zirAlex Postad 29 Juli , 2005 Rapport Share Postad 29 Juli , 2005 Har inte tillgång till hh:n, så jag ska försöka förklara situationen så gott jag kan. Sitter i SB och får QQ. Tre synar, jag höjer, BB och de tre andra synar. Fem spelare till floppen. Floppen: 6 Q 9 (regnbåge) Jag talar först. Vad gör jag? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mjonasson Postad 29 Juli , 2005 Rapport Share Postad 29 Juli , 2005 Lite beroende på motståndet, men jag skulle nog kört en check-raise när det är så många spelare i handen. Du måste skydda ditt triss när poten är så stor och du har många motståndare. //Mjonasson Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
toppace Postad 29 Juli , 2005 Rapport Share Postad 29 Juli , 2005 svaret! en solklar check och raise/call beroende på antalet motståndare. Du anger inte vilket limit det gäller, vilket försvårar analysen. Men mitt svar är en defaultlösning. /Toppace Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
zirAlex Postad 29 Juli , 2005 Författare Rapport Share Postad 29 Juli , 2005 Du anger inte vilket limit det gäller, vilket försvårar analysen. Se rubriken: FLT. Såhär gjorde jag efter floppen: Jag och nästen passar, UTG betar, nästen höjer och jag 3-betar. Alla synar. Rätt/fel? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Smokey_McPot Postad 29 Juli , 2005 Rapport Share Postad 29 Juli , 2005 Du anger inte vilket limit det gäller, vilket försvårar analysen. Se rubriken: FLT. FL är en bettingstruktur. Om man får veta vilken limit det gäller så kan man göra vissa antaganden om motståndet och därför ge en bättre analys. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
chlu Postad 29 Juli , 2005 Rapport Share Postad 29 Juli , 2005 Jag tycker det är mest rätt att beta ut. En c/r riskerar alltid att bli rundpass. Floppen innehåller bara långsökta stegdrag. Du har 7 outs till kåk/fyrtal. Du är pf-raiser så ingen tar ditt flopp-bet på allvar (du bör räkna med att bli höjd). Alla seriösa drag har odds att syna 2 bet så det är svårt att få försvar att funka. In med så mycket pengar som möjligt för värde. Pröva c/r på turn om det ska ske överhuvudtaget. Edit: förbättrat outsräkningen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
elvis77 Postad 29 Juli , 2005 Rapport Share Postad 29 Juli , 2005 BETTA UT!, Om du vill ha möjlighet att betta ut när du missat (med tex AK) så ska du också betta ut när du träffat, sen kan du köra en stop & go om du blir raisad på floppen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ayecappy Postad 29 Juli , 2005 Rapport Share Postad 29 Juli , 2005 en solklar check och raise/call beroende på antalet motståndare. Du anger inte vilket limit det gäller, vilket försvårar analysen. Men mitt svar är en defaultlösning. loooooooooool Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hristo Postad 29 Juli , 2005 Rapport Share Postad 29 Juli , 2005 betta ut för att c/r turn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lethe Postad 29 Juli , 2005 Rapport Share Postad 29 Juli , 2005 Att försöka check/raise bort folk här är en synd. Betta ut. Visst skulle en c/r skydda din hand mot en hålstege hos någon som sitter mellan dig och vem som nu råkar betta. Men du ger upp väldigt mycket potentiell förtjänst för att ens få en möjlighet att skydda dig mot en hand som troligen inte finns hos någon av dem som du möjligen kan skydda mot. Om du blir höjd så tre-betta. Om du blir cappad så är det dags att kolla på relativ position inför turn, inte för att slå ut folk, utan för att fånga dem för så många bets som möjligt. Där kan en c/r bli aktuell. Hade du haft säg KQs så hade det varit aktuellt att skydda din hand. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
zirAlex Postad 30 Juli , 2005 Författare Rapport Share Postad 30 Juli , 2005 tack för alla kommentarer. allt skedde så att jag c/r på floppen (en betade, en raise och jag rr). sen betade jag ut hela vägen. snubben (tomten) verkade ha raisat och re-raisat pre-flop samt på flöp med J8 un-suited. då börjar man ju undra (en hålstege med andra ord). när jag såg floppen hade jag i princip tagit ut segern och funderat på hur mycket pengar jag ska kunna vinna på handen. Tänk er handen i NL. Floppar QQQ med två lankor i olika färger. Kan inte bli bättre. Men på något sätt lyckades jag förlora mycket pengar på den floppen och de hålkorten. iofs så är det 0.25/0.50-bord med relativt loosa spelare, men ändå... helt galet.. Jag är ganska säker på att jag gav honom enorma implicita odds (om han nu visste det), eller har jag fel? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
M. Postad 30 Juli , 2005 Rapport Share Postad 30 Juli , 2005 ups.... såg inte att det var FLT... sorry Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lethe Postad 30 Juli , 2005 Rapport Share Postad 30 Juli , 2005 zirAlex, om du inte förlorar stora mängder marker när du floppar ett set (även lägsta setet) på en okoordinerad bräda så gjorde du något fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
toppace Postad 30 Juli , 2005 Rapport Share Postad 30 Juli , 2005 en solklar check och raise/call beroende på antalet motståndare. Du anger inte vilket limit det gäller, vilket försvårar analysen. Men mitt svar är en defaultlösning. loooooooooool kasst vaggad? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
zirAlex Postad 30 Juli , 2005 Författare Rapport Share Postad 30 Juli , 2005 zirAlex, om du inte förlorar stora mängder marker när du floppar ett set (även lägsta setet) på en okoordinerad bräda så gjorde du något fel. menar du inte vinna? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mjonasson Postad 30 Juli , 2005 Rapport Share Postad 30 Juli , 2005 Sets skall du förlora stora potter med, därmed inte sagt att du går back på floppade sets. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lethe Postad 30 Juli , 2005 Rapport Share Postad 30 Juli , 2005 zirAlex, om du inte förlorar stora mängder marker när du floppar ett set (även lägsta setet) på en okoordinerad bräda så gjorde du något fel. menar du inte vinna? Nej, när du förlorar med ett set 'ska' du förlora stora mängder marker. Nu vinner man ju vanligen med sina set, så på det hela taget är de enormt profitabla. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skanke Postad 3 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 3 Augusti , 2005 Så här gick det för mig: Borde kanske ha raisat på floppen då det livsfarliga 23 draget var ute..... Dealer: HerrSkanke Small Blind: lassur (3,00) Big Blind: jw1700 (5,00) HerrSkanke was dealt: Qd - Qc Rockyboy Call (5,00) HerrSkanke Raise (10,00) lassur Call (7,00) jw1700 Call (5,00) Rockyboy Call (5,00) Flop 3d - Qs - 2c lassur Bet (5,00) jw1700 Call (5,00) Rockyboy Call (5,00) HerrSkanke Call (5,00) Turn 3d - Qs - 2c - 6d lassur Check jw1700 Bet (10,00) Rockyboy Call (10,00) HerrSkanke Raise (20,00) lassur Fold jw1700 Call (10,00) Rockyboy Call (10,00) River 3d - Qs - 2c - 6d - 5d jw1700 Bet (10,00) Rockyboy Raise (20,00) HerrSkanke Fold jw1700 Call (10,00) Rockyboy shows: 2d - 9d (a flush, nine high) jw1700 didn't show: Qh - 4c (a straight, six high) Rockyboy wins: EUR 158,00 (with a flush, nine high) Rake: EUR 2,00 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts