Gyre Postad 20 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 20 Oktober , 2005 Ska jag folda turn/river eller ska jag se showdown här? Fi är 34/18/1.3 efter ynka 60 händer. Ingen read i övrigt. Party Poker 5/10 Hold'em (6 max, 6 handed) converter Preflop: Hero is Button with 9s, Kh. 3 folds, Hero raises, SB calls, 1 fold. Flop: (5 SB) Jh, Kc, 8s (2 players) SB checks, Hero bets, SB raises, Hero 3-bets, SB caps, Hero calls. Turn: (6.50 BB) Qs (2 players) SB bets, Hero calls. River: (8.50 BB) 3s (2 players) SB bets, Hero calls. Final Pot: 10.50 BB Citera
morberg Postad 21 Oktober , 2005 Rapport Postad 21 Oktober , 2005 Ska jag folda turn/river eller ska jag se showdown här? Fi är 34/18/1.3 efter ynka 60 händer. Ingen read i övrigt. Med de siffrorna på fi känns det som om du är slagen på flop och med fyra outs (tiorna) på turn till stege (där du dessutom drar dött om fi har A på hand) känns det jobbigt att fortsätta. Har fi AK har du bara tre nior som outs och det är ju ännu värre. Nu är statistiken iofs bara på 60 händer, men det känns inte helt fel att lägga sig på turn. Citera
nexiar Postad 21 Oktober , 2005 Rapport Postad 21 Oktober , 2005 Ska jag folda turn/river eller ska jag se showdown här? Fi är 34/18/1.3 efter ynka 60 händer. Ingen read i övrigt. Spelar själv ofta 5/10 på Party och utan read är det klart att du ofta sitter med väldigt få outs här. Men träffar jag topparet i det här läget skulle jag ha svårt att lägga den. Aggresiva lirare spelar ofta QT på samma sätt för att få en att lägga tex en J på turn. AJ och t.o.m. AT är oxå en möjlighet som jag ser det. Klart man skulle ha en dåliga magkänsla, men har jag inte klara indikationer på att fi är passiv skulle jag nog syna ner i det här läget. Citera
Gyre Postad 21 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 21 Oktober , 2005 Med de siffrorna på fi känns det som om du är slagen på flop och med fyra outs (tiorna) på turn till stege (där du dessutom drar dött om fi har A på hand) känns det jobbigt att fortsätta. Har fi AK har du bara tre nior som outs och det är ju ännu värre. Nu är statistiken iofs bara på 60 händer, men det känns inte helt fel att lägga sig på turn. Tycker de siffrorna visar på att det är en aggro spelare jag är uppe mot, därför ville jag inte lägga ner TP i en "stealhand" HU. Tänker efter själv vilka händer du skulle kunna cappa med där i SB sista. Jag är ganska säker på att jag själv skulle slänga in cappen med ganska månger händer mot en motspelare som jag själv. Spelar själv ofta 5/10 på Party och utan read är det klart att du ofta sitter med väldigt få outs här. Men träffar jag topparet i det här läget skulle jag ha svårt att lägga den. Aggresiva lirare spelar ofta QT på samma sätt för att få en att lägga tex en J på turn. AJ och t.o.m. AT är oxå en möjlighet som jag ser det. Klart man skulle ha en dåliga magkänsla, men har jag inte klara indikationer på att fi är passiv skulle jag nog syna ner i det här läget. Bra gissat, Fi satt på AT och cappade med sitt överkort samt gutshot. Postade denna handen på 2+2 och de samma sak som dig ungefär, här är tråden på 2+2. Citera
morberg Postad 21 Oktober , 2005 Rapport Postad 21 Oktober , 2005 Tycker de siffrorna visar på att det är en aggro spelare jag är uppe mot, därför ville jag inte lägga ner TP i en "stealhand" HU. 1,3 i aggression är väl inte särskilt aggressivt? Citera
Gyre Postad 21 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 21 Oktober , 2005 Tycker de siffrorna visar på att det är en aggro spelare jag är uppe mot, därför ville jag inte lägga ner TP i en "stealhand" HU. 1,3 i aggression är väl inte särskilt aggressivt? Jämnfört med många andra på de borden jag spelar på så tycker jag det. Hans PFR% låg på 18 med så han vet ju iaf var raise-knappen sitter till skillnad mot många andra på borden jag letar fram Citera
Gyre Postad 21 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 21 Oktober , 2005 Kommer kasta upp många händer här i nu för att kolla så jag inte gör några dunderfel. Här kommer en där jag känner att jag ska 3-betta preflopp men inte gör det. Killen som höjer från CO har 28/20/2.4 efter ca 100 händer, BB är lös/passiv fisk. Jag lär ha en bättre hand än medelhanden CO (han höjde J8s först in på knappen några varv tidigare) sitter med här och jag vill ju inte bjuda in BB i potten med schyssta odds, enkel 3-bet preflopp? Party Poker 5/10 Hold'em (6 max, 5 handed) converter Preflop: Hero is SB with Qc, Kh. 1 fold, MP raises, 1 fold, Hero calls, BB calls. Flop: (6 SB) 7s, Kc, Ts (3 players) Hero checks, BB checks, MP bets, Hero raises, BB calls, MP calls. Turn: (6 BB) 5s (3 players) Hero bets, BB calls, MP folds. River: (8 BB) 9c (2 players) Hero bets, BB folds. Final Pot: 9 BB Citera
dr noob Postad 22 Oktober , 2005 Rapport Postad 22 Oktober , 2005 Jag gillar en trebet. Jag gillar floppen och turn. Jag ogillar betten på rivern. Han(BB) synar en raise preflop, kallsynar en checkraise på floppen! Trefärgad bräda på turn och en 9'a som kompletterar ett troligt öppet stegdraget på rivern. Känns som du riskerar att bli re-raisad alltför ofta på rivern. Dessutom missar du ju möjligheten att han försöker en bluff. Men med tanke på att han foldade visste du nog vad du gjorde. ------------------------ Du, vad är standardvärdena när man skriver 28/20/2.4? (vol seen flop/ raise pre!?!/ tot agg?)??? Citera
morberg Postad 22 Oktober , 2005 Rapport Postad 22 Oktober , 2005 Jag gillar en trebet. Jag gillar floppen och turn. Jag ogillar betten på rivern. Han(BB) synar en raise preflop, kallsynar en checkraise på floppen! Kanske är 3-bet PF ok, men du sitter ur position och tappar chansen att CR på floppen. Tycker att handen blir enklare att spela nu när du synar PF och sätter upp för en CR på floppen för att driva ut BB där istället. I övrigt håller jag med dr noob. Check-syna rivern är nog bättre. Du, vad är standardvärdena när man skriver 28/20/2.4? (vol seen flop/ raise pre!?!/ tot agg?)??? Ja, det stämmer. Om du med "vol seen flop" menar "Vol. put $ in pot". Du kan ju se en flop frivilligt utan att stoppa in pengar i potten . Citera
Waggho Postad 22 Oktober , 2005 Rapport Postad 22 Oktober , 2005 Om inte BB hade varit en passiv fisk hade jag hållt med noob och morberg. Att en sådan spelare kallsynar en checkraise på floppen kan betyda vad som helst (om något betyder det väl att han är just passiv), och på rivern är sannolikheten att han försöker sig på en bluff mycket mindre än hos en mer aggressiv motståndare. Dessutom kan man tänka sig att han synar ner med diverse lägre par (tior, sjuor, pockets osv) som han skulle ha checkat bakom med. Slutligen är risken för en reraise mindre hos en passiv fisk, även om de träffar stegen kan de vara rädda för färgen, en låg färg kan vara rädd för en högre osv och bara syna i den situationen. Mot dessa spelare tycker jag att man som regel ska betta. Citera
Gyre Postad 22 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 22 Oktober , 2005 Jag resonerade precis som dig Waggho, och mot en höjning från honom på turn eller river så hade jag haft en enkel fold i mina ögon. Visade sig senare att jag spelade rätt mot honom då han synade ner väldigt mycket. Så pass att jag fick sätta den mysiga noten "Värdebetta" på honom Citera
Gyre Postad 23 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 23 Oktober , 2005 Efter att min bror varit på mig om att jag gick för fort fram (jag håller nog med honom) så har jag besämt mig för att stabilisera mig på 3/6 först innan jag ger mig i kast med 5/10 på allvar. Mitt lilla äventyr på 5/10 blev knappt 300 händer och en förlust på 30BB. En positiv effekt av att ha spelat lite 5/10 är att jag inte tycker det är svårare att stoppa in pengarna i potten på 3/6 än 1/2. Nu gäller det bara att ha lite flyt med korten vilket jag inte har haft under kvällen direkt. Ska se om jag hittar några händer att lägga upp här innan jag går och lägger mig. Citera
Gyre Postad 25 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 25 Oktober , 2005 Inne i en riktigt tråkig period nu, går inte alls bra. Spelade precis 240 händer på 3/6 och hade VP$P på ~14%, kortleken på min sida idag? Knappast. Detta med en förlust på 30BB. Kan inte säga att jag känner mig utspelad, väldigt många på 3/6 är väldigt dåliga och man kan ha bra table selection med minst 3 st 40VP$P PFR<10% på varje bord utan större problem. Hoppas det vänder snart så grafen återigen får peka åt rätt håll, för nu är den ganska brant ner tyvärr. 2k händer kvar till resultat-rapport. Avslutar med en hand från idag, är osäker på om jag ska 3-betta preflopp eller inte, tycker jag spelar bra postflopp. Fi är 37/10/1.9, ingen read i övrigt. Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 5 handed) converter Preflop: Hero is SB with Ac, 9c. 2 folds, Button raises, Hero calls, 1 fold. Flop: (5 SB) 2h, Ts, 9h (2 players) Hero checks, Button bets, Hero raises, Button calls. Turn: (4.50 BB) 2s (2 players) Hero bets, Button calls. River: (6.50 BB) 5h (2 players) Hero bets, Button calls. Final Pot: 8.50 BB Hmmm, jag borde 3-bettat preflopp. Citera
morberg Postad 25 Oktober , 2005 Rapport Postad 25 Oktober , 2005 Avslutar med en hand från idag, är osäker på om jag ska 3-betta preflopp eller inte, Jag tycker att allt jag sett av Hjort i ämnet pekar på att inte tre-betta PF från BB. Och jag litar på honom. Hans senaste kommentar fanns i min tråd om att täta läckor från BB, men han har sagt liknande saker förr (och mindre bakis). Citera
Gyre Postad 25 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 25 Oktober , 2005 Jag sitter i SB i den aktuella handen och enbart en syn från mig ger BB 5:1 i odds och jag vill ju inte ha med hand i handen. Från BB är ju en annan sak. Förstår dock inte varför Hjort inte tycker man ska 3-betta med starka händer (AA, KK för att vara extrem) ur BB? Om det nu är det han menar. Citera
morberg Postad 25 Oktober , 2005 Rapport Postad 25 Oktober , 2005 Jag sitter i SB i den aktuella handen och enbart en syn från mig ger BB 5:1 i odds och jag vill ju inte ha med hand i handen. Från BB är ju en annan sak. Missade det. Gjuten 3-bet från SB. Jag spelar alltid raise/fold från SB. Förstår dock inte varför Hjort inte tycker man ska 3-betta med starka händer (AA, KK för att vara extrem) ur BB? Om det nu är det han menar. Jag har för mig att han tycker att man läcker information om man tre-bettar. Men exakt hur resonemanget går har jag inte riktigt hängt med i. Citera
Sactodian Postad 25 Oktober , 2005 Rapport Postad 25 Oktober , 2005 Håller med att man skall 3-beta preflop... Poängen med det är att få BB att lägga sig. Nu gjorde han det ändå men som sagt, helt rätt. Bra postflop också, du träffar mellanparet och ligger på. Jag skulle också kunna tänka mig raise på turn istället om turn är ett skitkort. Citera
omduvoresomjag Postad 25 Oktober , 2005 Rapport Postad 25 Oktober , 2005 Är det jag som är full eller något? Från min skärm ser det ut som om du bara callar raisen Preflop, eller är jag helt ute och cyklar? Citera
Gyre Postad 26 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 26 Oktober , 2005 Är det jag som är full eller något? Från min skärm ser det ut som om du bara callar raisen Preflop, eller är jag helt ute och cyklar? Nej, du är inte full. Ja, det var dåligt. Citera
omduvoresomjag Postad 26 Oktober , 2005 Rapport Postad 26 Oktober , 2005 Är det jag som är full eller något? Från min skärm ser det ut som om du bara callar raisen Preflop, eller är jag helt ute och cyklar? Nej, du är inte full. Ja, det var dåligt. Ah, ok! Faktiskt inte menat som något sarkastiskt, men eftersom du också skriver: "Jag sitter i SB i den aktuella handen och enbart en syn från mig ger BB 5:1 i odds och jag vill ju inte ha med hand i handen. Från BB är ju en annan sak. Förstår dock inte varför Hjort inte tycker man ska 3-betta med starka händer (AA, KK för att vara extrem) ur BB? Om det nu är det han menar" så tänkte jag att vi hade något stort missförstånd på gång här då det ser ut som om du bara callar raisen (vilket du också gör)! =) För precis som du säger där, så anser jag också att, om du ska spela handen, så ska du raisa för att få bort bb, men det förstod vi ju allihop så jag återgår till min dvala. Citera
Hjort Postad 26 Oktober , 2005 Rapport Postad 26 Oktober , 2005 Förstår dock inte varför Hjort inte tycker man ska 3-betta med starka händer (AA, KK för att vara extrem) ur BB? Om det nu är det han menar. Jag tycker generellt inte att man ska trebeta ur position preflopp i en pott som blivit HU eftersom det antingen innebär att man gör potten väldigt stor när man saknar position (vilket är bra för killen med position) eller att man inte raisar med särskilt många händer (vilket gör en lättläst när man saknar position). Betet man "missar" med starka händer kan man mot de allra flesta motståndarna ta igen med en checkraise på floppen eftersom det nästan alltid autobetas då. Om motståndaren spelar som ett ägg så kan du ju trebeta, men vet du inte hur eller om han gör det är det mindre bra. Om jag raisar UTG med AA, blir trebetad och potten blir HU så cappar jag normalt inte. Citera
Gyre Postad 9 November , 2005 Författare Rapport Postad 9 November , 2005 Har varit ganska dött här på ett tag och det beror på att jag inte har spelat alls mycket senaste tiden och det lilla jag har spelat har inte gått så bra. Men nu ska jag komma igång lite igen och kvällens session på 400 händer slutade med ett fint resultat. Exakt hur det gick vet jag inte eftersom jag försöker att inte kolla det efter varje session då resultatorientering inte är bra för mitt pokerspel. Har nu 3.9k händer på 3/6 och en första graf kommer dyka upp efter 5k händer. Hade tänkt lägga upp några händer med eftersom bisonbison-convertern verkar ligga nere(?) så blir det inte av. Citera
morberg Postad 10 November , 2005 Rapport Postad 10 November , 2005 Hade tänkt lägga upp några händer med eftersom bisonbison-convertern verkar ligga nere(?) så blir det inte av. Jag tror att den är bortplockad, däremot har jag sett att den finns på några nya ställen. Kolla några HH på 2+2 och följ deras converter-länk så ska du nog hitta rätt. Jag ser fram emot framtida uppdateringar! Citera
Gyre Postad 10 November , 2005 Författare Rapport Postad 10 November , 2005 Hade tänkt lägga upp några händer med eftersom bisonbison-convertern verkar ligga nere(?) så blir det inte av. Jag tror att den är bortplockad, däremot har jag sett att den finns på några nya ställen. Kolla några HH på 2+2 och följ deras converter-länk så ska du nog hitta rätt. Jag ser fram emot framtida uppdateringar! Jag gjorde det med fick den inte riktigt att lira, orkade inte pilla med det heller så jag gav upp rätt snabbt Citera
morberg Postad 10 November , 2005 Rapport Postad 10 November , 2005 Då är det hög tid för QoS att lägga upp en version av convertern här på forumet, koden finns ju på sourceforge. Edit: Funkar inte http://clark5.net/cgi-bin/hhconverter.cgi ? Citera
Recommended Posts