Gå till innehåll

Fortfarande har inte syndaren vaknat. Eller blivit bättre på poker.

Recommended Posts

Postad
57 minuter sedan, säger ShipThat$$ :

/2 är micros?i-dont-get-it-clueless.gif.41b501626de8ad3d30687a72436317d0.gif

Ja det är det väl :) upp till NL25, Eller? 

Har jag missat nått? Haha

Jamen en öppen fråga då. Vad e micro,low,mid,high och noosebleeds? :) 

Postad
3 timmar sedan, säger massive :

Ni som spelar /1 och /2 på SVS, och om ni är ärliga, foldar ni ut A10,AJ,AQ pure på CO mot SB 3bet? :) 

image.thumb.png.c461eda32a2bc8f8d5ccfe54be9a88a0.png

Jag kan tänka mig att folda AQ-AT mot en normal 3bet för att slippa problem. Jag har förlorat 2,5bb och det finns enklare spots, så det handlar mer om logik än att blir explo. Har mest spelat 0,5, måste tilläggas. 

• Like 2
Postad
7 minuter sedan, säger Lobo :

Jag kan tänka mig att folda AQ-AT mot en normal 3bet för att slippa problem. Jag har förlorat 2,5bb och det finns enklare spots, så det handlar mer om logik än att blir explo. Har mest spelat 0,5, måste tilläggas. 

här skulle jag säga att 1) fold pure med ATo vs sb 3bet 235bb eff är bonkers bad i den bemärkelsen att du kommer bli så sjukt hårt exploitad över tid - MEN - om man gör det för att 2) man är obekväm i den situationen och känner att genom en fold kan du aldrig torska mer så är det någonstans fine med tanke på att du spelar främst /0,5 

• Like 1
  • Confused 1
Postad
Den 2026-09-12 kl 13:21, säger massive :

Är det bara att acceptera att det här aldrig någonsin är en bluff eller Kx?

Att nån gång bara acceptera att det är ett faktum och lägga allt förutom nöt :)

Man vill ju gärna kalla det här en cooler HU.

FI är 27/18 med hög 3+4bet. obalanserad. En av dom "dåliga regsen" som 

även spelar /1. Han har bluffen i sig. Dynamiken är att han tycker jag är en slasktratt.

Vilket jag är. Mot hans spelartyp. Där jag konstant sätter press på cappade ranger

och brutna/svaga linjer. Jag har precis tagit honom på en större pott.

image.thumb.png.7b1c9712eceb3e67db395a80ef57fe4f.png

Det är lätt att tänka att breakeven för syn är 44 %. När vi synar kommer breakeven aldrig vara mer än 50 %. Skillnaden mellan 50 och 44 är 6 procentenheter. Vi bör även tänka hur det ser ut ur Villains perspektiv. Effektivt bettar Villain 176 in i 49. I vanliga odds blir det (176 + 49) / 176= 1,28. Oddset han ger sig själv är alltså 1,28 gånger pengarna. Det brukar Manchester United stå i när dom är i form.

screenshot-1789299666380.png

Postad
5 timmar sedan, säger ShipThat$$ :

här skulle jag säga att 1) fold pure med ATo vs sb 3bet 235bb eff är bonkers bad i den bemärkelsen att du kommer bli så sjukt hårt exploitad över tid - MEN - om man gör det för att 2) man är obekväm i den situationen och känner att genom en fold kan du aldrig torska mer så är det någonstans fine med tanke på att du spelar främst /0,5 

ATo är väl pure fold CO vs SB i solverland också, så har blir explotiad om han spelar annat än fold? Kanske missuppfatta det du skrev

Postad
12 minuter sedan, säger ölkaka :

ATo är väl pure fold CO vs SB i solverland också, så har blir explotiad om han spelar annat än fold? Kanske missuppfatta det du skrev

Det handlar om 2 poster jag la om hur olika solverland och SVS-sandlåda är.

Där jag lite ironiskt frågade hur många på svs-micro som lägger AQ CO mot ett SB 3bet.

image.png.d0a47ce2eb11e8aca4d33d451fc9b0f0.png

Och åxå pratar om att det är svårt att få nå vettiga svar när verkligheten är så fundementalt

annorlunda från gtowiz. Här är ett exempel.

image.thumb.png.402e0e1ffe40bcdbbedc8d5c88808d5e.png

Postad
15 timmar sedan, säger massive :

Och åxå pratar om att det är svårt att få nå vettiga svar när verkligheten är så fundementalt

annorlunda från gtowiz. Här är ett exempel.

Då gäller det att fråga sig. Vad händer om dom synar AQo UTGvCO, vad ska vi adjusta mer eller mindre av i våran range.
Du kommer aldrig möta någon som spelar korrekt nånsin men väldigt lätt för dig nu att se baselinen i solvern och sedan förstå hur man ska adjusta just mot denna FI som synar AQo i UTG

• Like 1
Postad
18 timmar sedan, säger ölkaka :

min åsikt är att jag tycker gto är vansinne på såhär låga stakes. åsikten i fråga kommer ifrån om du tittar på dina motståndare på säg /0,5 och märker att dom kan knappt reglerna - varför då sitta och försöka spela fancy poker som ska vara matematiskt optimalt när det räcker att du bara hänger ut metspöt och raisar enormt när du har värde. om dina motspelare på riktigt säger "jag förstår jack shit, jag kommer syna oavsett" alternativt "jag är en nit, betta så foldar jag" så behöver vi inte mixa in varken low freq K6s 4bets eller ATo folds co vs sb.

