Gyre Postad 8 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 8 Oktober , 2005 Gjorde lite datamining på 3/6 SH borden under gårdagen, startade runt 18.00 men har inte koll när den slutade eftersom clienterna kopplade ner mig efter en tid. Fick ihop en bit över 600 spelare på detta, varav 211 hade 50 händer eller mer. Lite stats över dessa 211 spelare för att få en liten bild av motståndet på 3/6: 89 spelare som hade 30% VP$P eller mindre, varav 45 hade PFR% 10 eller mer. 81 spelare som hade mellan 31% och 50% VP$P, varav 38 hade PFR% 10 eller mer. 41 spelare som hade mer än 50% VP$P, varav 19 hade PFR% 10 eller mer. Slutsats: 60% av motståndet på 3/6 SH är riktigt dåligt. Jag vet att 50 händer är väldigt lite, men iaf VP$P borde ligga inom +-5-10%. Citera
Gyre Postad 11 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 11 Oktober , 2005 Finalbord i 10€ rebuy, 6 man kvar. Förlorar först KK vs ATo, sen ATo vs K6s, pengarna åkte in preflopp i båda. Lätt att vinna då? Inte min dag idag alltså, denna handen för nån timme sen på 2/4 SH är också rätt kul: Game # 142586586 - Texas Hold'em Fixed Limit EUR 2,00/4,00 - Table "Sundsvall" Game ended 2005-10-11 12:11:09 GMT+01:00 Players: vacik777 (EUR 43,50 in seat 1) krivoy (EUR 220,00 in seat 2) nokiaa (EUR 551,00 in seat 3) songhan (EUR 107,00 in seat 4) Gangstah (EUR 132,25 in seat 5) deepooh (EUR 95,50 in seat 6) Dealer: Gangstah Small Blind: deepooh (1,00) Big Blind: vacik777 (2,00) deepooh was dealt: Ad - 9h krivoy Fold nokiaa Fold songhan Fold Gangstah Raise (4,00) deepooh Raise (5,00) vacik777 Call (4,00) Gangstah Raise (4,00) deepooh Call (2,00) vacik777 Call (2,00) Flop 3h - 9c - 9d deepooh Check vacik777 Bet (2,00) Gangstah Raise (4,00) deepooh Call (4,00) vacik777 Call (2,00) Turn 3h - 9c - 9d - Th deepooh Check vacik777 Check Gangstah Bet (4,00) deepooh Raise (8,00) vacik777 Call (8,00) Gangstah Call (4,00) River 3h - 9c - 9d - Th - 5h deepooh Bet (4,00) vacik777 Call (4,00) Gangstah Raise (8,00) deepooh Call (4,00) vacik777 Fold Gangstah shows: 6h - Ah (a flush, ace high) deepooh didn't show: Ad - 9h (three of a kind, nines) Gangstah wins: EUR 78,00 (with a flush, ace high) Rake: EUR 2,00 Citera
Gyre Postad 11 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 11 Oktober , 2005 Blev en bra pokerdag detta, trotts utdragningarna vid lunch. Har inte blivit så mycket spel på 3/6, eller spel över huvud taget för den delen, sista tiden. Men nu har jag iaf ett par hundra händer till att redovisa. Och som det har gått! Det flytet morberg hade, och tappade, har jag fångat. I och med dessa sista händer har jag spelat in 100BB på 3/6, redan efter 1387 händer. En ganska schysst uppsving med andra ord Fast det är väl dags att ramla ner snart antar jag. Sen senaste rapport: 226 händer: +57BB ----- Totalt: 100BB på 1387 händer Nu när jag har fått en bild över spelet på 3/6 kommer jag ändra mål. Tidigare var det att inte förlora mina 100BB jag satte av för 3/6. Motståndet är så pass dåligt och min rulle så pass stor att jag inte behöver gå ner i nivå om jag så skulle tappa 250BB. Mitt nya mål blir: * Försöka lägga till ett tredje bord och fortfarande kunna hålla koll på spelarna utöver det som PAhud erbjuder, skriva notes osv. * Hålla mig över 2BB/100. * Försöka effektivisera tiden framför datorn och spela längre sessioner, INTE sluta en session för att jag har vunnit 40BB på 100 händer Sista punkten ser jag helt klart som viktigast för mig, jag har svårt att spela sessioner över er timme. Vinner jag mycket i början blir det oftast även kortare än så. Jag vet att jag kan fokusera och spela mitt "A-game" under iaf två timmar, men idag är det nästan aldrig jag sitter så länge. Eftersom jag inte har så många kvällar i veckan jag kan spela vill jag spela så mycket som möjligt när jag har tiden, vilket jag inte gör idag och det kostar mig mycket pengar. Avslutar med att lägga upp min graf för 3/6, just nu gillar jag den http://i17.photobucket.com/albums/b77/Gyree/3-6-6max-1378.png Citera
morberg Postad 12 Oktober , 2005 Rapport Postad 12 Oktober , 2005 Det flytet morberg hade, och tappade, har jag fångat. Jaså det är dit det har tagit vägen. Jag har undrat var det hamnade... Kul att det åtminstone stannade inom pf.nu . Citera
Svinto Postad 12 Oktober , 2005 Rapport Postad 12 Oktober , 2005 * Försöka effektivisera tiden framför datorn och spela längre sessioner, INTE sluta en session för att jag har vunnit 40BB på 100 händer[/b] Jag tycker att det är helt okej att sluta tidigt om någon av följande förutsättningar gäller: 1. Borden är normalbra eller sämre 2. Man behöver en vinst för självförtroendet 3. Man spelar sämre med en stor vinst i ryggen Men det kan ju säkert vara smart att ibland öva sig på att inte låta oväsentligheter påverka spelet. I den här typen av frågor är det alltid nån som säger att det är korkat att göra något annat än vad som är mest EV+, vilket oftast är att fortsätta spela om man nu inte påverkas märkbart av vinsten. Det gäller på pappret och möjligen för vissa människor men för de allra flesta är det nog mer negativt att förlora de 40BB du vunnit än vad det skulle vara positivt att vinna ytterligare 40BB. Så det är ju långt ifrån glasklart vad som är "rätt". Citera
Gyre Postad 12 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 12 Oktober , 2005 Du har rätt i vad du säger Svinto, men jag kan lixom stänga ner ett bra bord bara för att jag lyckades ta tre stora potter ganska snabbt eftersom jag inte vill "förlora min vinst". Detta är jag övertygade hindrar mig från att få in fler händer och vinster i det långa loppet och är således något jag vill sluta göra. Citera
Gyre Postad 12 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 12 Oktober , 2005 Är dålig på att lägga upp händer här, därför lägger jag upp två nu Hand 1. Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 4 handed) converter Preflop: Hero is SB with Qs, 4s. 2 folds, Hero raises, BB calls. Flop: (4 SB) 6s, Jd, 4h (2 players) Hero bets, BB calls. Turn: (3 BB) 2d (2 players) Hero checks, BB bets, Hero folds. Final Pot: 4 BB Bra? Dåligt? Väldigt få händer på motståndaren men han verkade vara hyffsat lös och ganska aggresiv. Hand 2. Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 6 handed) converter Preflop: Hero is UTG with Tc, Th. CO posts a blind of $3. Hero raises, 1 fold, CO (poster) calls, 1 fold, SB calls, BB calls. Flop: (8 SB) 9s, 5c, Kd (4 players) SB checks, BB checks, Hero bets, CO folds, SB calls, BB folds. Turn: (5 BB) 7d (2 players) SB checks, Hero bets, SB calls. River: (7 BB) 4s (2 players) SB checks, Hero checks. Final Pot: 7 BB Värdebet på river? Motståndaren var lös och väldigt passiv, typ 0.6 i postflopp aggression och 7% PFR, VP$P runt 40. Personligen vill jag se ett värdebet på river här av mig. Kommer sluta redovisa resultatet efter var och varannan session eftersom det är mer eller mindre meningslöst, nästa update kommer vid 5k händer, dvs va 3500 händer till. Citera
omduvoresomjag Postad 12 Oktober , 2005 Rapport Postad 12 Oktober , 2005 Ang. första handen. hade nog betat ut turn också och checksynat river om han inte foldar turnen. blir du reraisad på turnen så kasta. Detta mkt beroende på Fi. självklart. Brukar han köra "trix" och köra checkraises eller reraises på turn ofta så gör du helt rätt. Hand 2, helt rätt spelat. Visst, man får OFTA syn av sämre händer i SH, men tycker ändå tumregeln om att "beta inte mellanpar på river då du oftast får syn enbart av bättre händer" är ganska bra. Du kan vinna max ett bet men förlora 2. Också detta självklart readberoende och är han passiv men betar checks så är det ju skitsaksamma. Hade nog spelat precis som du gör där själv. Citera
morberg Postad 13 Oktober , 2005 Rapport Postad 13 Oktober , 2005 Hand 1. Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 4 handed) converter Preflop: Hero is SB with Qs, 4s. 2 folds, Hero raises, BB calls. Flop: (4 SB) 6s, Jd, 4h (2 players) Hero bets, BB calls. Turn: (3 BB) 2d (2 players) Hero checks, BB bets, Hero folds. Final Pot: 4 BB Bra? Dåligt? Väldigt få händer på motståndaren men han verkade vara hyffsat lös och ganska aggresiv. Dåligt. Du träffar floppen. Din aggressiva motståndare har inte antytt att han har någonting, men när du checkar ser han en chans att sno potten och lyckas. Fortsätt beta ut på turn, lägg dig mot höjning. Check-syna river. Tycker jag. Citera
Gyre Postad 13 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 13 Oktober , 2005 Jag vet faktiskt inte varje jag inte bettar turn i hand 1, i vanliga fall bettar jag den UI mot i princip alla motståndare och nu när jag träffade så checkar jag, jag är allt bra konstig. Kännde väl att något var fel Om man vet att Fi är så aggresiv att han autobettar min check kanske man kan lägga in en check-rais här ibland? I hand 2 hade jag givetvis inte betalat av en höjning, utan det var bet/fold som var aktuellt eftersom han var så passiv. Saken är ju den att han betalar av med alla pp sämre än mitt och ner, alla 9:or och kanske till och med starka 5:or. Vetifan om det inte ska vara värdebet där alltså. Citera
Gyre Postad 15 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 15 Oktober , 2005 Har precis haft min första halvstora förlustsession på 3/6, backade 25BB på drygt 250 händer. Varje gång jag har satt mig ner för att spela sista tiden har jag undrat om det var dags för en förlust och eftersom det har gått så bra tidigare känns denna inte så svår att ta, även om det givetvis bara beror på utdragningar och inte dåligt spel Hade inte alls det flytet jag har haft innan och det blev ett par intressanta händer att lägga här. Hand 1 Killen är ganska ny på bordet man har höjt från knappen ett par gånger tidigare. Fel att syna ner hela vägen här? Vill inte höja med min svaga hand utan låta han bluffa så mycket som möjligt, vill gärna till showdown med tanke på hur brädan ser ut. Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 4 handed) converter Preflop: Hero is BB with 3s, 3d. 1 fold, Button raises, 1 fold, Hero calls. Flop: (4.33 SB) Jh, Js, 2c (2 players) Hero checks, Button bets, Hero calls. Turn: (3.16 BB) 8s (2 players) Hero checks, Button bets, Hero calls. River: (5.16 BB) Jc (2 players) Hero checks, Button bets, Hero calls. Final Pot: 7.16 BB Hand 2 Fi är ganska aggro och har 3-bettat mina steals tidigare. Träffar bra och sitter i position mot en aggro Fi, guldläge med andra ord. Synar floppen för att höja på turn ett betta om han checkar. Turn är dock typ det sämsta kortet som kunde komma bortsett från och jag fegar ut och synar ner. Ska jag höja turn trotts att kungen landar? Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 4 handed) converter Preflop: Hero is UTG with Jd, Qs. Hero raises, 1 fold, SB 3-bets, 1 fold, Hero calls. Flop: (7 SB) 9d, Jc, Qd (2 players) SB bets, Hero calls. Turn: (4.50 BB) Kc (2 players) SB bets, Hero calls. River: (6.50 BB) 5s (2 players) SB bets, Hero calls. Final Pot: 8.50 BB Citera
Potz Postad 15 Oktober , 2005 Rapport Postad 15 Oktober , 2005 Hand 1 tycker jag nog att du ska cra flop. Du har en sårbar hand och det är bättre att han bara får se ett kort till istället för två. Tror det är stor chans att han foldar turn här med överkort om du crar, inte A-hög dock. Du måste absolut syna ner på det där brädet om du bara callar floppen. Hand 2 är lurig. Om det var en 8 istället för en K som landade hade jag höjt men nu har du ju inte ens bästa två-paret längre. Han 3-bettade ju pf så det är ju hyffsad chans att han har träffat rätt bra han också. Skulle också nöja mig med att calla ner. Sen tycker jag nog du kan höja floppen redan, brädet är ju redan lite läskigt på floppen och en höjning där signalerar inte lika mycket styrka som att vänta till turn. Citera
Waggho Postad 16 Oktober , 2005 Rapport Postad 16 Oktober , 2005 Hand 1 skulle jag helt klart ha bettat ut, väldigt stor chans att han sitter med ess-hög. Höjer han (vilket han förmodligen gör) skulle jag nog ha trebettat. Oavsett om han synar (troligt) eller cappar skulle jag sen betta ut på turn igen. Höjer han där blir det läggning, annars blir det check-syn på river om han synar. Hand 2: Det känns sjukt fel att inte höja floppen! Varför synar du? Det är ju inte direkt som att du har ett osårbart monster som du vill slowa, inte heller som att du har en draghand som kan bli något och inte något som förmodligen redan är slaget. Den här handen vill du absolut se så få ytterligare kort som möjligt med och det är mycket troligt att du leder för tillfället. Syn? Bah! Klar höjning på flop och till och med cap om han skulle trebetta imo. När sen turn kommer med en kung är det dags att gå till callingstationläge och syna ner. Citera
Gyre Postad 19 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 19 Oktober , 2005 I helgen förändrades min rulle ganska markant (Länk) åt det positiva hållet. Eftersom jag då fick en ganska rejäl rulle att röra mig med bestämde jag mig för att datamina 5/10 och se vad det var för spelare som häckade där. Nu har jag snart 40.000 minade händer och spelarna imponerar över lag inte, ser ut att vara ungefär samma spel som på 3/6 med tillägget att man träffar på lite fler TAG's än på 3/6. Med denna vetskap har jag bestämt mig för att skotta lite på 5/10 och se hur det går. Går det skit så fine, då får jag gå ner på 3/6 igen, går det bra så vinner jag mer helt enkelt Ska precis sätta mig ner och spela min första session på 2 bord, kastar kanske upp några händer om ett par timmar. Önska mig lycka till! Citera
Sactodian Postad 19 Oktober , 2005 Rapport Postad 19 Oktober , 2005 Kör hårt! Inte så stor skillnad mellan 3/6 och 5/10... större skillnad till 10/20... har du mental rulle för 5/10 så gå upp så snart du känner för det. Citera
omduvoresomjag Postad 19 Oktober , 2005 Rapport Postad 19 Oktober , 2005 Ja, lycka till. Tummarna hålls. Citera
Svinto Postad 19 Oktober , 2005 Rapport Postad 19 Oktober , 2005 Hur många händer hann du med på 3/6? Lycka till i varje fall Citera
Gyre Postad 19 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 19 Oktober , 2005 Hur många händer hann du med på 3/6? Lycka till i varje fall Hela 1796 Kör hårt! Inte så stor skillnad mellan 3/6 och 5/10... större skillnad till 10/20... har du mental rulle för 5/10 så gå upp så snart du känner för det. Mental rulle tror jag att jag har, fast visst svider en sådan här pott lite. Borde nog inte bettat ut på river, fast jag vet inte om jag är resultatorienterad när jag säger det Party Poker 5/10 Hold'em (6 max, 4 handed) converter Preflop: Hero is BB with Ad, 5d. UTG calls, Button calls, SB completes, Hero checks. Flop: (4 SB) 3d, 2d, Kc (4 players) SB bets, Hero calls, UTG raises, Button calls, SB calls, Hero 3-bets, UTG calls, Button calls, SB calls. Turn: (8 BB) 4h (4 players) SB bets, Hero calls, UTG calls, Button raises, SB calls, Hero 3-bets, UTG calls, Button caps, SB calls, Hero calls, UTG calls. River: (24 BB) 8s (4 players) SB checks, Hero bets, UTG calls, Button raises, SB calls, Hero calls, UTG calls. Final Pot: 32 BB Results in white below: Hero has Ad 5d (straight, five high). UTG has Ah As (one pair, aces). Button has 5c 6c (straight, six high). SB has 4d Kh (two pair, kings and fours). Outcome: Button wins 32 BB. Citera
Gyre Postad 19 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 19 Oktober , 2005 Första sessionen är då över, backade 50BB över 200 händer vilket inte känns allt för kul. Kommer bli tungt på 5/10 känner jag. 50BB är inte så farligt sett i just big bets, men när man inser att man spelat bort 4k SEK på en timme är det inte lika roligt längre. SKA dock fixa detta. Målet blir att spela 5/10 stabilt till jul. Tyckte dock inte fru Furtuna var med mig ikväll, ska sätta mig och kolla igenom lite händer i PT och se om det stämmer. Citera
Gyre Postad 19 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 19 Oktober , 2005 Lägger upp lite händer, om ni ska kritisera en hand gör det innan nu kollar resultatet då tack. Hand 1. checka turn? Folda river? Party Poker 5/10 Hold'em (6 max, 5 handed) converter Preflop: Hero is BB with Ks, Kc. UTG calls, MP calls, 2 folds, Hero raises, UTG calls, MP calls. Flop: (6.40 SB) 5h, 3h, 9s (3 players) Hero bets, UTG folds, MP raises, Hero 3-bets, MP calls. Turn: (6.20 BB) Qh (2 players) Hero bets, MP calls. River: (8.20 BB) Tc (2 players) Hero bets, MP raises, Hero calls. Final Pot: 12.20 BB Results in white below: Hero has Ks Kc (one pair, kings). MP has Kh 6h (flush, king high). Outcome: MP wins 12.20 BB. Hand 2. Fortsätta på turn? Vill inte bli höjd med mitt färgdrag där. Party Poker 5/10 Hold'em (6 max, 6 handed) converter Preflop: Hero is BB with Qc, Qd. UTG calls, 2 folds, Button raises, 1 fold, Hero 3-bets, UTG calls, Button calls. Flop: (9.40 SB) 5c, 9c, 4d (3 players) Hero bets, UTG calls, Button raises, Hero 3-bets, UTG calls, Button calls. Turn: (9.20 BB) Ac (3 players) Hero checks, UTG checks, Button bets, Hero calls, UTG calls. River: (12.20 BB) 8h (3 players) Hero checks, UTG checks, Button bets, Hero folds, UTG folds. Final Pot: 13.20 BB Results in white below: Button doesn't show. Outcome: Button wins 13.20 BB. Hand 3. Känns som jag överspelar denna handen, ska jag folda nån stans? Var isf? Party Poker 5/10 Hold'em (6 max, 6 handed) converter Preflop: Hero is SB with Ac, Td. 1 fold, MP raises, 2 folds, Hero calls, BB 3-bets, MP calls, Hero calls. Flop: (9 SB) 4h, Ts, 7h (3 players) Hero bets, BB calls $9.50 (All-In), MP raises, Hero 3-bets, MP calls. Turn: (9.35 BB) Qc (3 players, 1 all-in) Hero bets, MP raises, Hero calls. River: (13.35 BB) 9c (3 players, 1 all-in) Hero checks, MP bets, Hero calls. Final Pot: 15.35 BB Results in white below: Hero has Ac Td (one pair, tens). BB has Jh Jc (one pair, jacks). MP has Qd Tc (two pair, queens and tens). Outcome: MP wins 15.35 BB. Citera
