Gå till innehåll

Fortfarande har inte syndaren vaknat. Eller blivit bättre på poker.


massive

Recommended Posts

Tog ett pass ändå. Började med 0.20. Växlade upp allt eftersom till 50öres, gick ännu bättre, växlade upp till nått enstaka 1kr's med värde. 

Och nu är det som vanligt igen :) ge och ta, vinna förlora, och jag får till och med tura i 2 större potter. Wow!

 

Stadigt uppåt. 600 hundra pluss. Dax att börja runda av. Ta kväll.

Då hollkar Hustlerain mig för stack när jag floppar set med KK, och sen får jag äntligen floppa bra mot mot sprutfisken på andra bordet med AQ på AQx blir jag stackad då han sitter med AA. 

Så istället för bra stämning å 600 extra, tilt-stänga ner skiten med 130kr plus.

 

Jävla skit å helvette åxå!

Screenshot 2024-08-10 214408.png

  • Like 1
  • Sad 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2024-08-09 kl 21:45, säger Ola Brandborn :

Du har fel. Det finns även tävlingar i Roulette, som du ju är relativt förtust i, som gör om det turspelet till ett spel med ett skicklighetsdel. 

Skickligheten ligger i hur du sköter dit bettande.

Antag att du har rätt. Då uppstår frågan om man skulle kunna anordna turneringar i slantsingling. Skulle en spelares sätt att betta kunna göra att hen bettar bort dom andra utan att bry sej om huruvida det blir krona eller klave? Alltså ett skicklighetsspel?

Den 2024-08-09 kl 21:45, säger Ola Brandborn :

För övrigt vartredjepriset 20.000 kr i den tävlingen. Tomas Olsson kom tvåa (30.000) och förstapriset (100.000 kr). Min blyghet förhindrar mig att berätta vem som vann, men "vårt tremannateam" gjorde rent hus. De andra hade ingen chans att komma etta eller tvåa. Tredjeplatsen var up for grabs, men Patrick hade lite röta på slutet.

Jag gratulerar till vinsten. Kommer ni att arrangera fler turneringar?

Redigerad av Folke Rosvall
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det fan lågvattenmärke.

 

Ingen soppa i bilen. Snart ingen mat hemma. Ingen tobak. Ingen rulle. Inga stålar.

 

Allt pga en köpare av massa prylar vi har som backade ur samma dag som det va leverans och betalning. Skitstövel.

 

Vi har inte suttit såhär mkt i skiten på 6 år. Fan va jag hatar det här! 

 

Nån som har en lax eller 2 att låna ut tills den 20:e?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

27 minuter sedan, säger massive :

Fan! Har inte kunnat komma in på pokerforum på ca 1 1/2 dygn. :) 

Nån annan som har haft liknande, och nån som vet varför?

Får bara upp felmeddelande att sidan tog för lång tid att laddas

 

Var samma för mig och alla andra tror jag. Är för pank själv för att hjälpa med deg. :(

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, säger kukbajs :

Var samma för mig och alla andra tror jag. Är för pank själv för att hjälpa med deg. :(

Jävla snubbe. Vi kom överens om köp av flertalet restaurangprylar för typ 3 veckor sen. 8000+moms.

Han skulle hämta och betala igår. 2 timmar innan skickar han ett sms å avbokar. Jag skriver tillbaka att då kommer 

han inte få tillbaks depositionen på 1000kr. Sen har han inte hört av sig.

 

Vi hade räknat med dom stålarna. Jävla skit

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger massive :

Fan! Har inte kunnat komma in på pokerforum på ca 1 1/2 dygn. :) 

Nån annan som har haft liknande, och nån som vet varför?

Får bara upp felmeddelande att sidan tog för lång tid att laddas

 

Hade samma problem. Hade även svårt att somna under dessa dygn när man inte fick sin dagliga dos av @kukbajs posts.

Tack och lov att allt är i ordning igen!

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger massive :

Jävla snubbe. Vi kom överens om köp av flertalet restaurangprylar för typ 3 veckor sen. 8000+moms.

Han skulle hämta och betala igår. 2 timmar innan skickar han ett sms å avbokar. Jag skriver tillbaka att då kommer 

han inte få tillbaks depositionen på 1000kr. Sen har han inte hört av sig.

 

Vi hade räknat med dom stålarna. Jävla skit

Kan du inte bara sälja grejerna till någon annan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger RuoXuan :

Det kanske har nämnts tidigare i dagboken men vad jobbar du med?

Egen firma och varit hemma med våra 2 minsta så dom slipper gå på dagis senaste åren.

Vi blev blåsta på en större affär för ca 2 1/2 år sen + bilolycka förra hösten som gjort att snaran sakta dragits åt ekonomiskt. Och alla kneg som finns här i den här lilla skitkommunen (läs vården) kan jag inte ta för att jag fortfarande är i rehab-fas med mitt ben. 

Men vi kommer va tillbaks på ruta 1 + lite extra när vi sålt gården vi bor på :)                                                                               

Nått speciellt du undrade över?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

27 minuter sedan, säger massive :

Varför kan man ibland inte redigera sitt eget inlägg?

Ville ändra mitt tidigare.

För nu har det löst sig med stålarna allafall.

Tror den funktionen stängs av efter att det har gått en viss tid.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

41 minuter sedan, säger RuoXuan :

Det var det jag undrade över eftersom du varit väldigt öppen med det mesta.

Hoppas allt löser sig!

Men tack Ruo!

Löser sig gör det alltid, det är bara en fråga om hur mkt stryk man kommer ta innan det vänder :) 

Nämen vi fattade ett beslut när vi flyttade hit för ca 5 år sen att jag skulle va hemma på heltid. Vi bytte roller efter att jag hade jobbat ca 2 år innan, då frugan va hemma. (delvis mammaledig) Vi gjorde det för att tidigare kunna flytta in (stort renoveringsbehov) starta å få firman rullande snabbare, fortare kunna nå en högre självförsörjandegrad och såklart för att vår sista skulle slippa dagis. Vilket vi hade goda erfarenheter av från vår andra. Då blev det naturligt att det blev jag som blev hemmafru då frugan precis hade fått fast tjänst. :) 

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter här i min ofrivilliga pokerpaus och förbereder mig så smått inför återkomsten :)

 

Blir nyfiken på era poker-rutiner alla ni därute.

 

Som mina tankar går nu så måste jag få struktur på pokern. Allt runt omkring. Min hjärna är ju kopplad på det sättet att vi har ADHD-token ( oförmåga att reglera mental energi / impulskontroll / oförmåga att apliccera den struktur som behövs för att må bra ) med Asperger ( specialintressen / fastna i saker )

Vilken underbar kombo va? :D Det gör att det väldigt lätt blir att jag går allin för nått 247,3% bränner ut mig, å sen kommer nått annat som fångar intresset å sen börjar det om ;)

Vet ni den där jobbiga typen som hittar en ny favvo-låt å sen spelar den 20 gånger om dan i 2 veckor å sen tröttnar å inte lyssnar på den alls sen? Det är jag det :D fråga frugan om hon e less. hehe

Applicerat på pokern blir det lätt att jag spelar varenda dag 17 dagar i sträck utan paus där man resten av den lediga tiden bara tänker poker poker poker å bränner ut mig å börjar spela skit å må skit utan att jag märker av den smått sluttande nedförsbacken.

 Jag behöver alltså struktur och regler att förhålla mig till. En setup och en plan. Och hjälp att följa den, framför allt att bromsa upp. Så jag tänkte höra lite om hur ni har det med pokern, men med allt runt om :) Hur får ni det att funka? 

 

Setup?

Kör ni schema eller mer löst?

Planering för volym timmar etc?

Speciella saker ni alltid gör innan pass?

familj/familjemedlemmar/barn - hur funkar det med den biten?

Balans (eller avsaknaden av den) med andra saker i livet?

Hur ser det ut med träning, mat, sömn, meditation och dom här sakerna och är det saker som ni gör direkt relaterat till spelet?

 

Skulle va kul å höra! :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ett heltidsjobb som lokförare så jag spelar när chansen ges. Ibland på laptopen på uppehåll på jobbet, på hotellet innan överliggning.

Annars blir det på lediga dagar när frugan jobbar och barnen är i skolan.

Samt innan middagstid, om tid finns.

Grundtanken är att pokern aldrig ska ta tid ifrån de viktiga stora sakerna i livet. Familj, vänner, fritidsintressen etc etc.

Kort sagt, när tid ges.

blir 50-100h i månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för att du delar Yxel. :) 

12 minuter sedan, säger Yxel :

Grundtanken är att pokern aldrig ska ta tid ifrån de viktiga stora sakerna i livet. Familj, vänner, fritidsintressen etc etc.

Du verkar ha poker på rätt ställe i ditt liv :)

13 minuter sedan, säger Yxel :

blir 50-100h i månaden.

Det är ju fan skitmycket ändå.  utifrån hur du beskriver tillvaron, spela så mkt och ändå hålla balansen, imponerad!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger Yxel :

Har ett heltidsjobb som lokförare så jag spelar när chansen ges. Ibland på laptopen på uppehåll på jobbet, på hotellet innan överliggning.

Annars blir det på lediga dagar när frugan jobbar och barnen är i skolan.

Samt innan middagstid, om tid finns.

Grundtanken är att pokern aldrig ska ta tid ifrån de viktiga stora sakerna i livet. Familj, vänner, fritidsintressen etc etc.

Kort sagt, när tid ges.

blir 50-100h i månaden.

skit i vänner och hälsa, om man ska bli riktigt kung på poker så får man prioritera o då har man inte tid med sånt :D 

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...