Gå till innehåll

Tillbaka att PUMPA SvS - Det sker på Stream nu


Recommended Posts

16 timmar sedan, säger suitedaces :

Jag brukar också säga/tänka liknande när jag spelar, utan att jag egentligen tror det. Att tycka synd om sig själv när det går dåligt är helt enkelt nåt som känns bra antar jag.

det känns inte alls bra och det är otroligt självdestruktivt. att tänka positivt är A och O i poker och när den förmågan upphör bör man avsluta sessionen omgående.

15 timmar sedan, säger bomanlol :

Vad är hens huvudsakliga inkomst?

tror han är rätt pank och utan någon vidare inkomst just nu då han spelade bort sin rulle och började om på 2NL. skulle tro att hans främsta inkomstkälla är YouTube, vilket ju inte täcker räkningarna ens. han kanske tagit lån? jag spekulerar ju bara.

 

han spelar just nu high stakes turrar live för dom som är intresserade. följare har köpt in honom och han spelar exakt samma vs folk som vunnit $15mm i turrar på GG som han gör mot 2NL fiskar. "dom bluffar aldrig" -> synar ändå och är slagen -> klagar på sin otur och tiltar. samma sak varje gång. han tror att han är gud vid borden och kan se motståndarnas kort. han ser ingen skillnad på spelartyper utan ALLA spelar samma enligt honom, så det är enkelt att vinna... om man inte har världens största otur! otrolig underhållning :)

 

varje gång han kommer lite längre i en turre efter att ha vunnit lite flips all-in osv så förlorar han till slut en och då säger han EVRRY TIME! I LITERALLY CANNOT WIN AN ALL-IN! IT'S LIKE THIS EVRRY TIME IT IS AN IMPORTANT ALL-IN! han förstår liksom inte att det är lika tur att vinna en flip eller fyra tidigare i turren som det är 3 timmar in.

 

någon i tidig pos (trorj utg) höjde 2.1bb, han synar bara OTB med AhAs för sb och bb hade 10bb och 12bb. han tänkte att dom skulle ställa. flop kommer 7c8c9c. bb ställer och Raph säger att han måste syna om utg lägger sig. utg synar och Raph foldar motstridigt. bb har nötstegen och utg har top två. då dunkar han sig på bröstet och säger att det var ännu en BRA FOLD. hade utg foldat så hade Raph synat och beklagat sin otur.

 

han har inte varit inloggad på pf på flera månader, så tror inte han kommer kommentera här, men det hade varit kul att få lite klarare insikt i både hans inkomstkällor och könstillhörighet!

 

Redigerad av Rhetoric
  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Den 2024-01-14 kl 20:45, säger Rhetoric :

det känns inte alls bra och det är otroligt självdestruktivt. att tänka positivt är A och O i poker och när den förmågan upphör bör man avsluta sessionen omgående.

tror han är rätt pank och utan någon vidare inkomst just nu då han spelade bort sin rulle och började om på 2NL. skulle tro att hans främsta inkomstkälla är YouTube, vilket ju inte täcker räkningarna ens. han kanske tagit lån? jag spekulerar ju bara.

 

han spelar just nu high stakes turrar live för dom som är intresserade. följare har köpt in honom och han spelar exakt samma vs folk som vunnit $15mm i turrar på GG som han gör mot 2NL fiskar. "dom bluffar aldrig" -> synar ändå och är slagen -> klagar på sin otur och tiltar. samma sak varje gång. han tror att han är gud vid borden och kan se motståndarnas kort. han ser ingen skillnad på spelartyper utan ALLA spelar samma enligt honom, så det är enkelt att vinna... om man inte har världens största otur! otrolig underhållning :)

 

 

Det är otroligt ironiskt om detta stämmer. Statens tafatta satsning om att dämpade spelandet/missbruk har resulterat i att ett av de bättre (bästa? I princip enda?) alternativen att spela poker som svensk är på ggpoker där spelisar kan sälja action i klienten. Den största/enda (?) svenska streamern gör exakt ovanstående och har fått ett sponsorskap från det.

Känner att jag behöver poängtera att det inte är en needle eller något jag tycker är negativt. Tycker det är kul att folk kan finna humor i att raila någon och sponsra han även om han inte är världens bästa spelare utan bara bidrar underhållning. Det är väldigt harmlöst i min mening i jämfört med mycket annat folk betalar för på internet numera.

  • Like 5
  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 timmar sedan, säger ILSA Tankeläsaren :

Fuskare och provokatörer i all ära, men inget slår en utdragningstilt.

 

 

 

jag gillar mest när han tiltar för att han vinner en stor pot pga dåligt spel av motståndaren. vinnartilt är #1! DO U UNDERSTAND, GUYS?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

han kör live nu!

älskar hur han spelar bomb pots! han har T3s i BB. MP öppnar för 24BB, CO 3b ai för 212BB. Raph i stort sett instasynar och är upp emot AKs och AKo. bräda: KTx3x och han scoopar en 537BB pot.

någon halvtimma innan detta så öppnade någon i CO till 2BB. Raph ställer 25o OTB och alla foldar. även där var satt han djupt vill jag minnas.

har sett honom göra detta otaliga gånger. han ställer nästan 100% range om det inte är någon som 4 bettat eller gått all-in innan honom när det är bomb pots. han riskerar gärna 300BB med 94o för att vinna dom där extra 10BB som ligger i mitten. ofattbart...

också klassiskt när han säger att han 100% av gångerna vet EXAKT vilka kort motståndarna sitter på. sen går det någon minut och han säger att dom har X men så har dom någonting HELT annat, varpå han då låtsas som om ingenting hänt. tre minuter senare är hans ego återställt och han säger att han vet exakt vad alla har igen. han måste ha någon sorts störning. megalomani?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
12 timmar sedan, säger Rhetoric :

han kör live nu!

älskar hur han spelar bomb pots! han har T3s i BB. MP öppnar för 24BB, CO 3b ai för 212BB. Raph i stort sett instasynar och är upp emot AKs och AKo. bräda: KTx3x och han scoopar en 537BB pot.

någon halvtimma innan detta så öppnade någon i CO till 2BB. Raph ställer 25o OTB och alla foldar. även där var satt han djupt vill jag minnas.

har sett honom göra detta otaliga gånger. han ställer nästan 100% range om det inte är någon som 4 bettat eller gått all-in innan honom när det är bomb pots. han riskerar gärna 300BB med 94o för att vinna dom där extra 10BB som ligger i mitten. ofattbart...

också klassiskt när han säger att han 100% av gångerna vet EXAKT vilka kort motståndarna sitter på. sen går det någon minut och han säger att dom har X men så har dom någonting HELT annat, varpå han då låtsas som om ingenting hänt. tre minuter senare är hans ego återställt och han säger att han vet exakt vad alla har igen. han måste ha någon sorts störning. megalomani?

 

 

1. Det är splash pots

2. Det är 20bb i mitten

3. Vi som Streamers tävlar om en privat leader board där top 3 största splash pot för varje stake får mellan $400-$1000 i varje stake.

Dvs att sedan jag fått streamer-tag, så spelar jag upp mig djupt medvetet för att gå all in i en splash pot med any 2 för att vinna LB som jag cashar i nästan varje fredag tack vare den strategin, då det är värt att riskera det jag trycker in ($50-75$) för att vinna $600 nästan garanterat för splash pottsen storlek i BB som jag går in med.

Plus, att jag har även chans att vinna potten oavsett, det är inte så att jag är helt död, så freerollar det ganska hårt. (Och detta är även dom pengarna som jag fått från fredagen innan som jag sitter o spelar med, så fredagarna är värda ca $500-$1000 för mig om jag bara kör low stakes).

Den pot du såg med T3 (oavs om jag vann eller inte), så vann jag nu $600 för den. Så forsätt skratta, om du tror att det inte finns ett syfte bakom.

Därav så pushar jag även any 2 pre, dels för att dom overfoldar ändå, och om dom inte gör det så vill jag i princip att dom ska syna ändå, så spelar ingen roll, då det riktiga priset och målet med spelet är mycket större än det du ser.

