afghan_balla Postad 10 timmar sedan Rapport Postad 10 timmar sedan 4 timmar sedan, säger massive : På River är första tanken att inget stämmer, och att jag borde ställa. Med lite tetänketid ser jag inget som jag är slagen av som tar call/call/X/R linjen på den här brädan. Har proffsen några kloka tankar om denna hand? FI är standard /2 reg iPoker - kr2 NL (6 max) - Holdem - 6 players Hand converted by PokerTracker 4 BTN: 53.95 BB Hero (SB): 210.54 BB BB: 101.5 BB UTG: 58.41 BB MP: 136.34 BB CO: 247.16 BB Hero posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has 6:spade: 6:diamond: fold, fold, fold, fold, Hero raises to 3.2 BB, BB calls 2.2 BB Flop: (6.4 BB, 2 players) 8:heart: 5:heart: 6:heart: Hero bets 4.29 BB, BB calls 4.29 BB Turn: (14.97 BB, 2 players) 7:diamond: Hero checks, BB checks River: (14.97 BB, 2 players) A:spade: Hero bets 7.19 BB, BB raises to 36.53 BB, ?????? Fold. These nits aint bluffin. 1 Citera
ShipThat$$ Postad 7 timmar sedan Rapport Postad 7 timmar sedan 5 timmar sedan, säger soldado9 : Ser inget du är slagen av? Varför kan inte villain spela en nia så önskar du fått till svar här att "OJ! jajuste, nian ja 👀" skämt åsido, klart det finns ett par regs som tar linjen med säg Ah5x, Ah6x osv och förstår (eller åtminstone tror) att bb def range + flush blocker är en god kandidat att klicka raise med - meeeen jag vill tro att denna 100bb stack tillhör abc-killarna som inte klickar raise river utan värde. hade det gällt 200bb eff och villain klickar raise jam river så tror jag det är betydligt mycket troligare att vi kan leka blocker-leken än när det är så få bb. Citera
massive Postad 7 timmar sedan Författare Rapport Postad 7 timmar sedan Hej Soldado! Hur är läget? 5 timmar sedan, säger soldado9 : Ser inget du är slagen av? Varför kan inte villain spela en nia så Klart att han kan sitta på både en 4a,en 9a och en färgstege. Det handlar väl om hur troligt det är Det handlar om att jag får en väldigt stark read in-game men att jag inte vet. Därför jag frågar. Vilken combo av färg eller stege, slår inte om flop, eller bettar turn, och sen raisar river, och hur ofta har han det, kontra par,2par,Ax och all luft? Tar gärna synpunkter på hela handen. Citera
massive Postad 7 timmar sedan Författare Rapport Postad 7 timmar sedan 3 timmar sedan, säger afghan_balla : Fold. These nits aint bluffin. True. Men det jag inte förstår, och själva grundfrågan, är att framför allt in-game, men även nu efter, att jag ser inte en färg eller stege som tar linjen, och framför allt, checkar bakom turn, i mitt huvud är det ett 100% bet för en /2 reg med nämda händer. Syn flop, X back T och omslag river. Luktar inte det rutten strumpa? Jag får inte ihop det Framför allt inte om vi pratar om distrubution, dvs hur ofta han har det kontra allt annat jag slår. Citera
massive Postad 6 timmar sedan Författare Rapport Postad 6 timmar sedan 49 minuter sedan, säger ShipThat$$ : skämt åsido, klart det finns ett par regs som tar linjen med säg Ah5x, Ah6x osv och förstår (eller åtminstone tror) att bb def range + flush blocker är en god kandidat att klicka raise med Ja alltså jag värdebettar river 49 minuter sedan, säger ShipThat$$ : meeeen jag vill tro att denna 100bb stack tillhör abc-killarna som inte klickar raise river utan värde. Det ligger nära tillhands. Men förhåller vi oss olika gente en 0.5/1 reg, och en /2reg som även spelar /5? Citera
ShipThat$$ Postad 6 timmar sedan Rapport Postad 6 timmar sedan 55 minuter sedan, säger massive : att jag ser inte en färg eller stege som tar linjen, och framför allt, checkar bakom turn, i mitt huvud är det ett 100% bet för en /2 reg med nämda händer. Vill dom ha värde bör dom ha en xb linje också med både 9x och färger om dom anser dig ha högre status än station alternativt tror att du stoppar in mer döda pengar på river som potentiellt är värt mer än deras turn bet Citera
ShipThat$$ Postad 6 timmar sedan Rapport Postad 6 timmar sedan 31 minuter sedan, säger massive : Ja alltså jag värdebettar river Det ligger nära tillhands. Men förhåller vi oss olika gente en 0.5/1 reg, och en /2reg som även spelar /5? Enligt mig är det en udda size för value men vad vet jag. En tanke som poppar upp i mitt huvud när jag ser även denna spot är "titta! Ännu en udda situation att försätta sig i" 😆 Vad åstadkommer din b50? Och då menar jag mer som "vilka konsekvenser kan din b50 få jämfört med b25 eller check?" 1 Citera
massive Postad 5 timmar sedan Författare Rapport Postad 5 timmar sedan 1 timme sedan, säger ShipThat$$ : Vill dom ha värde bör dom ha en xb linje också med både 9x och färger om dom anser dig ha högre status än station Ja dom bör ha det. Frågan är om dom faktiskt har det Om vi kliver ur solver och teori-land här och istället ställer oss frågan om en standard /2 reg checkar bakom en färg eller en stege på turn här. I verkligheten alltså. Jag tror inte det. Men jag är helt beredd att ändra min åsikt. Det är därför jag lägger ut handen. För jag vet inte. Citera
massive Postad 5 timmar sedan Författare Rapport Postad 5 timmar sedan 1 timme sedan, säger ShipThat$$ : Vad åstadkommer din b50? Jag vill betta så mkt jag kan, som dom händer jag slår, synar med. Slår han inte om flop med färg? Bettar han inte färg/stege på turn om han bara synar flop? Ställer han inte stege/färg på river om han nu har det? istället för liten raise. Sen är jag helt på om nån kan förklara varför just B50 är skit, eller min tankeproccess både på river, men i handen generellt är stupido. Jag tänker på ett sätt om handen. Men jag vill gärna få den uppfattningen ifrågasatt. För att förhoppningsvis bli bättre. Citera
massive Postad 4 timmar sedan Författare Rapport Postad 4 timmar sedan Här är handen i sin helhet allafall. Jag tror inte han har en checkback range på turn med färg/stege. Men det kanske han har, det kanske är självklart att han har det. Jag tyckte linjen luktade hund begraven, fick den inte att gå ihop och tog en syn. Citera
massive Postad 4 timmar sedan Författare Rapport Postad 4 timmar sedan 1 timme sedan, säger ShipThat$$ : En tanke som poppar upp i mitt huvud när jag ser även denna spot är "titta! Ännu en udda situation att försätta sig i" Ska jag lägga ut händer osm är självklara och/eller ointressanta? Udda situationer uppstår ju hela tiden. Och vad är det jag försätter mig i? Jag öppnar SB, Cbettar flop, checkar turn och värdebettar river. Jag tänker på ett sätt. Men är helt öppen för att jag tänker fel. Därför jag frågar Citera
massive Postad 3 timmar sedan Författare Rapport Postad 3 timmar sedan Allt va ba så jävla yää idag. Citera
HampusGabriel Postad 3 timmar sedan Rapport Postad 3 timmar sedan 11 timmar sedan, säger massive : FI är standard /2 reg Väldigt svårt att hjälpa till utan stats på reggen men om vi ska spela efter mda på svs så är det en super punt att syna. Sen lär vi nog X våran hand pure på floppen. Är det en "reg" hade jag räknat med att 9x + färger kommer checkas några % av gångerna, Speciellt mot dig då du har nämnt att du överbluffar i många spots. Hade även tänkt som du påstår att vilken reg på /2 checkar bakom färg eller stege turn. Samma fråga kan du ställa dig till bluffar, vilka regs på /2 går den här linjen med bluffar? Citera
massive Postad 3 timmar sedan Författare Rapport Postad 3 timmar sedan 6 minuter sedan, säger HampusGabriel : men om vi ska spela efter mda på svs så är det en super punt att syna. Känns skönt med svar från dig. Noterat! Tack! 6 minuter sedan, säger HampusGabriel : Sen lär vi nog X våran hand pure på floppen. Ingen protection? Inte tvinga massor av drag från BB å betala? 6 minuter sedan, säger HampusGabriel : Hade även tänkt som du påstår att vilken reg på /2 checkar bakom färg eller stege turn. Samma fråga kan du ställa dig till bluffar, vilka regs på /2 går den här linjen med bluffar? Dom bättre regsen. Men ställer du frågan så, så jag tror det är under-reppat på båda 2. 6 minuter sedan, säger HampusGabriel : Speciellt mot dig då du har nämnt att du överbluffar i många spots. Deras uppfattning om mig är såklart en stor del! Vilket också spelar in i att han bluffar river. Återigen tack för svaren Hampus! Citera
HampusGabriel Postad 3 timmar sedan Rapport Postad 3 timmar sedan 3 minuter sedan, säger massive : Ingen protection? Inte tvinga massor av drag från BB å betala? Generellt sätt vill du spela passivt med hela din range på monotona brädor då turn och river kan förändra brädan mycket. Sen beror det väl på hur mycket man vill deffenda sin Xb range mot FI också. 5 minuter sedan, säger massive : Vilket också spelar in i att han bluffar river. Vad jag menar med det är att han kommer X tillbaka stegar för ofta för att han vet att du sätter in för mycket pengar med din luft. Citera
massive Postad 1 timme sedan Författare Rapport Postad 1 timme sedan 1 timme sedan, säger HampusGabriel : Generellt sätt vill du spela passivt med hela din range på monotona brädor då turn och river kan förändra brädan mycket Logiskt! 1 timme sedan, säger HampusGabriel : Vad jag menar med det är att han kommer X tillbaka stegar för ofta för att han vet att du sätter in för mycket pengar med din luft. Ok! Och botemedlet är lite grovt att att få mer balans mellan luft och värde som gör att FI får det svårare att avgöra när, och hur mkt han ska checka bakom sina egna värdehänder? Och en noob-fråga då. Du uppfattar/vet att en stor del av regsen redan på /1+/2 SVS aktivt har det här relativt avancerade tänket? Som när du nämner callBTN-backjam linjer osv? Alltså. Det kan ju va en blind fläck hos mig då. Men 100-tusentals händer säger mig nått helt annat. Förutom en handfull spelare först på /2 och /5 där man tydligt märker att så är fallet. Citera
KlonkSteve Postad 1 timme sedan Rapport Postad 1 timme sedan 3 timmar sedan, säger massive : Här är handen i sin helhet allafall. Jag tror inte han har en checkback range på turn med färg/stege. Men det kanske han har, det kanske är självklart att han har det. Jag tyckte linjen luktade hund begraven, fick den inte att gå ihop och tog en syn. Väldigt intressant spot. För ja, å ena sidan bör det finnas väldigt många bluff-kandidater för FI att komma till river med så här. Måste ju finnas hur många offsuit hjärter som helst, eller risiga enparshänder som man vet inte står sig vs en bet. Visst, är spelaren tänkande så checkar han ju tillbaka en del flushar, absolut, men tror fan inte även de bättre regsen på nivån gör det med 9x väl? Och om de gör det, tror jag inte de raisar river. Min erfarenhet på motsvarande nivå(fast på PLO sidan obv) är att regs är särsämst på att raisar light för värde. Och en 9a för väl betraktas vara perceived light mtp att alla flushar slår sdg, och T9 slår dig? Roliga här är att om man ska tänka i termer av bluffcombos vs värdecombos, så kommer sannolikt snittregen dyka upp med väldigt få combos av varje? Menar, oavsett värde eller bluff, så känns linjen oortodox för hobbyregs på en sådan här låg nivå? Vet inte vad som är rätt play för hero på river, men tror tbh det är rätt close, either way. Sen, borde väl vara en spot som har relativt låg EV betydelse? För den borde inte dyka upp särskilt ofta? Citera
HampusGabriel Postad 1 timme sedan Rapport Postad 1 timme sedan 4 minuter sedan, säger massive : Och botemedlet är lite grovt att att få mer balans mellan luft och värde som gör att FI får det svårare att avgöra när, och hur mkt han ska checka bakom sina egna värdehänder? Och en noob-fråga då. Du uppfattar/vet att en stor del av regsen redan på /1+/2 SVS aktivt har det här relativt avancerade tänket? Som när du nämner callBTN-backjam linjer osv? Jag tänker mig att man lär sig ganska tidigt att är någon för aggresiv så checkar man tillbaka lite mer värde på flop/turn, har iaf den upplevelsen från /2 på svs att vissa kan tänka till. Vid 54s handen när jag sa att UTG/BTN kan jamma bakom så vet jag ej om det var reg eller fisk vi mötte men är det en fisk kan den mycket väl jamma bakom där. Men som sagt väldigt svårt att säga vad som är optimalt när vi inte har stats på FI. Men som alla sa innan med den infon vi har så är det pure fold river. Vill man vara någorlunda flop så X man range för att inte bli en slagpåse som bara bettar värde och X luft Citera
massive Postad 54 minuter sedan Författare Rapport Postad 54 minuter sedan 28 minuter sedan, säger KlonkSteve : men tror fan inte även de bättre regsen på nivån gör det med 9x väl? Nej det tror inte jag heller. Men jag får mothugg. Så jag ifrågasätter mina övertygelser. Mkt bra! 28 minuter sedan, säger KlonkSteve : Vet inte vad som är rätt play för hero på river, men tror tbh det är rätt close, either way. Ok. fold är +EV i längden. Fine. Vi säger det. Ok. Men det förutsätter att FI: 1: bara synar flop 2: inte bettar turn 3: kan värdebetta stege light på river 4: raisar istället för att gå AI på river med färg. Antingen är det jag som har en blind fläck. Eller så är det nått som inte stämmer Om rätt är rätt måste åxå fel va fel. Det går inte att dom e båda 2 på samma gång. 28 minuter sedan, säger KlonkSteve : Menar, oavsett värde eller bluff, så känns linjen oortodox för hobbyregs på en sådan här låg nivå? exempelvis Hampus verkar ha en bra mkt högre tanke kring hur avancerat tänk regs på nivån har (förutom ett handfull enstaka) än mig. Jag kan ha fel. Men 100-tusentals händer av praktisk erfarenhet berättar en annan story. Men samtidigt är övertygelsen ett större hot mot sanningen än vad lögnen är. Hampus track-record talar för sig själv i jämförelse med mina åsikter. Citera
massive Postad 47 minuter sedan Författare Rapport Postad 47 minuter sedan 34 minuter sedan, säger HampusGabriel : Jag tänker mig att man lär sig ganska tidigt att är någon för aggresiv så checkar man tillbaka lite mer värde på flop/turn, har iaf den upplevelsen från /2 på svs att vissa kan tänka till. Och här är kasnke ett av dom stora felen jag gör. Att jag underskattar mina motståndare och deras tankeproccess och spelstyrka. Den praktiska erfarenheten har cementerat den övertygelsen. Jag ska fundera på det! 34 minuter sedan, säger HampusGabriel : Men som alla sa innan med den infon vi har så är det pure fold river. Noterat! 34 minuter sedan, säger HampusGabriel : Vill man vara någorlunda flop så X man range för att inte bli en slagpåse som bara bettar värde och X luft Ska tänka på det och kolla lite spots med monotona brädor. Intressant! Återigen, tack för att du tar dig tid att sätta griller i huvudet på mig. Det uppskattas! Citera
HampusGabriel Postad 25 minuter sedan Rapport Postad 25 minuter sedan Handen i sig är ju fine, du lyckas inducea honom och syna ner. Hade planen varit att gå B50 på river för att du vet att FI gillar att raisa mot capped sizear så gillar jag handen. Men nu känns det lite mer som att du går lite på känsla och inte riktigt har readen att FI kan raisa river. Satt som Klonk säger, väldigt få combos men har du en read åt ett håll så är handen print eller punt. Citera
massive Postad 1 minut sedan Författare Rapport Postad 1 minut sedan 19 minuter sedan, säger HampusGabriel : Hade planen varit att gå B50 på river för att du vet att FI gillar att raisa mot capped sizear så gillar jag handen Och det va det inte Jag går för värde för jag tror int ehan har stege/färg, men massor av 1 par,2par Ax som inte kan hitta folden för B50. 20 minuter sedan, säger HampusGabriel : Men nu känns det lite mer som att du går lite på känsla och inte riktigt har readen att FI kan raisa river. Jag går på känsla. Linjen han tar. andel händer jag slår. andel händer osm har mig slagna. jag förvänta rmig absolut inte en raise. Av en standard/varkenbra/varken dålig reg på /2. I sånt fall en AI med tanke på stackdjupet. Det är en av huvudanledningarna att jag hittar synen. 22 minuter sedan, säger HampusGabriel : men har du en read åt ett håll så är handen print eller punt. Och då är vi tillbaka på om man är tillräckligt bra eller inte för att vara säker på +EV i längden i massa marginella spots Citera
Recommended Posts