Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 390
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Försök inte, jag såg dig spela live senast igår och jag kallar ingen mr unlucky som höjer med Axs, träffar färgen på flop med K och får två killar all-in före sig och inte blir utdragen!

Sooom sagt, läs min dagbok och kalla mig mr. lucky igen!

Dina sk. bad beats där du möter en short stack som knappt har råd att posta blinden är kvalificerar inte ens in på min bad beats top 1000-lista. Alla potter under ett inköp rycker jag bara på axlarna åt nu för tiden.

Postad

Jutten: Visst, du har haft otur, men det vägs upp av din megatur som kommer när du dubblat nivån istället! För mig funkar det tvärtom, varje gång jag går upp i nivå 10-dubblar jag bad beats och liknande! :-/

Djens: Tackar, jag behöver all uppmuntran i världen just nu! :-)

Bara för att bryta neggotrenden i dagboken kan jag idag skriva att jag plussat lite iaf, inte några större summor, men det känns bra mentalt iaf, självförtroendet har gått upp något iaf...

Postad

Gissa om jag är tacksam för att han checkar rivern här? Ruggigt svårt att spela JJ ur position. Blev inte glad när han synade turn. Frågan är hur man ska spela rivern här egentligen, ska jag göra ett blockbet eller är det lika illa som att checka? Kan ju knappast betta pot och tjäna något på det...

-----HAND 3------

Game #1522742393: Hold'em NL ($1/$2) - 2005/12/07 - 20:38:19 (BST)

Table "Maple" Seat 6 is the button.

Seat 1: KQ99299QK ($200 in chips)

Seat 2: mouse888 ($142.75 in chips)

Seat 3: limpan ($162.71 in chips)

Seat 4: thembman ($191.75 in chips)

Seat 5: Spike45 ($345.75 in chips)

Seat 6: Tennisson ($97.03 in chips)

mouse888: posts small blind $1

limpan: posts big blind $2

----- HOLE CARDS -----

dealt to thembman [Jh Js]

thembman: raises to $8

Spike45: calls $8

Tennisson: folds

mouse888: folds

limpan: folds

----- FLOP ----- [8h 9h 9d]

thembman: bets $15

Spike45: calls $15

----- TURN ----- [8h 9h 9d][6d]

thembman: bets $30

Spike45: calls $30

----- RIVER ----- [8h 9h 9d 6d][Qd]

thembman: checks

Spike45: checks

----- SHOW DOWN -----

thembman: shows [Jh Js] (Two Pairs, Jacks and Nines, Queen high)

Spike45: mucks hand

thembman collected $106 from Main pot

Postad
Gissa om jag är tacksam för att han checkar rivern här? Ruggigt svårt att spela JJ ur position. Blev inte glad när han synade turn. Frågan är hur man ska spela rivern här egentligen, ska jag göra ett blockbet eller är det lika illa som att checka? Kan ju knappast betta pot och tjäna något på det...

Det beror på. Skulle du syna ett halvpotbet om han betta efter din rivercheck? Om ja, betta ut på rivern. Om nej, checka istället.

Postad

Inte säker på om jag håller med, bettar jag ut tvingar jag honom att lägga alla händer jag slår tror jag, tror inte han synar med sämre än JJ. Om jag checkar kan jag åtminstone inducera en bluff från ett missat drag. Men frågan är om jag ens skulle syna halvpott om han bettade det, skulle inte kännas helt skoj...tycker rent allmänt att situationer som denna är de mest svårspelade överhuvudtaget...

Postad

Trist spel igår, backade väl ett halvt inköp eller så. Inget att gnälla om egentligen såklart, men det har bara varit så tungt sista månaden, inte megaminus men inte plus heller, bara dansa runt mellan minus några hundra och 0. Direkt när jag närmare mig nollan åker jag på nåt skit. Så j-vla trist att bara lira med röda siffror i bagaget....

Tycker inte att jag spelar dåligt egentligen, men ibland får jag lite småryck och börjar bråka med bottom pair i en HU-pott bara för att jag tror fi försöker köra över mig. Som jag många gånger erfarit är den metoden inte direkt någon moneymaker, men ändå envisas jag med att göra det ibland. Annars har det mest varit rätt kalla kort och inte så mycket stora potter jag torskat, funderar därför på om jag helt enkelt borde loosen up preflop och försöka sno lite mer småpotter.

Som det är nu har jag sista veckan en VPIP på 16% och PFR runt 8% vilket ju måste anses relativt tight för SH - eller? Om jag ska öka på dessa siffror måste jag börja spela lite skräp känns det som, eller syna fler höjningar - vilket jag inte gillar. Någon som har nåt bra tips att ge?

Postad
Inte säker på om jag håller med, bettar jag ut tvingar jag honom att lägga alla händer jag slår tror jag, tror inte han synar med sämre än JJ. Om jag checkar kan jag åtminstone inducera en bluff från ett missat drag. Men frågan är om jag ens skulle syna halvpott om han bettade det, skulle inte kännas helt skoj...tycker rent allmänt att situationer som denna är de mest svårspelade överhuvudtaget...

Eh, vad är poängen med att inducera en bluff om du inte tänker syna den? You need to get your ducks in a row, dude! ;)

Postad

Bra poäng, men det jag menade var att checka åtminstone är bättre än att betta. Men i denna hand kanske ett stoppbet hade varit det allra bästa ändå, om jag inte vill syna en förmodad bluff..

Postad

Fan helt sjukt vilken uberfisk jag blivit, kan inte sätta mig vid ett bord utan att förlora minst ett halvt inköp. Förstår knappt vad som händer, pengarna bara rinner iväg...Sen lite allmänt skit, ett bord hade jag raisat och haft mig lite på, speciellt en kille var lite sur på mig. Han limpar i CO, jag höjer till 5 BB med QQ....han synar efter en stund...flop J8T. Check-check (vill att han ska bluffa)...Turn = T check- jag bettar halvpott. Syn. River = A. Check-check. Idioten sitter på 79o och har klonkat stegen på floppen efter att ha synat 5 BB pre....kom undan ruggigt billigt tack vare esset, men ändå, så jävla irriterande att sånt skit ska få löna sig..

Har gjort några rätt sköna spel idag som givetvis kommit i helt fel lägen, typ checkraisa med fint drag på flop, bli synad och sen betta ut på turn med ännu bättre drag bara för att få en all-in smackad i ansiktet.

Blä, känns verkligen som att allt går så otroligt emot mig för tillfället, får inte något flyt alls i spelet, känns så jävla trist att sätta sig och lira när man varenda gång förväntar sig att förlora....

En fundering, min dagbok e egentligen lite unik, många andra dagböcker är i princip successstories där folk berättar om hur j-vla grymma de är och hur mycket de tjänar på pokern. Min pendlar mellan lite små vinster och förluster (på sistone mest det senare) iaf, kanske några läsare känner igen sig i att pokern går lite sådär istället för SPIKRAKT UPPÅT?!

Postad
Min pendlar mellan lite små vinster och förluster (på sistone mest det senare) iaf, kanske några läsare känner igen sig i att pokern går lite sådär istället för SPIKRAKT UPPÅT?!

Nej, jag känner verkligen inte igen mig. Plussar minst 3-4 inköp i timmen varje dag. ;)

Skämt å sido, jag brukar faktiskt oftast skriva när det går dåligt. Tycker därför inte att du är så himla unik.

Postad

Känner igen mig mycket i det du säger Mbman.

Jag går nästa alltid ner ett inköp typ ibörjan när jag spelar och sen skärper jag mig och förhoppningsvis spelar jag tillbaka det. Jag är nog lite för otålig tror jag. Vet inte om du känner at du kanske är det själv?

Annars har jag börjat spela lite mera Äsch på skiten spel (alltså potbett på pottbett även fast jag kanske inte har nöten) Verkar funka lite bättre än mitt nutpeddling. Spelar Omaha high för övrigt.

Ligger kanske minus 100 Euro sammanlagt efter att ha legat några tusen plus. Sen har det gått upp och ner (mest ner då tyvärr). Men jag paddlar på och försöker hålla tilten borta.

Postad

Riktigt störig hand, jag tycker jag läser fi så jävla klockrent men givetvis måste han ta synen där, jag menar, varför skulle någon som raisar utg och synar en reraisa ha ett ess? Grrr.....givetvis borde jag raisat mer än minraise, men trodde han skulle folda det mesta utom AK/AA även för en liten raise...då han synar raisen känner jag inte för att fortsätta bluffa, även om han inbjuder till det då han checkar bakom på turn. Snyggt spelat och läst av mig ändå tycker jag, trist att fi inte hittar folden.

-----HAND 8------

Game #1561351113: Hold'em NL ($0.50/$1) - 2005/12/12 - 12:00:25 (ET)

Table "Azargol" Seat 1 is the button.

Seat 1: Dami23041 ($117.75 in chips)

Seat 2: berra86 ($111.50 in chips)

Seat 3: ElleG ($40.50 in chips)

Seat 4: Barre ($99.50 in chips)

Seat 5: slarm ($71.77 in chips)

Seat 6: kjauden73 ($53.50 in chips)

berra86: posts small blind $0.50

ElleG: posts big blind $1

----- HOLE CARDS -----

dealt to Barre [7s 6s]

Barre: raises to $4

slarm: folds

kjauden73: folds

Dami23041: raises to $7

berra86: folds

ElleG: folds

Barre: calls $3

----- FLOP ----- [9c Ah 9s]

Barre: checks

Dami23041: bets $10

Barre: raises to $20

Dami23041: calls $10

----- TURN ----- [9c Ah 9s][8c]

Dami23041: checks

----- RIVER ----- [9c Ah 9s 8c][8d]

Dami23041: checks

----- SHOW DOWN -----

Barre: shows [7s 6s] (Two Pairs, Nines and Eights, Ace high)

Dami23041: shows [Jh Js] (Two Pairs, Jacks and Nines, Ace high)

Dami23041 collected $52.75 from Main pot

Postad
Riktigt störig hand, jag tycker jag läser fi så jävla klockrent men givetvis måste han ta synen där, jag menar, varför skulle någon som raisar utg och synar en reraisa ha ett ess? Grrr.....givetvis borde jag raisat mer än minraise, men trodde han skulle folda det mesta utom AK/AA även för en liten raise...då han synar raisen känner jag inte för att fortsätta bluffa, även om han inbjuder till det då han checkar bakom på turn. Snyggt spelat och läst av mig ändå tycker jag, trist att fi inte hittar folden.

Tror att han fattar att ingen som har ett stark A skulle raisa på den floppen. Sen spelar du 4:e och 5:e gatan så jäkla passivt så det finns inte på kartan. Vill du ha potten eller inte? Du sätter ju honom inte på ett A säger du. Dåså, brassa på för 17!

Postad

Bra poäng, med AK skulle jag bara syna antagligen, men så långt vetefan om jag tror fi tänker. Men med tanke på hans lilla reraisa skulle jag ju kunna synat med AQ/AJ och vill se var jag har honom. Känns åtminstone som han inte borde fortsätta handen efter en raise med A på brädan tycker jag. Borde dock klämt på med dubbla storleken på raisen för att få bort honom, korkat att bara minraisa.

När han sedan synar raisen ger jag ju upp handen, på floppen tror jag inte han har ett A, då han antagligen reraisat mig med ett högre par, men det KAN även vara AK, det är därför jag vill testa honom med en raise. När han synar den så tror jag han har sämst AK, kanske tom. AA. De lägger han knappast och jag ser ingen mening med att betta vidare. (vilket jag naturligtvis skulle gjort när man ser vad han hade...)