kollar vi på specifikt ATo som co vs sb 235bb eff så vill jag påstå att förlita sig på gto (på dessa låga stakes) så blir det återigen kontraproduktivt då ingen annan där spelar gto (gto spelas ju bäst vs gto). titta istället på mass data analysis där vi kan kolla tendenser på diverse stakes. ser vi att population i 3bet potter ur pos kommer cbeta flop med hela sina range och x/f turns med hög frekvens ser jag hellre att ATo synar 100% i pos, synar 100% floppar (alternativt attackerar hans range cbet med en liten raise när vi har air) och sen bara attackerar turns när villain checkar till oss. spelar villain 3bet cbet bet så foldar vi men då har vi åtminstone tittat på mänskliga tendenser dvs ett beteendemönster som finns inom oss _människor_ och inte något optimalt program som vi ska ha memorerat som väldigt ofta är icke intuitivt. 

tldr; gto spelas bäst vs gto, inte snittspelaren på /0,5

Postad
5 timmar sedan, säger HampusGabriel :

Då gäller det att fråga sig. Vad händer om dom synar AQo UTGvCO, vad ska vi adjusta mer eller mindre av i våran range.
Du kommer aldrig möta någon som spelar korrekt nånsin men väldigt lätt för dig nu att se baselinen i solvern och sedan förstå hur man ska adjusta just mot denna FI som synar AQo i UTG

Tack för svar Hampus! :) 

Nån som vet vilken gtowiz subscription man behöver för att själv gå in och ändra FI och sina egna ranger, som i denna spot?

Svårt å få klarhet utifrån info på deras sida.

Postad
2 timmar sedan, säger ShipThat$$ :

gto spelas bäst vs gto, inte snittspelaren på /0,5

Håller med. Och det va stor del med min poäng med dom posterna. Att lite ironiskt påvisa hur fundamentalt stor skillnad det är i faktiskt spel och vad solvern säger.

Att ett solit grundspel/strategi inte behöver solvers för att slå nivån kan vi enas kring. Men sen betyder inte det att vi behöver stänga dörren inför att använda solver/gtowiz för att få svar,dra slutsatser, och utveckla sitt spel.

Oavsett nivå vi spelar på. Förutsatt att man har en ambition att bli bättre/utvecklas/är nyfiken såklart. 

Postad

Jag har dragit mig lite för att göra en mer omfattande uppdatering av läget, men här kommer den.

En summering av senaste 250 timmarna / 125K händer sen start 9 Juli. :) 

3 gånger har jag bett unibet skicka rätt resultat med deras formulär utan framgång.

Men ca 10 timmar där.  Vi flyttade över Unibet-rullen tillbaks till SVS med:

+ 500kr - NL10+NL25 (lite trist då vi peakade på +2000)

+1000kr - Slots-klonk/insättningsbonus

Övrigt:

-2500kr - Privata uttag

-285kr - Turrar/satt/spins etc

Det korta och tråkiga svaret är att vi krossar 0.2 och 0.5, men går B/E på 1 + 2.

Och pga att ca 50% av volymen spelats på dom 2 högre nivåerna så är det faktiska resultatet i kronor räknat högst medelmåttigt. Sen har jag suttit med megafisk och trötta 2-regs på /5 några hundra händer. Lite roligt måste man få ha :) 

image.thumb.png.3ec3926773ac17686e488eafff4ba282.png

Jag känner verkligen att jag är på rätt väg. Största grejen är att jag den här gången bara fortsatt där jag tidigare fått soppatorsk. Jag har brutit igenom bra många jävla tegelväggar där jag vid tidigare "satsningar" fått tvärstopp, slagit pannan blodig och lagt ner och vart bitter. Jag har utvecklats otroligt mkt. I både spelstyrka, men framför allt har jag, och fortsätter ha fokus på och utvecklas i allt runtomkring. Antal bord, speltid,struktur, volym, balans, A/F-game,studier,BR-manegment osv osv. Bara som exempel hade jag aldrig kunnat ta dom här perioderna av dåligt spring och dåligt spel såhär bra förut. En väldigt stor skillnad som kommit gradvis senaste veckorna är att jag börjar se på spelet mindre och mindre i pengar, och mer och mer ser på spelet utifrån EV. Resultatens betydelse sjunker, och fokus på spelkvalit'e och EV ökar. Kanske förklarar det dåligt :) 

Sen har jag dragit ner antal bord från 8 till 5-6, och börjat med inuative tables. Ojojoj vilken lifequality boost. förinställda bet-sizes, bara att ha RFI pre förinställd sparar så sjukt mkt klicks och energi, och att borden hoppar i position/size direkt är åxå så jävla skönt. :) 

Jag har nu levlat upp och /1 är nu primära nivån vid spel.

Vi blandar in /2 vid värde, och om rullen tillåter, vi växlar in 0.5 om vi behöver fylla ut när värdet är dåligt. 

image.thumb.png.caab31ab20a23621faccfcfdf2872baf.png

Nu är fokus i det närmaste att fixa till win-rate'n på /1, investera i studiematerial och fortsätta fixa till off-game grejer som sömn,mat,träning struktur osv. Vi fortsätter med 1-3 pass som dan, men nu ska jag tvinga mig till ett 1/6 schema med en ledig dag i veckan :) 

Nu tuffar tåget vidare!

Vamos!

• Like 2
Postad
9 timmar sedan, säger massive :

Nån som vet vilken gtowiz subscription man behöver för att själv gå in och ändra FI och sina egna ranger, som i denna spot?

För postflop spots (ej multiway) räcker det med Elite (som jag har skaffat för att kunna nodelocka i GTOwizards bibliotek av postflop-lösningar). Vill du lösa preflop-spots som startar med mer än två spelare verkar det behövas Ultra. 

Om jag vore du skulle jag dock börja med ett billigare abonnemang isf, för att studera "standard-biblioteket" hos GTOwizard. Man kan nog lära sig mer än man tror av att känna till baseline i olika spots (som HampusGabriel är inne på).