Andreas Woller Postad 11 Oktober , 2019 Rapport Postad 11 Oktober , 2019 God förmiddag! Jag undrar om det finns någon här som har studerat boken "Theory of Poker" av David Sklansky och hur du/ni bar er åt för att studera de alla olika koncepten så noggrant och effektivt som möjligt? Jag fick tag i den svenska översättningen för något år sedan men har inte haft tid till att gräva mig ner i den ordentligt förrän nu. Citera
freddex1989 Postad 11 Oktober , 2019 Rapport Postad 11 Oktober , 2019 Boken är skriven i slutet av 80-talet, men den svenska översättningen kom 2006. Faktagranskare av boken/översättningen är allas vår Ola Brandborn. Vi frågar honom! Ola, vad säger du? Och gäller bokens teorier fortfarande för dagens poker? Citera
Folke Rosvall Postad 12 Oktober , 2019 Rapport Postad 12 Oktober , 2019 Boken är onekligen gammaldags. Vad sägs om följande beskrivning av ordet "turn"? Turn: The flop in hold'em...and sometimes the fourth community card in hold'em. Citera
Ola Brandborn Postad 13 Oktober , 2019 Rapport Postad 13 Oktober , 2019 Den 2019-10-11 kl 17:37, säger freddex1989 : Boken är skriven i slutet av 80-talet, men den svenska översättningen kom 2006. Faktagranskare av boken/översättningen är allas vår Ola Brandborn. Vi frågar honom! Ola, vad säger du? Och gäller bokens teorier fortfarande för dagens poker? Framför allt två "fel" jämfört med dagens pokerklimat: 1) Boken är en limitbok, inte pottlimit eller nolimit. 2) Boken hanterar hand vs hand, inte range vs range Bortsett från det så behandlar boken många viktiga koncept. Hade dock gärna sett en diskussion kring blockers i den. Citera
Recommended Posts