Gå till innehåll

Kontrolluppgift betalning till utlandet


Recommended Posts

Fick precis hem deklarationen för 2018, och noterade att min bank skickat kontrolluppgift till Skatteverket gällande mina insättningar till PartyPoker(ElectraWorksLimited). 

Det står "Kontrolluppgift - Betalning till Utlandet" följt av ett par av de transaktioner jag gjort till Party Poker. Märkligt nog har de inte fått in några kontrolluppgifter på mina uttag. 

Kan ju vara att jag vid ett par tillfällen tömt mitt Party-konto via utspridda uttag(5-10k dollar per tillfälle), för att sedan en tid senare göra en större insättning(har som mest satt in 20k). 

Oavsett, nu till min huvudfråga: Efter de redovisade kontrolluppgifterna så står där "Om uppgiften ska tas upp i deklarationen beror på vad betalningen avser. Mer information finns på skatteverket.se/deklarerainkomstfranutlandet". 

Så, jag har för avsikt att inte ta upp transaktionerna i min deklaration öht då det inte verkar behövas. Tolkar det som att jag bara ska ta upp eventuella inkomster kopplade till transaktionerna om det är inkomster som ska beskattas. Och då jag spelade på PartyPokers licens i Gibraltar under 2018 så är ju all vinst därifrån skattefri. 

Men, då mitt förtroende för svensk myndighetsutövning är nära noll så tänkte jag höra med er vad ni tycker. Ska man föregå Skatteverket med att deklarera redan nu, eller ska jag bara vänta och se om jag får följdfrågor?

Vill göra detta så administrativt lätt som möjligt, så vill ju liksom inte att man ska få en dryg process emot sig för att jag INTE deklarerat något(trots att de mer eller mindre säger till mig att inte ta upp det).  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...