Gå till innehåll

NLT - Trn, hemmatour, jag bara torskar?


toompa84

Recommended Posts

Har ni nåt tips på följande...

 

Förutom internetspel brukar jag spela IRL med mina bästa vänner ibland. De är väldigt färska på poker nästan alla av dem, men jag lyckas sällan slå dem ändå.

 

Vi spelar NL och brukar vara ~6st. Oavsett om man höjer preflop så går de med trots att de har kort som 95o. Senast vi spelade torskade jag KK mot just 95o trots 3xBB-höjning preflop sent i turneringen, en hade synat med just 95o och floppen gav honom två par (9 :heart: 5 :spade: 2 :club: )

 

Hur ska man spela för att de inte ska gå med när de har sådana skithänder? Höjer man för mycket prelop lägger sig alla och man får ingen utdelning för sitt monster!?

 

Strategitips välkomna, jag skulle definiera mina kompisar som callingstations och i allmänhet väldigt lösa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska man spela för att de inte ska gå med när de har sådana skithänder? Höjer man för mycket prelop lägger sig alla och man får ingen utdelning för sitt monster!?

 

Höj hellre för mycket än för lite med KK/AA.

I regel vinner du en liten pott med KK/AA eller förlorar en stor.

Bara välja vilket du tycker låter mest lockande ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[quote name="toompa84

Hur ska man spela för att de inte ska gå med när de har sådana skithänder? Höjer man för mycket prelop lägger sig alla och man får ingen utdelning för sitt monster!? [/quote]

 

 

Höj hellre för mycket än för lite med KK/AA.

I regel vinner du en liten pott med KK/AA eller förlorar en stor.

Bara välja vilket du tycker låter mest lockande ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höj standard med höga pockes innan flop.

 

Du kan inte skydda dig mot utdragningar när du spelar mot callingstations. Om det är normalt spel från deras sida att alltid syna ner är det bara att betta på när du tror att du har bäst hand. Det finns inget annat du kan göra. Du måste dock självklart tänka på att en höjning från en passiv spelare nästan utan undantag signalerar ett superubermonster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner så väl igen det där.

 

När motståndarna är lite sämre så fungerar inget "fancy"-spel, utan det gäller att visa de vinnande korten alltsom oftast. Det gäller att vänta på rätt kort och rätt tillfälle. Personligen så blir jag rätt uttråkad och börjar slaska lite istället. Det är himla kul, men inte lika vinnande som ens vanliga spel online.

 

Det gäller att anpassa sig till de motståndare man har vid bordet. (klyscha jag vet ;))

Vet man att spelare A alltid synar före floppen så vet du dina KK kommer att bli synade även om du höjer. Alltså gäller det att spela dina kort efter de förutsättningarna. Har spelare A då 95 och träffar 95 på floppen så kommer det att svida.

 

Om vi fortsätter med AA och KK så finns det ju inte så många sätt att skydda dem från att få syn av tex 95 än att höja väldigt mycket eller gå all in. Grejen är ju att du vill få syn av 95 eller hur??

 

När det gäller att spela med kompisar så kan det bli lite annorlunda motför nätet, det är då säkert. Vad sägs om att sitta på en helt okey stack och syna en all in före floppen med J :heart: 3 :heart: när två spelare redan gått all in? Men så är det ibland, det gäller bara att försöka vända det till din fördel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lek callingstation du med o höj ALDrig så blir det LOTTO

o du vinner 1/6 av gångerna istället för nästan aldrig som du söger :D

 

hehe, det var nog dagens sämsta tips!

 

Däremot ska jag nog sänka starthandskraven lite.

 

En av polarna har som motta att "allt avgörs på floppen" han kan ibland betala 25% av stacken för att se en flop med vilka två skitkort som helst!

 

Trots att jag vet hur lusigt de spelar lyckas jag nästan alltid åka på bubblan i våra turneringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du spelar mot calling stations, så öka storleken på din standardhöjningar. Prova 4xBB eller 5xBB för att se var gränsen går.

 

När du har KK höjer du precis så mycket att de synar. Du vill ju bli synad, helst av exakt en spelare. Men se till att de får betala så mycket som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, spela enkelt, valuebetta. No fancy shit. När jag möter sånt motstånd brukar vilka två färgglada kort som helst duga, gäller mest att aggra på träffade top par. Visst, de får in sin slaskstege då och då, men i gengäld kommer de att betala dig när de synar ner dig till floppen i ett försök att förbättra sitt par i fyror med J kicker mot dina äss/kungar. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...