Du såg då även på streamen efter den T3 potten att jag tar fram kalkylatorn och börjar räkna hur många BB den är, och hur jag nämner att jag ska ta en print och måste spara den, och jag säger även "jag har extra värde i splash pots".

Med alla dessa saker i direkt anslutning till den potten så kommer du fortfarande inte fram till att det kan vara nåt mer jag tävlar om innan du yttrar dig? Bra reads mannen. Du verkar kunna läsa av situationer bra.

Du kunde bara frågat mig på discord, då mitt spel sticker ut så mycket i splash pots, om det fanns nåt annat bakom, istället för yttra dig offentligt här att du seriöst tror att jag synar bakom 300bb all in me T3 för att det ligger 20bb i mitten. Du måste väl förstå att jag inte är hjärndöd? Detta förstår man vecka 1 om man har någorlunda sunt förnuft.

Titta på dom andra 400h av GG rush & cash 100-200nl på youtube jag streamat innan jag fick stream-tag, och se hur jag spelade splash pots då, så kan du ju få en uppfattning om hur jag approachar dom under vanliga förhållanden.

Ska du nämna dom bra spelen i kommentarerna här med som du ser då? Tvivlar på det va, dom talar ju emot dina åsikter mot mig, så dom struntar vi i. Vi twistar, överdriver och gör om smådetaljer så dom passar ditt narrative och utesluter/förminskar allt annat som talar emot.

Tror det är ganska bekräftat vilket tema dina kommentarer har.
Din hjärna supportar alla argument som talar för din åsikt/argument/lösning, och ignorerar och deflectar allt annat som talar emot.
Kallas för Cognative Bias, kolla upp det. För du är helt polariserad till att jag kan i princip inte läsa en hand och att mina reads alltid är fel.
Känns rimligt mannen, väldigt objektiv och neutral åsikt. Fortsätt så.

Om du bara kunde ta reda på lite kontext innan du dömer på det sättet du själv predikar om att jag kan göra.

Du nämner även själv flera gånger i dina inlägg att "jag alltid" gör något, när det inte stämmer. I alla fall inte i närheten till den grad av frekvens du påpekar (alltid). Och i samma mening kritiserar du mig hur jag säger "alltid".

Sedan säger du i princip när jag sagt "alltid", så är din bedömning att det stämmer "aldrig".

Mina "alltid", är stämmer enligt dig aldrig. Men självklart är dina "alltid" om mig 100% korrekta, och när du säger att jag "alltid har fel", eller att jag tex alltid gång på gång säger fel hand men är tyst om det (?), så stämmer det.

Läser man från din vy så verkar det som att jag sitter varannan hand och random gissar på en hand, som jag sedan verbaliserar, och sedan då har fel på 95%+ av gångerna (enl hur du utrycker dig), och sedan har jag rätt en gång och då firar jag? Verkar det ens rimligt lr?

Sen om du har sett mig ett tag (som det verkar), så borde du förstå att jag utrycker mig ganska polariserat och överdrivet med.

När jag säger "han har alltid/aldrig", så menar jag bara "ofta".
Du verkar inte vara så bra på o läsa av människor, kontext, sammanhang, läsa mellan raderna, eller få en hyffsad uppfattning om någon, och du verkar snöa in dig ganska snabbt på en rutt om hur du tror att jag är och sen kör du på det (något du givetvis predikerar om att jag också gör), fortsätt projicera.

Du är helt ute och cyklar.

Du sitter ju då med samma tunnelseende ur din vy, som du kritiserar mig för, och hur bara din vy om mig är korrekt och det enda rätta.

Du verkar ju helt förblindad av den syn du har på mig.

Speciellt bevisat när du sitter och yttrar dig som ovan om saker du har noll aning om, och du verkar brista att zooma ut till fågelperspektiv innan du kommer till dina slutsatser.

Slappna av, ta en banan, dra en dans och enjoya streamen bara, istället för att övertänka på ett sånt hatiskt sätt. Jag har suttit så med, man får aids av det.

Det här är det svar och den tid du får av mig.


Gl


 

Redigerad av Raph Darko aka Agamemnon
  • Like 4
  • Thanks 1
  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...