Gå till innehåll

Helgens bästa


Recommended Posts

Snyggt läst Lobo. Kommer ihåg de där loppen Il Forte gjorde där kommentatorerna fräste att han blev alldeles för het i ledningen men avståndet till klungan bara växte. Sjukt häftigt. Har dock svårt släppa en Lövgren-häst med 30 prollar segrar från bästa spåret, uppväxling barfota bak till 4 %. Ganska underspelad även den.

 

Kliar ju i fingrarna att spika nån av Kolgini-hästarna som har spetsläge men är väl upp mot halva dussinet gånger jag lovat mig själv att så inte göra. Vet inte vad han gör för fel, men ständigt i topp vad gäller galopper. Sen väljer dom ju rätt eldiga stammar men knappast Kilen haft samma statistik.
 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Markus8000 :

Snyggt läst Lobo. Kommer ihåg de där loppen Il Forte gjorde där kommentatorerna fräste att han blev alldeles för het i ledningen men avståndet till klungan bara växte. Sjukt häftigt. Har dock svårt släppa en Lövgren-häst med 30 prollar segrar från bästa spåret, uppväxling barfota bak till 4 %. Ganska underspelad även den.

Kliar ju i fingrarna att spika nån av Kolgini-hästarna som har spetsläge men är väl upp mot halva dussinet gånger jag lovat mig själv att så inte göra. Vet inte vad han gör för fel, men ständigt i topp vad gäller galopper. Sen väljer dom ju rätt eldiga stammar men knappast Kilen haft samma statistik.

Det har alltid varit samma sak med Kolgjini hästarna sedan Lutfis tid med mycket galopper. Börjar dom sen att galoppera vet hästarna om att de kan försvara sig med galopp för att slippa springa, så det är inte alltid att de bara rullar över eller har ont någonstans. Minns också många gånger när Ludde körde hästarna fullständigt slut i loppen med tokiga styrningar, fick de bara sen tillräckligt med vila kunde de komma ut som nya hästar nästa gång. 

Rapid Pal är i grunden en bra häst, stod 1 2,70 på V75 så sent som i januari trots spår 12, felade då, även om den har vunnit lopp efteråt har den inte riktigt hittat stilen sedan dess, men det finns kapacitet att vinna ett sådant här lopp.
 

 

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, säger Lobo :

Det har alltid varit samma sak med Kolgjini hästarna sedan Lutfis tid med mycket galopper. Börjar dom sen att galoppera vet hästarna om att de kan försvara sig med galopp för att slippa springa, så det är inte alltid att de bara rullar över eller har ont någonstans. Minns också många gånger när Ludde körde hästarna fullständigt slut i loppen med tokiga styrningar, fick de bara sen tillräckligt med vila kunde de komma ut som nya hästar nästa gång. 

Rapid Pal är i grunden en bra häst, stod 1 2,70 på V75 så sent som i januari trots spår 12, felade då, även om den har vunnit lopp efteråt har den inte riktigt hittat stilen sedan dess, men det finns kapacitet att vinna ett sådant här lopp.
 

 

Se där. Lövet är en skön luring. Väldigt duktig och proffsig men topp 3 av offentliga travinvolverade som lika gärna skulle kunna vara galen på nåt sätt. Aldrig sett honom visa en enda känsla exempelvis.

 

Gillar ändå Adrians attityd. Han kör för att vinna. Om inte så säger han det. Fler kuskar/tränare/ägare med samma så hade vi helt utomstående fått rimligare förutsättningar. Nu är det som mer att Örjan skvallrar till innersta kretsen att det blir preparé detta lopp så har man väl hips vips ännu mer minus-ev. 
 

Borde väl sen inte vara så hemskt att köra hästarna ordentligt om träningen gjorts, precis som med oss människor. Mellkos hästar verkar ju kunna mörsa oavsett löpningsförlopp vecka ut och vecka in. Hennes hästar är ju obligatoriska varje lopp och vecka denna period.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

 

Det blev nästan spik på Ester Degli Dei idag, garderade med Ninneta Boko som C-häst. Gillade verkligen intrycket på Bedazzled Sox senast. Det blir skillnad när bra kuskar kör i jänkarvagn, idag blir det dessutom barfota runt om. Mycket handlar om den kan svara ut A Fair Day. Rolig spik att avsluta med. Ville ta bort Chapuy i första avdelningen, men vågade inte. Blir bara förbannad om den blåser till ledningen och sen bara vinner och man inte har streckat den.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2023-11-18 kl 15:27, säger Lobo :

 

Det blev nästan spik på Ester Degli Dei idag, garderade med Ninneta Boko som C-häst. Gillade verkligen intrycket på Bedazzled Sox senast. Det blir skillnad när bra kuskar kör i jänkarvagn, idag blir det dessutom barfota runt om. Mycket handlar om den kan svara ut A Fair Day. Rolig spik att avsluta med. Ville ta bort Chapuy i första avdelningen, men vågade inte. Blir bara förbannad om den blåser till ledningen och sen bara vinner och man inte har streckat den.

Vi tänkte väldigt lika förra helgen. A fair day visade sig dock vara ännu värre monster än väntat. 
 

Ser svårt och spännande ut till helgen iaf. Kliade i fingrarna när jag såg Rackham fanns till 3 prollar i morse. Var ändå ute mot Honeck, San moteur och grabbarna näst senast. Det är dessutom hemmaplan. På nedsidan är en sisådär kusk och en bedrövlig rad.

 

Har ni några drag själva?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag går på favoriten Kentucky River och hamrar in spiken. 55 % på strecken är vettigt om bara team Redén är intresserad av att vinna. 

Sayonara måste bara med bongen som den har visat upp sig, biken åker på idag, tufft läge dock. Gocciadoros Catullo Jet är förstahästen. Bookmakers är inte alls överens om oddssättning i detta lopp, 103 i återbetalning var det när jag tittade, säger allt.

Micael Andersson är en friskis som vunnit något lopp på på slutet, hans Molly Vici kan skrälla från spår 1 i femte avdelningen, Erik hoppar upp i vagnen denna gång. 

I sista tar jag ställning för Christofer Jet, är så klart gynnad av tre strykningar. Det finns möjligheter att Lönborg som är ganska försiktig släpper ledningen med sin Eddie The Eagle om Gocciadoro kör till. Letar man skräll i detta lopp är Lucifer Boko intressant till 2 %. Den har dock inte vunnit något lopp i år, men har haft sparat i mål de senaste gångerna, bra rygg här på favoriten.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 timmar sedan, säger Lobo :

Jag går på favoriten Kentucky River och hamrar in spiken. 55 % på strecken är vettigt om bara team Redén är intresserad av att vinna. 

Sayonara måste bara med bongen som den har visat upp sig, biken åker på idag, tufft läge dock. Gocciadoros Catullo Jet är förstahästen. Bookmakers är inte alls överens om oddssättning i detta lopp, 103 i återbetalning var det när jag tittade, säger allt.

Micael Andersson är en friskis som vunnit något lopp på på slutet, hans Molly Vici kan skrälla från spår 1 i femte avdelningen, Erik hoppar upp i vagnen denna gång. 

I sista tar jag ställning för Christofer Jet, är så klart gynnad av tre strykningar. Det finns möjligheter att Lönborg som är ganska försiktig släpper ledningen med sin Eddie The Eagle om Gocciadoro kör till. Letar man skräll i detta lopp är Lucifer Boko intressant till 2 %. Den har dock inte vunnit något lopp i år, men har haft sparat i mål de senaste gångerna, bra rygg här på favoriten.

Kentucky var blekare än väntat, men behövde kanske lopp i sig trots den där repan som kördes i regidebuten efter galoppen.

 

Jag fick nöja mig med 6 rätt på båda bångarna då Catullo spikades till fina 22 %. När Gocciadoro säger strrrong horse och att den är bättre än Jimmy Ferro BR så kändes den klar. Tyvärr krokade han fast i Lindgrens häst när den skulle skjuta fart in på upploppet.

 

Var iaf en mycket trevlig lördag med liven där avtackningen av Lennart Forsgren var en höjdpunkt. Bland annat att dom 2004 skapade en slags Stefan & Krister-liknande tv-serie som hette Djuristerna där dom bla gick igenom viktiga regler. 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny mycket svår v75-omgång idag. Skotvång, minusgrader och jämna lopp. Blir viktigt att hänga med på informationen under eftermiddagen. Har egentligen lovat mig själv att aldrig spika i lägsta klassen, allra minst ett sto mot hingstar och valacker men Moraskola lockar ändå med Örjan från spår 5, stängt huvudlag och bike över sprinterdistans till 22%. Guld blir ju hopplöst när Moni Viking är knubbig enligt björnkollen.

