Gå till innehåll

3mån - 225k profit? 100nl-500nl+


FLEX

Recommended Posts

Det är skillnad på hjärter och hjärter. Skulle du t.ex ha 3h blockar den ingen fold på river förutom potentiellt K3hh om fi peelar det pre.

Th blockar däremot KThh, T9hh och T8hh, eventuellt T7hh som alltid foldar. Blockar du 4 snapfolds och 1 snapcall (QThh, som ev kan raisas tidigare) så är det en betydligt mycket större nackdel. Det är svårt att blocka fler snapfolds än så. Blir såklart lite lurigt då jag kan tänka mig spektrumet för hur folk spelar pre i samtliga tre noder är stort. Personligen tror jag inte QTo är en hand vi borde flatta pre om vi inte disrespectar villain. Har han QTo (och aldrig raisar tidigare gator med den) blir ju vår hand oändligt nycket bättre. 

Tror det är hälsosam att bruteforcea aggressiva linjer dock. Fram till att du blir synad här av en grisnäve så kan vi ju anta den är wp.

 

  • Like 2
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
2 timmar sedan, säger m01k :

Här är det bara att skjuta turn imo, IP har sjukt många snapfolds. Som spelad e river bra om du möter en reg, annars tror jag mindre size åstadkommer samma sak

Det kanske helt enkelt är ett bättre alternativ ja :) det var mot en reg så då tycker jag det är roligast att pumpa in hela stacken haha, 100bb får vi jamma range river som spelad men denna handen fick gott gå för det deep med

27 minuter sedan, säger brusig1 :

Det är skillnad på hjärter och hjärter. Skulle du t.ex ha 3h blockar den ingen fold på river förutom potentiellt K3hh om fi peelar det pre.

Th blockar däremot KThh, T9hh och T8hh, eventuellt T7hh som alltid foldar. Blockar du 4 snapfolds och 1 snapcall (QThh, som ev kan raisas tidigare) så är det en betydligt mycket större nackdel. Det är svårt att blocka fler snapfolds än så. Blir såklart lite lurigt då jag kan tänka mig spektrumet för hur folk spelar pre i samtliga tre noder är stort. Personligen tror jag inte QTo är en hand vi borde flatta pre om vi inte disrespectar villain. Har han QTo (och aldrig raisar tidigare gator med den) blir ju vår hand oändligt nycket bättre. 

Tror det är hälsosam att bruteforcea aggressiva linjer dock. Fram till att du blir synad här av en grisnäve så kan vi ju anta den är wp.

 

Detdär var ju ett smart sätt att se på det hela, så långt hann inte min tankebana gå riktigt :D Brukar väl gå efter principen att ta det agressivare beslutet om jag är osäker, och i värsta fall lär man sig nåt utav det. Tack för bra svar!

Här hamnade vi i en kul spot, inte supervanligt o möta checks på denna bräda, men då fi är på skott så lär han spela lite mer rädd än vanligt så lär va fler mid/weak händer i hans range och mindre traps om jag skulle gissa.

iPoker - kr50 NL (6 max) - Holdem - 4 players
Hand converted by Holdem Manager 3

BB: SEK4,645.75 (92.9 bb)
CO: SEK10,160.00 (203.2 bb)
Hero (BTN): SEK7,301.25 (146 bb)
SB: SEK5,609.75 (112.2 bb)

SB posts SEK25.00, BB posts SEK50.00

Pre Flop: (pot: SEK75.00) Hero has 5club4.gif 5heart4.gif
fold, Hero raises to SEK125.00, SB raises to SEK550.00, fold, Hero calls SEK425.00

Flop: (SEK1,150.00, 2 players) Tdiamond4.gif Jclub4.gif 4heart4.gif
SB checks, Hero checks

Turn: (SEK1,150.00, 2 players) Aheart4.gif
SB checks, Hero bets SEK770.50, SB calls SEK770.50

River: (SEK2,691.00, 2 players) 3spade4.gif
SB checks, Hero bets SEK5,980.75, fold

Results: SEK2,691.00 pot (SEK30.00 rake)
Final Board: Tdiamond4.gif Jclub4.gif 4heart4.gif Aheart4.gif 3spade4.gif

Hero mucks 5club4.gif 5heart4.gif: (One Pair, Fives)
(Pre 0%)

Hero wins SEK2,661.00
 

Redigerad av FLEX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, säger FLEX :

Det kanske helt enkelt är ett bättre alternativ ja :) det var mot en reg så då tycker jag det är roligast att pumpa in hela stacken haha, 100bb får vi jamma range river som spelad men denna handen fick gott gå för det deep med

Detdär var ju ett smart sätt att se på det hela, så långt hann inte min tankebana gå riktigt :D Brukar väl gå efter principen att ta det agressivare beslutet om jag är osäker, och i värsta fall lär man sig nåt utav det. Tack för bra svar!

Här hamnade vi i en kul spot, inte supervanligt o möta checks på denna bräda, men då fi är på skott så lär han spela lite mer rädd än vanligt så lär va fler mid/weak händer i hans range och mindre traps om jag skulle gissa.

iPoker - kr50 NL (6 max) - Holdem - 4 players
Hand converted by Holdem Manager 3

BB: SEK4,645.75 (92.9 bb)
CO: SEK10,160.00 (203.2 bb)
Hero (BTN): SEK7,301.25 (146 bb)
SB: SEK5,609.75 (112.2 bb)

SB posts SEK25.00, BB posts SEK50.00

Pre Flop: (pot: SEK75.00) Hero has 5club4.gif 5heart4.gif
fold, Hero raises to SEK125.00, SB raises to SEK550.00, fold, Hero calls SEK425.00

Flop: (SEK1,150.00, 2 players) Tdiamond4.gif Jclub4.gif 4heart4.gif
SB checks, Hero checks

Turn: (SEK1,150.00, 2 players) Aheart4.gif
SB checks, Hero bets SEK770.50, SB calls SEK770.50

River: (SEK2,691.00, 2 players) 3spade4.gif
SB checks, Hero bets SEK5,980.75, fold

Results: SEK2,691.00 pot (SEK30.00 rake)
Final Board: Tdiamond4.gif Jclub4.gif 4heart4.gif Aheart4.gif 3spade4.gif

Hero mucks 5club4.gif 5heart4.gif: (One Pair, Fives)
(Pre 0%)

Hero wins SEK2,661.00
 

Haha! Alltså inte lite härlig du är. Snart har brusig eller båten sett detta och så är det bara spänna fast säkerhetsbältet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, säger Markus8000 :

Haha! Alltså inte lite härlig du är. Snart har brusig eller båten sett detta och så är det bara spänna fast säkerhetsbältet.

Hehe, här är det nog inte så dumt ändå teoretiskt heller, igen har vi en 5h river men här blockar vi inga händer som synar turn och foldar river, vi behöver ju ha bluffar så måste komma nånstans i botten med händer som unblockar folds men inte direkt har nåt showdownvärde :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker beslutet i TT-handen ska baseras i första hand på poolens/spelartypens/individens tendenser. I teorin är det en typisk spot där många av dina bluffar och många av fi’s catchers kommer vara indifferent. Kommer du fram till det och misstänker att din hand kan vara en sån hand som är just EV0 i teorin och mixar mellan båda alternativen. Då ska du bluffa pure om du tror att de flesta regs inklusive honom överfoldar sina catchers. Eller vice versa, aldrig bluffa om du tror dom är för sticky och synar alla par+blocker. 
 

Kollade simen nu och det är en marginellt -EV bluff men utan Th så är den 0EV. Börjar folk folda för mycket med AQ, KQ, 2P etc så blir det nog snabbt +EV. Min gissning är att regs på /5 svs synar för mycket baserat på absolut handstyrka där på river och backar ur för ofta. 
 

Exploits baserade på MDA swingar EV mycket mer än blockers generellt. I verkligheten är din hand antingen stor punt eller jättebra. Vi kan såklart inte alltid veta, och man ska inte börja hitta på exploits. Däremot ska vi ta beslut utifrån databaserade exploits men baserat på en grundförståelse av teorin. Tycker handen är ett bra exempel på det. 
 

 

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Postad (redigerade)

Endel har frågat om hur det går och så, någon har hoppat in i random twitch chat och antytt att jag gick broke efter champagne bilden... ja vad ska man säga. Tänkte iaf att jag kunde ge en update då endå en majoritet av folk här har varit peppande här innan i min tidigare downswing/disckuterat händer osv, och några trevliga faktiskt pmat nu efter med :) 

Andgående herr Esactun så är det ju mest pinsamt, jag har mördat killen dag ut och dag in och så hittar han mig lite på tilt på /20kr och får plocka några inköp för första gången, tar sig tiden att gå in och posta detta inlägg och dessutom outa mitt nick, superkul att vakna upp till efter en inte jättebra session. Krävs ingen raketforskning för att lista ut nick, men ge det gratis till alla nit regs är ganska oschysst när jag delar med mig av händer.

 

Hur som helst så gick januari plus, även om inte så mkt efter den -17k sessionen och sedan dess har det gått alldeles strålande på alla plan, ATH på poker, livet och ja det mesta. Spelar inte längre heltid då en annan möjlighet dök upp men om något har det bara gjort gått för mitt spel, skönt o spela utan press.

Nedan får ni reslutat hur det har gått sen sist på svs(euro ipoker inkluderat, bara svs hade sett bättre ut), ev funkar inte med mixade currencies men är några få inköp över.

Sen har jag testat runt lite andra €/$ siter och tror mig hittat ett nytt hem, trafiken på svs är obv helkass 2 veckor in på månaden så, blir spännande o se hur det ska gå där, kommer nog hålla mig till att mest uppdatera/posta händer från övriga siter och inte så mkt SVS, men slinker nog inte nåt där ändå om det händer nåt märkvärdigt. Så graf nr 2 är € sites so far, nästan bara 100nl som start men nu ska vi börja spela lite mer 200nl med och ett mål för året är väl att kunna spela allt upp till nl600 lr så på dessa sidor. 

Har lite ledigt nu så kan tänkas bli bra med händer matade i några dar nu :D

Langar in 2 händer oxå, fick lite delade åsikter när jag skickade runt den första men jag tycker den är mkt fin, bortsett från att det är ett gto spel med turn donken så tror jag att det om något överpresterar i praktiken av flera anledningar, men ni kan ju få diskutera först.

Hand 2, var lite osöker på turn här men det löste sig ju bra i alla fall hehe.

€site - €1 NL (5 max) - Holdem - 5 players
Hand converted by Holdem Manager 3

BB: €105.25 (105.3 bb)
UTG: €128.67 (128.7 bb)
Hero (CO): €113.50 (113.5 bb)
BTN: €205.88 (205.9 bb)
SB: €110.20 (110.2 bb)

SB posts €0.50, BB posts €1.00

Pre Flop: (pot: €1.50) Hero has 7spade4.gif 7club4.gif
fold, Hero raises to €2.50, BTN raises to €8.00, 2 folds, Hero calls €5.50

Flop: (€17.50, 2 players) 6spade4.gif 6club4.gif 2diamond4.gif
Hero checks, BTN bets €8.75, Hero calls €8.75

Turn: (€35.00, 2 players) 7diamond4.gif
Hero bets €6.50, BTN raises to €28.00, Hero calls €21.50

River: (€91.00, 2 players) Kheart4.gif
Hero checks, BTN bets €161.13 and is all-in, Hero calls €68.75 and is all-in

Results: €228.50 pot (€0.00 rake)
Final Board: 6spade4.gif 6club4.gif 2diamond4.gif 7diamond4.gif Kheart4.gif

Hero shows 7spade4.gif 7club4.gif: (Full House, Sevens full of Sixes)
(Pre 19%, Flop 8%, Turn 95%)

BTN shows Jclub4.gif Jheart4.gif: (Two Pair, Jacks and Sixes)
(Pre 81%, Flop 92%, Turn 5%)

Hero wins €225.50
BTN wins €0.00
 

 

€site - €2 NL (5 max) - Holdem - 5 players
Hand converted by Holdem Manager 3

BTN: €248.58 (124.3 bb)
SB: €292.30 (146.2 bb)
BB: €465.13 (232.6 bb)
Hero (UTG): €200.00 (100 bb)
CO: €200.00 (100 bb)

SB posts €1.00, BB posts €2.00

Pre Flop: (pot: €3.00) Hero has Theart4.gif Tspade4.gif
Hero raises to €5.00, CO raises to €15.00, 3 folds, Hero raises to €40.00, CO calls €25.00

Flop: (€83.00, 2 players) 6diamond4.gif 6club4.gif 3heart4.gif
Hero bets €41.50, CO calls €41.50

Turn: (€166.00, 2 players) Jclub4.gif
Hero checks, CO checks

River: (€166.00, 2 players) Jheart4.gif
Hero checks, CO bets €118.50 and is all-in, Hero calls €118.50 and is all-in

Results: €403.00 pot (€3.00 rake)
Final Board: 6diamond4.gif 6club4.gif 3heart4.gif Jclub4.gif Jheart4.gif

CO shows Aheart4.gif Kclub4.gif: (Two Pair, Jacks and Sixes)
(Pre 43%, Flop 24%, Turn 14%)

Hero shows Theart4.gif Tspade4.gif: (Two Pair, Jacks and Tens)
(Pre 57%, Flop 76%, Turn 86%)

Hero wins €400.00
 

 

Ha det gott!

image.thumb.png.4a25b444e280c185763f4613dbe3509b.png

image.thumb.png.9cbb132eaa55aaf5c82043e349bf1553.png

Redigerad av FLEX
  • Like 11
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...