Postad

Du kan väl knappast vara förvånad att han hittar synen på floppen med JJ? Det finns många som mincheckraisar med sämre händer än JJ (precis som du just gör).Om du hade fullföljt bluffen däremot, då hade jag varit förvånad om han synat ner dig. Men som det blev nu tycker jag att du gjorde ett väldigt tamt blufförsök och han kollade upp dig med en ganska medioker hand.

Postad

Håller med om att raisen på floppen var alldeles för mesig. Men jag håller inte med om att många:

1. raisar UTG

2. Synar reraise

3. check-raisar på A-hög bräda med en hand sämre än JJ

Postad

Ok, du misstänker att han sitter på ett A efter att han synar reraisen. Fair enough! Du verkar iofs långt ifrån säker (om man nu kan vara det i den här branschen!?). Varför inte bränna av ett skott till när det sköna turnkortet faller? Helt plötsligt så är det ju inte hela världen om han sitter på ett A eftersom du har ett antal fina outs.

Tre sannolika händelseutvecklingar:

1. Han kanske släpper handen (det borde han göra om han sitter på ett svagt A eller sämre).

2. Du klonkar stegen och får bra betalt.

3. Han synar, du träffar inte ett skit och är ett potbett fattigare.

Ps. i ditt fall lutar det iofs åt alt. 3 :lol:

Edit: glömde alt. 4, där han floppar nötkåken och kallar dig för "megafirre" i chatten samtidigt som du klonkar stegen och går all in.

Postad

Nja, när han synar raisen är jag säker på att han har minst ett A känner jag. Med tanke på reraisen pre utesluter jag i princip allt under AK.

Turnkortet är förvisso hyffsat trevligt, men jag sätter trots allt bara draget en gång på 6 och jag bedömer chansen för syn som mkt hög, nära 90% säkert, om jag bettar. Med tanke på reraisen preflop + flopsynen är jag dessutom rädd att jag drar dött.

Jag tror alltså inte alls på 1, chansen för 2 är låg och möjligen blir jag stackad även om jag träffar.

Har svårt att se fel i handen förutom just att jag raisade för lite på floppen, det var dumt spelat, hade jag krämat på 10 till tror jag jag hade fått potten. Menmen, man lär sig av sina misstag "bluffa inte genom minraise" :-)

Postad

Inte skrivit på ett tag här, så himla less på poker för tillfället. Eller egentligen inte, det går sjukt dåligt, men ändå känner jag rätt hög spelmotivation. Känns inte som jag spelar dåligt, men har inget direkt medflyt. Blir utdragen lite här och där i rätt trista potter.

Ska inte tråka ut er med fullständiga HHs, e rätt less på att posta bad beats, men typ jag reraisar med KK. Syn av fi. Bräda 942. Han trycker in direkt och jag blixtsynar då jag foldat efter en reraisa tidigare när ett A kom på brädan. Han visar 88 och runner-runner-stegen kommer. Då blir man lite bitter...

Snubbe på b2b synar pottbets två gånger för att klonka hålisen på rivern..

Svårt att plussa med allt sånt skit hela tiden, menmen, jag kämpar på iaf, men fina gröna siffror känns väldigt avlägset för tillfället...

Postad

Well, så länge rullen tillåter är det bara att fortsätta grinda, till slut vänder det. Helt plötsligt är det du som kåkar när fi träffar färgen på rivern.

Förresten, hur kan han få stege med 88 på brädan 942?

Postad

Oj, brädan var nog inte så, tog det från huvudet, det kanske var 946 då...men det var runner-runner-stege iaf, det är jag säker på :-)

Och faktiskt är det sant som du säger, jag grindar på och tröstar mig med att bonusarna gör att jag går runt iallafall, ser det lite som gratis träning. Det som e lite trist e att jag tidigare gått rätt bra och tänkt att jag ska ta ut lite $$ och göra nåt kul för istället för att bara bygga rulle, och precis när jag ska börja med det så tar pokern helomvändning...iofs. beror det väl lite på att jag är ovan vid SH-spel och har gått upp i nivå samtidigt (inte så smart kanske), menmnen...

• Skapa nytt...