massive Postad Onsdag kl 09:40 Författare Rapport Postad Onsdag kl 09:40 Den här tar jag gärna input på. Ja vettefan. FI tillhör inte tightarsle 58-62 WSD gänget, utan spelar 36/29, hög 3+4bet, hög betfrekvens på alla gator. Det påverkar mina beslut helt klart. Ere meningen att jag ska va rädd för limpad Q9,K9 här? Förutom det har han inte QQ,KK. För mig är det här oftast en 9x som jag vill få maxvärde av med stegen eller? Jag tror ju han definitivt han e en gubbe som kan göra det här spelet med en naken 9:a. Därför jag inducar på river. Jag vill ju att han ska spazza bort stacken. iPoker Network Hand #12512121088.webm Citera
Lobo Postad Onsdag kl 12:19 Rapport Postad Onsdag kl 12:19 2 timmar sedan, säger massive : Den här tar jag gärna input på. Ja vettefan. FI tillhör inte tightarsle 58-62 WSD gänget, utan spelar 36/29, hög 3+4bet, hög betfrekvens på alla gator. Det påverkar mina beslut helt klart. Ere meningen att jag ska va rädd för limpad Q9,K9 här? Förutom det har han inte QQ,KK. För mig är det här oftast en 9x som jag vill få maxvärde av med stegen eller? Jag tror ju han definitivt han e en gubbe som kan göra det här spelet med en naken 9:a. Därför jag inducar på river. Jag vill ju att han ska spazza bort stacken. iPoker Network Hand #12512121088.webmUnavailable Är det inte enklare att bara betsyna på floppen mot denna typ av spelare? Turn är standard som spelad. Egentligen ska man titta på väntevärdet på olika scenarier för att avgöra vad som är rätt. Jag checksynar nog river här för att hålla det enkelt precis som jag gjorde på floppen mot denna typ av spelare, men sen har jag heller inte din röda linje att skryta med. Är detta olika stakes? Man blir snurrig. My C Won: kr 7,48 BB/100: -4,23 1 Citera
ShipThat$$ Postad Onsdag kl 12:27 Rapport Postad Onsdag kl 12:27 8 minuter sedan, säger Lobo : Jag checksynar nog river här Ganska svårt i pos då du isåfall checkar bakom 🤷♂️ 1 Citera
massive Postad Onsdag kl 12:52 Författare Rapport Postad Onsdag kl 12:52 25 minuter sedan, säger Lobo : Är detta olika stakes? Man blir snurrig. My C Won: kr 7,48 BB/100: -4,23 Framför allt på förmiddagarna så är trafiken låg så då blir det saligsilligröra Citera
Lobo Postad Onsdag kl 13:37 Rapport Postad Onsdag kl 13:37 42 minuter sedan, säger ShipThat$$ : Ganska svårt i pos då du isåfall checkar bakom 🤷♂️ Som spelat hade jag då troligen även bettat river, men jag är nog inne på en större size. 1 Citera
massive Postad Onsdag kl 13:50 Författare Rapport Postad Onsdag kl 13:50 Asså jag kommer inte ihåg när det här hände senaste mot Bumling,Jedic,bearglove mfl-gänget. Måste vara flera år sen. Men idag vare tydligen dax 1 Citera
massive Postad Onsdag kl 15:17 Författare Rapport Postad Onsdag kl 15:17 1 timme sedan, säger ShipThat$$ : River K Nädå! Inte denna gång! 1 Citera
massive Postad Onsdag kl 20:49 Författare Rapport Postad Onsdag kl 20:49 Hitta + idag åxå! Btw, jag är sämst på att ta dagar off, såg nu att jag redan är inne på dag 7 sen min senaste lediga dag när jag öppnade calendern i PT4. Har ju målsättningen med ett 6/1 schema. Inte ens reflekterat över det. Men inte fan jag tänker pausa nu när jag väl springer bra. Ser åxå att jag har 9 vinstdagar senaste 11. Låter ju bra, bara den lilla detaljen att mina 2 backdagar va 3000kr i hålet. Får ta min lediga när det blir rött i protokollet igen. LOL Godnatt på er! 1 Citera
massive Postad 21 timmar sedan Författare Rapport Postad 21 timmar sedan En av dom sakerna jag känner har förbättrats mest är mitt tilt-game. Jag blir inte påverkad alls på samma sätt nu som förut. Man blir helt klart avtrubbad. Men nu e jag fan tilt asså. Allt börjar lugnt och fint med LasseThe Killer till morgonkaffet kvart över 7. Nu kör vi! Sen börjas det. Med vem annars. Det här är åxå bara ett urval av dumheter som ba haglar när man gnider röven vid samma bord som den här muppgubben. River kommer. Å de ba skriker som en dampunge värre än jävla hesa fredrik i hela kroppen att nu e man plötsligt slagen. Man vet inte inte hur. Men det är bara säkert som amen i kyrkan. Å sen när "hejjagheterJedicochharuppenbaraTimingTells" checkar är det bara att snapchecka bakom. Man behöver inte ens titta på SD. Å sen den här. Å fyfan va tiltande den här är. 10x värre en den förra. Vid första anblick. Jag bluffar för fel size och han gör en bra/snygg syn. Inga konstigheter. Ellerhur? Men när man tittar lite noggrannare. Om man gnider ärtan lite hårdare. Jedic vet att jag gör om händer till en bluff som en naken Kx inte slår. Alltså behöver han ett pipp högre handstyrka för att göra synen. Träffar han inte river foldar han. Å fyfan va jag hatar å spela med den här fittgubben alltså. Ni kan komma med vilka teorier,solvers,voodoo,glada hejjarop ni vill. Jag leder fram till river. 100%. Nu är jag slagen 10/10. Kan på riktigt den här pappskallen typ komma på att det här med poker inte skänker evig lycka å börja baka kanelbullar till hemlösa knarkare eller nått istället. Oavsett hur sub-optimalt/dåligt jag spelat på /2 så hade jag vart reg på nivån innan saruman kliade sig på bollarna in the old and dark ages om det inte va förmiddagarna med den här Alexander Lucas. Är det på riktigt så att jag ska behöva skippa förmiddagarna och inte spela, pga en jävla gubbe som springer såhär? Amen så avslutar vi passet med en sån här surfitta till hand bara för att gnugga in det lite mer. Nu ska jag äta skogaholmslimpa med skinkost, och göra mig en banansmootie. Se om det hjälper. 1 Citera
ölkaka Postad 21 timmar sedan Rapport Postad 21 timmar sedan (redigerade) 10 minuter sedan, säger massive : Jedic vet att jag gör om händer till en bluff som en naken Kx inte slår. Varför skulle du bluffa stark kung o två par+ här? Redigerad 21 timmar sedan av ölkaka Citera
massive Postad 20 timmar sedan Författare Rapport Postad 20 timmar sedan 9 minuter sedan, säger ölkaka : Varför skulle du bluffa stark kung o två par+ här? Varför inte? Om jag har en radda värdehänder, som nu är slagna på river, och jag kan få bättre att folda, varför inte bluffa? Med sidoeffekten att jag kan få snäppet lägre värde att göra herocalls åxå. Sen tog jag helt fel size dock. Citera
HampusGabriel Postad 19 timmar sedan Rapport Postad 19 timmar sedan 1 timme sedan, säger massive : Om jag har en radda värdehänder, som nu är slagna på river, och jag kan få bättre att folda, varför inte bluffa? Bara för att du får bättre att folda betyder inte att bettet tjänar pengar 1 Citera
ShipThat$$ Postad 19 timmar sedan Rapport Postad 19 timmar sedan 26 minuter sedan, säger HampusGabriel : Bara för att du får bättre att folda betyder inte att bettet tjänar pengar Citera
massive Postad 18 timmar sedan Författare Rapport Postad 18 timmar sedan 1 timme sedan, säger HampusGabriel : Bara för att du får bättre att folda betyder inte att bettet tjänar pengar Jo det är ju exakt så det är. Men det du menar och utgår ju ifrån att FI inte foldar 100%, och du utgår ifrån EV och risk kontra vinst. Att vi jobbar med ofullständig information. Frekvenser. Utfall. Osv. Men, med din formulering, att säga att ett bet, som får en bättre hand än den man själv har, att folda, inte är + i längden. Är fel. Citera
HampusGabriel Postad 17 timmar sedan Rapport Postad 17 timmar sedan (redigerade) Förstår inte riktigt, du får ju syn här av K8 och tänker bluffa med sämre 2p. Hur ska detta tjäna pengar med sämre 2p? Eller missläser jag det du nyss skrev? Redigerad 17 timmar sedan av HampusGabriel 1 Citera
massive Postad 17 timmar sedan Författare Rapport Postad 17 timmar sedan 16 minuter sedan, säger HampusGabriel : Förstår inte riktigt, Och det kan va jag som är otydlig. 2 saker. Han foldar Kx naket. Det är min uppfattning och erfarenhet. Men hittar såklart just det kortet som gör att han synar. Det var mer illustrerande kring hur stört irriterande men en snubbe som med onormalt hög frekvens konstant, pass efter pass, både i stort och smått hittar precis det han behöver för att utfallet ska bli negativt för en själv. 19 minuter sedan, säger HampusGabriel : Hur ska detta tjäna pengar med sämre 2p? Eller missläser jag det du nyss skrev? Som jag skrev tog jag fel size på blurren. Antingen tar vi vårt SD-värde, eller så går vi 3x pott å får honom att folda 99.9 % av gångerna. Det alternativet röstar jag för. Tyvärr så är jag inte tillräckligt bra på poker än, så jag hittar inte det spelet så ofta som jag borde in-game och i stridens hetta. Citera
Bryggkaffe Postad 17 timmar sedan Rapport Postad 17 timmar sedan Överbet för flera gånger pott är inte så hett heller eftersom det är så lätt för honom att dyka upp med nöten själv och du lägger dig själv ett dyrt pris. Och det låter ju onekligen som att det är ett monumentalt misstag att inte knacka Ac mot dig här. Det är knack med Kx eftersom du stänger action. 2 Citera
ölkaka Postad 17 timmar sedan Rapport Postad 17 timmar sedan 3 minuter sedan, säger massive : Antingen tar vi vårt SD-värde, eller så går vi 3x pott å får honom att folda 99.9 % av gångerna. Om han vet att du bluffar all din air och allt som har SD värde i check check på river. Så kommer han väl inse att han kan syna alla färger o printa. Vet jag inte exakt linje men antar cbet x/x sen bet river av dig. Du är också cappad då din nöt vill gå bet hela vägen. Skulle vara nice om du delar HHs från pt så man kan se action 1 Citera
massive Postad 17 timmar sedan Författare Rapport Postad 17 timmar sedan Ahh @HampusGabriel @ölkaka och @Bryggkaffe ni har säkert rätt allihopa, och sannolikheten att jag har fel är större än att jag har rätt Och nu orkar jag inte dividera om det. För poängen var och är, att det är skitirriterande med ett läge som nu. Där jag känner att jag slår, eller i sämsta fall håller jämna steg med nivån. Men konstant blir nedsablad av en jävla nisse, som inte bara äger en en till höger och vänster, men som åxå springer som en jävla gud å lirkar in exakt precis allt stort som smått i vad som känns som totalt onormal frekvens. Och som lax på löken sitter och kukblockar varenda jävla bord och väntlista typ 60% av den tiden man vill spela. Det är jobbigt. Citera
ShipThat$$ Postad 16 timmar sedan Rapport Postad 16 timmar sedan Hur menar du att han cockblockar borden? Sitter på alla så startar du ett nytt via "spela liknande" så får du speeddejta honom en kvart eller vadå? Citera
Babushka1 Postad 15 timmar sedan Rapport Postad 15 timmar sedan 5 timmar sedan, säger massive : River kommer. Å de ba skriker som en dampunge värre än jävla hesa fredrik i hela kroppen att nu e man plötsligt slagen. Man vet inte inte hur. Men det är bara säkert som amen i kyrkan. Å sen när "hejjagheterJedicochharuppenbaraTimingTells" checkar är det bara att snapchecka bakom. Man behöver inte ens titta på SD. Kan du inte lägga upp hela handen? Är alla med till river? Citera
massive Postad 15 timmar sedan Författare Rapport Postad 15 timmar sedan 1 timme sedan, säger ShipThat$$ : Hur menar du att han cockblockar borden? Sitter på alla så startar du ett nytt via "spela liknande" så får du speeddejta honom en kvart eller vadå? Amen exakt. Framförallt förmiddagar. Sitter på alla bord både 1+2. Och sitter å väntar på alla 5max, och 6max bord. Så det är å vänta, eller reggbattla HU eller 3handat med en spelare som e bättre än en själv. Men skämtåsido. Det e bara massa gnäll. Acceptera det du inte kan förändra. Hitta en lösning. Vamos! 2 Citera
massive Postad 15 timmar sedan Författare Rapport Postad 15 timmar sedan 18 minuter sedan, säger Babushka1 : Kan du inte lägga upp hela handen? Är alla med till river? 1 timme sedan, säger massive : ni har säkert rätt allihopa, och sannolikheten att jag har fel är större än att jag har rätt Och nu orkar jag inte dividera om det. Citera
ShipThat$$ Postad 14 timmar sedan Rapport Postad 14 timmar sedan är det bara för mig pokerforum "laggar" nåt överjävligt? tar ett år att ladda oavsett om det är att kolla samtliga dagböcker eller bara byta sida i den befintliga man läser i, även posta detta inlägg kommer ta 30 sekunder minst. i förrgår var det också katastrof, och igår smidigt som det annars alltid är men idag är det misär igen 2 Citera
Recommended Posts