Gå till innehåll

Fiskeri på SvS


lamern

Recommended Posts

1 timme sedan, säger afghan_balla :

Thoughts on KurdoZhaki?

det var ett tag sen jag spelade mot honom men en standard tag som mixar in lite spew lite då och då

 

på tal om spew, det var längesen jag såg billivey. har han tiltat iväg datorn till kronofogden?

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2023-03-25 kl 16:28, säger lamern :

eftersom power rankings är i tiden nu kommer en spontan på top regs från 1/2 (utan inbördes ordning)

kingpresto 
allornutin 
vraus
ITCHYALLZ
bazzwald

 

 

  allnornutin är ju också en spewtard enligt min erfarenhet. presto är nog bäst på den listan imo. litet sample dock.

Den 2023-03-25 kl 18:49, säger BoImee :

Billivey. 
 

nu lirar jag knappt. Och än mindre 1-2, men jävlar vad sjuka tilts den killen låg inne med. Hahahaha

Anteckningar: "syna alla 2.5x överbet river shoves med A-hög eller bättre"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

den här påsken måste varit rekord i antal händer och timmar, grovt räknat så har det blivit 20-25 timmar under påsken. utöver det så hann jag ha en lyckad dejt här hemma på torsdagskvällen och ett par gympass under helgen. jag höll på att skriva att det var en produktiv påsk men att pumpa händer på mikrostakes ligger närmare en total degen helg 😄

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

intressanta nyheter om svenska spel. poker har varit en fin hobby senaste året, både för att att det är kul leka runt med solvers och se instruktionsvideos samt att varva ner från jobbet någon timme på kvällarna, framförallt sen jag blev singel i slutet av december och fick oerhörda mängder tid över. på senaste tiden har jag säkert fått in över 10 timmar i veckan så nästan kvalificerad som prospect till micromaffian. vi får se hur det blir nu med rejk, segregerade spelarpooler etc. jag kommer sakna föppa, allornutin, kingpresto och company men börjat dejta en donna senaste veckorna så cirkeln kanske sluts!

/52Mary

  • Sad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

testade nya klienten och blev lite trött i huvudet inledningsvis men vande mig efter ett tag. tycker det är lite otydligt att snabbt urskilja vem som är med i potten och vem som lagt sig men det kommer väl. vann varenda stor pott och såg bldswttrs vid borden

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bortsett från att jag fortfarande ibland missar att vi är fler spelare än jag trodde så har jag börjat uppskatta nya klientens interface, framförallt att kunna visa till bb istället för SEK vilket underlättar när jag blandar stejks. eftersom jag inte använde ryssconvertern tidigare så har det också öppnat upp för att kunna använda PT

bäst av allt är att turboborden verkar försvunnit och att jag inte längre hamnar på ett flop & go när jag köar till 6 max

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har det blivit sämre trafik på /5 på senaste tiden eller är det att jag kommit in tidigare så baggio eller allamarker inte hunnit starta upp bord? känns som att varje gång jag köar och hamnar hu så är det någon av de två. cred till de killarna för jag har inte öppnat något själv så ska inte klaga

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

något som varit väldigt tydligt under maj är att kombinationen av att springa bra och spela många händer får mig att försaka utveckling. jag har sprungit bra i ganska många månader nu och ökat volymen för varje månad samtidigt som jag spenderat mindre och mindre tid på uppföljning, analys och teori. naturlig reaktion hos mina tre läsare (kneten, kexet och siklöjan) är att det är väl bara bra att darkopumpa under solspringet men det som fick mig att spela poker igen var att det var en avslappnande hobby efter pressade arbetsdagar. slötitta på gratis instruktionsvideos, leka runt lite i gtowizard, bygga ranger och sen se hur framgångsrikt jag kunde applicera det vid bordet.

planen var inte att pumpa händer på microstakes och även om det är trevligt med ett litet tillskott till kassan och en hobby som inte kostar pengar så har jag ett jobb som löser finanserna. den största anledningen till att jag spelat så mycket i maj är att jag nu har pt4 och drivkraften har mer varit att samla data än att tjäna några tusenlappar. jag hade ingen aning om vad mina eller motståndarnas stats är och nu har jag spelat in lite data så dags att balansera om spenderad pokertid och låta strukturerat utvecklingsarbete och youtube ta större utrymme. mer jarretman och mindre rumblefish. 

btw, är det bara för mig som postaknappen inte syns? 

  • Like 1
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är intressant att se motspelarnas stats. tidigare spelade jag i princip likadant mot alla utöver uppenbara fiskar då det finns mer att önska av både mitt minne och note-skrivande. nu ser jag att det finns regs med 12/8 och 14/10 och en med ganska normala stats utöver 5 i fold to pf 3b after raise som trycker in det med alla par och skapliga ess när han inte tar en flop.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Postad (redigerade)

efter att blandat ihop otaliga 86o och 66 så passade jag på att prova ett par flashiga läsglasögon när jag var på ica och provläste innehållsförteckningen på en vara - knivskarpt! före flytten till ipoker fanns inte en tanke på att jag var i behov av det. nu ser jag hur skitig datorn är dessutom. med ett sånt framsteg kan jag kosta på mig lite fan service till mina trogna läsare, en graf på händerna sen svs-flytten. 

48 548 händer och 42 days played är inte illa, lite fun facts om mina motspelare från min db:

största vinnare: queenmighty (spelade 64/3 på 187 händer och drog in 14 inköp på /5)

största förlorare: baggio (cred till honom för det men framförallt att för att snubben är en av få som öppnar nya /5 bord)

flest händer aka flitigaste grindern: hewhomustbenamed  (kriga på!)

image.thumb.png.65e8881bbe2eff8addc3476a6a74ac1b.png

Redigerad av lamern
  • Like 4
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger lamern :

efter att blandat ihop otaliga 86o och 66 så passade jag på att prova ett par flashiga läsglasögon när jag var på ica och provläste innehållsförteckningen på en vara - knivskarpt! före flytten till ipoker fanns inte en tanke på att jag var i behov av det. nu ser jag hur skitig datorn är dessutom. med ett sånt framsteg kan jag kosta på mig lite fan service till mina trogna läsare, en graf på händerna sen svs-flytten. 

48 548 händer och 42 days played är inte illa, lite fun facts om mina motspelare från min db:

största vinnare: queenmighty (spelade 64/3 på 187 händer och drog in 14 inköp på /5)

största förlorare: baggio (cred till honom för det men framförallt att för att snubben är en av få som öppnar nya /5 bord)

flest händer aka flitigaste grindern: hewhomustbenamed  (kriga på!)

image.thumb.png.65e8881bbe2eff8addc3476a6a74ac1b.png

Imponerande grind! Grafen ser ju stabil ut. Baggio ❤️😊

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

59 minuter sedan, säger Färgadstege :

Snygg graf!

kan vi få en lista på bästa regs/sämre regs? 

jag är rätt dålig på att skilja på regs så det blir mest de som sticker ut åt det sämre hållet som jag kommer ihåg men här är ett försök

sämre regs (om de räknas som det men de sitter vid borden ofta)

rarelyloses
BELLSA
shadowclerk
janneblaze
12kaizen12

stabila regs

hewhomustbenamed
joakim1love
peekaboomf
GGLandstone

hur ser din lista ut?

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...