Gå till innehåll

INVESTIGATING Mike Postle Hand Histories from Stones Live


freddex1989

Recommended Posts

 

 

 

 

 

Och just nu streamar Joeingram1

 

Ganska uppenbart att han fuskar....och att Stones är med på det. Såg att de räknat ut att när pokermanagern var i Las Vegas så spelade inte Mike. Slump? I DON'T THINKG SO!
Han hade typ +20 sessioner i rad som han hade plussat när det streamades. Eller jo, en minus. Då backade han $40. Annars alltid tusentals dollar. Han vinner händer med bottenpar och då bettar han stort så att han inte behöver visa.
Vid ett tillfälle kommer en ung snygg tjej som han känner och sätter sig bakom honom för att hålla sällskap och dricka vin med Mike. Helt plötsligt slutar han kolla på sin telefon och spelar mer mänskligt.
Kolla! Mycket nöje utlovas!
Polisen utreder? Vem utreder? FBI? Spelmyndigheten?
Om de är skyldiga, vad blir straffet? Ganska många år antar jag. Om något år får vi säkert svaret.

Spännande.

Popcorn någon? ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30 minuter sedan, säger freddex1989 :


Polisen utreder? Vem utreder? FBI? Spelmyndigheten?
Om de är skyldiga, vad blir straffet? Ganska många år antar jag. Om något år får vi säkert svaret.

Måste väl vara svårt att bevisa eller? Obv att han verkar ha fuskat men tveksam till att de går bevisa bara... så hans straff blir nog bara att han är bränd i pokerkretsar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, säger minibiff :

Måste väl vara svårt att bevisa eller? Obv att han verkar ha fuskat men tveksam till att de går bevisa bara... så hans straff blir nog bara att han är bränd i pokerkretsar

Du tror inte att polisen kan hitta bevis i hans telefon? Och om någon annan på Stones är med på det att dom kan pressas att berätta?

Var det inte så att det hela uppdagades för att en f.d. anställd hade läckt till JoeIngram1? Hon kanske har bevis?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

imo värsta är att han glömmer av sig att han inte har vetskap om villains kort då dem inte är tablade men ändå skriker innan han ens sett motståndarens kort när en ai på flop ger han outs på turn(hålpipa) av nervositet att han kan bli utdragen. (i vanliga icke super-user världen är det en superblank..) och på flop när AQss foldat så braggade han högt och ljudligt att tredje killen drar "dött"(???? återigen, korten var inte tablade)

Handen från minne var typ: 4bet pre , en shortie ai så det är 3 vägs till flop

3 9 K board typ, han openrippar 3k i typ 2.4k pott eller liknatt folda ut AQss då den tredje är ai som sagt, turn 7. (han har 95o och villain har 64ss)

Redigerad av killerwolf2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här intervjun säger ganska mycket också.

Han kan inte förklara hur han tänker. Mycket känsla alltså. Hurm Erhm. Mmmm. 

Några händer jag sett som JoeIngram1 gått igenom, så har jag sett att när Mike ska syna en all-in så tittar han inte på sin motspelare, han börjar titta i taket, skratta, flamsa osv. Han vet ju att han slår bluffen, men försöker inte ens låtsas hitta en read. En hand, tror att Mike hade :8h: :4h: vs :Ac: :Qd: och bordet var typ :8c: :Jc: :2d: :Tc: :9h: . Fi går all-in på rivern det blir $7200 i potten och de spelar alltså $5/$5!!! Mike SYNAR!!! SICK. Över 1400xBB och Mike spelar 84s och synar med 4'e-paret när det ligger tre klöver och fyra kort till en stege. AMAZING.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, säger freddex1989 :

Du tror inte att polisen kan hitta bevis i hans telefon? Och om någon annan på Stones är med på det att dom kan pressas att berätta?

Var det inte så att det hela uppdagades för att en f.d. anställd hade läckt till JoeIngram1? Hon kanske har bevis?

Allt beror ju på hur kommunikationen har skett osv... iofs verkar han ju ha gjort hela det här rätt hjärndött så är väl inte omöjligt dom har en facebookchatt haha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger minibiff :

Allt beror ju på hur kommunikationen har skett osv... iofs verkar han ju ha gjort hela det här rätt hjärndött så är väl inte omöjligt dom har en facebookchatt haha

Såg att det spekulerades i att kommunikationen mellan bordets RFID-läsare och kommentatorsbåset, alltså signalen om vilka kort folk har, är alltså trådlös och att han tjuvlyssnar på sändningen. Men är det så att någon i Stone-teamet helt enkelt bara skriver till han på Facebook/Messenger/Kik/WhatsApp så finns allt loggat och de kan avslöjas lätt.

Spännande är det iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, säger minibiff :

Allt beror ju på hur kommunikationen har skett osv... iofs verkar han ju ha gjort hela det här rätt hjärndött så är väl inte omöjligt dom har en facebookchatt haha

Jo riktigt fiskigt om han använt fb-chatt, det är ju detta man ska använda wickr till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2019-10-03 kl 03:39, säger minibiff :

Måste väl vara svårt att bevisa eller? Obv att han verkar ha fuskat men tveksam till att de går bevisa bara... så hans straff blir nog bara att han är bränd i pokerkretsar

Av att dömma från intervjuerna med både Justin/Matusow, men också efter ha sett ett par hhs är jag väldigt övertygad om att han är långt under normalbegåvad. Jag ser det tvärtom som EXTREMT osannolikt att han inte har spår i form av whatsapp/facebook/skypechatter.

Om man bara hade gjort det här på ett troligt sätt så hade de varit väldigt lätt att hålla den här scammen levande i flera år. Vilket en normalbegåvad människa hade förstått.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, säger brusig1 :

Av att dömma från intervjuerna med både Justin/Matusow, men också efter ha sett ett par hhs är jag väldigt övertygad om att han är långt under normalbegåvad. Jag ser det tvärtom som EXTREMT osannolikt att han inte har spår i form av whatsapp/facebook/skypechatter.

Om man bara hade gjort det här på ett troligt sätt så hade de varit väldigt lätt att hålla den här scammen levande i flera år. Vilket en normalbegåvad människa hade förstått.

EXAKT! Jag snackade med en kompis och uttrycket "Den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket" kom upp. Han hade inte behövt göra dom här extrema spelen, aldrig förlora en stor pott eller t.ex. lägga sig med topp-par+stegdrag vs. floppad nöt-stege för några hundra dollar, när han i andra potter betalar flera tusen dollar med fjärde-paret.

Beroende på hur allt gått till så självklart finns mycket kvar i hans telefon, dator och liknande. Jag tror att det finns en trojan/temviewer i datorn som står i kommentatorsbåset och jag är tveksam till att han som var manager (han som var i Las Vegas i somras just den period då MP inte spelade/vann) har något med saken att göra.

Mike Matusow skulle ikväll släppa del 2 av intervjun va?

Spännande att följa iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...