swedish_orca Postad 23 Maj , 2020 Rapport Postad 23 Maj , 2020 Mina resultat nu (bonusar & frirullar borträknade) unibet: +14 euro (spelade ca 6000 händer där) SVS: +102 sek Körde hårt idag men märkte att jag inte var tillräckligt bra i HU, kändes nästan som jag blev utspelad när jag mötte en annan individ (tappade ca 25 sek totalt innan jag gav upp och lämnade), får skylla på att jag inte var i form. Citera
swedish_orca Postad 23 Maj , 2020 Författare Rapport Postad 23 Maj , 2020 var ungefär +64 sek på SVS när jag återvände så det har iallafall gått åt rätt håll men ej statistiskt signifikant. Tyckte det verkar vara lättare att få edge över folk på SVS än på unibet, fler direkt dåliga spelare på Svenska spel. Citera
swedish_orca Postad 1 Juni , 2020 Författare Rapport Postad 1 Juni , 2020 +150 sek Är ganska säker på att jag är onödigt bra för lägsta nivån men det blir att fortsätta på lägsta nivån då jag inte vill riskera att hamna på minus (ligger just nu plus efter bonus för alla pokersidor). Har varit innan där jag har trott att jag är bättre än övriga spelare men sen har det inte visat sig i resultaten när jag spelat fler händer (ex fiaskot innan på partypoker). 1 Citera
swedish_orca Postad 9 Juni , 2020 Författare Rapport Postad 9 Juni , 2020 Och där rasade jag 57 kronor vinst: 103 sek tycker inte jag får mitt post-flop spel att fungera vidare bra, har försökt allt möjligt men känns som jag är för evigt fast vid microstakes. 1 Citera
UnitOperations Postad 10 Juni , 2020 Rapport Postad 10 Juni , 2020 Prova att signa upp för ett ”essential” medlemskap på RIO. Försök titta igenom lite händer efter du spelat dem och gör en djup analys. Gärna diskutera dina tankar med någon som är vinnande! Annars tror jag du klarar dig långt på att hålla det extremt simpelt på dina nivåer så kommer utvecklingen under tiden. Spela tight/solid preflop. Värdebetta sönder folk när du har nått etc etc. Sen är det bara att hålla disciplinen och få in lite volym. Klarar du det är det bara en tidsfråga innan du kan kliva upp nån nivå! 2 Citera
swedish_orca Postad 10 Juni , 2020 Författare Rapport Postad 10 Juni , 2020 9 timmar sedan, säger UnitOperations : Annars tror jag du klarar dig långt på att hålla det extremt simpelt på dina nivåer så kommer utvecklingen under tiden. Spela tight/solid preflop. Värdebetta sönder folk när du har nått etc etc. Det är många som överfoldar även på lägsta nivån på SVS. Behöver bli bättre på att exploita dåliga spelare tror jag. Pseudo-GTO funkar också men winraten blir mindre än vad den hade kunnat vara. Citera
magico Postad 11 Juni , 2020 Rapport Postad 11 Juni , 2020 6 timmar sedan, säger swedish_orca : Det är många som överfoldar även på lägsta nivån på SVS. Behöver bli bättre på att exploita dåliga spelare tror jag. Pseudo-GTO funkar också men winraten blir mindre än vad den hade kunnat vara. Nej det behöver du inte, UnitedOperations har rätt, det räcker utmärkt att spela tight preflop och sen ta mycket värde när du har träffat nåt bra. Jag har hjälpt 2 spelare att ta sig upp från 0.25/0.5kr till högre med hjälp av en mycket enkel strategi byggd på Doug Polks preflop charts samt hans system med kategorier för vilka händer man bör cbetta med. Jag tror att allt finns under denna: https://upswingpoker.com/the-postflop-gameplan/ Ju bättre du blir ju mer kan du fokusera på att exploatera dina motståndare. Citera
swedish_orca Postad 24 Juni , 2020 Författare Rapport Postad 24 Juni , 2020 (redigerade) Hade en till katastrof-session där i princip allt gick fel vinst: 103.44 sek Blir troligtvis att lägga ner pokern men ska försöka lite till innan jag ger upp. Redigerad 24 Juni , 2020 av swedish_orca 1 Citera
swedish_orca Postad 1 Juli , 2020 Författare Rapport Postad 1 Juli , 2020 Hämtade igen backet +166 sek Ser att folk spelar riktigt risigt före floppen på SVS men jag vet inte riktigt var de andra gör fel efter floppen eller hur man bör anpassa sig till de andra spelarna, blir därför pseudo-GTO efter floppen tills vidare. När jag vann 500 kronor i en poker turnering (mer än ett år sedan) så var det pga att jag såg hur jag kunde exploita andra spelare men det var tyvärr specifikt för den turneringen och inget jag kunde generalisera. Citera
swedish_orca Postad 3 Juli , 2020 Författare Rapport Postad 3 Juli , 2020 Råkade syna två gånger med QQ (K på bordet) han satte mig all in men han bluffade. vinst: 197 sek Verkar gå åt rätt håll detta, körde två sessioner idag (+7 sek på morgonen). Lyckades av misstag gå in på "flop & go" bordet igen men hann lämna innan blinds postades, irriterande att SVS envisas ha detta bland de normala borden. Citera
swedish_orca Postad 4 Juli , 2020 Författare Rapport Postad 4 Juli , 2020 +204.34 Hur mycket måste jag vara plus för att det ska vara statistiskt signifikant? Spelar på lägsta möjliga (inköp, blinds). Citera
ölkaka Postad 6 Juli , 2020 Rapport Postad 6 Juli , 2020 (redigerade) Den 2020-07-04 kl 10:22, säger swedish_orca : +204.34 Hur mycket måste jag vara plus för att det ska vara statistiskt signifikant? Spelar på lägsta möjliga (inköp, blinds). lek runt med denna https://www.primedope.com/poker-variance-calculator/ Redigerad 6 Juli , 2020 av ölkaka Citera
swedish_orca Postad 7 Juli , 2020 Författare Rapport Postad 7 Juli , 2020 +223.90 Är en snubbe som flera gånger lämnar bordet för att sen sätta sig till höger om mig, vet inte riktigt hur jag ska tolka det. Citera
swedish_orca Postad 7 Juli , 2020 Författare Rapport Postad 7 Juli , 2020 Är ganska säker på att jag spelade fel. Hade höjt före floppen så det var tio kronor i potten efter floppen Jag floppade "gutshot" och "backdoor flush draw" och bettade, blev min-höjd, synade På turnen fick jag färgdrag. han satte mig all-in så jag synade. Sen på rivern fick jag stege och sög ut. vinst: 255 sek Citera
ölkaka Postad 7 Juli , 2020 Rapport Postad 7 Juli , 2020 2 timmar sedan, säger swedish_orca : Är ganska säker på att jag spelade fel. Hade höjt före floppen så det var tio kronor i potten efter floppen Jag floppade "gutshot" och "backdoor flush draw" och bettade, blev min-höjd, synade På turnen fick jag färgdrag. han satte mig all-in så jag synade. Sen på rivern fick jag stege och sög ut. vinst: 255 sek Svårt att säga nåt utan att få en mer detaljerad HH Citera
swedish_orca Postad 8 Juli , 2020 Författare Rapport Postad 8 Juli , 2020 (redigerade) 19 timmar sedan, säger ölkaka : Svårt att säga nåt utan att få en mer detaljerad HH Gjorde en analys och det visade sig att min motspelare spelade fel (han skulle inte höjt med den handen) vet inte vad rätt svar är mot det men man kan alltid köra pseudo-GTO i brist på något bättre. Redigerad 8 Juli , 2020 av swedish_orca Citera
ölkaka Postad 8 Juli , 2020 Rapport Postad 8 Juli , 2020 17 minuter sedan, säger swedish_orca : Gjorde en analys och det visade sig att min motspelare spelade fel (han skulle inte höjt med den handen) vet inte vad rätt svar är mot det men man kan alltid köra pseudo-GTO i brist på något bättre. Citera
swedish_orca Postad 9 Juli , 2020 Författare Rapport Postad 9 Juli , 2020 Förlurade 14 kronor nu. Började bra (jag pankade ut honom) men sen köpte han in igen och sen förlorade jag alla pengar till honom, spelade nog en del händer fel. Märkte att jag blev lite tiltad av frustration men valde att spela vidare iallafall och sen fick han färg på riven när jag fick 2par på rivern. Citera
swedish_orca Postad 10 Juli , 2020 Författare Rapport Postad 10 Juli , 2020 Känns som jag blev utspelad igen trots att jag plussade två kronor. Känns fortfarande som mitt post-flop spel är bristande, vet inte hur jag ska anpassa mig till övriga spelare och har fortfarande inte lärt mig ordentlig GTO strategi. 1 Citera
swedish_orca Postad 10 Juli , 2020 Författare Rapport Postad 10 Juli , 2020 Får skämmas över att jag synade en gång pre när jag borde foldat och tappade därför ca 15 kronor i onödan. Sen vände jag det Vinst: 267 sek De andra jag spelar mot är helt enkelt sämre så jag kan göra bort mig ibland och ändå hamna på plus. Citera
swedish_orca Postad 11 Juli , 2020 Författare Rapport Postad 11 Juli , 2020 +307 sek Fick anslutningsfel igen på SVS, vet inte om det är mitt internet som är instabilt eller problem i deras programvara. Ett alternativ är att spela via mobilen istället men är inte riktigt bekväm med det. Föredrar att spela via windows. Citera
swedish_orca Postad 15 Juli , 2020 Författare Rapport Postad 15 Juli , 2020 (redigerade) +370.50 sek Hade lite strul med internet innan men nu verkar det funka efter att jag böjde till ethernet kabeln lite, aktiverade också automatisk tidsbank (SVS) så att jag ska hinna logga in igen ifall jag får anslutningsfel, återstår att se om detta kommer funka. Har alltså plussat 613BB sedan jag återvände till SVS, ska försöka uppskatta hur många händer jag spelade för att få winrate. Om jag spelat 2000 händer blir det 30.75 BB/100 Redigerad 15 Juli , 2020 av swedish_orca Citera
swedish_orca Postad 15 Juli , 2020 Författare Rapport Postad 15 Juli , 2020 Räknade ihop det nu och fick att jag spelat 1171 händer sedan jag återvände till SVS 52 BB/100 Om man är break-even så når man det resultatet eller bättre 1 gång av 80 (för SD = 80BB/100) https://www.primedope.com/poker-variance-calculator/ 1 Citera
ölkaka Postad 16 Juli , 2020 Rapport Postad 16 Juli , 2020 23 timmar sedan, säger swedish_orca : Räknade ihop det nu och fick att jag spelat 1171 händer sedan jag återvände till SVS 52 BB/100 Om man är break-even så når man det resultatet eller bättre 1 gång av 80 (för SD = 80BB/100) https://www.primedope.com/poker-variance-calculator/ Det var inte många händer haha,typ en längre session. Är du säker på att du räknat rätt? Citera
Recommended Posts