Vet inte vad ni andra lyssnar på när ni spelar, men jag kör nog typ 50/50 musik och poddar. Vad brukar ni lyssna på? Lyssna på sommarprat med mig? 🙂 Hampus Nesswold - Ganska rolig, men lite rörigt. 3/5 spliffar. Lasse Åberg - Gaggig gammal gubbe som gaggade på, det vill säga sjukt rörigt + värdelös musiksmak. Förstår inte hur detta kunde passera om fler personer var inblandade i produktionen. 1/5 spliffar. Ellen Krauss - Lesbiansommarprat, var bitvis rättså gulligt, men lite väl klyschigt (detta kommer från en bisexuell, så jag måste ju få ha tolkningsföreträde här, eller?!). Man har hört liknande stories en milj ggr. Grym musiksmak! 3/5 spliffar. Birgitta Olsson - Typ lite politik, lite girl power, lite snyftstory. Var tematiskt aningen rörigt, men bitvis intressantare (särskilt politikdelarna) än lesbianen. Värdelös musiksmak - typ 50% av låtarna var från serier/filmer, bara bekräftar min fördom att socialliberaler så gärna tror de är kulturellt insatta, men de har knappt läst Astrid Lindgren. 3/5 spliffar. Joakim Paasikivi - Helt klart intressantaste avsnittet so far, men om man har följt Ukraina-konflikten noga finns det inte så mycket nytt att hämta här. Han var ändå nyanserad och gav ett förtroendegivande intryck. 3/5 spliffar. Vivi Wallin - I grunden en snyftstory om en frånvarande farsa och en sjuk morsa, men det berättades ändå på ett drabbande sätt. Helt klart bäst upplagda pratan vad gäller narrativ. Även om hon har det högst tvivelaktiga yrket influencer, gav hon ett sympatiskt intryck. Musiken var snäppet under medioker. 4/5 spliffar. Stay tuned! Redigerad 27 Juni av kukbajs 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lobo Postad 27 Juni Rapport Share Postad 27 Juni 34 minuter sedan, säger kukbajs : Lasse Åberg - Gaggig gammal gubbe som gaggade på, det vill säga sjukt rörigt + värdelös musiksmak. Förstår inte hur detta kunde passera om fler personer var inblandade i produktionen. 1/5 spliffar. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kukbajs Postad 27 Juni Författare Rapport Share Postad 27 Juni (redigerade) 43 minuter sedan, säger Lobo : Alltså, detta är också uselt, men inte lika uselt som hans prata eller musiken han spelade, det vill säga dålig/tråkig jazz som åldrats sämre än en tjackpundare. Hade han slängt in typ en Chet Baker-låt eller dylikt, hade jag kunna gett honom 2/5 spliffar. Hoppas du har en fin dag i värmen, kamrat kompis! Kom ihåg att dricka mycket vin! ... Jag menade vatten, såklart. Redigerad 27 Juni av kukbajs Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
vemvem Postad 28 Juni Rapport Share Postad 28 Juni (redigerade) Den 2024-06-27 kl 15:07, säger kukbajs : Torsdag den 27 juni Session #1: +84,63; Började med att efter 10 min vara back 3-4 BIs - allting var bara jag som öppnade och c-betade. Och det funkar ju i princip aldrig. Liksom jag dubbel barellar med KTo på QxxAx, TT har synat mig. Sen vågar jag inte beta river också, utan att ha binkat, för folk kan verkligen inte folda. Var duktig som krigade på och inte tiltade i alla fall. Spelade en timme i väntan på mitt tuff tuff-tåg. Tror jag i framtiden ska vara försiktiga med mina c-bets (jag ligger på 82%) - man får liksom bara inte folds. Fick avsluta med denna hand: va fan händer lol.mp4Unavailable Lol va fan är det som händer?! Sjukt jag fick hålla där. Kyss och smek nu ska jag fara iväg till en gammal stad och träffa fölk ang cbet, så 82% är ju lite högt tror ja men samtidigt så tror jag inte det är så negativt iaf mot noobs så länge man nyttjar B-X-B och B-X-C linjerna, stämmer att de inte är mycket folds på floppen men samtidigt är det inte mkt raise heller så man får se alla korten för ett bra pris oftast, har fått mkt value via cbet flop xx turn o bluffcatcha river me nå mid par där motståndaren floatat flop me nå bs binkar sitt par me 75o på turn o sen pottar river oklart om bluff eller ej, varierar ju från spelare till spelare så vissa kanske inte bettar riv men callar men strunt istället då jag antar de tror man blastar 100% av sina par på turnen. lätt för dem att hamna med för många svaga händer att bluffa/bluffcatcha med på river om de floatar för mycket och inte raisar tillräckligt och den effekten blir ju ba starkare om de har för bred range pre ha det skoj i gammla staden! Redigerad 28 Juni av vemvem 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kukbajs Postad 29 Juni Författare Rapport Share Postad 29 Juni (redigerade) 17 timmar sedan, säger vemvem : ang cbet, så 82% är ju lite högt tror ja men samtidigt så tror jag inte det är så negativt iaf mot noobs så länge man nyttjar B-X-B och B-X-C linjerna, stämmer att de inte är mycket folds på floppen men samtidigt är det inte mkt raise heller så man får se alla korten för ett bra pris oftast, har fått mkt value via cbet flop xx turn o bluffcatcha river me nå mid par där motståndaren floatat flop me nå bs binkar sitt par me 75o på turn o sen pottar river oklart om bluff eller ej, varierar ju från spelare till spelare så vissa kanske inte bettar riv men callar men strunt istället då jag antar de tror man blastar 100% av sina par på turnen. lätt för dem att hamna med för många svaga händer att bluffa/bluffcatcha med på river om de floatar för mycket och inte raisar tillräckligt och den effekten blir ju ba starkare om de har för bred range pre ha det skoj i gammla staden! Rimlig analys. Jag kör rätt mkt bet-bet-check och bet-bet-bet (med typ TPTK och dylikt), men ah, jag borde nog inkorporera den gamla hederliga linjen bet-check-bet/call oftare än vad jag gör atm. Har observerat att bet-bet-bet typ alltid är minst överpar om vi snackar typ BTN vs BB. Redigerad 29 Juni av kukbajs Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kukbajs Postad 30 Juni Författare Rapport Share Postad 30 Juni (redigerade) Söndag den 30 juni Session #1: +207,49 kr; Wp imo. Fint att ha en session där man bara vann och fortsatt vinna. 😃 Blev belönad med ett par sets och det var inte så mycket mer avancerat än så. Session #2: +51,79 kr; Var också wp imo. Torskade tyvärr mellanset mot fd + ett överkort och AA mot JJ på KQT - båda händerna all-in på floppen. Aja, ska ej pluswhinea. BR: 1444,64 kr Första dagen på ett tag som jag fått lite tid över till att spela. Lyckades bättre på månadsresultatet lite, så det hamnar över 3k i alla fall. Har varit tvungen att casha ut rätt mycket. Ligger efter med sommarpraten. Kyss och smek Redigerad 30 Juni av kukbajs Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kukbajs Postad 1 Juli Författare Rapport Share Postad 1 Juli Måndag den 1 juli Session #1: +6,16 kr; Wp imo. Session #2: +11,72 kr; Same. Session #3: +260,28 kr; Same, men fick äntligen lite flow. Session #4: +167,75 kr; Lite sämre än förra. Gjorde kanske en lite väl slaskig 4b-bluff med A8o mot slaskdoris (han/hon foldar fan aldrig mot 4b, har tom antecknat det, så vet inte varför jag fick feeling med den handen). Men hade bäst hand hela vägen och fattade rätt beslut, blev tyvärr utdragen för 200bb. Session #5: +42,70 kr; Nöjd med denna. Kåk över kåkad två gånger. Wop wop, bara grönt idag! Största potten: jävla kukslaskdoris.mp4 Vet att pre är uselt. Tyckte det var rätt lätt att navigera post. Hade han betat en normal size, hade jag nog lutat mer åt att folda. Kom på att jag är skyldig bror 800 riksdaler (de jag spelat med från början heh), så får börja casha ut lite mer varje dag och betala av den där skiten. Kyss och smek Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kukbajs Postad 2 Juli Författare Rapport Share Postad 2 Juli Marcus Wandt - Jag älskar rymden, men detta var fan tråkigt. Lite om hans liv, lite om hans karriär typ, som alltför många sommarprat. Personen verkar ju aldrig haft något problem i livet, vilket gör hans livshistoria ganska ointressant. Hade kunna varit så mycket bättre om han bara hade fokuserat på ett ämne, än att litet slappt snacka om sig själv och sin karriär. Varför inte, till exempel, argumentera för hur viktigt rymdforskning är? Något sånt. 2/5 spliffar. Anna Lindmarker - Samma omdöme här. Lite om barndomen, lite om sitt liv, lite om sin karriär. Blev rätt provocerad av att hon gnällde om hur jobbigt det är att hela tiden läsa upp/om hemskheter i sitt jobb som nyhetsankare. Jefla godhetsknarkande. Kom igen, du tjänar säkert multum, kommer redan från överklass i Stocholm med diplomatföräldra och skit ... och hur jävla jobbigt kan det vara att vara lite småkänd och att folk tycker man är het? Dålig musik, bortsett från en Bowie-låt. 1/5 spliffar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kukbajs Postad 2 Juli Författare Rapport Share Postad 2 Juli (redigerade) Trolle Rodin - Omg, denna gilla jag fan. Om att växa upp som kringresande med en cirkus. Inte direkt en historia som man hört förut. En av vad Pasolini antagligen skulle kalla för "ursprungliga kulturer" som håller på att dö ut, men lever vidare via denna killen. Hur ballt är det inte att vara tolfte generationen resande folk och fortsätta med det och äga en jävla cirkus och tala åtta språk?! Musiken är förlåten. 4/5 spliffar. Ingen poker idag, för upptagen med sommarprat. Nä skoja Det känns som mitt lilla sommarpratsprojekt påminner jävligt mycket om den där snubben på r/unket som varje dag tar bild på och recenserar skolmaten. Vi är lika autistiska i alla fall Redigerad 2 Juli av kukbajs Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kukbajs Postad 3 Juli Författare Rapport Share Postad 3 Juli wp.mp4 Happ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kukbajs Postad 3 Juli Författare Rapport Share Postad 3 Juli Kollar han ens på vilken hand han har? Nä, det är bara att syna, vinner gör man ändå Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kukbajs Postad 3 Juli Författare Rapport Share Postad 3 Juli Hallå, svs, ni är fan enda programmet på min data som inte går att spela med en paj mus. Ställer om vänsterklicken till högerklick, det fungerar i alla andra jävla program utom svs Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kukbajs Postad 3 Juli Författare Rapport Share Postad 3 Juli Får in AA mot JJ och KJs .......... vad tror ni ktgiommer på river? JJJJJJJJfJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJM dkcldsgczsimb 4röxo Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kukbajs Postad 3 Juli Författare Rapport Share Postad 3 Juli Va fan är det för fel på folk. Hur fan kan JJ over calla ... Han tror inte någon kommer ha ett högre pocket par eller?! Nubben22, du är ett inavel. Va fan tänker du med?! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kukbajs Postad 3 Juli Författare Rapport Share Postad 3 Juli 27/16/6 sånt jävla inavel. Du chansar bara väl? Du bara trycker och hoppas på det bästa Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kukbajs Postad 3 Juli Författare Rapport Share Postad 3 Juli Vad är det bästa du kan få in det mot med JJ 3-way? Typ AK, AK. Sanningen är ju att du alltid kommer ligga efter, men du fattar ju inte, du har inte den mentala kapaciteten som krävs för att öppna en dörr, ditt jävla stolpskott. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kukbajs Postad 3 Juli Författare Rapport Share Postad 3 Juli Och så tiltar vi bort ett buy in till. Då var de tidigare vinsterna borta. Visste det skulle bli såhär. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kukbajs Postad 3 Juli Författare Rapport Share Postad 3 Juli Det verkar ju löna sig att spela som ett sär, men när jag gör det, då bara förlorar jag. Och jag förlorar också varje gång jag får in ett överpar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kukbajs Postad 3 Juli Författare Rapport Share Postad 3 Juli Vilket jävla decennium senast var det jag fick ett set?! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kukbajs Postad 3 Juli Författare Rapport Share Postad 3 Juli Och så måste man hålla på att kämpa i flera dagar för att vinna tbk allt detta, hur fan pallar man ens Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kukbajs Postad 3 Juli Författare Rapport Share Postad 3 Juli Hur fan kan man inte fatta att JJ inte är bra om actionen är 3b, cold 4b, cold 5b-deg? Nännä, man synar med JJ, man kan träffa ett set. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pokergod1 Postad 3 Juli Rapport Share Postad 3 Juli Andas gubben! Ut och ta en fisketur och få lite lugn. Vi fiskar spelar löst och det kommer löna sig för dig framöver Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kukbajs Postad 3 Juli Författare Rapport Share Postad 3 Juli Avslutar med att få in AK mot KK. Var inte ens en sweat. 1 timme sedan, säger Pokergod1 : Andas gubben! Ut och ta en fisketur och få lite lugn. Vi fiskar spelar löst och det kommer löna sig för dig framöver Du har inte varit med i min förra db? I den här tråden tror vi inte på sånt därnt mindfullness-hippie-skit. Vi tror på rent hat och envishet. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kukbajs Postad 3 Juli Författare Rapport Share Postad 3 Juli Onsdag den 3 juli Session #1: +31,58 kr; Inte nöjd med denna, tyckte jag spelade spewigt och överdrivet ambitiöst. Session #2: +129,77 kr; Denna session var stabilare imo. Session #3: -304,25 kr; Var väl dags för en sån här session. Spelade värdelöst. Torskade minst 2BIs i onödan, antagligen mer. Sen blev jag knullad också. Borde ha ragequitat tidigare. En färg över färg, limpsynande bög klickar turn när färgen kommer in, jag antar jag ska folda T-hög färg, men de kan säkert göra sådär med va fan som helst, så degade, K5s. Session #4: -126,82 kr; Äh, fy fan va dåligt jag spelar. BR: 1203, 61 kr (har cashat ut rätt mkt) Då har jag klarat av denna veckas mongotilt i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lobo Postad 4 Juli Rapport Share Postad 4 Juli 13 timmar sedan, säger kukbajs : Du har inte varit med i min förra db? I den här tråden tror vi inte på sånt därnt mindfullness-hippie-skit. Vi tror på rent hat och envishet. Då ger du inte mycket för den gamla klyschan. 'Var glad om de synar dina TT med Q9o' när du blir utdragen på river.🙂 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts