Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har samma problem...Vet vad jag gör för fel men trillar dit igen och igen. Fattar inte varför det ska vara så svårt att släppa sitt ego! Det är det jag tror att det handlar om, ego. Man vill vara bäst och slå alla andra på fingrarna. Fan.

/Gemenii

• Svars 390
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Hmm, spännande, kom att tänka på en hand tidigare idag som jag foldade då jag trodde jag hade suckerstegen och fick en all-in på mig...nu när jag kollar igenom handen ser jag att jag hade nötterna och läste brädan fel....sådant som värmer lite när man redan har en skitperiod, måste fan varit mer tiltad idag än jag trodde...

Postad
Hmm, spännande, kom att tänka på en hand tidigare idag som jag foldade då jag trodde jag hade suckerstegen och fick en all-in på mig...nu när jag kollar igenom handen ser jag att jag hade nötterna och läste brädan fel....sådant som värmer lite när man redan har en skitperiod, måste fan varit mer tiltad idag än jag trodde...

LOL :D

Jag tror iofs att alla har foldad nötterna av misstag nån gång. Det har iaf jag.

Postad

Lol, nu blir jag inte sur längre. Plockar upp KK...UTG med 60 BB i stacken raisar till 3 BB..jag som är trött på utdragningar reraisar till 12...syn...flop 853 två hjärter...jag bettar 20 och utg går all in direkt...kostar 30 och syna och jag synar givetvis ifall han har underpar eller färgdrag..givetvis har han 88 som han synar 20% av stacken med pre....så jäkla långtråkigt...tror fan inte jag vunnit med AA/KK på typ 5 gånger...otrolig vilka klonkarskills fis får när de synar mina höjningar, 9/10 ggr kommer setet...grr! Men - jag håller mig lugn, oflytet måste ta slut snart...

..och där får vi in en shortie all-in med KK...han visar QQ...Q på floppen och Q på turn....fan helt osannolikt att allt sånt här kommer på en gång...

Postad

Som sagt, jag blir inte sur på otur, ok lite ibland när det vart mycket, men på dåligt spel blir jag väldigt sur. Idag har jag spelat bra men haft oflyt, då kan hålla mig rätt lugn - på riktigt!

Postad

Inget lir idag. Körde lite igår och plussade väl nåt inköp iaf. Börjar iaf. känna mig någorlunda bekväm på SH-borden, men table selection är absolut viktigt här. Bord med fler än 1-2 med över inköpet undviker jag, gör så mycket större skillnad med en annan bra spelare vid bordet på SH än vid ringgame....känner fortfarande att jag är jäkligt feg på 1/2 dock, fattar inte varför...har stark mental spärr där vilket gör att jag är rätt passiv och mesig = inte bra...men det är väl bara en vanefråga..

Postad

Nejdå, jag njuter av varenda dag då jag plussar överhuvudtaget. Men med tanke på hur mycket skit jag åkt på på sistone + spelat som ett arsle så är ett inköp bara en droppe i havet, behöver plussa mer om jag ska bli exalterad :-)

Postad

Angående table selection..

men table selection är absolut viktigt här. Bord med fler än 1-2 med över inköpet undviker jag, gör så mycket större skillnad med en annan bra spelare vid bordet på SH än vid ringgame

Jag tror inta att man alltid ska vara rädd att sätta sig ner med någon som har big stack. Jag har vid ett flertal gånger upptäckt att big stack spelar superloose i kombination med att han inte är en bra spelare. Ibland kan man istället se det som en möjlighet om man märker att big stack inte är duktig och att man kan spela av honom pengarna. Men givetvis ska man dra öronen åt sig om man märker att han är solid spelare.

/Gemenii

Postad

Blä säger jag bara, varenda gång man känner att det e på gång att vända lite med turen så händer sånt här...gissa om jag gillade turn-kortet Färgen fylls och topparet parar brädan samtidigt som jag får kåk...

* Game ID 591174230 starting - 2005-11-26 15:35:19

** Late Tackle [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- hockey202020 sitting in seat 1 with $43.14 [sitting out]

- Neeo sitting in seat 2 with $119.13

- JeDean sitting in seat 3 with $98.00

- Rusty78 sitting in seat 4 with $110.30 [Dealer]

- mbman sitting in seat 5 with $109.90

- MrQuattro sitting in seat 6 with $37.00

mbman posted the small blind - $0.50

MrQuattro posted the big blind - $1.00

** Dealing card to mbman: 2 of Diamonds, 2 of Hearts

Neeo folded

JeDean called - $1.00

Rusty78 folded

mbman called - $1.00

MrQuattro checked

** Dealing the flop: 8 of Clubs, 2 of Clubs, Jack of Spades

mbman bet - $3.00

MrQuattro called - $3.00

JeDean called - $3.00

** Dealing the turn: Jack of Clubs

mbman bet - $9.00

MrQuattro called - $9.00

JeDean folded

** Dealing the river: 3 of Clubs

mbman bet - $26.00

MrQuattro went all-in - $25.00

MrQuattro shows: 8 of Hearts, Jack of Hearts

MrQuattro wins $78.00 from the main pot

End of game 591174230

Postad

Har en bekännelse att göra, har brutit mot ett löfte jag avgav för en tid sedan. Jag har spelat på B2B igen. Jag kunde inte motstå Martinpokers feta bonus. Jag ursäktar min synd med att jag nu kör SH och inte på de dumma 8-mannaborden.

Genast när sessionen börjar känner jag att "de gamla takterna" sitter i, blöder som en stucken gris och stacken minskar sakta men konstant....Varenda AK missar och CB blir alltid synat. En rätt kul pott var när jag höjde med AQ och missade. Bettar pott. Syn. Bettar pot igen på turn. Syn. Check-check och jag är beredd att ge upp potten. Fishy-fish visar AJ och har jagat färgen mot pottbets på båda gator...suck, men jävligt skönt att plocka idioten på lite stålar.

Gillar ändå spelarna på B2B på nåt sätt, de e ju verkligen j-vligt usla. Dock svårt att bedöma när de har nötter kontra bluff, för de verkar gilla att bluffa för hela stacken. Plockade lite stålar av en kille med A4 på AQx-bräda när jag hade QQ, han stoppade glatt in 50% av ett inköp så han blev allin...Jag tror min strategi på B2B får bli att köra väldigt lite CBs, de är helt verkningslösa, men däremot skjuta lite hårdare med marginella händerna och valuebetta river som en galning. Får se hur det funkar.

Allmänt är jag, som ni som läser säker märkt, ganska negativt inställd mot pokern för tillfället. Har spelat dåligt denna månad och haft lite otur med många set mot mina AA/KK. Syns direkt i NL när man inte har fokus, torskar man några stora potter så vips är månaden helt pajad. Spelar med rätt lågt självförtroende just nu, men tröstar mig med att jag gått över till SH denna månad och behövt lite tid för att justera. Kommer nu framöver att försöka öka aggressiviteten, "fire second bullets" lite oftare (inte på B2B dock) och reraisa lite mer preflop. Hoppas det ger nåt resultat, för jag e sugen på att börja lira 1/2 som fan, men det känns tungt att gå upp när man känner att det är sån uppförsbacke.

Over and out...

Postad

Som vanligt en jävla skitdag....utdragningarna har haglat..varenda hand jag inte är tokaggro med typ QQ träffar fi sin missade AK på turn eller nåt liknande skit. Handen nedan visar hur det går när jag kör lite hårdare med QQ....självförtroende och spelglädje är verkligen i botten nu, fan alltså..

------HAND 3------

Game #1490188923: Hold'em NL ($1/$2) - 2005/12/04 - 02:40:26 (UK)

Table "Jeanne" Seat 1 is the button.

Seat 1: jenshgj ($182.81 in chips)

Seat 2: Nodanger ($118.69 in chips)

Seat 3: Danne11 ($57.36 in chips)

Seat 4: mbman3 ($203 in chips)

Seat 5: thekey ($100 in chips)

Seat 6: TprCord ($166.75 in chips)

Nodanger: posts small blind $1

Danne11: posts big blind $2

----- HOLE CARDS -----

dealt to mbman3 [Qc Qd]

mbman3: raises to $8

TprCord: folds

jenshgj: folds

Nodanger: folds

Danne11: calls $6

----- FLOP ----- [4s 5d Td]

Danne11: checks

mbman3: bets $13

Danne11: raises to $49.36 and is all-in

mbman3: calls $36.36

----- TURN ----- [4s 5d Td][Ad]

----- RIVER ----- [4s 5d Td Ad][8h]

----- SHOW DOWN -----

Danne11: shows [Tc 8c] (Two Pairs, Tens and Eights, Ace high)

mbman3: shows [Qc Qd] (A Pair of Queens, Ace high)

Danne11 collected $112.72 from Main pot

Postad

Trist! Tror att alla på pf är mer eller mindre bekanta med den där känslan av uppgivenhet. Kanske läge att ta en minisemester, frossa i julgodis, läsa en schysst bok (ej pokerrelaterad), färgkordinera cd- och dvdsamlingen, lära sig ett nytt språk, börja på yoga, måla om hallen etc? Alltså, gör vad som helst förutom att lira poker ett tag.

Postad

Lirar du 1-2NL på Expekt och Party?!

Flytta ned direkt!!

Jag har testat borden och jag tror det skulle vara katastrofalt för en "nybörjare" att lira så högt. Motståndet hårdnar direkt du kommer till 0.5-1 och högre. 0.25-0.50 är fortfarande rätt lönsamt och allt under det också. Det är STOR skillnad mellan 0.25-0.50 och 0.5-1 och 1-2.

Gå ned till 0.25-0.50 och lira där en månad eller minst 30k händer. Ligger du fortfarande plus då så testa lyckan på 0.5-1. Håll dig till 30*inköps regeln.

Det är ett bra råd, jag har lirat professionellt ca ett år och kan dessa bord utan och innan.

Postad

fluffy,

Tackar för tipset. Har lirat 0.5/1 NL fullring i cirka 6 månader, mestadels på gamla party och crypto. Det har gått bra och har inga problem. Nu försöker jag flytta spelet till SH och har bara spelat SH runt 1 månad. Kör mest på crypto. Motståndet på expekt och gamla party tror jag är hårdare än på crypto och b2b, det var iaf. så jag kände det när jag lirade lite på gamla party..riktigt aggressivt spel, minst sagt.

Känner inte att moståndet, med lite table selection, på 1-2 $ / 0.5/1£ är alltför brutalt, utan känner mig rätt likvärdig och ofta något bättre än de jag spelar med. Stöter jag på nån jag blir skraj för byter jag oftast bord istället för att stångas.

Har faktiskt ingen lust att gå ner till 0.5/1$ om jag inte känner mig utspelad, vilket jag inte direkt gjort. Jag ska nog fortsätta på samma nivå ett tag till och hoppas lyckan vänder, om den inte gör det får jag väl ta mig en funderare.

Postad

Fan vilken sjuk grej som nyss hände...får 84o i BB med några limpare, och tänker lite kort "fan vad soft om floppen kommer 884 nu"...helt jävla sjuk, floppen kommer och visst ligger det så jävla fint 884 på brädan. Jag höll nästan på att trilla av stolen...visst önskar man alltid en bra flop, men det var så sjukt att jag denna hand verkligen tänkte speciellt på det...

Ps. givetvis ingen action på handen sen dock :-/

Postad

Hehe, ska testa samma sak.

Har 92o på SB nu...

Neeeej! Floppen kom J67...

Nura, har 59s i CO...

Neeeej, missade igen!

Faan, det verkar inte funka för mig :(

Postad

Försök inte, jag såg dig spela live senast igår och jag kallar ingen mr unlucky som höjer med Axs, träffar färgen på flop med K och får två killar all-in före sig och inte blir utdragen!

• Skapa nytt...