massive Postad 11 timmar sedan Författare Rapport Postad 11 timmar sedan Take me down to the sun-run city where the girls are green and the giraffs are pretty Citera
VakuumspelarN Postad 10 timmar sedan Rapport Postad 10 timmar sedan 34 minuter sedan, säger VakuumspelarN : Haha gul är det bra eller gul.mp4 1 Citera
VakuumspelarN Postad 10 timmar sedan Rapport Postad 10 timmar sedan 16 minuter sedan, säger massive : GTO-poker iPoker Network Hand #12520125496.webmUnavailable Standard ju, 10/10 Citera
VakuumspelarN Postad 10 timmar sedan Rapport Postad 10 timmar sedan 13 minuter sedan, säger massive : Take me down to the sun-run city where the girls are green and the giraffs are pretty Springa under ev tär fan lite på själen asså Citera
massive Postad 10 timmar sedan Författare Rapport Postad 10 timmar sedan 2 minuter sedan, säger VakuumspelarN : Standard ju, 10/10 hela vägen. sizes. range. ja allt skulle jag säga. Citera
ShipThat$$ Postad 10 timmar sedan Rapport Postad 10 timmar sedan Hur många dagar är detta? Jävligt ouchy ouchy vändning neråt Citera
massive Postad 10 timmar sedan Författare Rapport Postad 10 timmar sedan 1 minut sedan, säger VakuumspelarN : Springa under ev tär fan lite på själen asså Såklart det aldrig är kul för någon. Men på nått konstigt vänster är jag helt kool-lugn just nu och varit senaste dagarna. Finns flertalet anledningar till det. Inte påverkat mig alls utanför borden. Humöret som vanligt. Inget ältande. Bra dagar med familjen. Första gången på ca 20 års periodar maniac pokkrande med långa uppehåll och sporadiskt spelande som det känts såhär bra. Samtidigt som man bränt ish 80% av rullen på 3 dagar. Citera
massive Postad 10 timmar sedan Författare Rapport Postad 10 timmar sedan 4 minuter sedan, säger ShipThat$$ : Hur många dagar är detta? Jävligt ouchy ouchy vändning neråt 4000kr ish back på 3 dar med 2500kr under EV på 5K händer. Citera
massive Postad 1 timme sedan Författare Rapport Postad 1 timme sedan 19 timmar sedan, säger ShipThat$$ : Du må ha fått in det vs typ bästa tänkbara scenariot men ändå, otroligt high variance spot där du nästan alltid får in det som kraftig underdog. Det har ju du ingen aning om i den stund du skriver det. Och hade jag "nästan alltid" fått in det som underdog skulle jag ju inte gjort som jag gjorde. Det säger sig självt. 19 timmar sedan, säger ShipThat$$ : Enligt mig är det där förmodligen ca 190bb brända som aldrig ens skulle investerats. Du får såklart tycka vad du vill. Det är det fina i kråksången. Men om det va 190bb brända som aldrig borde investerats, så hade jag inte investerat. Eller? Det säger sig självt åxå. 19 timmar sedan, säger ShipThat$$ : Posta gärna full handhistorik om du har lust. Det ingen verkar fatta med dom här händerna jag postar är att jag kanske tar en helt annan linje mot exempelvis en reg, en bra reg, en sopreg,en passiv fisk, en NIT, enNIT-fisk, svintilt, osv i all oändlighet. Det är som att flertalet tror att en outline hand utifrån väldigt specifika förutsättningar är mitt base-line spel och att jag tar en sån här linje varje gång. Jag gör det här spelet just precis exakt för att han är just precis exakt en sån snubbe som snappar av A-högt färgdrag på turn för 350kr mer utan att blinka sent en fredagskväll. Annars skulle jag ju inte göra spelet. Det e som att både skygglapparna och dimljusen är permanent monterade. Allafall. FI är 40/30 slask/bomb-fisk med hög bet post som är inne och vevar hit och dit. Synen pre är ok tycker jag med en BB som aldrig straffar en. Klart vi kan lägga, men jag personligen spelar gärna pott mot 3 megafesk här för 1/5. Hela nyckeln till handen är flop. Han bettar allt. Alla träffar. En Jx är pure bet. Noll tendenser att sitta å slöspela bra händer om vi säger så. Turn involverar en timing-tell, men även sizing. Det finns bara ett "nästan alltid" i den här handen Gresen. Och det är att han har exakt en sån typ av näve som han faktiskt har. Förkrossande stor del av gångerna. Jag är nöjd att jag tog den här linjen. Readen jag gjorde och modet att agera utifrån den. och glad att jag utvecklats så pass mkt, att jag har det här turnspelet i mig, oftare, och på ett sätt jag inte hade förut. Sen har jag full respekt och förståelse inför att vi ser på spelet olika. Och jag förstår att andra skulle aproacha och agera i dom här spotsen annorlunda än mig. Citera
Axel Andersson Postad 36 minuter sedan Rapport Postad 36 minuter sedan Hej! Segt att springa under EV, men det kommer vända för dig igen. I stunden är det lätt att glömma att de här svängningarna är helt normala, även när man vet det i teorin. Jag hade en AK‑hand mot IcePenguin för inte så länge sen där vi båda fick in det pre med AKo. Floppen kommer två i hans färg och turn + river ger honom nötflush. Just där och då känns det som att det här händer alltid mig. Men sen, bara någon vecka senare, fick jag in en exakt likadan spot mot honom — och den här gången höll min hand. Variansen är brutal i stunden, men över tid jämnar den ut sig. Håll i, spela ditt spel, så kommer kurvan hitta tillbaka. //Timotej Citera
ShipThat$$ Postad 28 minuter sedan Rapport Postad 28 minuter sedan 30 minuter sedan, säger massive : Det har ju du ingen aning om i den stund du skriver det. Jo du posta ju vad han hade, annars hade jag inte skrivit som jag gjorde 31 minuter sedan, säger massive : Men om det va 190bb brända som aldrig borde investerats, så hade jag inte investerat. Eller? mer relativt än såhär blir det nog inte haha, som att säga att alla pengar som dagligen går upp i rök på börsen är bra investeringar då de trots allt skedde och därmed bör ha varit bra. summa summarum, är du nöjd med att ta marginella spots i överflöd som ett par dagar ger 25 inköp och andra dagar minus 25 inköp så kör hårt, vi behöver inte hålla med varandra 🖖🤠 jag hoppar gärna swingsen för att undvika potentiell irritation som kan gå ut över familjen, anser den ducken som rejält +ev irl long term 37 minuter sedan, säger massive : Det finns bara ett "nästan alltid" i den här handen Gresen. Och det är att han har exakt en sån typ av näve som han faktiskt har. Förkrossande stor del av gångerna. låt säga att du har rätt här - att han alltid missat flop - så kommer du få in ditt par+upp-o-ner-drag vs overs, färgdrag, kombodrag men även K6, A6 osv. min fråga blir väl mer att är det värt att ta dessa spots när du är i ett skottande läge på /2? du brukar väl köpa in för 200bb? du får gärna spela /50 det angår inte mig, att jag ens ifrågasätter och kommenterar din brm är för att du själv skriver att du känner sån förakt gentemot att bli krossad när du kliver i stakes och sen skamset kryssa klienten i månader för att sen göra om samma misstag igen. självfallet bestämmer du själv, jag är inte din pappa (eller mamma 👀) 42 minuter sedan, säger massive : Turn involverar en timing-tell, men även sizing. om du menar att du ger ifrån dig en timing tell samt väljer en size som villain uppfattar på ett visst sätt så är det lite sådär "tänker alla exakt som jag?" vi vet ju inte ifall villain klappar sin katt i 30 sekunder precis här och helt missar att du ens agerade fort eller långsamt som enligt dig själv spelar en avgörande roll. ber om ursäkt ifall du upplever att jag angriper dina resonemang eller liknande, så är det inte menat utan jag kan känna igen mina tidigare tankemönster ibland och direkt dra en parallell till hur de fått mig att blöda pengar pga att jag trodde alla också spelade cowboy poker exempelvis, varken dom eller jag kunde läsa tankar visade det sig Citera
Recommended Posts