Gå till innehåll

Göra vad som krävs:Snake911's ambitioner


Snake911

Recommended Posts

Hej. Skapade en liknande dagbok innan för några månader sedan. Va inte så värst öppen i den dagboken om min poker. Handla mer om livet utanför m.m.Tänkte jag gör ett nytt försök med att starta en dagbok och denna gången kommer den till största delen handla om mitt poker spelande.

 

Jag blev coachad av en extremt kompetent spelare från februari till april. Under 1 månads tid tog jag mig från 200nl upp till 5/10.Det som fick mig dit var att jag arbetade mycket i PIO samtidigt som jag la in väldigt mycket volym och blev coachad av han. Han hjälpte mig och förklarade för mig hur man kunde använda PIO på ett relativt produktivt sätt. Bygga träd m.m. Bästa coachen jag haft! I och med att vi hade en coach/strejk deal. Fick jag över en summa som jag spela 200nl med när coachningen avslutades i april. Under tiden fortsatte jag arbeta i PIO, men utan någon framgång. Jag gick break even i ungefär 3 månader. Valde för ungefär 2 veckor sedan att droppa ner till 100nl. 

Målet jag har är att nå 5/10 igen. Det kommer bli en utmaning, men tror jag kan lyckas.Har inte satt någon tidsbegränsning, då variansen är som den är. Under tiden fokuserar jag på att arbeta i PIO och utvecklas som spelare. 

Kommer posta lite händer, samt uppdatera om hur min resa ser ut mot 5/10 igen. Ser fram emot att få feedback och bli sågad av spelare som är bättre än mig.. För det är så man utvecklas!

Rulle:2700kr

+7bi sen start. 

Volym:Försöka få in 2 timmar per dag. 

Postar någon hand ikväll efter grindandet ikväll. 

 

Fridens! 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

 

39 minuter sedan, säger Azulon :

Kul & GL! Tror vi spelat en del mot varandra.

Har dock svårt att förstå hur du kan ha tagit coaching och sedan blivit break even på /2? Vad har gått fel?

Hur jobbar du med PIO på dessa stakes?
 

Tackar! Ja, vi har battlats en del. Jag tror det är en mix av dåligt spring, samt att jag missförstått hur och när man ska använda dem. Har varit för spretig med min strategi mer eller mindre. 

Just nu använder jag mig ibland av PIO linjer. Speciellt mot regs jag vet om har någorlunda fundamental teoretisk grund. Så det kan bli 1/3 del bets ibland. Är det fisk är det värde som gäller! 

 

 

 

Redigerad av Snake911
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Snake911 :

Just nu använder jag mig ibland av PIO linjer. Speciellt mot regs jag vet om har någorlunda fundamental teoretisk grund. Så det kan bli 1/3 del bets ibland. Är det fisk är det värde som gäller! 

Jag har aldrig använt PIO och brukar också betta 1/3 pott ibland. Det kanske innebär att jag omedvetet gör PIO-sims i huvudet i realtid?

Skämt åsido, GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
1 timme sedan, säger FRAEEN :

Jag har aldrig använt PIO och brukar också betta 1/3 pott ibland. Det kanske innebär att jag omedvetet gör PIO-sims i huvudet i realtid?

Skämt åsido, GL!

hahaha! Klart.Alla kan använda sig av 1/3 bets, men att förstå sig på innebörden om VARFÖR man använder det och hur det påverkar ranges samt hur man ska agera efter flop etc är en helt annan femma.

 

Till och med apor kan härma ;)

Redigerad av Snake911
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då va denna sessionen avklarad.Är inte 100% nöjd med hur jag spelade. Hade många stora 200bb potter som jag förlorade med premium händer.

KK mot AA på 756r bräda i en 4bet pot.CO vs BU.Gjorde min 4bet till runt 27bb,så den va stor.Killen synar.Jag cbettar 1/3 av potten.Han raisar. En raise i en 4bet pot är inte direkt något man vill se.Inte så många bluffar i en 4bet pot.Cappade ranger etc.Men sen säger jag som det är..Där finns inte många på denna nivån som är teoretiska..Jag har sett konstiga grejer..Vill verkligen inte folda..

 

Hände samma sak med AA. Öppnar CO,BU(reg) synar.BB(fisk) 3bettar till 15bb.Jag tänkte att jag bara kryddar,då det är en fisk, så gör 4betten 34bb.Han synar.Flop 78Jhh..Fina grejer det.I och med att min 4bet var enorm,så tänker jag trycka in allt på turn,så bettar runt 3/4..Killen jammar.I ain't folding.Visar så klart JJ.

 

Håller mig till minst 1 timmes sessioner hädanefter.Har en tendens att tappa fokus om jag spelar för länge..

 

Rulle start:2790

Rulle slut:2480

 

Tänkte jag kör en session till om någon timme.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, säger Snake911 :

Sista sessionen för idag. Jag klanta mig rätt hårt..

Rulle:2414

 

Måste undvika att levla mig mot regs,samt spela overall bättre än jag gjort nu.

 

Nya tag imorgon!

Är själv en mästare att överlevla mot regs. Känner sig som en åsna efteråt. 

Fortsätt kämpa så vänder det!

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Denna sessionen avklarad.Har en liten break nu på 30min. 

Jag spelade solid..Fram tills jag va mot en fisk på TAQss-4-3 bräda med 44,som jag träffade på turn efter det gick x/x på flop. Han checka OOP. Jag betta. Han minraisa.Jag synar.Han överbet jammar.60sek in i 39sek..Tänkte han kan ha 2 par haha..Men ja..Syna och sprang in i KJ..

 

Rulle start: 2414

Rulle slut:2603

Redigerad av Snake911
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Blev typ mördad denna sessionen..But it is what it is..Ska spela in en video ikväll,som jag skickar till en polare som är lite bättre teoretisk än vad jag är.För att se om där är spots jag kan spela bättre. Ska sätta mig och arbeta lite i PIO med.

Rulle start:2603
Rulle:slut:2374.

 

Redigerad av Snake911
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Näru har PIO så kan du ju scripta igenom & hitta simplicity utan speciellt mkt ev loss.

Imo finns det typ två regs som utmärker sig på /2, markus800 & nääk. Dock så fäller dom krokben på sig själva redan på preflop då dom inte kan hålla sig från att öppna 64o från mp. 

Är du consistant med teoriplugg & har ett vettigt mentalgame så trasslar du dig ur /2 på nolltid. På /4 har några regs faktiskt koll på läget, därför är jag förvånad över att du kunnat ta dig till /10 & sedan inte slå /2?

En coach ger dig kunskap & samma kunskap är kvar hos dig även fast era sessions är över.

Hoppas du ligger i & du får flyt genom nästkommande månader!

Redigerad av Azulon
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lönnmar - är ok
Andreas_1 - har hybris
Fästing - tror att han är skön
Snålex - kanske kan bli något om snubben skärper sig
Bizisag33k - bluffade bort sin mormor once upon a time, aldrig setts dra en bluff igen sedan 2010
Midship - Behöver läsa en bok
Mushroom4 - Stabbar mer än ett förortskid 
Markus800 - Man kan inte vara annat än geni om man har Jocke med kniven som profilbild.
Trolldeg - Hm, lol
NINI - ❤️
Hampouz - Shady dude, är som spöket boo i mariokart
Bill_ivey - De sjukaste tiltproblemen i EU
The_Game - Svårt att sätta fingret på

 

Redigerad av Azulon
  • Like 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
3 timmar sedan, säger Azulon :

Näru har PIO så kan du ju scripta igenom & hitta simplicity utan speciellt mkt ev loss.

Imo finns det typ två regs som utmärker sig på /2, markus800 & nääk. Dock så fäller dom krokben på sig själva redan på preflop då dom inte kan hålla sig från att öppna 64o från mp. 

Är du consistant med teoriplugg & har ett vettigt mentalgame så trasslar du dig ur /2 på nolltid. På /4 har några regs faktiskt koll på läget, därför är jag förvånad över att du kunnat ta dig till /10 & sedan inte slå /2?

En coach ger dig kunskap & samma kunskap är kvar hos dig även fast era sessions är över.

Hoppas du ligger i & du får flyt genom nästkommande månader!

Jag har mycket av den kunskapen kvar. Varför jag gått break even på 200nl i några månader är ett mysterium. Kan vara många olika faktorer som jag nämnde innan. Dåligt spelande,dåligt spring. För spretig strategi.Varians.

Kommer ligga i satan :)

2 timmar sedan, säger Azulon :

Lönnmar - är ok
Andreas_1 - har hybris
Fästing - tror att han är skön
Snålex - kanske kan bli något om snubben skärper sig
Bizisag33k - bluffade bort sin mormor once upon a time, aldrig setts dra en bluff igen sedan 2010
Midship - Behöver läsa en bok
Mushroom4 - Stabbar mer än ett förortskid 
Markus800 - Man kan inte vara annat än geni om man har Jocke med kniven som profilbild.
Trolldeg - Hm, lol
NINI - ❤️
Hampouz - Shady dude, är som spöket boo i mariokart
Bill_ivey - De sjukaste tiltproblemen i EU
The_Game - Svårt att sätta fingret på

 

Du har bra koll på regpoolen haha!

 

Bill_ivey är kung.. Spelade en hand med han på fredag morgon innan jobb.

BvsB
Jag(SB,A7dd)
Ivey(BB)

Alla foldar till mig.
Jag öppnar.
Ivey,3bettar till 11bb
Jag synar hans 3bet

Flop: 723r

Jag checkar
Ivey better runt 1/2
Jag synar,då jag plockar upp en Färg

Turn:9d

Ivey bettar 2/3

Jag synar

River Qs

Han jammar.Jag synar.

Han visar KTof

GG!

Har spelat mycket med Markus800 och NÄÄK. Tycker inte dem utmärker sig så mycket.(ska jag säga som droppat ner från 5/10 till 100nl..)

Däremot blev jag förvånad när jag spelade mot dig Azulon. Du har koll på rätt mycket.

 

 

 

Redigerad av Snake911
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...