callen Postad 27 Juli , 2005 Rapport Share Postad 27 Juli , 2005 Sitter och lirar en 100dollars rebuy på prima, en spelare, RoxanneJ, sitter och går allin i princip varje hand och har nog degat in en bra bit över 1000dollar. Och alla idioter sitter och hånar henne! Hon svarar glatt att det är hennes mans pengar och att hon bara spelar för att det är kul och folk härjar ännu mer och är riktigt otrevliga. Det känns mer vettigt att kasta bort pengar för att man tycker det är kul än att spela poker, än för att man får kickar av att håna någon som spelar dåligt. Fiskar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MaLiik Postad 27 Juli , 2005 Rapport Share Postad 27 Juli , 2005 Jag har sett samma sak, då var det två perosner som satt och byggde upp stacken på en tredje som hade turen att sitta efter dem... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Albert Postad 27 Juli , 2005 Rapport Share Postad 27 Juli , 2005 Om jag inte har helt fel så gjorde Daniel Negreanu mer än 30 buyins i ettt WSOP-event och han hamnade högt upp i listan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Largo-Sama Postad 28 Juli , 2005 Rapport Share Postad 28 Juli , 2005 Jag älskar folk som kastar bort sina pengar. Jag hatar folk som pratar dem tillrätta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rickie Postad 28 Juli , 2005 Rapport Share Postad 28 Juli , 2005 Hmm, undrar om hennes man tyckte det var lika kul Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lumor_ Postad 28 Juli , 2005 Rapport Share Postad 28 Juli , 2005 Hon kanske var så jäkla sur på sin man för att han bara satt och spelade poker hela kvällarna så att hon beslöt att förstöra hans bankrulle genom att ge den till er på det där sättet. ...en teori så god som någon Jag tillrättavisar ibland de som tillrättavisar på ett så diskret sätt jag kan. T ex "Du ska väl inte lära honom alla pokerknep du kan?" Inget som får fisken att känna sig allt för kass. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fl0w Postad 28 Juli , 2005 Rapport Share Postad 28 Juli , 2005 Har nån här spelat sena $11+R på stars? Där har ni vilt spel. Jag var med på ett bord där en kille gjorde cirka 40-45 rebuys (Ja, jag räknade dem!). Så småningom slipper jag ur mig nånting i stil med "what a fish". Då postar en annan i chatten länken till stars tournament leader board, och rebuytomten ligger tvåa där. Mycket riktigt, spelar inte kvällen efter, men kollar turneringen. Han slutade femma. Inte för att det innebär att RoxanneJ är nån stjärna precis, men man måste inte vara tomte för att man slänger ut pengar på rebuys, man kanske har stor bankroll och annorlunda approach bara. Han nöjde sig för övrigt när han fick över 20k i marker. Då tajtade han upp. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
chocoholic Postad 28 Juli , 2005 Rapport Share Postad 28 Juli , 2005 nicket började väl inte med C? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Smokey_McPot Postad 28 Juli , 2005 Rapport Share Postad 28 Juli , 2005 Det är dessa människor som är de riktiga fiskarna. Folk som hånar de som ger bort sina pengar vid borden. För att svara på din fråga om vad som är fel med folk skulle jag säga en hel del. Skulle tippa på att de som uppvisar detta beteende inte är mogna att spela på den nivå de gör. Det är just denna typ av mentalitet folk brukar växa ur i pokerproffsens lekskola, progaming (eller seriös tävlingsgaming iallafall). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MorganSthlm Postad 28 Juli , 2005 Rapport Share Postad 28 Juli , 2005 Det har inte att göra med att ge bort pengar utan somliga spelar på det sättet och gör en hel del deg på det. Om jag minns rätt så har t.ex. Ector sagt att en rebuyturnering kan jämföras med en tio gånger dyrare freezeout. En 11$+R skulle alltså vara jämförbar med en 110$ freezeout. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
callen Postad 28 Juli , 2005 Författare Rapport Share Postad 28 Juli , 2005 Och vad är det för fel på er? Jag kritiserade folk som gnäller på fiskar som kastar bort sina pengar, inte på att göra en jävla massa rebuys. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts