Gå till innehåll

NLT - TP, ok kicker, all in från aggro-callingstation


scouserandy

Recommended Posts

Ett ganska vildt bord. Jag har redan förlorat ett inköp på samma bord och jag har nog en ganska lös image. Jag betar allt som oftast ut efter jag har preflop raisat. Jag veeeeet att "akaTheTumTum" är en callingstation och synar ner sina drag.

 

#Game No : 2583021677

***** Hand History for Game 2583021677 *****

$50 NL Texas Hold'em - Tuesday, August 23, 05:49:09 EDT 2005

Table Table 37240 (6 max) (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: CORONA_SLIM ( $187.98 )

Seat 2: av04anjo ( $70 )

Seat 4: akaTheTumTum ( $92.90 )

Seat 3: skunkbones ( $49.20 )

Seat 6: Jstflys ( $38.05 )

Seat 5: holt75 ( $50.50 )

akaTheTumTum posts small blind [$0.25].

holt75 posts big blind [$0.50].

 

** Dealing down cards **

Dealt to av04anjo [ A :club: J :diamond: ]

>You have options at Table 54907 (6 max) (No DP) Table!.

Jstflys folds.

 

CORONA_SLIM raises [$1].

>You have options at Table 36588 (6 max) Table!.

av04anjo raises [$4].

>You have options at Table 54907 (6 max) (No DP) Table!.

akaTheTumTum calls [$3.75].

holt75 folds.

CORONA_SLIM calls [$3].

 

** Dealing Flop ** [ K :club: , 5 :spade: , 6 :spade: ]

 

akaTheTumTum checks.

CORONA_SLIM checks.

av04anjo bets [$10].

>You have options at Table 36764 (6 max) Table!.

>You have options at Table 36764 (6 max) Table!.

akaTheTumTum calls [$10].<--- Hmm, sett honom göra många konstiga syner, så jag har svårt att sätta honom på en hand. Kan han ha KQ, KJ, möjligen 78

CORONA_SLIM folds.

>You have options at Table 54907 (6 max) (No DP) Table!.

 

** Dealing Turn ** [ A :diamond: ]

akaTheTumTum checks.

av04anjo bets [$25].<---Esset kommer och jag betar ut. Borde jag beta ännu mer för att isolera mig för de olika dragen som ligger ute? Jag tror inte han har ett Ess med bättre kicker

>You have options at Table 36764 (6 max) Table!.

akaTheTumTum calls [$25].<--------Här tänker han länge länge innan han bestämmer sig för att hitta synen

>You have options at Table 36588 (6 max) Table!.

 

** Dealing River ** [ 7 :spade: ]

akaTheTumTum is all-In [$53.90] <------Blixt all in

 

 

Vad nu göra? Jag har drygt $30 kvar i stacken. Satte han sitt drag? Eller är det bara en lämplig bräda att bluffa på då både färg och stegchans ligger ute? Jag har ju investerat mer än halva stacken redan, men är detta en given fold?

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är det, och du får skylla dig själv att du raisar en pisshand som du inte kan abcka upp tillräckligt, verkar han svag och du tror han e på drag så sätt honom all in istället.

 

AJo på knappen tycker jag inte är en pisshand i SH. Hade du foldat preflop?

Det checkas fram till mig på floppen och jag betar ut? Fel? Ofta tar jag potten redan här.

 

Sen tycker jag all in på turn verkar galet då jag endast får syn av en bättre hand. Men du menar att det är det ända rätta då eller?

När han sedan går all in på river känns det som det ända jag slår är en bluff.

 

Sen hör till saken att jag inte har någon vidare respekt för just denna fi´n då han synar preflop med any two känns det som, bara dom är suited.

 

Mot färgdraget är jag väl drygt 70% favorit på turn, Vilket gör det till en svår syn för honom om han sitter på drag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AJo e en pisshand, jag hade kanske bara synat killen innans gayraise o kollat på floppen.

 

Och vadå endast syn av en bättre hand på turn?

 

jag ser dagligen fiskar som pyntar >$100 för att få ett kort till föra tt dra till färgen. Finns många idioter som aldrig släpper ett drag.

 

Och chansen e nog 95% att du e slagen på river, avgör själv om du vill ta synen. Jag hade nog satt honom allin på turn. dels markera att du har en bra hand och slippa såna här beslut.

 

Just för att paja om han sitter på drag vilket det verkar som på hans bettingsekvens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är också lite inne på vad Djens säger här.

 

Dels så checkas det ju INTE fram till dig (om alla foldar fram till dig i CO eller på knappen, så är det ju en raise såklart), utan du har en min-raise från UTG innan. Och AJ (tycker jag) är verkligen inte en re-raise hand, inte ens på ett SH-bord. Och då har du dessutom en syn-kille bakom som synar "allt" pre-flop som du säger, och då ofta gör att UTG-killen också kommer syna. Läget så långt är alltså att du har lyckats bygga upp en >$12 pott med AJo mot två spelare. Är det verkligen vad du vill med AJo?

 

Sen är det klart att du är slagen på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag ser dagligen fiskar som pyntar >$100 för att få ett kort till föra tt dra till färgen. Finns många idioter som aldrig släpper ett drag.

 

Du har säkert rätt, men vad spelar det för roll om det är $100 eller $50 eller $25 osv. det handlar ju om hur stor beten är i förhållande till potten.

 

Men det är som du säger, jag ser också dagligen tomtar som är beredda att syna ner sina drag med hela stacken för att sen släppa med sista tiondelen om de missar på river. Är bara att tacka och ta emot, men det kan vara fan så frustrerande ibland :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dels så checkas det ju INTE fram till dig (om alla foldar fram till dig i CO eller på knappen, så är det ju en raise såklart), utan du har en min-raise från UTG innan.

 

Jag skrev att det var checkat fram till mig på floppen.

 

Det checkas fram till mig på floppen och jag betar ut

 

 

Jag är fullt medveten om den lille gayraisen preflop men jag är väl skadad eller nåt, men jag hatar (och jag menar verkligen hatar) miniraisar preflop.

 

Och Corona synar bara min raise pre för att sedan check-folda på floppen. Hans miniraise preflop betyder ingenting för mig då miniraise verkar vara standard för många tomtar på denna nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skrev att det var checkat fram till mig på floppen.

 

Sorry. Mitt fel. Jag läste fel. Men jag gillar som sagt fortfarande inte pre-flop spelet. Jag tror/hoppas det framgick ganska klart vad jag menade ändå.

 

Jodå det gick fram, ingen fara :D

 

Men för mig finns bara raise, reraise eller fold med AJo preflop (särskilt på knappen). :?

 

Men tack för åsikterna i allafall :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...