Gå till innehåll

Gyre klonkar vidare på NL400 SH.


Gyre

Recommended Posts

2/4 fullring tog emot mig med öppna armar, så jag förlorade bara 25BB på 130 händer sen insåg jag hur drygt fullring är och att jag antagligen är ganska dålig på det. Så inget mer av den varan även om variansen är mindre.

Nej, visst är det trist?

Givetvis inte, men enligt mig är det fler händer som jag slår än inte slår som cappar turn.

Du får inte glömma att J8o är ett monster. Jag spelade precis denna:

 

Party Poker 5/10 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FCP)

 

Preflop: morberg is Button with J :diamond: , 8 :spade: .

2 folds, morberg raises, 1 fold, BB calls.

 

Flop: (4.40 SB) T :club: , 7 :heart: , 5 :diamond:(2 players)

BB checks, morberg bets, BB calls.

 

Turn: (3.20 BB) 9 :diamond:(2 players)

BB checks, morberg bets, BB calls.

 

River: (5.20 BB) K :heart:(2 players)

BB checks, morberg bets, BB calls.

 

Final Pot: 7.20 BB

 

BB has 4h 4c (one pair, fours).

morberg has Jd 8s (straight, jack high).

Outcome: morberg wins 7.20 BB.

 

Variansen är betydligt vackrare från denna sidan; jag vet hur ful hon är från det ställe där du är just nu. Bra att du testade en annan nivå i alla fall. Kanske lite 3/6 6-max ett tag tills du har fått tillbaks lite självförtroende?

 

 

fold pf, CR turn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 880
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Mer eller mindre okänd, lös passiv efter endast 24 händer

 

Party Poker 5/10 Hold'em (4 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is Button with 7spade.gif, Aheart.gif.

1 fold, Hero raises, 1 fold, BB calls.

 

Flop: (4.40 SB) Jheart.gif, Kclub.gif, 2club.gif(2 players)

BB checks, Hero bets, BB calls.

 

Turn: (3.20 BB) 5spade.gif(2 players)

BB checks, Hero bets, BB calls.

 

River: (5.20 BB) Adiamond.gif(2 players)

BB checks, Hero bets, BB raises, Hero calls.

 

Final Pot: 9.20 BB

 

54/8/1.7 efter 550 händer

 

Party Poker 5/10 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is BB with 9heart.gif, 9diamond.gif.

2 folds, CO raises, 2 folds, Hero 3-bets, CO calls.

 

Flop: (6.40 SB) 5diamond.gif, 2spade.gif, 7heart.gif(2 players)

Hero bets, CO calls.

 

Turn: (4.20 BB) Aclub.gif(2 players)

Hero?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hand 1: inte ofta du vinner denna, i långa loppet så är (nog) fold korrekt men svårare att utföra då man ändå får dryga 8ggr degen på syn.

här skulle man gärna vilja ha en read på fi....

 

hand2: betta turn folda mot raise

 

 

surt att det segar för dig,men som du säger 15k händer är verkligen inte mkt.Dock kan det vara lite extra jobbigt om det kommer på en nivå som man inte är säker på att man klår (vilket jag tycker att du bör göra),risken finns att man börjar mixtra för mkt med sitt spel bara för att variansbitchen varit i farten.

 

kanske inte är läge att 4 tabla än...

 

kolla igenom ditt spel försök och hitta och täppa till lite små läckor,dom addar upp rätt bra.

 

efter varje session spela upp 5-10 händer i pt som du torskade mkt på,se om du hittar några dåliga vanor..osv

 

grinda på...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hand 1: inte ofta du vinner denna, i långa loppet så är (nog) fold korrekt men svårare att utföra då man ändå får dryga 8ggr degen på syn.

här skulle man gärna vilja ha en read på fi....

Jag har svårt att folda händer i dessa lägen då jag kanske borde eftersom jag vet att jag tar för lite händer till showdown vilket gör att jag synar ner i fel(?) lägen ibland. Jag spelar ju rätt tight, 23VPIP, men ser bara showdown runt 32% av gångerna. De som är 25+ VPIP ser ju showdown 35%+ av gångerna och jag bör ju rimligen göra det minst lika ofta men jag har svårt att hitta lägen.

 

hand2: betta turn folda mot raise

Jag bangade ut och check-synade turn och check-foldade river då en Q landade, hade synar ner på typ alla kort utom K-Q men det är väl bättre att bet/folda turn. Vad gör jag om river blankar och han hade synat ett bett på turn?

 

surt att det segar för dig,men som du säger 15k händer är verkligen inte mkt.Dock kan det vara lite extra jobbigt om det kommer på en nivå som man inte är säker på att man klår (vilket jag tycker att du bör göra),risken finns att man börjar mixtra för mkt med sitt spel bara för att variansbitchen varit i farten.

 

kanske inte är läge att 4 tabla än...

 

kolla igenom ditt spel försök och hitta och täppa till lite små läckor,dom addar upp rätt bra.

 

efter varje session spela upp 5-10 händer i pt som du torskade mkt på,se om du hittar några dåliga vanor..osv

 

grinda på...

Jag är ganska övertygad om att variansen spelar en roll i att mitt resultat inte är vad jag hade hoppats på men jag är givetvis också medveten om att jag har läckor i mitt spel. De mest uppenbara jag försöker jobba på nu är att ta mig till showdown oftare samt att inte släppa mina blinds, framför allt BB, lika enkelt som jag gör nu.

Och som du säger bör jag nog inte 4 tabla än... diciplin Gyre, diciplin!

 

Kolla igenom mina händer efter sessioner är något jag försöker göra men är ganska dålig på. Också en punkt att bättra mig på.

 

Jag brukar kolla igenom mina största förlusthänder efter varje session och det är oftast händer där fi har dragit ut och jag, i mina ögon, har spelat helt ok.

 

Mer eller mindre okänd, lös passiv efter endast 24 händer

Vad är det du vill uppnå med dina bets? Flop ok, men jag hade checkat turn. Finns ingen anledning att hamra på med A-hög mot lös-passiva spelare.

Jag har som standardspel att betta turn med A-högt mot en passiv spelare på brädor som denna där det finns många drag som jag inte vill ge gratiskort till för att ta en "gratis" showdown på river.

Om jag checkar igenom turn, vad gör jag på river om draget går in/missar och jag får ett bett mot mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[quote name='"Gyre

hand2: betta turn folda mot raise

Jag bangade ut och check-synade turn och check-foldade river då en Q landade, hade synar ner på typ alla kort utom K-Q men det är väl bättre att bet/folda turn. Vad gör jag om river blankar och han hade synat ett bett på turn?

]

 

Förstår din tanke med check syn på turn och check syn på river,om inte en K eller D faller.

Men jag hatar den linjen.

 

Sätt dig i fi´s situation. med check på turn så säger du ung.ta potten.bettar han så har du ett tungt beslut och checkar han så har du gett ett frikort inte roligt oavsett.

 

alternativa linjen om man inte bara vill ge upp få turn tycker jag är att du cr det förmodade turn bettet och låter fi få ett jobbigt beslut med tex.JJ om han synar en cr så har du investerat lika mkt som check syn på turn och river och kan vara rätt säker på att du är slagen (fi har ju låga 8 pfr) så då kan du check folda river.Nackdelen med denna linje är ju att just denna fi är lite lös men och andra sidan så har han hyfsad aggression post och lär beta om du checkar.

 

Då du har +500 händer på honom så borde du ha lite koll på hur han lirar i allmänhet och hur han uppfattar dig som kan underlätta att ta rätt linje.

 

Den röda tråden jag försöker få fram är: Ge om möjligt fi möjlighten att fatta dom felaktiga besluten.

Enda gången jag skulle tillämpa check syn på turn+river skulle vara mot en riktig LAG/mupp

 

Om han synar ditt turn bet = tillbaka till ruta 1 igen.Men skulle bli förvånad om han inte har dig slagen så check fold på river är nog rätt men inte direkt kul och ofta svårt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har som standardspel att betta turn med A-högt mot en passiv spelare på brädor som denna där det finns många drag som jag inte vill ge gratiskort till för att ta en "gratis" showdown på river.

Frågan är vems gratiskortet är. Ditt eller hans? Tror du att du har bäst hand, eller ligger du efter? Mot lös-passiva spelare betar jag typiskt ett cont.bet på floppen och sedan får det vara om jag inte har träffat något. Jag känner mig mer bekväm att ta betalt på turn och river när jag har något som är bättre än A-hög.

Om jag checkar igenom turn, vad gör jag på river om draget går in/missar och jag får ett bett mot mig?

