pozz2 Postad 31 Juli , 2005 Rapport Share Postad 31 Juli , 2005 han har spelat ganska aggro Game # 103837217 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Trosa" Game ended 2005-07-31 23:29:21 UTC Players: Newbeach (EUR 57,10 in seat 1) fore (EUR 112,91 in seat 2) D_5 (EUR 13,62 in seat 3) Habosho (EUR 41,45 in seat 4) pozz81 (EUR 55,70 in seat 5) pvone (EUR 60,95 in seat 6) Dealer: Habosho Small Blind: pozz81 (0,25) Big Blind: pvone (0,50) pozz81 was dealt: Ah - Qs Newbeach Fold fore Call (0,50) D_5 Raise (2,50) Habosho Fold pozz81 Call (2,25) pvone Fold fore Call (2,00) Flop 8d - Jd - Qc pozz81 Bet (5,00) fore Call (5,00) D_5 Fold högsta paret,e de rätt o betta här Turn 8d - Jd - Qc - 8s pozz81 Bet (5,00) fore Raise (24,00) pozz81 Call (19,00) ska ja syna den eller? känns inte som han har den. River 8d - Jd - Qc - 8s - Jh hur hade ni bettat på rivern? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
derra Postad 31 Juli , 2005 Rapport Share Postad 31 Juli , 2005 Preflopsynen tycker jag är helt ok, finns ju möjlighet till både reraise / fold beroende på vilken read man har på killen som höjjer. Du bettar runt pot på floppen vilket jag tycker är lagom, hans syn skulle dock göra mig lite smånervös, med tanke på att det ligger ett färgdrag ute. Jag tycker dock inte du skulle bettat mer eftersom du gärna tar med dig händer som AJ, KQ vidare i matchen. När bordet parar sig på turn med 8or bör du väl inte direkt vara rädd för att han ska ha en 8a men med tanke på att han reraisar dig plus 19E skulle jag bli livrädd för att han sitter på JJ. Personligen hade jag förmodligen foldat här, alternativt gått all in, inte synat. Hade han haft AA/KK hade han rimligtvis reraisat dig både preflop och framförallt postflop med tanke på färg/stegdraget som fanns ute, därför tycker jag man kan ta bort de händerna. QQ/JJ är vad jag skulle vara rädd för nu. Din fråga på river är "hur hade ni bettat på river?". Det sista jag hade gjort skulle varit att bettat med tanke på hur bordet ser ut nu, finns ju absolut ingen anledning eftersom du endast får syn av en bättre hand, vilket han klart har signalerat att han har här. Som jag ser det är det enda du slår en bluff alternativt ett missat färgdrag. Tror du honom inte, checka över till honom och syna ned om du fortfarande tror du har bäst hand. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Smokey_McPot Postad 1 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 1 Augusti , 2005 Med tanke på att du läser honom som rätt aggro tycker jag det är en märkligt liten raise du lägger in på turn. En svag bet som denna blir ofta reraisad av en aggressiv spelare oavsett vad fi sitter på så du bör betta ordentligt med en gång om du inte sitter på en så stark hand att du vill ha en reraise mot dig. Att betta river känns rätt lönlöst precis som tidigare postare skrivit. Finns inte mycket du kan tänkas slå i det här läget. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts