Gå till innehåll

Fiskeri på SvS


lamern

Recommended Posts

16 minuter sedan, säger brusig1 :

Micromaffian blir kränkta igen! 

Fattar inte vad som var attityd ang ölkakas inlägg, han sa exakt vad jag antar alla regs tycker inkl hero som kom in och droppade sina resultat. Jag tycker definitivt det är nice att folk vinner pengar på sin hobby, men om man går in i någon annans dagbok och postar sina resultat för att flexa så får man nog förvänta sig någon dryg kommentar. 

 

 

71nrzl.jpg

  • Like 3
  • Haha 11
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag fick spelat 2 timmar efter jobbet idag och resultatet var helt ok men märker att jag lätt faller in i gamla vanor under de perioder jag hamnar i autopilot. grundplanen är att försöka strukturera tankeprocessen - tex 1. vilka betstorlekar använder jag på denna bräda, 2. betfrekvens för range och 3, hur förhåller sig min hand till den allmänna betfrekvensen eller att fundera på om motståndarens linje är över/underbluffad istället för att rationalisera en syn pga någon blocker eller att jag är högt i min range trots att jag bara har en bluff catcher. 

vid autopilot blir det mer slentrianmässigt bettande och det är möjligt att det genererar mer pengar och behovet att exempelvis ha en vettig checkrange är mikroskopiskt på dessa nivåer men då det inte är ett levebröd utan en hobby tycker jag det är kul att försöka utvecklas lite och ta till mig det jag lär. funderar på om jag spelar för många bord (5) och funderar på att minska antalet för att hålla mig ur autopilot mer och hinna lägga mer tid på besluten. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, säger lamern :

jag fick spelat 2 timmar efter jobbet idag och resultatet var helt ok men märker att jag lätt faller in i gamla vanor under de perioder jag hamnar i autopilot. grundplanen är att försöka strukturera tankeprocessen - tex 1. vilka betstorlekar använder jag på denna bräda, 2. betfrekvens för range och 3, hur förhåller sig min hand till den allmänna betfrekvensen eller att fundera på om motståndarens linje är över/underbluffad istället för att rationalisera en syn pga någon blocker eller att jag är högt i min range trots att jag bara har en bluff catcher. 

vid autopilot blir det mer slentrianmässigt bettande och det är möjligt att det genererar mer pengar och behovet att exempelvis ha en vettig checkrange är mikroskopiskt på dessa nivåer men då det inte är ett levebröd utan en hobby tycker jag det är kul att försöka utvecklas lite och ta till mig det jag lär. funderar på om jag spelar för många bord (5) och funderar på att minska antalet för att hålla mig ur autopilot mer och hinna lägga mer tid på besluten. 

 

En bra autopilot är den största tillgång man kan ha. Gäler bara att den är bra. :)

 

  • Like 1
  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 5 weeks later...

blivit väldigt dåligt med spel hittills i år men fick in någon timme idag och det visade sig även att kekset har fiskeridagboken som startsida i sin browser. en del god underhållning här så det kan jag köpa. keksmannen: klarar inte multitaska chat + alla bord som er andra pratgubbar

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

inte mycket spel denna månad heller men desto mer plus när jag väl spelat och tagit ut en del pengar för att finansiera diverse köp då jag lagt upp en sparplan och inte vill tulla på den budgeten. varit mycket på gymmet och en del dejtande.

knegar som affärsområdesansvarig och arbetar lite med samma funnelstrategi på tinder som jag gör med våra säljare: se till att jag har en bra mängd matches i pipelinen, bearbeta ett urval av dom l i två strömmar (casual eller seriöst) och sen dejta ett urval där. jag vill få till ett bra flöde och arbeta i rätt del av funneln så att det inte blir för tunt eller tjockt i något av stegen och börjar få någorlunda grepp om det. det är lätt att det blir fullt i slutsteget och då blir det krångligt att jonglera eller så finns det plötsligt inget att hämta men mängder med matches som är i början av resan. lite kul är det i varje fall, viss skillnad mot hur det var att vara i förhållande för ett par månader sen 😅

Redigerad av lamern
  • Like 1
  • Haha 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fick in någon timmes spel i dag. celebert besök av fortress något varv innan jag skulle stänga ner men hann inte ge honom någon stack. varit körigt på jobbet under veckan så inte hunnit planera något inför helgen. inte jättetaggad på något avancerat och lite sent att styra upp sånt så det kan bli lugnt

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Postad (redigerade)

spelat ganska mycket i mars med mina mått mätt. det är ett par spelare som måste nöta något oerhört för de är alltid där när jag spelar. har både thor och rumblefish som alltid är på plats grönmarkerade men tror aldrig jag fått in pengarna bra mot någon av dom så dags att avmarkera 😄

de har förmodligen mig grönmarkerad också

Redigerad av lamern
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2023-03-12 kl 16:04, säger lamern :

spelat ganska mycket i mars med mina mått mätt. det är ett par spelare som måste nöta något oerhört för de är alltid där när jag spelar. har både thor och rumblefish som alltid är på plats grönmarkerade men tror aldrig jag fått in pengarna bra mot någon av dom så dags att avmarkera 😄

de har förmodligen mig grönmarkerad också

Finner det imponerande att kunna spela 24/7 när man uppenbarligen förlorar varje session. Bidragen måste vara bra nuförtiden 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger Färgadstege :

Finner det imponerande att kunna spela 24/7 när man uppenbarligen förlorar varje session. Bidragen måste vara bra nuförtiden 

 

image.thumb.png.91a267b26dc43844ae6af2f215b18265.png

Jag tror också de båda är vinnande. Dyker ju upp flertalet spelare regelbundet vid borde kring både /2 och /4 som en kan nyttja.

Är för övrigt inget fan av den nedvärderande bidragsretoriken. Tänker att är man så mycket bättre än de ovan nämnda finns det således gratispengar att hämta 24/7-vilket borde leda till ökad glädje.

 

  Edit: Glömde citera lamern :)

Redigerad av f0rtress
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...