Hjort Postad 22 April , 2006 Rapport Postad 22 April , 2006 Vad hittar ni på? CR i samtliga fall, om inte motståndaren är väldigt lösaggro och trixig. Då spelar jag tämeligen rättframt (synar ned med dragen, checkraisar vid träff och annars viker). 2. ger upp den oftast Kan du ju inte göra, det är en trolig 10-outare med 11:2 i pottodds. Med implicita odds så är det ju åtminstone en syn, även om han har en väldigt stark HD. Citera
Gyre Postad 22 April , 2006 Författare Rapport Postad 22 April , 2006 Vad hittar ni på? CR i samtliga fall, om inte motståndaren är väldigt lösaggro och trixig. Då spelar jag tämeligen rättframt (synar ned med dragen, checkraisar vid träff och annars viker). Då är jag inte helt lost i blindförsvaret då, spelar alla dessa händer med c/r mot de flesta. Får fortsätta spela mitt bästa och hoppas variansen vänder. Citera
Ayahuasca Postad 22 April , 2006 Rapport Postad 22 April , 2006 Kan ni posta era stats för BB? Lite sent kanske, men jag slänger upp mina ändå: 5108 händer spelade i BB (22427 totalt): VPiP 29.6%; Win 30%; W$WSF 33.9%; BB Won/Hand -0,12; WtSD 33,4%; W$SD 51,3%; PFR 10% Citera
Hjort Postad 22 April , 2006 Rapport Postad 22 April , 2006 Då är jag inte helt lost i blindförsvaret då, spelar alla dessa händer med c/r mot de flesta. Får fortsätta spela mitt bästa och hoppas variansen vänder. Tänk bara på att det bästa sättet att hantera en oförutsägbar, trixig spelare när man saknar position är att helt enkelt spela rätt fram. Citera
omduvoresomjag Postad 22 April , 2006 Rapport Postad 22 April , 2006 Vad hittar ni på? CR i samtliga fall, om inte motståndaren är väldigt lösaggro och trixig. Då spelar jag tämeligen rättframt (synar ned med dragen, checkraisar vid träff och annars viker). 2. ger upp den oftast Kan du ju inte göra, det är en trolig 10-outare med 11:2 i pottodds. Med implicita odds så är det ju åtminstone en syn, även om han har en väldigt stark HD. Du räknar med alla 7:or alla 8:or och alla 6:or som vinnande? Håller ju med er om de två andra även om jag varierar mitt spel lite i de situationerna som jag skrev. Men du menar att det är en helt solklar syn, och nästan en C/R alltså. Personligen har jag svårt för drag ur position, och det där draget är ju inte jättetrevligt heller. Citera
Gyre Postad 23 April , 2006 Författare Rapport Postad 23 April , 2006 Det är ju inte så jäkla ofta en tjuv träffar den brädan eller har händer som han kommer ta till showdown där heller. Enligt mig är det givet att man måste ta ett skott på en sådan pott när man är garanterad att ha minst 4 st outs. Sen är det lite ju metagame om du får visa upp att du c/r en sådan hand, på gott och ont. Citera
Gyre Postad 23 April , 2006 Författare Rapport Postad 23 April , 2006 49/14/1.2 efter 2k+ händer. Han c/r precis river när ett scarecard landade i en stor pott med mellanpar. Inga reads över det. Party Poker 5/10 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is Button with J, J. 2 folds, CO raises, Hero 3-bets, 2 folds, CO caps, Hero calls. Flop: (9.40 SB) 6, 5, 9(2 players) CO bets, Hero raises, CO 3-bets, Hero calls. Turn: (7.70 BB) 8(2 players) CO bets, Hero calls. River: (9.70 BB) A(2 players) CO bets, Hero folds. Final Pot: 10.70 BB Citera
omduvoresomjag Postad 23 April , 2006 Rapport Postad 23 April , 2006 Jag hade raisat turn, och tagit gratisriver om möjligt. Blir lika dyrt som att syna turn + river och tycker det är bättre än att syna turn och folda river. Reraisar han turn är det en enkel fold. Citera
Gyre Postad 23 April , 2006 Författare Rapport Postad 23 April , 2006 Jag hade raisat turn, och tagit gratisriver om möjligt. Blir lika dyrt som att syna turn + river och tycker det är bättre än att syna turn och folda river. Reraisar han turn är det en enkel fold. Hmm, det känns rätt vettigt. Hade en inte tanke på det spelat när jag spelade handen. Skyller på att jag är sannslöst seg i huvudet idag, vilket jag insåg efter 70 händer och 20BB i det röda Får ta och klonka hem pf.nu-online. Ligger 6 av 30 just nu. 43 startande och 8 priser. Och en xbox 360 som bonus. Citera
Gyre Postad 24 April , 2006 Författare Rapport Postad 24 April , 2006 49/17/1.2 efter 250 händer, inga reads. Gillar inte hur jag spelade turn i denna handen. Nu vill jag veta hur nu spelar. Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is Button with K, K. 2 folds, Hero raises, 1 fold, BB calls. Flop: (4.40 SB) Q, T, 8(2 players) BB checks, Hero bets, BB raises, Hero 3-bets, BB caps, Hero calls. Turn: (6.20 BB) 4(2 players) BB bets, Hero ? Citera
VikingSW Postad 24 April , 2006 Rapport Postad 24 April , 2006 Med 1.2 i AF måste Fi anses som rätt passiv. Antalet händer är inte så många men det borde ge en indikation. Baserat på dessa stats och hans capp på floppen och bet på turn skulle jag folda på turn. Om han är någorlunda smart måste han inse att det finns en möjlighet att du träffat med din hand på floppen vilket tycker jag uteslutar att han har något mindre än två par. Jag tycker det är mycket sällan man ser en capp på floppen på 5/10 med något sämre än två par. Problemet här är att om Fi har två par så spelar det inte så stor roll om du förbättrar till två par på river, då det kan ha givit honom kåken. Citera
omduvoresomjag Postad 24 April , 2006 Rapport Postad 24 April , 2006 Skulle callat ner. Kanske en vek linje. Min instinktiva tanke var Raise+Fold (om han trebettar turn), men kan ju mycket väl vara så att han vill markera att "min BB ska du inte bråka med" blev sedan tanken. Vet ju inte hur mycket du legat på hans blinds tidigare, men från hans POV så hade jag spelat de flesta Q och T likadant med hyffsad kicker, efter ett par irriterande stöldförsök från knappen. Jag hade anammat wa/wb och, som jag skrev, synat ned. Citera
Gyre Postad 24 April , 2006 Författare Rapport Postad 24 April , 2006 Med 1.2 i AF måste Fi anses som rätt passiv. Antalet händer är inte så många men det borde ge en indikation. Baserat på dessa stats och hans capp på floppen och bet på turn skulle jag folda på turn. Om han är någorlunda smart måste han inse att det finns en möjlighet att du träffat med din hand på floppen vilket tycker jag uteslutar att han har något mindre än två par. Jag tycker det är mycket sällan man ser en capp på floppen på 5/10 med något sämre än två par. Problemet här är att om Fi har två par så spelar det inte så stor roll om du förbättrar till två par på river, då det kan ha givit honom kåken. Att folda överpar så här enkelt i blind-spel är jag rätt säker på är fel. Om jag vet att han har två par så är det en lätt syn då jag har åtta outs. Nu vet jag visserligen inte vilket så jag kan inte höja river om brädan parar sig. Men på en kung höjer jag givetvis. Har han J9 får jag vackert betala. De linjer jag tänkte på när handen spelades var att syna ner eller raise/folda turn. Eftersom jag inte gillar linjer som ger mig en chans att lägga bäst hand för samma kostnad som att se en showdown hade jag föredragit att syna ner här. Jag lyckades dock höja OCH syna hans 3-bett, på river kom ett ess och det checkades igenom varpå han visar upp QT. Citera
Ruterkung Postad 24 April , 2006 Rapport Postad 24 April , 2006 Nu vet jag visserligen inte vilket så jag kan inte höja river om brädan parar sig. Även om en 4 kommer? Tycker det är en ganska given höjning om han betar då. Han kommer ju beta med QT och Q8 även om fyran kommer. Eller hur ser ni på det? Citera
Gyre Postad 24 April , 2006 Författare Rapport Postad 24 April , 2006 Nu vet jag visserligen inte vilket så jag kan inte höja river om brädan parar sig. Även om en 4 kommer? Tycker det är en ganska given höjning om han betar då. Han kommer ju beta med QT och Q8 även om fyran kommer. Eller hur ser ni på det? Jag hade höjt på en fyra, missade det. Man counterfittar () de flesta av hans händer med det kortet. Citera
omduvoresomjag Postad 24 April , 2006 Rapport Postad 24 April , 2006 De linjer jag tänkte på när handen spelades var att syna ner eller raise/folda turn. Eftersom jag inte gillar linjer som ger mig en chans att lägga bäst hand för samma kostnad som att se en showdown hade jag föredragit att syna ner här. Jag lyckades dock höja OCH syna hans 3-bett, på river kom ett ess och det checkades igenom varpå han visar upp QT. Skönt att du följer dina egna riktlinjer iaf!? =) Citera
Ayahuasca Postad 24 April , 2006 Rapport Postad 24 April , 2006 49/17/1.2 efter 250 händer, inga reads. Gillar inte hur jag spelade turn i denna handen. Nu vill jag veta hur nu spelar. Turn: (6.20 BB) 4(2 players) BB bets, Hero ? Call, call. Raise/fold om det kommer en fyra till känns som ett alternativ på river. Det finns många fler tvåparcombos än det finns straight/setcombos och jag tycker jag inte att BBs spel hittills vittnar om varken straight eller set om man ska gå efter hur en vanlig 5/10 49/17 spelar sina floppade monster. Nja, du har troligtvis många outs mot hans tvåpar och måste syna ner. Fold är inte ett alternativ. Citera
Waggho Postad 24 April , 2006 Rapport Postad 24 April , 2006 De linjer jag tänkte på när handen spelades var att syna ner eller raise/folda turn. Eftersom jag inte gillar linjer som ger mig en chans att lägga bäst hand för samma kostnad som att se en showdown hade jag föredragit att syna ner här. Jag lyckades dock höja OCH syna hans 3-bett, på river kom ett ess och det checkades igenom varpå han visar upp QT. Skönt att du följer dina egna riktlinjer iaf!? =) Ja, han lyckas ju följa båda linjerna på en gång, stort spel! Citera
Gyre Postad 24 April , 2006 Författare Rapport Postad 24 April , 2006 Ja, han lyckas ju följa båda linjerna på en gång, stort spel! Japp, måste ju vara +EV att ta både bästa linjerna samtidigt, eller? För övrigt är B2B tokriggat. Ligger på -10BB/100 efter 750 händer vilket måste ses som en besvikelse. Över blandade limitar 1/2 till 3/6 så den monetära förlusten är inget att gråta över men det är sannslöst frustrerande. Går iaf hyffsat fort att cleara VIP's. Citera
Miami Postad 24 April , 2006 Rapport Postad 24 April , 2006 Kör du Wasabonusen nu? Är det värt det om man ska lira på FL 1/2, såg nån som sa att det skulle bli segt på så låg nivå? Du kanske vet? Citera
morberg Postad 24 April , 2006 Rapport Postad 24 April , 2006 Eftersom jag inte gillar linjer som ger mig en chans att lägga bäst hand för samma kostnad som att se en showdown hade jag föredragit att syna ner här. Jag håller med. Jag lyckades dock höja OCH syna hans 3-bett, på river kom ett ess och det checkades igenom varpå han visar upp QT. Men tror mig ha bättre disciplin än sådär. Tills jag sitter vid bordet och hamnar i en liknande situation. Och raise-synar... Citera
Gyre Postad 24 April , 2006 Författare Rapport Postad 24 April , 2006 Kör du Wasabonusen nu? Är det värt det om man ska lira på FL 1/2, såg nån som sa att det skulle bli segt på så låg nivå? Du kanske vet? Jag spelar den nu ja. Kan tänka mig att det tar 8-9k händer på 1/2 för att cleara den, det är dock bara en höftning som jag inte grundar på något speciellt. På 2/4 och upp får man i snitt 0.5 VIP per hand. Spelar man fyra sh-bord får man in runt 450 händer i timmen, dvs 225 VIP. 3000 / 225 = 13.3 timmar. Alltså ger bara bonusen ca 45€ i timmen. Vilket är grymt nice. Citera
Ayahuasca Postad 24 April , 2006 Rapport Postad 24 April , 2006 Kör du Wasabonusen nu? Är det värt det om man ska lira på FL 1/2, såg nån som sa att det skulle bli segt på så låg nivå? Du kanske vet? Jag spelar den nu ja. Kan tänka mig att det tar 8-9k händer på 1/2 för att cleara den, det är dock bara en höftning som jag inte grundar på något speciellt. På 2/4 och upp får man i snitt 0.5 VIP per hand. Spelar man fyra sh-bord får man in runt 450 händer i timmen, dvs 225 VIP. 3000 / 225 = 13.3 timmar. Alltså ger bara bonusen ca 45€ i timmen. Vilket är grymt nice. Det där låter intressant. Hur är utbudet på bord, 3/6-5/10? Citera
Gyre Postad 24 April , 2006 Författare Rapport Postad 24 April , 2006 Dåligt, tyvärr. 5/10 är det sällan det finns bord på på vardagar. Just nu finns det inga 5/10 bord och 3 st 3/6. Finns ett 10/20. På dagtid kan det vara svårt att hitta fyra SH-bord på 1/2 och högre till och med vilket är synd när det finns så schyssta bonusar. Citera
Ayahuasca Postad 24 April , 2006 Rapport Postad 24 April , 2006 Äh, kör på den ändå. Får grinda gamla vanliga OnGame samtidigt. Den här bonusen verkar för bra för att missa. EDIT: Eh, jag är ju efterbliven. Den är ju ersatt av en €1000 12x. Citera
Recommended Posts