 

Mitt stryk ser ut så här för närvarande. Behöver 1 av 4 kryss och 2 av 4 tvåor. Det senare känns tuffast.

E3A2F6ED-E465-4E46-B4D1-D05EFA4B56C7.png

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en rejäl vändning på stryket efter att ha läst på lite mer. Wolves verkar ju bland annat redan gett upp när man ser laguppställningen. Lyckades dessutom, hör och häpna, vinna lite på poker från mobilen vilket naturligtvis oavkortat går rakt in i poolspelens Bermudatriangel.

 

Travet blir det nog spik på Kendall men lite äckligt att Tarzans hästar går som tåget. 

Edit: skulle ju inte göra ont att ha alla rätt klockan 21 och kunna lasta på tvåan.

 

A80A4B16-8FD9-4F67-93E9-EF01CFCAC403.png

Redigerad av Markus8000
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt både stryk och v75 i helgen. Lite sugen på Purple Rain och Middles. Den förstnämnda var ute mot ingen mindre än Mister F Dag som väl smekt detta gäng baklänges. Spår 8 är iskallt men slaskvinter så vinner ofta bästa hästarna, oavsett läge. Middles är bra hemma och slog Lichester hemma näst senast på riverside. Lämnat in en kupong via reducering.se och ska även testa svs eget verktyg nu när det är JP.

 

Annars är det en riktig Guns n Roses-dag. Vaknade i vanlig ordning gubbtidigt och försökte spela som slash. Tyckte själv det lät riktigt bra idag. Ackorden satt och jag kunde även gunga lite i takt med musiken. Väckte min tjej, som då jobbar med musik, och hon pluswhinade om att gitarren var ostämd. 

 

Finns nog ingen låt som Paradise City och inget album som Appetite. Hörde låten på radio första gången och beställde LP:n via Ginza om nån kommer ihåg det. Efterföljande sommar åkte jag, mamma och pappa på bilsemester till Öland till vilken min storebror spelade in Paradise City på ett kasettband som gick att spela i Freestyle som jag tror det kallades (kan ha varit walkman också). Han fick alltså sitta i 90 min och flippra tillbaka själva spetsen som gör att det kommer ljud från en Lp-skiva. Lägg till lite Donkey kong och resan gick i ett nafs. Versionen när Slash glider igång med lite pink floyd och sedan kör introt får alltså vara helgens bästa spel:

 

 

5D450A6F-1F18-40E0-823D-8960C3D0D548.jpeg

A3FE68D4-7368-4445-947B-BD379AD96B9A.png

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plitade dit Purple Rain på kupongen också. Öppnar annars starkt med två spikar, Filippa B.J. och Luca Baroso. Enligt oddsen är jag väck minst 80 % av gångerna och sen är det 5 lopp till, så att det är svårt är ingen överdrift. Ultion Face och Stoletheshow är så klart missgynnade av skor, For Guys Dream har svårt att vinna bakifrån. Tog med alla tre ändå, någon borde det stämma för, kompletterade med Beartime, mest för att inte snacka bort mig själv. Corazon Bar är tidig i V75:7, under 9 %. Vill man ta många i andra tar man med Discotheque som C-häst, under 1 %.

Använder också reducering.se. Har stor ram med en kraftig reducering (95 %), innehåller fyra spikar, en av dom är Brentford borta mot Sheffield U.

Från damernas VM i handboll noterar jag att det var förhandssnack i 1 timme när Sverige skulle möta Kamerun. Vad skulle dom snacka om egentligen? På ett handikappspel var Sverige fortfarande favoriter trots att Kamerun hade 17 bollar i handikapp. Slutresultatet 37-13 säger allt, man börjar ju undra om Viaplay tror att folk inte har något bättre för sig. Det är inte konstigt att aktien rasar.

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The baron 20 % från bricka 9 över 1640 är det sjukaste jag sett. Björnkollen har inflytande. Filippa trendar nedåt, det är lopp 1 så bara blunda och spika imo. Står suveränt i loppet, Jorma positiv och går alltid med skor. Spelar även Purple rain som ensam A-häst. 
 

Edit: har ju även nån autism kring att siffrorna ska se bra ut. 2292 var riktigt snyggt.
 

 

8A18B470-DD38-4282-8031-8B9B6A757C1F.png

Redigerad av Markus8000
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, säger Lobo :

Plitade dit Purple Rain på kupongen också. Öppnar annars starkt med två spikar, Filippa B.J. och Luca Baroso. Enligt oddsen är jag väck minst 80 % av gångerna och sen är det 5 lopp till, så att det är svårt är ingen överdrift. Ultion Face och Stoletheshow är så klart missgynnade av skor, For Guys Dream har svårt att vinna bakifrån. Tog med alla tre ändå, någon borde det stämma för, kompletterade med Beartime, mest för att inte snacka bort mig själv. Corazon Bar är tidig i V75:7, under 9 %. Vill man ta många i andra tar man med Discotheque som C-häst, under 1 %.

Använder också reducering.se. Har stor ram med en kraftig reducering (95 %), innehåller fyra spikar, en av dom är Brentford borta mot Sheffield U.

Från damernas VM i handboll noterar jag att det var förhandssnack i 1 timme när Sverige skulle möta Kamerun. Vad skulle dom snacka om egentligen? På ett handikappspel var Sverige fortfarande favoriter trots att Kamerun hade 17 bollar i handikapp. Slutresultatet 37-13 säger allt, man börjar ju undra om Viaplay tror att folk inte har något bättre för sig. Det är inte konstigt att aktien rasar.

Hahaha, ja herregud angående Viaplay. Kasta in nån i Joey Barton-stil på premier League, tack. Så otroligt roligt när han jämför kvinnors åsikter om mäns fotboll med att han frågat om stickning. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ingen jackpot på V75 i helgen. Femmorna föll, vilket innebär att återbetalningen blev (40% + 20%) av 65% som är 39%, alltså sämre än triss.

Jag beundrar er som orkar spela ett ur matematisk synvinkel så dåligt spel. Men det är väl miljonerna som lockar och då spelar kanske villkoren mindre roll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger Folke Rosvall :

Det var ingen jackpot på V75 i helgen. Femmorna föll, vilket innebär att återbetalningen blev (40% + 20%) av 65% som är 39%, alltså sämre än triss.

Jag beundrar er som orkar spela ett ur matematisk synvinkel så dåligt spel. Men det är väl miljonerna som lockar och då spelar kanske villkoren mindre roll.

Vilken tjej du är ibland Folke. Jag tycker v75 förgyller vardagen. Från att man smyger upp listan på söndag till att loppen går lördag. Det är också en mycket mysig produkt med massa kärlek för de vackra djuren. Klart det finns en matematisk nackdel, men så är även att öht lämna hemmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, säger Markus8000 :

Vilken tjej du är ibland Folke. Jag tycker v75 förgyller vardagen. Från att man smyger upp listan på söndag till att loppen går lördag. Det är också en mycket mysig produkt med massa kärlek för de vackra djuren. Klart det finns en matematisk nackdel, men så är även att öht lämna hemmet.

Ja om du trivs så ska du naturligtvis fortsätta. Jag förstår att V75 ger mycket spänning och chansen att vinna stort kittlar förstås. Jag önskar lycka till.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, säger Folke Rosvall :

Det var ingen jackpot på V75 i helgen. Femmorna föll, vilket innebär att återbetalningen blev (40% + 20%) av 65% som är 39%, alltså sämre än triss.

Jag beundrar er som orkar spela ett ur matematisk synvinkel så dåligt spel. Men det är väl miljonerna som lockar och då spelar kanske villkoren mindre roll.

För egen del satsas det bara några hundralappar som en TV-peng. Bryter vi ner återbetalningen på V75 som en H2H skulle oddsen landa på 1,30 - 1,30. Ingen skulle någonsin spela en H2H med dom oddsen, men V75 innehåller många lopp och hästar så misstag kommer att begås. De facto har återbetalningen ingen betydelse eftersom du bara spelar när det finns värde, blir den för uppenbar kommer ingen att spela.

Själv hade jag bara 5 rätt trots att spikarna jag förordade satt. Det är ju ens eget fel när man inte får utdelning när man får fem så din uträkning på 39 % är något missvisande för bra och tänkade spelare. 

Något jag skulle sträva efter om jag satsade helhjärtat på V75 eller streckspel överhuvudtaget skulle vara att hitta den perfekta insatsen per omgång. Jag tror att den finns där någonstans. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Rolig omgång i eftermiddag. Jorma Kontio har bra statistik som favorit och är mycket skicklig i spets. Adrian Kolgjini kör ofta galopp. Orimligt hög procent på Swish the cash alltså, medan Mellby Jail borde vara glasklar. Ett riktigt monster vad som syns i lopparkivet.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...