Om han är passiv? Foldar och väntar med att ta hans pengar till nästa hand. Potten kommer att vara liten eftersom du checkade turn (4.2 BB för att vara exakt när det är din tur att syna 1 BB på river).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips till er som är sugna på en trevlig bonus. Wasapoker.com (b2b) har en sign-up på 100% upp till 600€ som är 5x VIP, alltså 3000 VIP för 600€ vilket motsvara ca 6000 händer på 2/4 och upp. Tyvärr är det lite ont om FL-bord på dagarna men på kvällarna är det inga större problem.

 

Jag har som standardspel att betta turn med A-högt mot en passiv spelare på brädor som denna där det finns många drag som jag inte vill ge gratiskort till för att ta en "gratis" showdown på river.

Frågan är vems gratiskortet är. Ditt eller hans? Tror du att du har bäst hand, eller ligger du efter? Mot lös-passiva spelare betar jag typiskt ett cont.bet på floppen och sedan får det vara om jag inte har träffat något. Jag känner mig mer bekväm att ta betalt på turn och river när jag har något som är bättre än A-hög.

Tycker det är rätt ofta jag får lös/passiva spelar att folda för ett turn-bet på många brädor. Så att i majoriteten av gångerna checka turn tror jag inte är någon höjdare då man ofta får dem att folda överkort och allmänt skräp som de pealade floppen med.

Bör snabbt gå att få koll på vilka som gärna kollar på turn för att sedan lägga sig om de inte parar up eller hittar drag, jag sätter för övrigt ofta en note på folk som jag ser peala floppen.

 

Om jag checkar igenom turn, vad gör jag på river om draget går in/missar och jag får ett bett mot mig?

Om han är passiv? Foldar och väntar med att ta hans pengar till nästa hand. Potten kommer att vara liten eftersom du checkade turn (4.2 BB för att vara exakt när det är din tur att syna 1 BB på river).

Återigen handlar det om reads. Även passiv spelar försöker plocka ner potten med ett riverbet om man checkar igenom turn efter att ha höjt preflopp och bettat floppen förvånandsvärt ofta. Det är också en sak jag flitigt skriver notes om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bör snabbt gå att få koll på vilka som gärna kollar på turn för att sedan lägga sig om de inte parar up eller hittar drag, jag sätter för övrigt ofta en note på folk som jag ser peala floppen.

I min PA-HUD har jag numera fold to cont.bet (flop), fold to flop bet, fold to turn bet och fold to river bet (samt fold BB to steal, att. to steal, VPIP, PFR och total Agg.).

 

Fold to river bet tittar jag inte så mycket på, men den fick följa med av bara farten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I min PA-HUD har jag numera fold to cont.bet (flop), fold to flop bet, fold to turn bet och fold to river bet (samt fold BB to steal, att. to steal, VPIP, PFR och total Agg.)

 

shit thats plenty....du har mera nytta av went to showdown åtm. om du inte har jäkligt mkt händer på oppsen men då vet man ju ofta ändå hur dom spelar (om du inte har gamla minade databaser).

 

just my 2 cent´s...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

shit thats plenty....du har mera nytta av went to showdown åtm. om du inte har jäkligt mkt händer på oppsen men då vet man ju ofta ändå hur dom spelar (om du inte har gamla minade databaser).

 

just my 2 cent´s...

 

Ni vet om att det fortfarande funkar utmärkt att datamina party va? Jag har plockat hem ~35k händer senaste två nätterna.

 

EDIT: Kan ni posta era stats för BB? Känns som jag torskar stora pengar där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft mycket flyt i BB. Mina 3/6 och 5/10 händer.

 

Kan ni posta era stats för BB? Känns som jag torskar stora pengar där.

2k händer spelade i BB (11k totalt): VPIP 25,7%; Win 27,8%;W$WSF 35,8%; BB Won/Hand -0,13; WtSD 51%; W$SD 51%;PFR 6%

 

3.4k händer spelade i BB (16k totalt): VPIP 27.9%; Win 30.3%;W$WSF 33,5%; BB Won/Hand -0,05; WtSD 30,7%; W$SD 52,7%; PFR 9,4%

 

Intressant är skillnaderna i WtSD samt PFR. Vad är lämpliga värden här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni vet om att det fortfarande funkar utmärkt att datamina party va? Jag har plockat hem ~35k händer senaste två nätterna.

Hur gjorde du det?

 

Jag slängde upp några extrabord nu när jag spelade, men inga stats uppdaterades på de bord där jag inte satt själv.

 

Det funkar inte som förut att PT kommer åt händer själv, utan man måste ha ett litet program till det. Nämligen FreePHG. Det är så att alla observerade händer finns i minnet och detta programmet plockar upp dem och skapar en *.hhf-fil för varje bord som man sedan manuellt får importera i PT. Som det är nu landar dessa .hhf-filer i mappen du har lagt FreePHG och det enklaste sättet att importera i PT för att få händerna speccade som 6max är att, när man observerat klart, lägger in filerna i PartyPoker-mappen och använder "Force Import" som finns i Auto Import rutan i PT (där du givetvis har "treat all as 6max" ikryssat om du vill ha 6max.

Ytterligare ett tips är att använda detta programmet som enkelt håller 10 st partybord uppe konstant, allt enligt de specifikationer man själv vill ha.

 

Allt detta är gratis, kräven ingen registrering what so ever och funkar kanon. Man plockar hem runt 12-15k händer över en natt så det går rätt fort att få koll på en nivå faktiskt.

 

Lägger upp mina BB-siffror så fort PT är klar med importen av nattens skörd, tar en stund att svälja så många händer :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina BB-siffror:

 

2977 händer spelade i BB (15.5k totalt): VPIP 23.35%; Win 25.7%;W$WSF 33.86%; BB Won/Hand -0,22; WtSD 27.66%; W$SD 52.53%;PFR 6%

 

Som jag trodde är mina siffror ett skämt. Jag är tightare än både er och ser showdown hälften så ofta men vinner lika stor andel av potterna som er. Har jag haft oflyt i BB? Känns så, ja. Dags att börja hitta en hel del showdowns i mitt blindförsvar.

 

Ett snabbt handexempel ur huvudet:

 

Knappen, semi-lös/aggresiv. Säg runt 38/15/1.5 med wtsd runt 36 +-3, höjer först in. SB lägger sig och vi ser floppen med 78s.

 

Floppen är:

1. 47Qr

2. 45Qr

3. 49K, färgdrag för oss. (Spelar ni lika dant med öppet stegdrag?)

 

Vad hittar ni på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina BB-siffror:

 

2977 händer spelade i BB (15.5k totalt): VPIP 23.35%; Win 25.7%;W$WSF 33.86%; BB Won/Hand -0,22; WtSD 27.66%; W$SD 52.53%;PFR 6%

 

Som jag trodde är mina siffror ett skämt. Jag är tightare än både er och ser showdown hälften så ofta men vinner lika stor andel av potterna som er. Har jag haft oflyt i BB? Känns så, ja. Dags att börja hitta en hel del showdowns i mitt blindförsvar.

 

Ett snabbt handexempel ur huvudet:

 

Knappen, semi-lös/aggresiv. Säg runt 38/15/1.5 med wtsd runt 36 +-3, höjer först in. SB lägger sig och vi ser floppen med 78s.

 

Floppen är:

1. 47Qr

2. 45Qr

3. 49K, färgdrag för oss. (Spelar ni lika dant med öppet stegdrag?)

 

Vad hittar ni på?

 

1 - mot semilösaggro snubbar så varierar jag bet+trebet (på hans naturliga höjning när du donkar) cappar han i detta läge brukar jag syna och analysera situationen när turnkortet faller. varierar med att c/r:a floppen och donka turn.

 

2. ger upp den oftast

 

3. Försöker ta initiativ på flop genom liknande spel som i ettan. Beror ju på lite hur ofta Fi foldar för omslag osv också, gillar inte att spela drag ur position men från stöldförsök aggrar jag på ganska bra. Gillar dock inte Kungen där då den känns "vanligare" att folk försöker stjäla med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra tips du hade för datamining - jag har börjat komma igång. Startade iWitness igårkväll, men tyvärr hade den inte öppnat några nya bord när de gamla tog slut.

 

Känner mig också en aning nervös att scriptet ska börja löpa amok, sätta mig vid ett bord och spela bort min BR under natten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkar kanon för mig. Förutom att det suger åt sig alla processorkraft ibland vilket är väldigt jobbigt, det var därför Gud uppfann natten tror jag.

 

Att ett AutoHotKey-script ska börja spela bort dina pengar tror jag är rätt osannorlikt :)

 

Inga fler som kan säga hur de spelar i de blind-situationerna jag skrev?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...