Gå till innehåll

Fortfarande har inte syndaren vaknat. Eller blivit bättre på poker.


massive

Recommended Posts

Ringde den blinda tanten igår. Det gick till och med bättre än vad jag hade kunnat önska mig. Vilket paradoxalt gör det ännu jobbigare. :) 

Jag va med om en bilolycka för snart 1 år sen och mot alla odds överlevde jag. Sen höst men fortfarande sommarföre. Strålande sol, ingen trafik, och raksträcka. En riktigt fin dag.  Jag har med mig hästfinkan också för jag ska förbi morsan och hämta en höbal. Det är förmiddag runt 9-snåret och jag tuffar på strax över 100, och från ingenstans får jag sladd på hästtransporten. Det enda rimliga är nattfrost som ligger kvar som periodvis lömhalka trots torr vägbana.

Jag har inte en sportmacka att räta upp och nu går det fort som fan. Hästfinkan på 1,6 ton olastad agerar slangbella och slungar bilen sidledes ända upp från körbanan, ner för en brant slänt och rakt in i en storjävla björk, som precis missar balken som sitter strax bakom förarsätet, och i full kraft smäller rakt in i dörren precis där jag sitter.

Trots detta har jag inte förlorat medvetandet, jag har inte slagit i huvudet, alla tänder sitter kvar, axeln och armen är hel trots att trädet smällde rakt in precis där. Hela taket trycktes in, och om det hade kommit 10 centimeter närmre mitt ansikte hade det vart hjärn-pölsa. Sen har jag köttlådor med fruset kött i bilen. Det köttet som låg i baksätet hittade räddningstjänsten 6-8 meter in i skogen. Tänk dig att träffas av 2 kilo frusen karrè i den farten. Som en kanonkula. Men ändå har jag inte träffats av det köttet som stod precis brevid mig på passarerarsätet. Hur det nu är fysiskt möjligt. 

Allt i bilen har såklart flugit all jävla världens väg, jag sitter fastklämd och kan inte röra mig, men telefonen som låg på instrumentbrädan, ligger nu, som magi, precis bredvid mig så jag kan nå den och ringa 112. :) 

Polisen, räddningstjänsten och ambulanspersonalen, alla tittade på den söndermanglade bilen och bara skakade på huvudet att jag efter 40 min klev ur bilen, och med stöd linkade in i ambulanshelikoptern. När vi pratar om sannolikhet.

Nåväl. Det jag ska komma till är att det här gjort är att jag på papperet inte har haft nån inkomst på snart 1 år. 

Hushållets deklarerade inkomst är för låg. För många barn. Huset är inte värt ett skit. VI får helt enkelt inget lån. Trots att firman är ren, inga betalningsanmärkningar eller prickar eller annat som belastar.

Så nu ska jag alltså ringa ägaren till fastigheten vi vill köpa och försöka övertala henne att sälja till oss fastän vi inte kan betala. De vi har möjlighet till nu är några hundratusen när vi sålt, avbetalning per månad fram tills den deklarerade inkomsten är såpass stor att vi får ett lån om typ 2-3 år. Nervös såklart. Och förväntar mig såklart det värsta.

Ringer upp och hon är hur trevlig och förstående som helst. Och en bit in i samtalet kläcker hon ur sig nått liknande: "nämen jag har det såpass bra ställt att jag behöver inte pengarna direkt, vi kan komma överens om nått"

Wow.  

Och det är här det blir jobbigt. Nu har hon öppnat dörren för en lösning. Nu blir det ofrånkomligen förhoppningar och förväntningar. Men det kan såklart fortfarande skita sig om nån annan kan casha direkt, hennes son pratar ner henne, eller att mäklaren ska fitta sig eller nått annat. Så nu ska vi sitta på helspänn enda fram till lördag innan hon ska ge besked. :) 

Fortsättning följer.

  • Like 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, säger Ola Brandborn :

För att skydda henne - skulle det inte vara möjligt att ni hyr det av henne tills ni får lån så ni kan köpa det? Kanske att 50% av hyran räknas av mot köpeskillingen i framtiden?

Hej Ola! Välkommen!

Hon tog upp det här med risk och upplägg och hur man kan göra och jag föreslog att huset kan vara i hennes ägo till köpeskillingen är betald till fullo, och att vi fixar en advokat som kan skriva juridiskt bindande kontrakt på vad vi kommit överens om. På lördag får vi besked.

 

Helt random Ola. För bra många år sen skulle jag ner på söderbiljarden och ta ett glas med en av mina närmsta vänner. Du är ju en person som figurerat inom pokern i Sverige länge, ( men jag vet inte i vilket sammanhang exakt som jag visste vem du va ) Torsk som man e fastnar jag vid blackjacken, en stund senare kommer min vän och slår sig ner. Jag observerar att min vän verkar ha en solid grundläggande strategi, vilket jag blir förvånad över då personen ifråga inte spelar spel annars.

Jag säger: Men vafan, kan du spela blackjack åxå?

Han säger: Det är Ola som lärt mig :D 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2024-07-30 kl 11:19, säger Yxel :

Seg session :(

Måste flika in att vafan sysslar /2 regsen med egentligen? De sitter på 6-7 bord mot varandra, kanske någon trött 50vpip fisk med halvstack på något av borden. Så sitter de där och battlar. Svs skrattar hela vägen till banken, för aldrig att någon har sån edge att de kan slå raken i regpoolen på /2.

Vad sysslar de med.

sorry för trådkapning. 

Kanske något liknande till vad som händer på /1 borden där spelarna Bumling och HustleRain sitter 12h varje dag och spelar samma stats, bland annat oortodoxa strategin exakt 25% RFI från positionerna UTG, HJ och CO.

Redigerad av shovelpile
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger shovelpile :

Kanske något liknande till vad som händer på /1 borden där spelarna Bumling och HustleRain sitter 12h varje dag och spelar samma stats, bland annat oortodoxa strategin exakt 25% RFI från positionerna UTG, HJ och CO.

Omg du har en användare här kamrat kompis, förlåt för att jag snackade skit om dig, jag var bara sur över att jag förlorade. :S :P

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

37 minuter sedan, säger massive :

Va roligt!

Vad för djur? Självhushåll? Hur bor du?

Bor i ett hus utanför Linköping. Hus, en liten ladugård och garage typ. Köpt lite mark intill huset för bete till djuren. Inget självhushåll nej, både jag och min fru jobbar heltid (krävs typ när man har hästar), så 3 hästar, 2 kameler, 3 får, 2 hundar, 3 katter och en sköldpadda :)

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, säger Yxel :

Bor i ett hus utanför Linköping. Hus, en liten ladugård och garage typ. Köpt lite mark intill huset för bete till djuren. Inget självhushåll nej, både jag och min fru jobbar heltid (krävs typ när man har hästar), så 3 hästar, 2 kameler, 3 får, 2 hundar, 3 katter och en sköldpadda :)

Ni har kameler? Får jag hälsa på, snälla? 😇

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger shovelpile :

Kanske något liknande till vad som händer på /1 borden där spelarna Bumling och HustleRain sitter 12h varje dag och spelar samma stats, bland annat oortodoxa strategin exakt 25% RFI från positionerna UTG, HJ och CO.

Hustletilt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, säger Yxel :

Jajjemän.

Ja det är klart. Vi har både spontana besök och planerade besök av folk som vill komma och hälsa på dem :)

Omg vad coolt! Det jag tycker bäst om med kameler är att de tuggar så roligt. De vrider liksom om hela jävla käken överdrivet mycket. Eller det är bilden jag har av ätande kameler, i alla fall, men alla kameler käkar kanske ej på samma vis?

Skriv i pm vars detta finns haha❤️

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger kukbajs :

Omg vad coolt! Det jag tycker bäst om med kameler är att de tuggar så roligt. De vrider liksom om hela jävla käken överdrivet mycket. Eller det är bilden jag har av ätande kameler, i alla fall, men alla kameler käkar kanske ej på samma vis?

Skriv i pm vars detta finns haha❤️

Precis så tuggar de :)

Det är ingen hemlis var de bor. Judit som den ena heter har en egen Facebook (Judit kamel) och på Instagram (Juditkamel) så hon är ganska officiell :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, säger Yxel :

Bor i ett hus utanför Linköping. Hus, en liten ladugård och garage typ. Köpt lite mark intill huset för bete till djuren. Inget självhushåll nej, både jag och min fru jobbar heltid (krävs typ när man har hästar), så 3 hästar, 2 kameler, 3 får, 2 hundar, 3 katter och en sköldpadda :)

Ok! 

Då snurrade vi runt i dina trakter när jag å frugan va på road-trip :) 

Huset vi hoppas på ligger mellan Motala och Örebro. Nästan grannar i sånt fall , allafall med norrlands-mått mätt. ;) 

Och vi är i motsatt riktning. Att göra oss av med alla djur. Testa en annan väg. Men 10-20 höns kommer vi ta med om vi får huset, å katterna, Sen är det mer än möjligt att det blir djur, till självhushållet allafall längre fram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, säger Yxel :

Precis så tuggar de :)

Det är ingen hemlis var de bor. Judit som den ena heter har en egen Facebook (Judit kamel) och på Instagram (Juditkamel) så hon är ganska officiell :)

Kollade in FB-sidan. Grymt! Mina 2 minsta krabater älskar kameler. Den minsta valde djurpark som aktivitet när han fyllde år, till största del pga att det fanns kameler där ;) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jamen då gör vi en uppdatering 25000 händer in och ca 55 timmar spelade sen nystarten

Började som tåget. Sen har det vart motriggat och jävla upp och ner. Skottande. Lite volym, semester och periodvis dåligt spring. (och såklart dåligt spel också här och där)

0.5+1kr's tuffar på stabilt. Spelar så mkt 1kr's jag kan, och fyller på med 0.5 när det är skitvärde.

1kr's har alltid varit en spök-nivå för mig där det aldrig funkat. Nu känns det som att jag har knäckt nöten :) Synd bara att det periodvis är så dålig trafik, det hade vart sjukt +EV att ha rulle nog att kunna inkludera nån/några 2kr's i grinden för att kunna table-selecta ännu hårdare. 

Smolket i  bägaren är såklart 1000 händer 2kr's och ca 1000kr under EV där efter min katastrofsittning.

På minussidan har vi också att jag känner mig omotiverad till att plugga. Kanske inte så konstigt med allt annat som händer i livet. Mkt som snurrar i skallen. Sen är det väl lathet också, har resonerat som så att om jag håller bra/hög winrate så kör vi på. :) 

 

 

Totalen:

Screenshot 2024-08-08 091102.png

 

0.5+1kr's filtrerat:

Screenshot 2024-08-08 092019.png

Screenshot 2024-08-08 092053.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger massive :

Kollade in FB-sidan. Grymt! Mina 2 minsta krabater älskar kameler. Den minsta valde djurpark som aktivitet när han fyllde år, till största del pga att det fanns kameler där ;) 

Ja, det var ju typ nästgårds! Är född och uppvuxen i Motala.

Hehe, vad roligt, då borde ni också komma och hälsa på dem. De är riktigt trevliga och sociala, vill bli klappade och umgås med. :)

Pokerteori är svårt att hinna med i livet, det håller jag med om. Försöker få in någon RiO-video här och där men är svårt.

Motrigg kommer och går, snart kör du över /1! Tyckte också den nivån hade dålig trafik. Vet inte riktigt varför.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Yxel :

då borde ni också komma och hälsa på dem.

Lätt!

1 timme sedan, säger Yxel :

snart kör du över /1!

Tack! Det känns verkligen som att jag bemästrat nivån och känner mig komfortabel nu. Men det är fortfarande en liten sample, det vet jag :)

 

Hur går det för dig med liret? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, säger massive :

Lätt!

Tack! Det känns verkligen som att jag bemästrat nivån och känner mig komfortabel nu. Men det är fortfarande en liten sample, det vet jag :)

 

Hur går det för dig med liret? 

Haltat mycket i volym i sommar, såklart. Är bara en hobby och finns mycket annat kul att ta tag i.

Men det börjar bli bättre. Snittar kanske 1-2 timmar om dagen nu.

men jag kollar bara saldot en gång i månaden, så, jag har ingen aning :D

Men sen april har jag haft lite nivåotur med setups och motrigg på /5 medans /2 flutit på skapligt.

Det gick verkligen inte vinna med KK tex.

Vilket hängde i på pokerresan jag och en kompis gjorde till Austin Texas. (The Lodge Card House grind i 9 dagar) Men blev minpluss tillslut. Hade blivit mer om man skitit i de förbannade Double board PLO bombpotterna 😂

Väldig rolig och speciell resa förresten! Texasbor hatar att folda! Trevligt folk däremot!

Min idé var att fortsätta kliva uppåt i nivå när jag nått rullekrav, men trafiken på /10 är 0 på de tider jag spelar (förmiddag/eftermiddag), så jag får väl harva vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Yxel :

Min idé var att fortsätta kliva uppåt i nivå när jag nått rullekrav, men trafiken på /10 är 0 på de tider jag spelar (förmiddag/eftermiddag), så jag får väl harva vidare.

Är det så illa nuförtiden? Har trafiken gått ner sen klientbytet och allt det eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försöker verkligen att inte hålla på å ranta här i dagboken över massa badbeat och dåligt spring, för jag förstår såklart att det är en del av spelet. Plus att det typ aldrig är roligt att läsa om. 

Det händer alla, "om inte fisken fick vinna ibland skulle det inte finnas nått spel" "det är bara att kämpa på" Det kommer vända. "sluta plusswhinea!" och bla blah fucking jävla blah blah blah

Men nu börjar det påverka både humöret och mitt spel.

Jag har alltså haft en (1) av dom senaste 11 sessionerna där det känts typ "ahmen idag rullar det på!" Inte att springa bra/sunrunna, utan man förlorar nån vinner nån, sätter dragen typ lika ofta som man ska. Man missar, man träffar osv. 

Nu istället så "alla" tunna värdebets synas ner med 1 steg bättre. träffar jag mumsmums så lägger dom sig 8/10. Pottkontrollerar jag så sätter dom sina mirakel, spelar jag aggro springer jag in i toppen. Floppar man set så kommer brädan blötare än 45+ Milfs som jagar 18-åringar på horkanoten. 

Om jag floppar drag blir min första tanke inte hur jag ska få max betalt om jag sätter den, min första tanke är "hur ska jag bluffa hem den här" för jag "vet" att den inte kommer. 

Vet inte hur många gånger jag har överpar där FI floppar set.

När jag får in det 55%-75% favvo så är första tanken "nej snälla inte nu igen"

Jag har torskat mot 4-tal (där dom dragit in den efter vi hamnat all-in) 4 gånger på 4 dagar.

Jag har till och med aktiverat run it twice för att ha nån chans överhuvudtaget.

Och sen är det saken som diskuteras tidigare här i dagboken. Tidpunkten. Sannolikhet. Slumpen. För det är fortfarande sjukt att det ska gå fittrövens jävla mamma bara för att nu har vi typ har första perioden på flera år där det faktiskt skulle va bra med några tusenlappar extra. Precis då ska man badbeatas sönder och samman på 2kr's och springa som en dubbelamputerad gnu generellt.

 

Blir bara så jävla trött

Screenshot 2024-08-08 141519.png

Screenshot 2024-08-08 141701.png

Screenshot 2024-08-08 141736.png

Screenshot 2024-08-08 141952.png

Screenshot 2024-08-08 142045.png

Screenshot 2024-08-08 142210.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...