Waggho Postad 19 Oktober , 2005 Rapport Postad 19 Oktober , 2005 Första sessionen är då över, backade 50BB över 200 händer vilket inte känns allt för kul. Kommer bli tungt på 5/10 känner jag. 50BB är inte så farligt sett i just big bets, men när man inser att man spelat bort 4k SEK på en timme är det inte lika roligt längre. SKA dock fixa detta.Målet blir att spela 5/10 stabilt till jul. Tråkigt med en tung start. Med mina stora svängningar nyligen i färskt minne måste jag bara lite nyfiket fråga hur du känner inför en mardrömsdag med >150 BB minus? Fixar du bara svängningarna tror jag dock absolut att du kan fixa nivån. Jag önskar dig ett stort lycka till! Tyckte dock inte fru Furtuna var med mig ikväll, ska sätta mig och kolla igenom lite händer i PT och se om det stämmer. Naturligtvis är det så. Man kan ju aldrig vara förväntad att vare sig vinna eller förlora 25 BB/100. Så fort du har ett värde som avviker uppåt från din vanliga winrate så har du haft "tur", och om det avviker nedåt har du haft "otur". Citera
Hjort Postad 19 Oktober , 2005 Rapport Postad 19 Oktober , 2005 Om du ska checka någonstans i hand 1 så är det ju på river, då riskerar du inte längre att ge gratiskort åt enkortsfärger. Hand 2 så tycker jag du har bra semibluffläge på turn om det nu inte är ett valuebet. Ac bör vara skrämmande för nästan alla händer som knappen kan ha om han inte fick in färgdraget här, utg spelar visserligen som om han hade färgdrag men då är det ju bra att få veta det nu. Gillar inte riverfolden när du får 13:1, han kan mycket väl ha valuebetat K9 eller JJ. Hand 3 så skulle jag tendera att trebeta eller folda pre. Det är ju inte direkt så att ATo vill ha extra sällskap i handen. Här tycker jag du har betydligt större anledning att folda turn eller river, en bluff är väldigt otroligt här och bluffar han inte kan han slå din hand. Citera
morberg Postad 20 Oktober , 2005 Rapport Postad 20 Oktober , 2005 Mental rulle tror jag att jag har, fast visst svider en sådan här pott lite. Lycka till! Som du vet trodde jag själv att jag enkelt kunde ställa om från 2/4 till 5/10, men jag klarade inte av det. Svängningarna blev alldeles för stora, även om jag hade fallhöjd i rullen. Det ska bli spännande att följa hur det går för dig. Citera
Gyre Postad 20 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 20 Oktober , 2005 Lycka till! Som du vet trodde jag själv att jag enkelt kunde ställa om från 2/4 till 5/10, men jag klarade inte av det. Svängningarna blev alldeles för stora, även om jag hade fallhöjd i rullen. Det ska bli spännande att följa hur det går för dig. Tack! Vi får se hur det blir. Jag måste erkänna att jag inte visste hur jag skulle ta en förlust på 500$, vilket knappast kommer vara en raritet på 5/10, förräns igår. Visst känns det inte roligt men jag känner ändå tycker jag att jag tar det ganska bra. Kommer dock inte spela enbart 5/10 utan kommer varva det med 3/6 och sätta mig på 5/10 när jag känner mig 100% i huvet och har hittat en schysst bord. Nu ska jag till skolan och ha fysiklabb, min bror kommer hem över helgen så jag vet inte hur mycket jag hinner spela. Citera
Recommended Posts