Gå till innehåll

Business is going well! Send more money.


Jag och mina mig

Recommended Posts

26 minuter sedan, säger Snake911 :

Jag betalar runt 300-375kr månaden för elen,men då bor jag i lägenhet och har på datorn mesta delen av dagen samt belysning m.m.Inte så farligt enligt mig.

janä asså jag äger en lgh (tydligen). men glömt å teckna ett elavtal. så funtar på å köpa en sånhär badboy https://www.biltema.se/fritid/tradgard/tradgardsmaskiner/elverk/digitalt-elverk-g-700i-2000037187?gclid=Cj0KCQiAiNnuBRD3ARIsAM8KmlvRvZiyr6LIdMdFHAa59tkS5OYnmC9ns106MZP71GOla4aMml31NI8aAo-nEALw_wcB# kanske att man kan ta det på öppet köp å lämna tbk om en vecka? :P

men ska ringa de som har hand om såsen i väggen å se om det inte går å slå på den snabbt (internet verkar säga att det inte går dock)

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Jag och mina mig :

janä asså jag äger en lgh (tydligen). men glömt å teckna ett elavtal. så funtar på å köpa en sånhär badboy https://www.biltema.se/fritid/tradgard/tradgardsmaskiner/elverk/digitalt-elverk-g-700i-2000037187?gclid=Cj0KCQiAiNnuBRD3ARIsAM8KmlvRvZiyr6LIdMdFHAa59tkS5OYnmC9ns106MZP71GOla4aMml31NI8aAo-nEALw_wcB# kanske att man kan ta det på öppet köp å lämna tbk om en vecka? :P

men ska ringa de som har hand om såsen i väggen å se om det inte går å slå på den snabbt (internet verkar säga att det inte går dock)

Kan ju alltid vara värt att testa..Skaffar du också undercover grejer kan du nog komma undan med öppna köp ett litet tag :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

största potterna från igår

fi hade AKo lel

Anonymt bord 2966 (hand 517) 5.00/10.00 (2019/11/25 17:16:41)
RobinHood (674.41)
PufferFish (1,103.50)
Cleopatra (2,697.72)
Angel (2,979.73) BTN
Lion (1,015.47) SB: :Qs: :Ts: 
FootyPlayer (3,070.85) BB

PufferFish lägger sig, Cleopatra synar kr10.00, RobinHood lägger sig, Angel lägger sig, Lion höjer till kr40.00, FootyPlayer lägger sig, Cleopatra synar kr40.00

:6d: :2s: :Qh: (87.57) 
Lion satsar kr60.00, Cleopatra höjer till kr150.00, Lion synar kr150.00

:6d: :2s: :Qh: :5s: (379.46) 
Lion passar, Cleopatra satsar kr302.50, Lion synar kr302.50

:6d: :2s: :Qh: :5s: :2h: (975.00) 
Lion passar, Cleopatra satsar kr995.00, Lion går all-in för kr522.97

Totalpott: kr2,020.94 Huvud: kr2,020.94 Rake: kr20.00 Cleopatra: [2H, 2S, AD, KH, QH] Par i tvåa Vinst: kr0.00 Lion: [QH, QS, 2H, 2S, TS] Tvåpar Dam och tvåa Vinst: kr2,020.94

 

Eva 1199 (hand 81) 5.00/10.00 (2019/11/25 22:52:09)
mushroom4 (1,131.75): :Qc: :Ac: 
Grodlår (1,973.01)
ellet123 (1,063.67) BTN
stttNNN (1,087.69) SB
Märta105 (505.74) BB

mushroom4 höjer till kr25.00, Grodlår lägger sig, ellet123 lägger sig, stttNNN höjer till kr120.00, Märta105 lägger sig, mushroom4 synar kr120.00

:Qs: :4c: :Ad: (243.25) 
stttNNN satsar kr72.50, mushroom4 synar kr72.50

:Qs: :4c: :Ad: :Qd: (384.33) 
stttNNN passar, mushroom4 satsar kr200.00, stttNNN synar kr200.00

:Qs: :4c: :Ad: :Qd: :3h: (775.00) 
stttNNN passar, mushroom4 satsar kr400.00, stttNNN går all-in för kr695.19, mushroom4 synar kr695.19

Totalpott: kr2,165.38 Huvud: kr2,165.38 Rake: kr20.00 stttNNN: [QD, QH, QS, AD, KC] Triss Dam Vinst: kr0.00 mushroom4: [QC, QD, QS, AC, AD] Kåk Dam och Ess Vinst: kr2,165.38

 

kommit igång me piosolver nu åsså. sitter å går igenom lite händer medan råttorna utforskar den nya läggan. även i vad som typ är triviala nävar finns det en del shit datan gör som jag aldrig tänkt på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, säger Jag och mina mig :

heh ah deg är prbly bäst. men jag ville bli synad :P pio verkar tycka flopp är obv rejs och river är obv deg. danke har ett längre svar senare kanske glögg

Tycker det är halvskumt att höja AQ på den där floppen i pos. Men blir väl så pga hans sizing? Kanske blir mer syn om han sizear upp det på cbettet? Jag hade spelat likadant som dig fast ställt in smeten på rivern:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, säger DetHärÄrMittNick :

Tycker det är halvskumt att höja AQ på den där floppen i pos. Men blir väl så pga hans sizing? Kanske blir mer syn om han sizear upp det på cbettet? Jag hade spelat likadant som dig fast ställt in smeten på rivern:)

ja tänkte precis skriva det. tkr syn flopp är ett explo-play mot svs-poolen som är mer +ev än rejs.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan ju åsså bero på preflop-rangerna jag gett ip å oop. är ute på fyllepromenad å snubbla nyss på nån jefla bordjävel på ngn uteservering (noterar dock med stor glädje att nån frisörssalong jag nyss gick förbi hade öppet å folk satt å fing klippte sig hah - så jefla osvenskt, älskar malmö), så har ej rangerna jag körde med här å nu, men tror mig ändå ha relativt bra koll på hur mediokra regs (sry sitn) lirar pre jaja kanske fyllesnack kanske inte prbly inte tbh. gnatt å puss på särten ❤️

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

btw så urinerade just en kvinna i min diskho innan jag tog min promenix. bör jag va orolig om min lgh finns kvar när jag kmr tbk? får lite osköna flashbacks till när jag fick ett fint studentboende i uppis å tänkte "ok, inga fler urflippade efterfester, jag ska ej bli fiende med alla här" å 36h senare pågår fortf min oönskade inflyttningsfest å farbror blå knackar på dörren ... detta ä liks bostadsrätt å barnvagnar å fan å hans moster å igår när jag tog fram tjacktallriken ringde ett +44-nummer "ja hallå hallå" *tyst* "good bye" (me en dataröst) - detta hände for sure (va heelt nyktet). ä jag övervakad lr va detta ba ett sjukt sammanträffande?

  • Haha 1
  • Confused 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Målet du borde ha med PIO är ju att försöka förstå hur och varför den väljer att göra som den gör, det finns så många miljontals kombinationer av betsizes och bräden att det är omöjligt att memorera exakt hur du ska spela varje enskild hand. Om du istället försöker förstå varför du ska göra något kan du anpassa dig och applicera det i realtid.

Sen är det ju orimligt löjligt hur komplicerat poker är.

Det häftigaste med just poker imo är att det är inte förens man förstår något själv som man verkligen inser hur smarta och duktiga andra är.

I fotboll så vet vilken tjomme som helst första minuten dom ser Messi trixa med en fotboll att han är ett proffs. I poker är det mycket svårare att se hurvida någon är extremt duktig eller inte om man inte själv lagt ner tid på att studera så man förstår tankegången.

En random spelare som inte vet vem LLinusLLove är kommer aldrig förstå hur duktig han är från att bara se honom spela. Tror tom det är tvärtom att han istället blir idiotförklarad i början.

 

Redigerad av StoffeRemy
  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, säger Bakdörr :

Fängelsestraff på den riversizen #Vakuumfest

Gratulerar till senaste tidens bravader, keep it up! 

+1

Den 2019-11-21 kl 21:45, säger muren :

Är det en sånhär? Om så är det väl orimligt att använda i en lägenhet med tanke på ljudnivån?

 

 

Förvånad över att TS missat hur mycket en sånt agg låter... TS har typ 10 av 10 emmaboda-aura.

  • Haha 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

52 minuter sedan, säger Jag och mina mig :

btw så urinerade just en kvinna i min diskho innan jag tog min promenix. bör jag va orolig om min lgh finns kvar när jag kmr tbk? får lite osköna flashbacks till när jag fick ett fint studentboende i uppis å tänkte "ok, inga fler urflippade efterfester, jag ska ej bli fiende med alla här" å 36h senare pågår fortf min oönskade inflyttningsfest å farbror blå knackar på dörren ... detta ä liks bostadsrätt å barnvagnar å fan å hans moster å igår när jag tog fram tjacktallriken ringde ett +44-nummer "ja hallå hallå" *tyst* "good bye" (me en dataröst) - detta hände for sure (va heelt nyktet). ä jag övervakad lr va detta ba ett sjukt sammanträffande?

Upswing life?

  • Like 1
  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger Toan :

Man kan ju inte undgå att bli lite nyfiken på bakgrunden till händelsen...

haha det är faktiskt inte så urflippat som det låter. toan va upptagen å hon ville väl pissa? sen frågade hon om hon fick göra det å det är väl bara att spola lite vatten sen så vrf inte tänkte jag. känner inte männskan men hon höll tydligen på me nå sorts performance art som jag inte riktigt fattade när hon förklarade men det involverade att hon va naken lol hon visa nåt klipp för min polers men jag ville inte kolla lol har lite svårt för nakenhet. hade nog fattat grejen bättre om jag sett klippet.

  • Like 1
  • Confused 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...