Gå till innehåll

NL - Hur ska man bet/raise med AA/KK?


luckyz

Recommended Posts

hmmm..

har fått 6 st AA hitills nu

och med dem 6 har jag bara +at sammanlagt ~30$ (0.25/0.5NL)

är inte detta sjukt lite?

hur gör man för att maximera vinsten med AA?

har typ vunnit 2-3 händer med preflop raise på 2$ sen foldar dem på floppen när man bettar mindre än pot..

sen 2-3 händer har man bettat 2$ preflop, 2-4$ flop, så foldar dem på turn bet..

vad ska man göra??

ska ma betta mkt mer preflop?

lönar det att gå all in preflop varje gång man har AA?

verkar så ialf för bara jag får en synare på all in 1 gång så har jag +at mer..

 

* Pillar på rubriken och flyttar till THe - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmmm..

har fått 6 st AA hitills nu

och med dem 6 har jag bara +at sammanlagt ~30$ (0.25/0.5NL)

är inte detta sjukt lite?

Nej, ibland får man inte napp helt enkelt.

 

vad ska man göra??

ska ma betta mkt mer preflop?

lönar det att gå all in preflop varje gång man har AA?

verkar så ialf för bara jag får en synare på all in 1 gång så har jag +at mer..

Nej, bara om du spelar mot ultratomtar som synar alldeles för mycket och det gör du ju tydligen inte. Du ska spela ungefär som du har gjort, höj pott eller limphöj. Mot en del spelare kan du höja ännu mer och det är lite situationskänsligt. Grejen är att AA egentligen bara är stark preflopp, har du inte fått en stor pott där så är det ofta inte någon bra idé att försöka göra en stor pott postflopp (dvs fundera jäkligt noga på vad du gör innan du höjer en höjning, det betyder ofta minst tvåpar).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du bör alltid höja pre-flop för att inte folk ska limpa in med "vad som helst". När det kommer till kritan så är ju AA bara ett par. Så höj 3 eller 4 x BB för att undvika draghänder såsom färg och stege. Du kan ganska enkelt "säkra" mindre potter med AA. Tro mig, de stora potterna kommer när du drar in färgerna etc.

 

Mina två cent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det över nätet kan du låta floppen komma för att få med lite spelare.

 

Du vill INTE att många ser floppen billigt när du sitter på AA, utan att få ser den dyrt. Dvs, om BB kan se floppen gratis med T8o eller någon tillåts limpa in med JTs och ni sitter där 5-6 pers på floppen så kommer du sällan vinna på dina AA. Som någon tidigare påpekat så är dina AA garanterat starkast preflopp (såvida inte någon annan också har AA och blockerar dig så klart), men efter floppen är det inte alls säkert. Du vill inte ge pottodds till folk med sämre preflopphänder som väntar på drag.

Du vill att folk ska folda sina draghänder preflop och syna dig med lägre par, i princip.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm..

30$ tycker jag är riktigt lite....

skummade igenom lite på poker tracker o såg att en kille raisade all in 'hela tiden' då han hade AA..

får man in 1 sån pott ligger man + riktigt mkt.. för oftast får man alltid syn av AK/KK/QQ

 

men nån som vet om det lönar sig att överbetta lite preflop med denna handen? typ 5-6$ (10BB)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm..

30$ tycker jag är riktigt lite....

skummade igenom lite på poker tracker o såg att en kille raisade all in 'hela tiden' då han hade AA..

får man in 1 sån pott ligger man + riktigt mkt.. för oftast får man alltid syn av AK/KK/QQ

 

men nån som vet om det lönar sig att överbetta lite preflop med denna handen? typ 5-6$ (10BB)

 

Här måste du ta i beaktning hur mkt av ditt inköp som finns kvar, all-in kan vara på 300xbb, men den kan också vara på 10xbb. För att räkna procentuellt vart linjen "skär", så bör du räkna ut vad sannolikheten för att få säg AK, KK eller QQ när du själv har AA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det över nätet kan du låta floppen komma för att få med lite spelare.

 

Du vill INTE att många ser floppen billigt när du sitter på AA, utan att få ser den dyrt.

Nu snackar vi nätet. Folk går med på det mesta, även par i tvåor på rivern.

 

Testa det på 5/10 PL eller nåt sånt, får du se...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det över nätet kan du låta floppen komma för att få med lite spelare.

 

Du vill INTE att många ser floppen billigt när du sitter på AA, utan att få ser den dyrt.

Nu snackar vi nätet. Folk går med på det mesta, även par i tvåor på rivern.

 

Testa det på 5/10 PL eller nåt sånt, får du se...

Okej, jag ska spela tills jag får den handen. :P

 

(Du vinner ;))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Hur ställer ni er till att svara en allin med KK, vid de lägre borden 0.25/0.50 är det ju inte direkt ovanligt med folk som gör detta (går allin) med diverse händer, sammtidigt så är ju risken för AA överhängande.

 

Jag är medveten om att det avgörande är hur man uppfattar personen. Men det är ju inte alltid man har hunnit få en uppfattning.

Jag har flera gånger varit med om att folk gått allin efter att jag lagt en höjning på 3$. Varje gång sitter man där och svär innnan man tar sig samman.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte minnas att jag någonsin har lagt KK preflop. Majoriteten av gångerna jag har svarat en allin med KK preflop har jag inte varit uppe mot AA. Vet jag inte säkert att spelaren som höjer allin är THE rock så synar jag. Ser alldeles för många allins med TT-QQ och till och med AK för att lägga KK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...